Aikoinaan tutustuin mieheen, joka osottautui ajan kanssa narsistiksi, en ihmettelisi vaikka olisi psykopaattikin.
Olin tietämättäni oiva uhri hänelle, sillä olin kiltti, pitkäpinnainen, tavallista paremmin erilaisuutta ymmärtävä, liiankin empaattinen ja salliva toisen vastoinkäymisten suhteen ja siedin paljon pitemmälle menevää ilkeilyä kuin useimmat muut tästä johtuen, hyväsydäminen ja autuaan tietämätön niin pahoista ja kavalista ihmisistä kuin mitä narsisti on.
Kuten jokainen narsistin kynsiin joutunut tietää, niin narsisti saa uhrinsa niin salakavalalla tavalla manipuloitua otteeseensa, ettei uhri pitkään edes huomaa mistä paha olo johtuu. Narsisti saa pitkään uhrinsa syyllistettyä jopa luulemaan, että vika on vain uhrissa itsessään ja en varmasti ole ainoa, joka on narsistilta erehtynyt jopa pyytelemään anteeksi, vaikka ainoa syypää kaikkeen on ollut se narsisti. Kaikki varmasti tietävät tapauksia, jossa pahoinpidelty uhri pyytelee anteeksi, että on muka itse aiheuttanut toisen suuttumuksen tms. Aivan kuin mikään oikeuttaisi siihen pahoinpitelyyn. Omalla kohdallani pahoinpitely oli enimmäkseen henkistä laatua. Muistan eräänkin tapauksen, jossa narsisti sai minut itkemään pahoilla sanoillaan ja lopulta tilanne kääntyi siihen, että minä pyytelin anteeksi mielipahaani ja itkuani ja hänen "nolaamistaan" sillä "yliherkällä purkauksella". Eräällä toisella kerralla hän nauroi saatuaan minut itkemään hätääni ja kertoi nauhottaneensa sen koska se oli niin huvittavaa.
Narsisti onnistui tuhoamaan elämäni perusteellisesti ja henkistä väkivaltaa jouduin kokemaan useita vuosia. Niille jotka ajattelevat, että miksi siedit moista etkä lähtenyt ajoissa, kertoisin vaikka tämän erittäin kärjistävän epätodellisen tapahtumaketjun esimerkiksi, joka ehkä havainnollistaa asiaa asiaa edes joillekin. Kuvitellaan, että tutustut ihmiseen, joka vaikuttaa luotettavalta ja vietät hänen kanssaan aikaa. Huomaat joitain kummallisuuksia, mutta et osaa aavistaa mitään pahaa, ainakaan niin pahaa mitä on tulossa. Elämässäsi tapahtuu huonoja asioita, mutta et osaa epäillä tätä henkilöä niiden aiheuttajaksi, voit pahoin, mutta et tiedä tulleesi myrkytetyksi. Ennen kuin tiedät asioiden oikean laidan ja henkilön todellisen persoonan, niin hän hyökkääkin ja leikkaa moottorisahalla jalat pois. Siinä vaiheessa olet jo niin avuton, että et enää pääse karkuun, etkä kykene puolustautumaan, vaikka hän tekisi mitä. Narsisti tekee saman henkisesti uhrilleen. Olet koukussa ennen kuin tajuat tapahtuneet ja narsisti käyttää armottomasti tilanteen hyväkseen ja hyödyntää avuttonta tilannettasi, pitää huolen, että pysytkin siinä avuttomassa asemassa ja murskaa mm. itsetuntosi, luottamuksesi hyvyyteen ja muihin ihmisiin ja vie kaikki apuvälineet, millä uhri puolustautuisi tai saisi apua juoksuhiekasta pääsemiseksi.
Vuosien henkinen kidutus mitä kieroimmilla tavoilla on tuhonnut minusta niin paljon, että olen joiltakin osin pysyvästi vammautunut ja loppujenkin vahinkojen korjaantuminen on millään tapahtuneisiin ulkopuolisen keinoin tai ominavuin erittäin vaikeaa ja epätodennäköistä, vaikka narsisti ei ole enää pitkään ollut osallisena elämääni emmekä ole olleet yhteydessä.
Jatkuu..........
Viimeisin episodi narsistin kanssa
46
2277
Vastaukset
- "Ruma, vanha kurppa"
Jatkoa............
Nyt hän kuitenkin otti pitkästä aikaa yhteyttä, kun tietää, että joutuu vastuuseen teoistaan tavalla tai toisella ja niistä on hänellekin seuraumuksia ja kuvitteli, että kaikki menneet olisi kuitattu vain sillä, että hän vie minut kävelylle ja antaa minun kerran tai pari sivaltaa sanallisesti takaisin hänen vittuiluunsa ilman, että hän välittömästi antaa takaisin. Heti ensiteokseen hän koetti noyryyttää minua vanhaan tapaan. Sen jälkeen hän ihan pokkana ehdotti, että "unohdetaan menneet, eiköstä joo? tarkoitus on ollu yrittää olla huomaavaisempi niitä kohtaan joiden kans on jotain yhteistä hyvää joskus ollut" ja kuvitteli, että tartun tilaisuuteen onnesta soikeana ja minulle riittää tyhjät lupaukset hyvitykseksi kaikesta ja sitten kaikki on ok. Viimeisenä keinonaan hän aivan tosissaan kuvitteli, että ratsastamalla jollain menneillä harvoilla hyvillä kokemuksilla ollaan sujut, eikä hänen tarvitse hyvittää aiheuttamiaan pahoja millään tavoin ja kaikki jatkuu entisenlailla, sillä hän sanoi, että "meillä oli joskus hyviä hetkiä. hyvät hetket on harvinaisia. se oli alkuperäinen motiivi."
Vastasin siihen, että "Jaa, en muista. Oot lapioinu niin paljon paskaa siihen päälle sittemmin, että jos jotain hyvää on harvinaisesti joskus ollutkin, niin se on hautautunut alle eikä mulla siitä mielikuvaa.", jonka jälkeen hän heittäytyi kaikkensa yrittäneeksi marttyyriksi, joka on nyt tehnyt mielettömän paljon korjatakseen aiheutuneet vammat ja tilanteen ja yritti vielä syyllistää minua siitä, että hän on joutunut "ryömimään lattialla", mutta minulle ei vain mikään kelpaa.
Narsisti todella kuvitteli, että pelkkä hänen läsnäolonsa on suotu lahja, josta josta pitäisi olla kiitollinen, jopa kaiken vuosien jatkuneen henkisen pahoinpitelyn jälkeenkin ja on ilmeisesti tyrmistynyt, kun näin ei olekaan. Onneksi olen löytänyt sen verran tervettä omanarvontuntoa, että en tuohon lankaan mennyt.
Kaikkein surkuhupaisinta oli, että samaan aikaan, kun hän kirjoitteli minulle "tarkoituksestaan olla huomaavaisempi", hän kirjoitteli loukkaavia tekstejä muualle nettiin, joissa mollasi ominaisuuksia, joita minussakin on ja vielpä samoin sanoin, kuin mitä on minuakin haukkunut.- kuivilla
Ruma ankanpoikanen, josta kasvaa valkoinen joutsen. Tätä lienet nyt.
Kuvaamasi elämä on todellinen arki narsistin kanssa. Se kuulostaakin uskomattomalta, mutta on täyttä totta.
Vaikuttaa, että olet päässyt eroon etkä ole enää saavutettavissa. Olet avanut silmäsi.
Toivottavasti sulla on riittävä tuki, kenties vertaistuki, jotta pääset varmasti kuiville.
Itse olen elänyt samanlaista vuoristorataa vuosia, mutta nyt irrottautunut. Tämäkin tukiryhmän avulla.
Kuvasit hienosti millaista parisuhde narsistin kanssa on.
On kysynyt pitkää pinnaa ja järjestelmällistä etenemistä. Nyt ollaan lakimiesvaiheessa.
Voimia sinulle ja hae tarvittaessa apua. Älä jää yksin. - Nöyryytetty
Kiitos kun sain lukea tälläisen fiksun kirjoituksen narsistista. Tämä toi taas tosiasiat selkeästi eteeni ja pitkään epäilemäni asiat saivat varmistuksen miesystävästäni. Hän jaksaa n. viikon verran yrittää olla muuttunut mies,kunnes kaikki syyttely kohdistuu minuun ja hän lopettaa suhteen,koska teen jotain väärin...
mm. minulla on vääränlaisia ystäviä,puhun väärälle ihmiselle,josta hän ei pidä,käyn väärässä kaupassa,jonka omistajasta hän ei pidä, toiset miehet katsoo minua liian pitkään,suostun tanssimaan vääränlaisen miehen kanssa( kyseessä hänen oma hyvä ystävänsä ikä yli 70 v.)
Tai muita yhtä mitättömiä aiheita,joiden vuoksi voi suhteen lopettaa...pari päivää mökötystä,sitten armoton hakkuminen ja syyttely.Sen jälkeen hän aloittaa uudellee liehittelyn ilman anteeksi pyyntöjä. Jollen heti lämpene,suuttuu taas siitä...
Tämä sama kuvio toistuu n. viikon välein. Toki hän osaa olla siinä välillä aivan ihastuttava ja rakastettava,sen hetken että minä luulen tilanteen korjaantuneen... kunnes pudottaa taas alas pilvilinnoista.
Olen katsellut tätä kuviota muutaman kk,mutta todennut,että aina palataan samaan,nyt ei jaksa enää! Tämä täytyy ymmärtää ettei muutosta tule.
Voimia kaikille kohtalo tovereille,minulle riitti!! - Suomi24 laatua
kuivilla kirjoitti:
Ruma ankanpoikanen, josta kasvaa valkoinen joutsen. Tätä lienet nyt.
Kuvaamasi elämä on todellinen arki narsistin kanssa. Se kuulostaakin uskomattomalta, mutta on täyttä totta.
Vaikuttaa, että olet päässyt eroon etkä ole enää saavutettavissa. Olet avanut silmäsi.
Toivottavasti sulla on riittävä tuki, kenties vertaistuki, jotta pääset varmasti kuiville.
Itse olen elänyt samanlaista vuoristorataa vuosia, mutta nyt irrottautunut. Tämäkin tukiryhmän avulla.
Kuvasit hienosti millaista parisuhde narsistin kanssa on.
On kysynyt pitkää pinnaa ja järjestelmällistä etenemistä. Nyt ollaan lakimiesvaiheessa.
Voimia sinulle ja hae tarvittaessa apua. Älä jää yksin.Kaikki eronneet ovat eronneet narsistista? :D
- Narsistisulhanen?
Suomi24 laatua kirjoitti:
Kaikki eronneet ovat eronneet narsistista? :D
Eihän tuo mitään. Pelottavaa vain on, jos kaikki eronneet ovat olleet myös naimisissa narsistin kanssa.
- yksinsateessavv
Uskomatonta. Et arvaa kuinka paljon voimaa löysin. Lukemalla kirjoituksesi.kiitos.
- Mennyt nainen
Minäkin tahdon kiittää aloittajaa omien kokemustensa jakamisesta. Lukiessani kirjoitustasi tajusin omasta on-off suhteestani asioita, joita en ole aikaisemmin ole tullut ajatelleeksi ja huomanneeksi ja toisaalta tunnistin kirjoituksesta omassa suhteessani tapahtuneita asioita. Samankaltaista henkistä väkivaltaa, kieroilua ja sadismia joutunut kokemaan itsekin. Oma mittani on tullut nyt täyteen. Olen viimeinkin ymmärtänyt, että narsistin kanssa suhde ei koskaan muutu paremmaksi kuin korkeintaan pieneksi hetkeksi, jonka jälkeen tilanne luisuu entistä huonommaksi. Heillä ei ole kykyä rakastaa eikä halua kohdella kumppaniaan hyvin ja empatian puuttuminen ei saa heitä edes koskaan katumaan. Olen iloinen, että aloittaja olet päässyt irti myrkyttäjästäsi ja toivotan sinulle onnellista loppuelämää jonkun tuntemaan kykenevän ihmisen kanssa.
- Ex-uhri
yksinsateessavv kirjoitti:
Uskomatonta. Et arvaa kuinka paljon voimaa löysin. Lukemalla kirjoituksesi.kiitos.
Samat sanat. Kiitos ap:lle minultakin!
- Näin
Säilytä ID:si kun vielä voit. Lähde pois, se sattuu vähemmän kuin se mitä hän tekisi sinulle satuttaakseen ja kääntääkseen paskat sinuun ja ottaakseen paskat sinusta ulos suoraansanottuna ilman empatiaa.
Kaikki se on teeskentelyä, se on energiatappelu joka jatkuu, jostakin verenimijän on ruokittava itsensä-narsisminsa- ja hän löytää kyllä ennenpitkää uhrin tilallesi, siksi hän ei halua päästää sinua kun kokee että olet HÄNEN. Tiedän mitä tunnet, sillä olin narsistisessa kusetetussa ystävyyssuhteessa. Tänään kyseinen ihminen soitti minulle ja TEESKENTELI niin hyvää ja uteli että mitä minulle kuuluu, kyseli elämästäni kuin mitään ei koskaan olisi tapahtunutkaan.
Älä enään nää häntä, katkaise välit ultimaattisesti. Se on ainoa tie parantumiseen. Et tarvitse häntä elämääsi, hän tarvitsee sinut vain woodookseen.- burn in hell
Tuo voodoo-nukkena olo on hyvä kuvaus narsistin uhrina olosta. Narsisti pistelee neuloja uhriinsa, ärsyttäen, liekehtien, paskaa puhuen. Haluan nähdä sen, kun narsisti itse palaa tulessa tarpeeksi kauan ympäristöönsä bensiiniä läikyttäen, pystymättä estämään myös bensiinin pirskoutumista itsensä päälle.
- Se on varmaa
burn in hell kirjoitti:
Tuo voodoo-nukkena olo on hyvä kuvaus narsistin uhrina olosta. Narsisti pistelee neuloja uhriinsa, ärsyttäen, liekehtien, paskaa puhuen. Haluan nähdä sen, kun narsisti itse palaa tulessa tarpeeksi kauan ympäristöönsä bensiiniä läikyttäen, pystymättä estämään myös bensiinin pirskoutumista itsensä päälle.
Niin käy väistämättä jokaiselle narsistille ajan kuluessa ennemmin tai myöhemmin. Tuhoutuvat itse kehittämiinsä valheiden verkkoihin ja katkeriin myrkkykeitoksiinsa.
- L..............
Se on varmaa kirjoitti:
Niin käy väistämättä jokaiselle narsistille ajan kuluessa ennemmin tai myöhemmin. Tuhoutuvat itse kehittämiinsä valheiden verkkoihin ja katkeriin myrkkykeitoksiinsa.
Olenpa saanut narskun leiman ja on uhattu tuhota mutta tämä tyttö ei vähästä lannistu vaikka kaikki tanssisivat sen todellisen narskun mukaan. Terveiset narskulleni eli kokeile jotain uusia keinoja minun tuhoamiseks koska olen jo kyllästynyt vanhoihin temppuihisi. Tällä kertaa et saa junailtua minua mielisairaalaan vaikka kovasti yrität.
- voodoo spell
Se on varmaa kirjoitti:
Ikävintä voodoo-nukkena olossa on se, että ajaudut pitkäkestoiseen vihan, stressin ja väsymyksen kierteeseen. Tiedät kyllä missä on syy, mutta keino irroittautua tilanteesta ja vielä se toipuminen, joka vie aikaa.
Näin narsistin kohteestakin tulee narsistisesti käyttäytyvä, äärimmilleen itsensä ja käyttäytymisensä vievä uhri, joka syviin vesiin joutuessaan käyttää vain kaiken voimansa selviytyäkseen ja päästääkseen pinnalle.
Narsisti ulottaa mustan myrkkypilven uhrinsa ympärille, niin että se vaikuttaa kaikkiin, ja siihenhän hän pyrkiikin. Eristämään, mustamaalaamaan, tuhoamaan hyvät välit, mahdollisesti veisi kaiken toiselta pois minkä voisi. Ja kun se taustamotiivi on vain kateus. Kateus ja katkeruus on paha myrkkykeitos ja se ikävä kyllä näkyy keittoa nauttineesta päällepäin. - 12349876
voodoo spell kirjoitti:
Ikävintä voodoo-nukkena olossa on se, että ajaudut pitkäkestoiseen vihan, stressin ja väsymyksen kierteeseen. Tiedät kyllä missä on syy, mutta keino irroittautua tilanteesta ja vielä se toipuminen, joka vie aikaa.
Näin narsistin kohteestakin tulee narsistisesti käyttäytyvä, äärimmilleen itsensä ja käyttäytymisensä vievä uhri, joka syviin vesiin joutuessaan käyttää vain kaiken voimansa selviytyäkseen ja päästääkseen pinnalle.
Narsisti ulottaa mustan myrkkypilven uhrinsa ympärille, niin että se vaikuttaa kaikkiin, ja siihenhän hän pyrkiikin. Eristämään, mustamaalaamaan, tuhoamaan hyvät välit, mahdollisesti veisi kaiken toiselta pois minkä voisi. Ja kun se taustamotiivi on vain kateus. Kateus ja katkeruus on paha myrkkykeitos ja se ikävä kyllä näkyy keittoa nauttineesta päällepäin.Näkyyhän se pahoinpitely aina uhrista päällepäin jotenkin. Jos ei mustelmina niin henkinen väkivalta näkyy sitten muilla tavoin. Ahdistuksena, vetäytymisenä, masentumisena, epäluuloisuutena, vihan ilmauksina, surullisuutena, väsymisenä, luottamuksen puutteena, huonontuneena itsetuntona, uupumuksena, erilaisina puolustureaktioina ja jopa katkeruutena, jne, miten nyt kullakin. Luonnollistahan se on, että tarpeeksi rääkätty reagoi.
Narsistisuus taas näkyy kateutena, empatian puutteena kaikkia kohtaan, sadismina, tarkoituksellisena ilkeytenä, kavaluutena, kieroiluna, valehteluna, juonitteluna, halveksuntana, ylemmyydentuntoisuutena, omahyväisyytenä, itsekkyytenä, pahantahtoisuutena, omatunnon puutteena, mitätöimisenä, vähättelynä, omakehuna, kaikkivoipaisuutena, jne.
Vaikka narsistin myrkkykeitos vaikuttaa uhriin negatiivisesti, niin narsisti on silti täysin erilainen kuin uhrinsa, eikä uhrista onneksi koskaan tule narsistia ellei sitten ole kyse pikkulapsesta, jonka minä vielä kehittymättä. Uhrit eheytyvät aikaa myöten omista negatiivisista oireistaan, toiset kokonaan entistä ehommiksi, toiset naarmuilla, mutta ihmisyytensä sälyttäneinä. Narsisti sen sijaan ei muutu koskaan.
- Luuserit eli narsist
On ne kyllä ihme luusereita ne narsistit,niillä on usein mukava,katsottavan näköinen ja kaikin tavoin hyvä kumppani ja ne pistää pilalle kaiken.
- celavie
Pilalle menee narskuilla aina mutta minkäs tekee.
Narsistin kaunis vaimo tai komea mies on aina lopulta jonku toisen sitte.
Enemmän mua ne narsistit toki säälittääkin kun niiden lähipiiri.
- Narskut kiirastuleen
Tuota lukiessa tulivat omat kokemukseni narskun kanssa elävästi mieleen. Siitä helvetistä ei todellakaan helpolla pääse pois. Itselläkin irti rimpuilu ja oman elämän sekä minuuden uudelleen rakentaminen vielä kesken. Kumpa osaisi sanoa jotain hyviä neuvoja, mutta en itsekään tiedä vastauksia millä helpottaisi prosessia. Kovasti voimia toivotan kuitenkin aloittajalle. Muista, että olet arvokas, vaikka narsisti on arvottomaksi yrittänyt alentaakin. Ansaitset paljon parempaa kuin narskun, niin kuin minä ja jokainen muukin. Joku toinen paljon ihanampi näkee vielä sinussa olevat hyvät asiat ja osaa arvostaa sinua. Narsku taas tulee vanhenemään yksin, sillä kukaan ei lopulta kestä häntä, kun jokainen lähelle joutunut näkee hänen naamionsa taakse lopulta.
- minä myös
Olen parhaillaan narsistin uhri. Nyt kiireesti tästä irti. Onneksi huomasin puolen vuoden jälkeen ja hyvät ystävät auttavat. Tsemppiä kaikille.
- rsiisk
Minullq on erektio
- narsismin oire
Selvä narsismin oire.
- Ap mene hoitoon
Aloittaja siinä itse vuodattaa, miten paha toinen osapuoli on ja vaikuttaa kuvitelmineen todellisuudesta täysin irtautuneelta psykopaatilta. Mene hoitoon, viestisi perusteella vaikutat sairaalta, kuvitelmiesi hallitsemalta henkilöltä. Pidät toisia pahoina, itseäsi virheettömänä ja tulet tänne hakemaan tukea harhaisille jutuillesi.
- Kaljakopalle
Ja yllä jonkun kaljoittuneen sättäystä.
- Kirpaisiko totuus?
"Aloittaja siinä itse vuodattaa, miten paha toinen osapuoli on ja vaikuttaa kuvitelmineen todellisuudesta täysin irtautuneelta psykopaatilta. Mene hoitoon, viestisi perusteella vaikutat sairaalta, kuvitelmiesi hallitsemalta henkilöltä. Pidät toisia pahoina, itseäsi virheettömänä ja tulet tänne hakemaan tukea harhaisille jutuillesi. "
Sinunko viestisi toimii esimerkkinä hyväntahtoisen, psyykkisesti tasapainoisen ja empatiaa tuntevan ihmisen vuodatuksesta? Pikemminkin narsistin tyypilliseltä reaktiolta.
- menkääs itseenne!
mun mielestä suurin osa tänne kirjoittavista on narsistisia naisia. Edelleen tää ryhmä "katkerat ja eronneet naiset". Koskaan ne ei osaa peiliin katsoa, ei.
- menkääs itseenne!:
"Kaikilla esiintyy tarvetta saada vahvistusta itsetunnolle ulkopuolisista lähteistä. Joillakin ihmisillä huoli tällaisista narsistisista lähteistä peittää kuitenkin kaiken muun alleen niin, että heistä tulee äärimmäisen itsekeskeisiä. Termit, kuten ”narsistinen persoonallisuus” ja ”patologinen narsismi” soveltuvat tällaiseen tapaukseen, jossa itsekeskeisyys on ylenmääräistä." -Lainaus asiantuntijasivustolta
menkääs itseenne!:lle
Jos tänne kirjoittaa "suurin osa" narsistisia naisia, niin missä ovat oikeat uhrit? - Jeps5
Pitipä minunkin laittaa tänne oma kommentti. Eli tunsin kerran yhden narsistisen tyypin, tästä on nyt noin 30 vuotta aikaa. Siihen aikaan tällaisille tyypeille ei ollut mitään nimeä. Ihmettelin aina, miten tyyppi sai uuden naisen koukkuun jollain ihmeellisellä tavalla, vaikka kohteli niitä aivan sikamaisesti. Piti muutaman kerran jopa varoittaa näitä naisia, mutta ajattelin, että eihän asia minulle kuulu ja turha sitä on "rakastuneelle" mennä mitään sanomaan. Jälkeenpäin kuulin, että yhdellä hänen naisuhreistaan meni 10 vuotta reilun vuoden seurustelusta toipumiseen. Harmitti, etten tosiaan varoittanut siitä tyypistä. Nämä täällä kirjoitetut tarinat kuulostavat juuri siitä tyypistä kirjoitetulta, joten en usko, että nämä ovat pelkästään "katkerien eronneiden naisten" purkautumisia.
Ja lopuksi; jos mies/nainen tuntuu aivan ihanalta ja jännältä, ja asiat tuntuvat etenevän todella nopeasti, niin pistäkää hyvät ihmiset jäitä hattuun ja jarrua päälle. Odottakaa mielellään vuosi tai pari. Siinä ajassa narsistinen tyyppi kyllä jo paljastaa todelliset karvansa. Toivotan hyvää paranemista tänne kirjoittaneille naisille. - Jeps5
Jeps5 kirjoitti:
Pitipä minunkin laittaa tänne oma kommentti. Eli tunsin kerran yhden narsistisen tyypin, tästä on nyt noin 30 vuotta aikaa. Siihen aikaan tällaisille tyypeille ei ollut mitään nimeä. Ihmettelin aina, miten tyyppi sai uuden naisen koukkuun jollain ihmeellisellä tavalla, vaikka kohteli niitä aivan sikamaisesti. Piti muutaman kerran jopa varoittaa näitä naisia, mutta ajattelin, että eihän asia minulle kuulu ja turha sitä on "rakastuneelle" mennä mitään sanomaan. Jälkeenpäin kuulin, että yhdellä hänen naisuhreistaan meni 10 vuotta reilun vuoden seurustelusta toipumiseen. Harmitti, etten tosiaan varoittanut siitä tyypistä. Nämä täällä kirjoitetut tarinat kuulostavat juuri siitä tyypistä kirjoitetulta, joten en usko, että nämä ovat pelkästään "katkerien eronneiden naisten" purkautumisia.
Ja lopuksi; jos mies/nainen tuntuu aivan ihanalta ja jännältä, ja asiat tuntuvat etenevän todella nopeasti, niin pistäkää hyvät ihmiset jäitä hattuun ja jarrua päälle. Odottakaa mielellään vuosi tai pari. Siinä ajassa narsistinen tyyppi kyllä jo paljastaa todelliset karvansa. Toivotan hyvää paranemista tänne kirjoittaneille naisille.Piti vielä tarkentaa, että ko. tyyppi ei todellakaan ollut pelkkä "naistenmies", vaan kyseessä oli ihan puhdas toisia ihmisiä hyväksi käyttävä narsistinen henkilö. En vain silloin vielä tiennyt, mikä tyyppiä oikein vaivasi.
- Samoin kauan sitten
Jeps5 kirjoitti:
Piti vielä tarkentaa, että ko. tyyppi ei todellakaan ollut pelkkä "naistenmies", vaan kyseessä oli ihan puhdas toisia ihmisiä hyväksi käyttävä narsistinen henkilö. En vain silloin vielä tiennyt, mikä tyyppiä oikein vaivasi.
Samoin kauan sitten jo tapasin narsisti-psykopaattini, enkä minäkään tiennyt persoonallisuushäiriöistä silloin mitään.
Kaveri tuntui jotenkin yksitotiselta jatkuvasta kuljeskelustaan huolimatta. Kuivan sorttinen tyyppi, joka pystyi kyllä herättämään jotain pohjimmaisia lemmentunteita, kun päästi lähelle, mutta ei muuta. Hän ei ollut muuten kiinnostava eikä kivan tapainen, ei ollenkaan. - Jeps5
Jeps5 kirjoitti:
Piti vielä tarkentaa, että ko. tyyppi ei todellakaan ollut pelkkä "naistenmies", vaan kyseessä oli ihan puhdas toisia ihmisiä hyväksi käyttävä narsistinen henkilö. En vain silloin vielä tiennyt, mikä tyyppiä oikein vaivasi.
Lisään vielä hieman sen kertomani tyypin ominaisuuksista; uskomaton röyhkeys, täydellinen empatian puute, lähes patologinen valehtelu ja asioiden vääristely. Sekä tietysti julkisivun puhtaana pitäminen; siitä pidettiin loppuun asti kiinni, eikä siihen saanut tulla mitään säröä eikä tahraa. Ne kaikki vaikeudet ja ongelmat tulivat aina muualta ja muiden aiheuttamina.
- puhdas kultainen
Tähän kommenttiin sen verran, että monesti erotilanteessa naisista tulee narsistisesti käyttäytyviä lapsiaan lyömäaseena käyttäviä pikkupiruja, jotka eivät kaihda kiristää, uhkailla ja haukkua entistä puolisoaan. Monesti jopa niin, että sosiaaliviranomainenkin tämän huomaa haastattelutilanteessa, mutta jos erehtyy kehoittamaan naista hakemaan apua, niin nainen suuttuu ja jos erehtyy sanomaan arvionsa lasten isälle äidin käytöksestä, niin yllättäen sos.viranomainen siirretään "toisiin tehtäviin". Eli äitiä vastaan ei saa sanoa negatiivista kommenttia, kun lähtökohta on se, että äiti on aina oikeassa ja parempi lähivanhempi.
Kirjeiden kirjoittelu, soitot tuntemattomista numeroista, haukkumiset ja kiristelyt ovat hyvinkin tuttuja. - poiuyth
Samoin kauan sitten kirjoitti:
Samoin kauan sitten jo tapasin narsisti-psykopaattini, enkä minäkään tiennyt persoonallisuushäiriöistä silloin mitään.
Kaveri tuntui jotenkin yksitotiselta jatkuvasta kuljeskelustaan huolimatta. Kuivan sorttinen tyyppi, joka pystyi kyllä herättämään jotain pohjimmaisia lemmentunteita, kun päästi lähelle, mutta ei muuta. Hän ei ollut muuten kiinnostava eikä kivan tapainen, ei ollenkaan.Ollaan selvästi deittailtu samaa tyyppiä. Tuntomerkit täsmää.
- 112
Samoin kauan sitten kirjoitti:
Kaveri tuntui jotenkin yksitotiselta jatkuvasta kuljeskelustaan huolimatta. Kuivan sorttinen tyyppi, joka pystyi kyllä herättämään jotain pohjimmaisia lemmentunteita, kun päästi lähelle, mutta ei muuta. Hän ei ollut muuten kiinnostava eikä kivan tapainen, ei ollenkaan.Sama minullakin. Ei ollut mikään Don Juan tyyppinen narsisti, joka olisi hurmannut jalat alta. Pikemminkin sosiaalisesti ja fyysisesti kömpelö. Kuiva ja tylsä.
- TIR-kuljetus
Jeps5 kirjoitti:
Lisään vielä hieman sen kertomani tyypin ominaisuuksista; uskomaton röyhkeys, täydellinen empatian puute, lähes patologinen valehtelu ja asioiden vääristely. Sekä tietysti julkisivun puhtaana pitäminen; siitä pidettiin loppuun asti kiinni, eikä siihen saanut tulla mitään säröä eikä tahraa. Ne kaikki vaikeudet ja ongelmat tulivat aina muualta ja muiden aiheuttamina.
Tässä hyvin tiivistettynä narsistin olemus. Täysin moraalittomia ja tunteettomia hyväksikäyttäjiä, vaikka teeskentelevät muuta.
- ringing bells
Jeps5 kirjoitti:
Sama ihmisten suhteen kuin mainostenkin, jos jokin vaikuttaa liian hyvältä, niin se luultavasti ei ole sitä. :)
Ihminen, joka antaa itsestään rehellisen, empaattisen, vastuunsa kantavan kuvan ihan tietoisesti ja sanallisesti korostaen, on luultavammin juuri aivan päinvastainen.
Kaikki ei ole kultaa mikä kiiltää.
- Narsistiakan uhri
Olen kokenut naisten puolelta samaa. Useita kohtalon tovereita löytyy vaikka kuinka paljon jotka ovat joutuneet narsistisen psykopaatti-akan uhriksi.
- VWVWVWV
Narsisteja on ikävä kyllä molemmissa sukupuolissa, vaikka miehillä se nykytietämyksen mukaan onkin yleisempää. Se ei kuitenkaan vähennä lainkaan narsisti naisen uhriksi joutuneita. Narsisti on läpimätä pa.ska sukupuolesta riippumatta.
- Saman kokenut
VWVWVWV kirjoitti:
Narsisteja on ikävä kyllä molemmissa sukupuolissa, vaikka miehillä se nykytietämyksen mukaan onkin yleisempää. Se ei kuitenkaan vähennä lainkaan narsisti naisen uhriksi joutuneita. Narsisti on läpimätä pa.ska sukupuolesta riippumatta.
Aivan. Joillakin on vain tarve tehdä kaikesta jokin sukupuolten välinen taistelu, kun joku kertoo omista kokemuksistaan.
Ei kestä kauaa, kun on jo ensimmäiset syyttelemässä ja syyllistämässä vastakkaista koko sukupuolta.
Aloituksessakin kerrottiin yhden miehen teoista ja heti on joku tai jotkut miehet ketjussa huutelemassa kuinka ovat jopa useiden naisten taholta kokeneet samaa. Aivan kuin kyseessä olisi joku kilpailu.
Luulempa, että pikemminkin jotkut miehet tunsivat pienen piston omatunnossaan ja siksi kiirehtivät huutelemaan kuinka naiset ovat paljon pahempia. Hyökkäyshän on paras puolustus. Ainuttakaan empatian osoitusta kyseiset miehet eivät kuitenkaan aloittajan kokemuksiinkaan osoittaneet. Kiireellä vain huutelemaan kuinka naisien pitää katsoa peiliin ja miten useat naiset ovat narsisteja.
Kertoo paljon. Juuri noin narsistit reagoivat, kun joku kertoo heistä totuuden. Vierittävät syytä muille, vähättelevät ja mitätöivät kerrottua ja hyökkävät ilman empatiaa kailottamaan omaa "totuuttaan" asioista.
- Jos nyt yleensä on
Jos nyt yleensä on edes nuoruuden päivinä jossain ulkosalla liikkunut, niin ainakin yhteen tuollaiseen tyyppiin on varmasti törmännyt. Ainakin kaupunkiseuduilla.
Jotenkin ikävää, että jotkut/joku näkee jatkuvasti vaivaa kuitenkin tällekin palstalle pari kuivaa, tylsää ja tyrmäävää riviä rustata siitä, miten nämä naiset täällä ovat vain "katkeria". Eikö omaa kieltään puhu myös tuo, miten väheksyy toisten katkeruutta, jos uskoo, että nämä kirjoitukset on jotenkin tilanteeseen nähden ylimitoitettuja?
Tuo "katkeruudesta" valittava on kuin kävisi kakkalla täällä palstalla. Aina sama tyhmä kommentti. - Niin12
Mutsis oli narsisti kun sut sai.
- paljonnähnyt
Tai sun mutsis/isäs oli narsisti!! Ei narsismi johdu aina äidistä,pirttihullu juoppohullu isä,voi turmella koko perheensä!! Onpa näitä suomenhistoriassa tähän ikäänmennessä nähty!! Seuraava sukupovi hemmottellee kakaransa,ihan pilalle "rajattomia kakaroita." Mulle kaikki heti tänne ja sassiin,eikö sana kuulu". Hyvin kunnioitettavaa puhetta,omille vanhemmilleen!
- Saman kokenut
Juuri noin narsisti toimii. Ei tunne mitään katumusta, omantunnon pistosta tai empatiaa toiselle aiheutetuista kärsimyksistä ja kuvittelee vielä olevansa luojan lahja naisille. Olet selvästi löytänyt vahvuutta vastustaa narsistia ja pysytellä hänestä erossa, toivottavasti sama vahvuus jatkuu, sillä voit olla varma, että narsisti ei ole muuttunut. Hän ei tule sinua kohtelemaan hyvin, vaan korkeintaankin pitää välillä pienen tauon kidutuksessaan, jonka uhri kokee tietysti aina helpottavana. Älä anna sen kuitenkaan hämätä, parempaa ei ole odotettavissa.
- =000=
Aivan. Narsistin kanssa jää aina miinuksille.
- Narskut roskaa
=000= kirjoitti:
Aivan. Narsistin kanssa jää aina miinuksille.
Hyvin kiteytetty. Narskun kanssa joutuu AINA antamaan enemmän kuin saa. Parhaimmillaankin narskulta saa vain murusia, kun itse antaa kaikkensa,
Näin jälkeen päin, kun katsoo, niin koo suhde oli pelkkää paremman ja enemmän odottamista kokian lähes pelkkiä negatiivisia asioita.
Kun narsku edes hetkeksi lopetti solvauksensa ja kieroilunsa, niin sittä oli niin helpottunut, että erehtyi pitämään niitä hetkiä hyvinä hetkinä. Tosiasiassa, kun kirjoitin jälkeen päin paperille kaikki suhteessa ja hänessä olleet hyvät ja huonot asiat, niin olin aivan puulla päähän lyöty siitä kuinka vaikeaa oli löytää hyviä asioita ja kuinka ylivoimaisesti oli huonoja asioita.
Hänestä puuttui kaikki mitä mieheltä tahtoo tai toivoo. Kaikki positiivinen paljastui lopulta pelkäksi valheeksi, teeskentelyksi ja manipuloinniksi.
Harmittaa, että haaskasin siihen roskatyyppiin vuosia elämästäni.
Ja ennen kuin joku veistelijä kommentoi, että AINA eksiä haukutaan, niin näin ei ole. Minulla on ollut muitakin suhteita aiemmin eikä yhdestäkään aiemmasta eksästä ole vastaavaa huonoa sanottavaa, vaikka olisi jonkun kanssa ollut riitojakin. He eivät olleetkaan narsisteja, vaan heistä löytyi myös hyviä asioita riidoista huolimatta. Toisin kuin tämän narskun kanssa, jonka kanssa kaikki osottautui vain pahaksi ja hyvää sanottavaa on mahdotonta sanoa, kun sitä ei ole. - Viiri
Narskut roskaa kirjoitti:
Hyvin kiteytetty. Narskun kanssa joutuu AINA antamaan enemmän kuin saa. Parhaimmillaankin narskulta saa vain murusia, kun itse antaa kaikkensa,
Näin jälkeen päin, kun katsoo, niin koo suhde oli pelkkää paremman ja enemmän odottamista kokian lähes pelkkiä negatiivisia asioita.
Kun narsku edes hetkeksi lopetti solvauksensa ja kieroilunsa, niin sittä oli niin helpottunut, että erehtyi pitämään niitä hetkiä hyvinä hetkinä. Tosiasiassa, kun kirjoitin jälkeen päin paperille kaikki suhteessa ja hänessä olleet hyvät ja huonot asiat, niin olin aivan puulla päähän lyöty siitä kuinka vaikeaa oli löytää hyviä asioita ja kuinka ylivoimaisesti oli huonoja asioita.
Hänestä puuttui kaikki mitä mieheltä tahtoo tai toivoo. Kaikki positiivinen paljastui lopulta pelkäksi valheeksi, teeskentelyksi ja manipuloinniksi.
Harmittaa, että haaskasin siihen roskatyyppiin vuosia elämästäni.
Ja ennen kuin joku veistelijä kommentoi, että AINA eksiä haukutaan, niin näin ei ole. Minulla on ollut muitakin suhteita aiemmin eikä yhdestäkään aiemmasta eksästä ole vastaavaa huonoa sanottavaa, vaikka olisi jonkun kanssa ollut riitojakin. He eivät olleetkaan narsisteja, vaan heistä löytyi myös hyviä asioita riidoista huolimatta. Toisin kuin tämän narskun kanssa, jonka kanssa kaikki osottautui vain pahaksi ja hyvää sanottavaa on mahdotonta sanoa, kun sitä ei ole.Nämä tyypit jotka täällä huutelevat että kyseessä vain katkerat naiset jotka syyttä haukkuvat eksiään ovat joko itse narsisteja jotka koittavat vesittää muiden kertomaa tai sitten kyseessä harvinaisen kapeakatseisia tapauksia jotka eivät itse ole koskaan kokeneet mitä on olla narsistin hampaissa eivätkä kykene ymmärtämään mitään oman kokemuspiirin ulkopuolella olevia asioita.
- ....................
- Anonyymi
Mä olin narsistin uhri. Nyt pysyn sinkkuna. Paljon helpompaa. Nahkapatukkaa saa jos kovin tarve iskee.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik113545MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar691886Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun5421578Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin811204Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja611002Yksi syy nainen miksi sinusta pidän
on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s33968Hyödyt Suomelle???
Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt214888Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o60833- 171824
Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!
Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill3768