Intissä lukeminen pääsykokeisiin?

opiskelijavarusmies

Kertokaa ihan rehellisesti, miten onnistuisi yliopistojen pääsykokeet ja inttiaika samanaikaisesti? Mulla on nyt heinäkuussa inttilähtö. Hain lääkikseen opiskelemaan, ja tulokset tulee 2.7. Näin alustavasti tuntuu että vähän jää vajaaksi ja että en pääse tällä kertaa sisään, mutta tarkoitus olis lukea uudelleen ensi vuonna ja sitten olis mahkut jo paljon paremmat. Mutta kun tää inttilähtö on .7.7. Tavallaan kiinnostais jotkut erikoishommat kuten spol ja johtajakoulutus, mutta nyt se kysymys onkin, että pitäiskös vaan toivoa tuota 6kk palvelusta tai hakea vapautusta, koska onhan opiskelu kuiteskin tärkeempi asia elämässä jos ajattelee pitkällä aikavälillä.

Eli jos 12kk palvelus tarkoittaa samaa kuin että voin sanoa hyvästit opiskelulle, niin parempi hakea sitä lyhyttä palvelusta. Kyllä tiedän että pääsykoepäivän saa vapaaksi intistä mutta miten se valmistautuminen siellä, onko siellä auk/rukissa vapaita sen verran illalla/viikonloppuisin että pystyy noihin pääsykokeisiin valmistautumaan? Kokemuksia?

5

2627

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • opiskelu etusijalle

Olet selvästi kiinnostunut johtajakouluksesta ja sinua voi harmittaa jos vain puolella vuodella päätätkin päästä. Jos menet nyt inttiin, suosittelen lääkiksen kannalta hakeutumaan auk:iin ja nimenomaan lääkintä-auk:iin, sillä silloin sinulla on aikaa lukea myös pääsykokeeseen. Muista linjoista epäilen suuresti, että ajankäyttö voi olla erittäin hankalaa, jopa mahdotonta.

Lisäksi jos olet aivan varma että lääkintä on se sinun alasi, mikset hakisi lykkäystä, opiskelisi vuoden lisää lääkistä varten ja kun olet sisällä, valmistunut vaikka kandiksi, menisi sitten vasta suorittamaan palvelusta->pääsisit melko suoralta kädeltä lääkintä-Ruk:iin ja toimisit puolustusvoimien lääkärin ohella varusmieslääkärinä. Keskustelin erään tällaisen tapauksen kanssa varusmiesaikanani terveysasemalla ja hän oli enemmän kuin tyytyväinen päätökseensä.

Jokatapauksessa toivotan sinulle onnea ja paljon tsemppiä tulevaan, niin opiskelujen kuin varusmiespalveluksen osalta:)

• jlsdfkjlsdkjf

Sehän se onkin, että kun ei voi olla varma pääseekö sisään vai ei... tässä olen vastausanalyysin perusteella vähän jo laskeskellut että ihan kohtuu hyvin pärjäsin kokeessa nytkin, mutta sisälle pääsyyn ei vielä riittännyt. Ensi vuonna mahkut voi olla jo paljon paremmat muttei vieläkään välttämättä varmaa. Sen takia en mielellään hakis lykkäystä vaikka toki ideaali ratkaisu olis se, että opiskelis ensin kandiks ja sit menis lääkintä-rukkiin.

Mutta tosiaan, lääkintä-auk vois olla ihan kiintoisa ratkaisu. Mutta mitä toi tarkalleen ottaen tarkottaa että sillon olis aikaa lukea myös pääsykokeisiin? Onko siellä intissä siis huomioitu jotenkin tää että lääkintä-aukkilaiset on todennäkösesti just lääkikseen pyrkiviä tai muuten vain kiinnostuneita ja siellä saa esim. vapailla lukea noihin kokeisiin siinä huhti-toukokuussa?

• ...?
        jlsdfkjlsdkjf kirjoitti:

Sehän se onkin, että kun ei voi olla varma pääseekö sisään vai ei... tässä olen vastausanalyysin perusteella vähän jo laskeskellut että ihan kohtuu hyvin pärjäsin kokeessa nytkin, mutta sisälle pääsyyn ei vielä riittännyt. Ensi vuonna mahkut voi olla jo paljon paremmat muttei vieläkään välttämättä varmaa. Sen takia en mielellään hakis lykkäystä vaikka toki ideaali ratkaisu olis se, että opiskelis ensin kandiks ja sit menis lääkintä-rukkiin.

Mutta tosiaan, lääkintä-auk vois olla ihan kiintoisa ratkaisu. Mutta mitä toi tarkalleen ottaen tarkottaa että sillon olis aikaa lukea myös pääsykokeisiin? Onko siellä intissä siis huomioitu jotenkin tää että lääkintä-aukkilaiset on todennäkösesti just lääkikseen pyrkiviä tai muuten vain kiinnostuneita ja siellä saa esim. vapailla lukea noihin kokeisiin siinä huhti-toukokuussa?

Ei ole. Jos menet inttiin 12kk:ksi, lasket mahdollisuuksiasi päästä lääkikseen huomattavan paljon... todennäköisyyttä aletaan laskemaan siinä kohtaa promilleissa prosenttien sijaan. Vapailla saat toki tehdä mitä haluat.

Itse samassa tilanteessa kuin sinä 2 vuotta sitten, tosin itselleni oli päivänselvää lääkiksen priorisointi intin edelle -> 6kk palvelus, jonka jälkeen lukeminen ja lääkikseen sisään. Tuttuja oli kyllä johtajakoulutuksessa ja jotka hakivat lääkikseen, mutta eipä heistä kukaan päässyt,

Olisi intissä jotain mielenkiintoistakin voinut tehdä miehistön nakkitehtävien sijaan... mutta ei tulisi mieleenkään katua sitä, että tulevaisuus on nyt selvästi urallaan.

• Urantuhoaja

Kokeiltu 20v sitten. Ei toimi.

Armeija tuhoaa lukurutiinin tehokkaasti. Valmistumisen jälkeinen palveluksen suorittaminen ei ole ollenkaan huono vaihtoehto.

• panosta lääkikseen

itse suosittelen puolta vuotta. kyllä ne sut sillä päästää kun oikein pysyt tiukkana kapulle kun p-kaudella niitä e-kauden hommia katotaan.
      ja sun mieli vielä voi muuttua tuosta vuoden hommista. ainakin itse tajusin ekalla viikolla että ei hemmetti ei tää oo mun paikka.
      itse menin viime kesänä ja syksyllä hain opiskelua paikkaa ihan huvin vuoksi (nyt keväällä hain sitten kunnolla).
      ja ei siellä oikein saanut luettua, ainakaan itse pahemmin. ja ei sitä aikaakaan ole kunnolla ja paikkaa. lomilla toki sit mut eipä niitäkää hirveesti ole.

ja paskat niiden lämäri aukkien mitä vapauksia annetaa lukea ainakaa. kyllä meidän lämäri ainakin mukana vaan kulki tai oli veksissä päivystämässä.
      ja tuskin ainakaan mitää suurta hyötyä siitä saat lääkikseen. ainakin lämäri kurssi oli tupalaisen mukaan vaa toisten raahaamista ja paareilla kanniskelua. toki siteiden teko ja yms opetettiin ja laavujen teko.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Martinan uusi poikakaveri

Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu
      Kotimaiset julkkisjuorut
      205
      3141
    2. Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.

Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva
      Maailman menoa
      239
      1600
    3. Laita mulle viesti!!

Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus
      Ikävä
      95
      1462
    4. Millaisessa tilanteessa olisit toiminut toisin

Jos saisit yhden mahdollisuuden toimia toisin?
      Ikävä
      92
      1369
    5. Vanhemmalle naiselle

alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e
      Ikävä
      46
      1324
    6. Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen

No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.
      Maailman menoa
      156
      1236
    7. Ajattelen sinua tänäkin iltana

Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin
      Ikävä
      12
      1178
    8. Ökyrikkaat Fazerit saivat 20 MILJOONAA veronmaksajien varallisuutta!

"Yle uutisoi viime viikolla, että Business Finland on myöntänyt Fazerille noin 20 miljoonaa euroa investointitukea. Faze
      Maailman menoa
      123
      1009
    9. Miehelle...

Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät
      Ikävä
      89
      922
    10. Tuntuu liian hankalalta

Lähettää sulle viesti. Tarvitsen apuasi ottaa koppi tilanteesta. Miehelle meni.
      Ikävä
      44
      803
    Aihe