Metallinpaljastin!

Aartenetsijä-nainen

Olen hankkinut metallinpaljastimen, kertoisiko joku vinkkejä missä Tampereella voisin sitä käyttää ja tehdä löytöjä? :) Kiitos!

16

2599

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • amatööriharrastaja

Mitä haluat löytää, kultaa ja hopeaa, sotamuistoja, vai hevosenkenkiä ja reenjalaksia, mutta joo, valitettavasti ei aarteenetsijä voi julkisesti vinkkejä huudella.

Olisikohan harrastukselle olemassa mitään fiksuja porukoita, mihin voisi liittyä, olisi ehkä mukavampi joskus kartoittaa mestoja muiden samanhenkisten kanssa. Itseäkin kiinnostaisi tuollainen toiminta.

• kruunukorkki

Kaikki maaperässä oleva kuuluu maanomistajalle, ja muinaismuistolain mukaan ei kiinteitä eikä irtolöytöjä saa siirtää mihinkään. Myös maan kaivaminen ilman maanomistajan lupaa on laissa kielletty. Tee päivän hyvä työ ja mene vaikka rosendahlin rantahietikolle etsimään kaljapullonkorkkeja, paljastimesi piippaa ihan varmasti! ;)

• ytdfgfdgd

Eli löytää jotain, kaivaa esiin ja väittää löytäneensä omilta mailtaan.

• Pykälä & co.

Kaivaminen on luvanvaraista toimintaa, siihen tarvitaan maanomistajan lupa. Myös muinaismuistolain rikkominen on rikoslain alainen asia.

Muinaisesineen siirtäminen toiseen paikkaan on niinikään kiellettyä.

• suuri tietäjä

Sinua kaihertaa se, että joku löytää jotakin, etkä sinä itse. Pelkän rahan poimiminen kadulta aiheuttaa sinun kaltaisissa ihmisissä voimakasta naaman vääntelyä ja nykimistä.

Metallinpaljastimen kanssa ei tarvitse maata kaivella lapiolla, kevyt rikkaruohojen pöyhintätyökalu riittää, kaikki kulta, hopea ja kuparirahat on itsellä löytyneet läheltä pintaa, jos ne joku on sinne hukannut vaikkapa 1800-luvulla.

Suomessa on paljon valtion, kuntien ja kaupunkien alueita, joissa voi suorittaa tutkimuksia.

• Paljon haaveita

Tarjoa palvelujasi Finnairin lähtöselvitykseen, Ryanairin lähtöselvitykseen, Pirkanmaan Oikeuslaitoksen portsariksi, Ravintoloiden portsariksi, Keskustorin nakikioskeiden järjestyshenkilöksi. Mittarillesi olisi käyttöä esimerkiksi Tarastejärven sekajätteiden seassa.

• Torspo

Metallinpaljastelu (vähän kuin itsensäpaljastelukin) on tehty vähän mälsäksi jos lain mukaan mennään.

Jos esine on yli 100-vuotias (esim. vuoden 1913 kolikko), pitäisi löydöstä ilmoittaa museovirastolle ja lopettaa välittömästi etsinnät alueella. Sitten odotellaan museovirastolta vastausta, tahtovatko lunastaa esineen vaiko eivät. Nihkeä löytöpalkkio kyllä maksetaan.

Jos esine on alle 100-vuotias ja arvoltaan yli 20e tai tunnearvoltaan merkittävä, esim. 99 vuotta vanha kultainen vihkisormus, sitä koskee löytötavaralaki, eli se tulee toimittaa poliisille. Mikäli omistajaa ei löydy tai esinettä ei kukaan nouda kolmessa kuukaudessa, sen saa lunastaa takaisin itselleen säilytyspalkkiota vastaan. Mikäli omistaja löytyy, löytäjä voi saada löytyöpalkkiona n. 10-20% esineen arvosta.

Kuinkahan moni metallinpaljastelijoista näitä sitten noudattaa? Meneekö kultaesineet kuitenkin suoraan kultarahaksi-puotiin?

• täältä tähän

minä täältä! itse käyn keväällä kaupungin lumenkaatopaikalla kun lumet on sulaneet. sieltä löytyy vaikka mitä ja kolikoita riittää kun kaikki lumet tuodaan samalle pellolle.!

• 1949

Oma tontti kangasalla talo 120 vuotias kaikkea kivaa löytyy,enimmäk
      seen rautaromua,takonauloja,vanhoja kuokkia.Paras löytö on suojelus
      kunnan ampumamerkki,pieni hopeinen koru,vanhoja hylsyja -17.Laite
      piippaa koko ajan,vaikea valita mitä kaivaa.kolikoita löytyy 1910-1990
      ei vielä mitään arvokkaita.Koko tontti on täynnä "jotain metallia" suurin
      osa on olut tai juomapullojen erilaisia korkkeja.Entiset asukkaat ovat
      nauttineet suhteelisen paljon erilaisia juomia.

• silver dollar

Mene aarremaanalla.com.sieltä löytyy vinkkejä.

• Anonyymi

Aarremaanalla foorumilla ei kannata mitään kysellä eikä kommentoida, varsinkaan aloittelijan, kaikkitietävät siellä eivät hyväksy nöösipoikien juttuja. Paitsi jos olet omistanut metallinpaljastimen 30 vuotta ja käynyt kaksi kertaa kolmenkymmenen vuoden aikana etsimässä rautanauloja (nekin todennäköisesti viikinkiveneestä) niin voit ilmoittaa siellä foorumilla että olet harrastanut maaperän tutkimista jo kolmekymmentä vuotta!!

• 1949

Uimarannat ovat parhaita paikkoja,vanhojen talojen rauniot.Historiaa
      tutkimalla löytää vanhoja asuipaikkoja,kaikki pellot,omistajan lupa pitää
      hankkia.

• piippiippip

Ostin metallinpaljastimen, kun laitoin patterin se piippasi koko ajan, vaikka lähellä ei ollut mitään metallia. Nostin sen 2 metrin korkeuteen ja se piippasi koko ajan. Mikä mättää oli noin 800 euron paljastin.

• teet.pienen.virheen

Ota se pois sieltä pyllystäsi ja yritä sitten uudelleen.

• SiitähänSeJohtuu

Siinä patterissa on metallia...

• Anonyymi

kokoontaitettava kenttälapio repulla, se korvaa autolapionkin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitään järkeä?

Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      120
      1767
    2. Noniin rakas

Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      99
      1578
    3. Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä

Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy
      Maailman menoa
      48
      1099
    4. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      43
      974
    5. Multa sulle

Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M
      Ikävä
      29
      929
    6. Nainen, olen tutkinut sinua paljon

Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm
      Ikävä
      50
      856
    7. Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?

Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s
      Ikävä
      44
      812
    8. Olet myös vähän ärsyttävä

Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.
      Ikävä
      37
      780
    9. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      56
      778
    10. Onko sulla empatiakykyä?

Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet
      Ikävä
      37
      760
    Aihe