Itse olen sitä mieltä, että olut maistuu paremmalle pullosta juotuna, kuin tölkistä. Pullo-olut on mielestäni pehmeämmän makuista, olutmerkistä riippumatta. Olen kuulut yhden teorian tälle. Tölkkiolutta kallistettaessa olut ei pääse virtaamaan ulos yhtä vapaasti, kuin pullon suusta. Pullon kaulan väitetään säilyttävän oluen aromin kaatovaiheessa, kun taasen tölkissä aromi sekoittuu. Tiedä sitten..
Olut pullosta vai tölkistä?
9
801
Vastaukset
- Maku ratkaisee
Joo, eroja on mutta en tiedä kumpi on parempaa. Aika harva erottaa jos maistavat sokkona. Itse suosin pullo-olutta.
- olutneuvostelija
Tölkkien etuna taitaa olla ainoastaan niiden käsittelyn helppous. Ovat kevyttä ja helposti kierrätettävää materiaalia. Eivätkä kilise kiusallisesti kassissa, kun niitä kuljettaa markettiin panttiautomaattiin :)
- OluttaEiSenKummempaa
Minä juon olueni lasista.
Bulkkikuralle kai lie ihan sama miten sen juo, minä en juo ollenkaan.
Oluen säilyvyden kannalta tölkki on parempi, hapen läpäisyvyys on pienempi eikä valo pääse pilaamaan olutta.
Tölkitys prosessi taas itse panimolle vaatii jonkunverran tarkempaa laadunvalvontaa että olut on erästä toiseen ok eikä tölkit vuoda. Tölkitys tosin on senverran isomman kapasiteetin hommaa että ei kaikkein pienimmillä panimoilla siihen ole mahdollisuuttakaan ja isommilla toki on laadunvalvontaan panostettu.- olutneuvostelija
Taidankin tehdä huvikseni pienen testin viikonloppuna. Ostan saman merkin olutta sekä tölkissä että pullossa. Katsotaan vielä, että onko niissä eroa.
- eroa on
Musta tuntuu että oluen laatu heittelee enemmän erästä erään kun erot pullojen ja tölkkien välillä, ainakin kun puhutaan noista suomitavis oulesta kuten koff karjala karhu lapinkulta olvi...
- Tölkimpi
Itse pidän tölkkioluesta kahdesta syystä:
- On mukavampi kantaa laatikollinen tölkkejä kuin korillinen pulloja
- Joskus pulloa avatessa saattaa pullon suunreuna murtua ja hiukkasia mennä oluen sekaan. Et välttämättä huomaa asiaa, ennen kuin huulesi koskettaa pullonsuuta. Lasinsirut ovat vaarallisia sisäelimille. - Kaljottelia
Tölkistä tulee metallin maku. Karjala ainakin pullosta parempaa. Vaikkakin kaadan sen lasiin ja naatiskelen. ;)
- Takaisinylös
Kuvittelisin eron olevan säiliön maussa. Tulee myös semmoinen kaukaa haettu juttu mieleen, että pullo ja tölkkihän ovat erimuotoisia, joten juoma-asento (jne.) on myös hieman erilainen, mikä vaikuttaa hengitykseen ja siihen, miten ilma kiertää suun ja nenän onkaloissa ja siis miten aromit päätyvät suusta nenään aistittavaksi.
Olut kuuluu juoda tuopista.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1641506Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä281379Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on701318Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2201189- 1281105
Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk3201041Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️2271037- 42959
Nyt kun Pride on ohi 3.0
Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että285956- 76954