Menetetty toivo

karvan_varassa91

Ajattelin vain kirjoittaa tänne ja vähän purkaa mietteitäni. Olen paininut hiustenlähtön kanssa noin kuusi vuotta. Nämä vuodet on ollut erittäin tuskaisia, pidin korviin asti olevia hiuksia, ja hattua pidemmän ajan, harvoin otin lakin pois, vain saunoessa tai suihkussa. hämärissä tiloissa sen pystyi ottamaan myös pois, mutta pahin oli valoisat paikat, joita välttelin. Itsetunto onglemat ovat olleen erittäin raskaat, koska myös aikuistuessa, on muitakin ajattelun aiheita kuin hiustenlähtö. Suvussani ei ole muilla hiustenlähtö, pelkästään äidin puolelta, isoisälläni oli vanhempana alkanut harvenemaan. Olen kai perinyt paskat geenit, tai olen sairastunut johonkin tautiin. Jatkuva väsymys vaivaa, vaikka on lämpöiset ja aurinko voittoiset päivät. Syön hyvin, ja nukun yleensä 10 tuntiakin vapaapäivinä, työpäivien jälkeen nukun pitkät päiväunet, ja yöllä noin kolme tai kaksi tuntia ennen töihin lähtöä. Ajoin hiukset tänä vuonna pois kokonaan, ja seurasin kohtia joista tämä kaljuuntuminen on lähtenyt enenemään. Omaan vielä melko tummanruskean kasvuston, joten alueet on helposti havaittavissa. Erittäin raskasta on, että vaikka kuinka on yrittänyt toivoa, että hiukset kasvaisivat takaisin, ne ei takaisin tule. En ole käynyt lääkärissä, kun siihen harvoin järjestyy aikaa. Verikokeisiin kai pitäisi mennä, koska vanhemmillani on kilpirauhasen vajaatoimintaa. ettei sitten minullakin, en ole ottanut selvää. Olen käyttänyt rogainea, omega 3 tabletteja, sinkki tabletteja, piima tabletteja, päänhieronta piikkiä päivittäin verenkierron paranemiseksi, hellävaraisempia shampoita, nitzoralia nytten on. katson nyt vielä tapahtuuko mitään. Jos ei niin se on mentävä kaljuna, koska vaikka hiukset kasvaisivat vain joiltain alueilta, se on pahempi näyttää variksen pelättimeltä, kuin koko kaljulta. En tiedä montaa tuttuakaan joilla olisi kaljuuntumista, hiukset päässä voivat lähteä uloskin tukat hulmuten. Itseäni häiritsee minun harvenutunut ohimo, hiuksia kasvaa mutta ovat heikomman näköisiä hiuksia kuin muun alueen. Peruukkia en tule ikinä hankkimaan, ja hiustensiirrot ovat turhauttavan kalliita. sinäänsä hiukset eivät ole minulle kaikkikaikessa enään tässä elämänvaiheessa, joten en turhautuisi hoitokeinoihin enään niin täysillä. Koska hiukset eivät merkitse elämän päättymistä, tai vaikeutta naisasioissa.
Olisi kiva kulla miten muut ovat hyväksyneet hiustenlähtönsä, mikä sai lopulta hyväksymään, että hiukset eivät enään kasva. ja kaljuna mennään koko loppuelämä. "ammun haulikolla päälaenpaskaks etteivät ruumishuoneella voi nauraa säälittävälle kuontalolleni".

2

178

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • KKo9

Syksy 2013 aloin kiinnittämänn kunnolla huomiota hiustenlähtöön. Kaikki mahdolliset hoitokeinot mitä on netistä löytynyt, on käytössä, ja ehkä loppujen lopuks finasteridi 1mg/pv auttaa sen 1%, muut hoitomenetelmät 0%. (esimerkiski kondomi toimii 97-99% varmuudella ehkäisyssä)Kyllä tässä jo miettii että ehkä ensisyksynä on ruvettava ajamaan pää kaljuks pari kertaa kuukudessa. Uutta haiventa kasvaa sentin verran ja sit jo tippuu pois.

On vaan hyväksyttävä että hiukset lähtee ja hiusten siirto on ainut keino, millä saat kuontalosi taas semmoseksi kuin haluat, Mutta se maksaa niinkuin tiedätkin. SIlle kun ei mahda mitään, mutta ehkä se pysyvän kaljun pitäminen on viisampi kuin että sivulla tuuhee tukka ja päälaella ja otsalla ei mitään. JA itsemurha ajatukset varmasti käy jossain vaiheessa mielessä kärsivillä.

• Henkilökohtaisesti

Www.manefinland.fi

Tuota itse käytän :)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Onko sulla

suoja työ paikka? 🤔🤷‍♂️
      Ikävä
      48
      4056
    2. Joensuun kaupunki levittelee tonttitietoja Keskisuomalaiselle

Sähköposteja ja tonttitietoja levitellään mm. Pasi Koivumaalle
      Joensuu
      13
      1940
    3. Oletko nainen alkanut kammoamaan minua

Sinua ei näy eikä kuulu, ja ilmeisesti kiertelet tilanteita. Oletko huomannut, että olet vieläkin ajatuksissani luvattom
      Ikävä
      63
      1385
    4. Saako 60 v vielä töitä? Arto Nyberg puhuu suoraan elämästä ilman töitä

Arto Nyberg täyttää tänään 60 v. Onnea! Nyberg totuttiin näkemään suoran haastatteluohjelman kapteenina vuodesta toise
      Maailman menoa
      95
      1316
    5. Toivoisitko Rakas vielä?

Haluaisitko vielä? Uskoisin osaavani näyttää sinulle, kuinka ainutlaatuinen nainen olet.
      Ikävä
      68
      1205
    6. Tiesitkö tätä ex-miehistä? Noriko Salo jysäytti yllätyspaljastuksen

Noriko Salo ja ex-F1 kuski Mika Salo olivat naimisissa v. 1999-2022. Kirsi Salon ex-mies puolestaan on muusikko Sammy A
      Kotimaiset julkkisjuorut
      5
      1091
    7. Koska tajusit silloin aikanaan

että olin ihastunut sinuun? 🤭😍 Taisin olla aika läpinäkyvä 🫣❤️
      Ikävä
      47
      961
    8. Ihan pieni näkeminen vaan

👋 ja minä olisin valmis jo vaikka mihin sun kanssa. Nämä on näitä.. 🤫🫣😘💥
      Ikävä
      28
      949
    9. Keskustelua kasteesta

You tubessa kaksi pappia keskustelivat kasteesta ja kritisoivat raamatullista uskovien kastetta. Toinen heistä yritti
      Kaste
      334
      930
    10. En haluaisi kaiken kuihtuvan pois

ilman, että olemme voineet jutella rauhassa kasvotusten... Mutta mistä ihmeestä löydän sinut?
      Ikävä
      40
      927
    Aihe