olen hankkinut 1Mbps elisan adsl liittymän mutta vähän ihmetyttää kun yhteys ei ole koskaan noussut yli 100kbps:än (ja tuohonkin lukemaan olen päässyt vain muutaman kerran)
tälläkin hetkellä 6 bittorrentin kokonais nopeus on vain vähän yli 20 kbps!
sama juttu muilla p2p ohjelmilla joten en usko että vika on ohjelmien säädöissä.
mikä on 1/1Mbps yhteyden todellinen nopeus?
8
2207
Vastaukset
- Werkko
Se 100 lukema joka yleensä lukee ohjelmissa on kT/s eikä suinkaan Mbps. Normaali nopeus 1024kbit/s (eli 1024kbps, 1Mbps... miten asian haluaa ilmaista) yhteydelle on tuo 100-120kT/s. Riippuu tietty vähän muustakin verkosta kuinka nopeaan tulee sisään. Mutta normaali nopeus tuo 100kT/s on kuitenkin. B (suomeksi T niinkuin Tavu) ja b (bitti) on eri asioita...
- f'ckinN00b
sorry jos meni tavut ja bitit sekaisin ;D
ai 100 kilotavua-per-sekunti on ihan normaali?
no mistä sitten tulee nimitys 1Mt jos nopeus ei siihen kuitenkaan yllä? - höh!
f'ckinN00b kirjoitti:
no mistä sitten tulee nimitys 1Mt jos nopeus ei siihen kuitenkaan yllä?Mikä liittymä sulla on?
iso B on byte=tavu=T
pieni b on bitti=1/8 Byte/Tavua.
Liittymien nopeudet ilmoitetaan Mbps ei MBps. - Piru
f'ckinN00b kirjoitti:
no mistä sitten tulee nimitys 1Mt jos nopeus ei siihen kuitenkaan yllä?liittymä on siis 1Mbps eli se ei ole 1Mt. 1Mbps on miljoona bittiä sekunnissa eikä miljoona tavua ja kun puhutaan 1Mt, niin kyseessä on tällöin tiedoston koko, eikä yhteytesi siirtonopeus.
1Mt on bitteinä 1024*1024 * 8 bittiä eli n. 8,4Mb
Jos yhteys on miljoona bittiä sekunnissa ja se pystyy hyötykuormaa (tiedostoa )siirtämään n. 90% koko kapasiteetista, niin tuon yhden megan tiedoston siirtämiseen menis hieman alle 10 sekkaa. - Höh?
Piru kirjoitti:
liittymä on siis 1Mbps eli se ei ole 1Mt. 1Mbps on miljoona bittiä sekunnissa eikä miljoona tavua ja kun puhutaan 1Mt, niin kyseessä on tällöin tiedoston koko, eikä yhteytesi siirtonopeus.
1Mt on bitteinä 1024*1024 * 8 bittiä eli n. 8,4Mb
Jos yhteys on miljoona bittiä sekunnissa ja se pystyy hyötykuormaa (tiedostoa )siirtämään n. 90% koko kapasiteetista, niin tuon yhden megan tiedoston siirtämiseen menis hieman alle 10 sekkaa.Jengi vaan aina luulee että bitti ja byte on samoja.
Näitä kyselyitä on joka foorumi pullollaan.(Eikä kukaan ilmeisesti lue niitä)
- nopeustesti
Tässä elisan nopeustesti jolla näet nopeutesi:
http://myip.kolumbus.fi:8000/speedtest/
Tässä pari muuta nopeustestiä:
http://www.sicom.fi/speedtest/default.asp
http://www.ictbrothers.com/bandwitter/- Nopeudentestaaja
Toimiiko tuo Elisan linkki jollain,itselläni nimittäin ei toimi.
Ja jos jollain toimii niin miksiköhän ei itselläni ?
Itse testi ei kiinnosta vaan se että miksi se ei toimi.
- f'ckinN00b
no opinpa tuonkin asian.
:)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1201767
Noniin rakas
Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi991578Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä
Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy481099Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?43974Multa sulle
Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M29929Nainen, olen tutkinut sinua paljon
Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm50856Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?
Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s44812Olet myös vähän ärsyttävä
Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.37780Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘56778Onko sulla empatiakykyä?
Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet37760