Voiko metalliset aitamaakiilat upottaa betoniin. http://www.taloon.com/aitatolpan-jalat/6876/dg
Aita ei nyt pysy pystysuorassa maahan upotettuissa maakiiloissa.
Metalliset aitatolpan jalat betoniin
4
4563
Vastaukset
- Kokeillutolen
Voi upottaa, mutta eivät välttämättä pysy. Olen kerran kokeillut. Muoto on sellainen että irtoaa helposti.
Paremman saat kun tökkäät kunnollisen valuun tarkoitetun tolpan jalan siihen betoniin. Ja jos maa routii (esim multaa tms) niin koko häslä tarpeeksi alas ja kunnon routasuojaus. Muuten aita on ekan talven jälkeen vino.- koudaus
Oliko aita kevyt. Uskon että raskas aita pysyy kun tolppakenkä on kiinni betonissa.
- Miksei vois?
Jos sulla on jo aita pystyssä ja meinaat tukea sitä valamalla aitakengän ympärille betonianturan, kyllähän se onnistuu. Eri asia onkin kuinka se sen jälkeen elelee.
Hyvä tulis niin, että valais ekana ne anturat ja upottais niihin tällaiset tolppakengät:
http://www.nymix.fi/images/Nymix_Motek-tolppakenka.jpg
Jos antura elää, sitä voi tarvittaessa taivuttaa eli suoristaa aitaa tai sitten irroittaa ruuvit, suoristaa aita ja ruuvata uudestaan kiinni.
jos oikein hyvän aikoo tehdä, silloin se anturan istutus pitäisi tehdä samaan malliin kuin talon perustuksissa.- säitä pitelee
... niin ja mitä syvemmälle perustat niin sen paremmin se pysyy pystyssä - mutta tolppakenkiin tulee väkisin sarana ellei laita siten etä ruuvi on poikittain aitaan nähden ja sen jälkeen sitä ei enää säädellä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1201777
Noniin rakas
Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi991588Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä
Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy481109Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?441000Multa sulle
Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M29929Nainen, olen tutkinut sinua paljon
Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm50856Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?
Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s44822Olet myös vähän ärsyttävä
Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.37790Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘56778Onko sulla empatiakykyä?
Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet37760