Menetetty toivo

karvan_varassa91

Ajattelin vain kirjoittaa tänne ja vähän purkaa mietteitäni. Olen paininut hiustenlähtön kanssa noin kuusi vuotta. Nämä vuodet on ollut erittäin tuskaisia, pidin korviin asti olevia hiuksia, ja hattua pidemmän ajan, harvoin otin lakin pois, vain saunoessa tai suihkussa. hämärissä tiloissa sen pystyi ottamaan myös pois, mutta pahin oli valoisat paikat, joita välttelin. Itsetunto onglemat ovat olleen erittäin raskaat, koska myös aikuistuessa, on muitakin ajattelun aiheita kuin hiustenlähtö. Suvussani ei ole muilla hiustenlähtö, pelkästään äidin puolelta, isoisälläni oli vanhempana alkanut harvenemaan. Olen kai perinyt paskat geenit, tai olen sairastunut johonkin tautiin. Jatkuva väsymys vaivaa, vaikka on lämpöiset ja aurinko voittoiset päivät. Syön hyvin, ja nukun yleensä 10 tuntiakin vapaapäivinä, työpäivien jälkeen nukun pitkät päiväunet, ja yöllä noin kolme tai kaksi tuntia ennen töihin lähtöä. Ajoin hiukset tänä vuonna pois kokonaan, ja seurasin kohtia joista tämä kaljuuntuminen on lähtenyt enenemään. Omaan vielä melko tummanruskean kasvuston, joten alueet on helposti havaittavissa. Erittäin raskasta on, että vaikka kuinka on yrittänyt toivoa, että hiukset kasvaisivat takaisin, ne ei takaisin tule. En ole käynyt lääkärissä, kun siihen harvoin järjestyy aikaa. Verikokeisiin kai pitäisi mennä, koska vanhemmillani on kilpirauhasen vajaatoimintaa. ettei sitten minullakin, en ole ottanut selvää. Olen käyttänyt rogainea, omega 3 tabletteja, sinkki tabletteja, piima tabletteja, päänhieronta piikkiä päivittäin verenkierron paranemiseksi, hellävaraisempia shampoita, nitzoralia nytten on. katson nyt vielä tapahtuuko mitään. Jos ei niin se on mentävä kaljuna, koska vaikka hiukset kasvaisivat vain joiltain alueilta, se on pahempi näyttää variksen pelättimeltä, kuin koko kaljulta. En tiedä montaa tuttuakaan joilla olisi kaljuuntumista, hiukset päässä voivat lähteä uloskin tukat hulmuten. Itseäni häiritsee minun harvenutunut ohimo, hiuksia kasvaa mutta ovat heikomman näköisiä hiuksia kuin muun alueen. Peruukkia en tule ikinä hankkimaan, ja hiustensiirrot ovat turhauttavan kalliita. sinäänsä hiukset eivät ole minulle kaikkikaikessa enään tässä elämänvaiheessa, joten en turhautuisi hoitokeinoihin enään niin täysillä. Koska hiukset eivät merkitse elämän päättymistä, tai vaikeutta naisasioissa.
Olisi kiva kulla miten muut ovat hyväksyneet hiustenlähtönsä, mikä sai lopulta hyväksymään, että hiukset eivät enään kasva. ja kaljuna mennään koko loppuelämä. "ammun haulikolla päälaenpaskaks etteivät ruumishuoneella voi nauraa säälittävälle kuontalolleni".

2

156

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • KKo9

Syksy 2013 aloin kiinnittämänn kunnolla huomiota hiustenlähtöön. Kaikki mahdolliset hoitokeinot mitä on netistä löytynyt, on käytössä, ja ehkä loppujen lopuks finasteridi 1mg/pv auttaa sen 1%, muut hoitomenetelmät 0%. (esimerkiski kondomi toimii 97-99% varmuudella ehkäisyssä)Kyllä tässä jo miettii että ehkä ensisyksynä on ruvettava ajamaan pää kaljuks pari kertaa kuukudessa. Uutta haiventa kasvaa sentin verran ja sit jo tippuu pois.

On vaan hyväksyttävä että hiukset lähtee ja hiusten siirto on ainut keino, millä saat kuontalosi taas semmoseksi kuin haluat, Mutta se maksaa niinkuin tiedätkin. SIlle kun ei mahda mitään, mutta ehkä se pysyvän kaljun pitäminen on viisampi kuin että sivulla tuuhee tukka ja päälaella ja otsalla ei mitään. JA itsemurha ajatukset varmasti käy jossain vaiheessa mielessä kärsivillä.

• Henkilökohtaisesti

Www.manefinland.fi

Tuota itse käytän :)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suuri tulipalo

Missä mikä palaa?
      Kiuruvesi
      20
      3784
    2. Muistatko vielä viime kesän "sutinat"?

Kohtalo vai mikä lie järjesti, että törmäiltii jatkuvasti toisiimme. Ihan uskomatonta, koska eihän me mitään ikinä sovit
      Ikävä
      24
      3179
    3. En tullut, koska käytit päätäsi.

Ja koska ihmiset pilaavat sillä mahdollisuudet, kaikki mikä toimii vaatii oman lähestymistapani. Kun levittää punaisia m
      Ikävä
      32
      2385
    4. Yksi "sometähti" vähemmän

Ei tunnu missään.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      92
      2149
    5. Mies! Lupaatko

enskerral kertoo mis mennään..? :D <3
      Ikävä
      22
      2000
    6. Tuliko ikävä

Vai miksi laitoit viestin? Soittamalla voisi saada kiinni. Mutta et sä uskalla
      Ikävä
      27
      1648
    7. Kulta, sovitetaanko joku ilta avainta lukkoon?

Musta tuntuu että me ollaan pari. Olisi ihana saada asialle sinetöinti viemällä suhde päätyyn asti. ❤️ Rakastan sua ikui
      Ikävä
      41
      1631
    8. Saitko ne viestit

Silloin viime kuussa? Vai etkö lukemut niitä.
      Ikävä
      32
      1512
    9. Päivi Räsänen eroaa todennäköisesti kirkosta

Päivi Räsänen kertoo järkyttyneensä evankelis-luterilaisen kirkon homolinjauksesta. Räsänen sanoo todennäköisesti eroava
      Luterilaisuus
      502
      1473
    10. Miten lasketaan?

Ompa ollut valtava ihmismassa taas Folkkaajia liikenteessä. Miten noin 2200 lipunostaneesta muodostuu 11000 kävijää?.
      Haapavesi
      9
      1424
    Aihe