Ukkonen mouruaa Kymijoen takana

Aloitti n ½ tuntia sitten iskemällä maahan Anjalan puolella. Kova rysäys tuon kuuluvasti ilmoitti. Kunnon 'iiliä' tuosta ei kehittynyt tällä kertaa.
Sääruutu kertoi ilmojen viilentyvän. Ens viikonvaihteessa ei t-paidoilla ulkona sitten keekoilla.
Syntymäkotini on mäkien välissä. Seutu kokee usein ankaria ukonilmoja. Ennen kunnon pamun alkua, luonto hiljeni. Linnutkin lakkasivat laulamasta. Niin kai se on nytkin.
Tällekin seudulle ukkosia jälkivuosina kehittyi. En niitä pelkää, mutta jotkut ihmiset kylläkin. Siksi on parempi että jälleen jäi päälle tulematta.

29

158

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Painostava on ilma ollut etelämpänäkin, kyllä ukkosen aistii. Hetken satoikin, nyt jonkin verran viileni, joten parempi olo on jo.

Tupa oli täynnä kyläilijöitä, ja pikku filippiinossa oli vahtimista, kipitti iloisena tutkimaan joka paikkaa. Sitten keksi pianon mahdollisuudet ja korvat alkoi jo kärsiä. Kolmisen tuntia olivat ja nyt on iltarauha talossa.

Siellä on nyt kuva jo facessa, missä ilosena soittelee mummolassa:D
      Mummeli kyllä jo kaipasi iltarauhaansa.

• c c

Meidän ikääntyneiden jaksaminen ja sietokyky on jo rajallisempi kuin joskus ennen. Muuten kuin luonnonlaki, että jokaisen pitää itse oppia se askelen lyhenemisen tie.
        Luonto on tässä kaukonäköinen; emme kai jaksaisi, jos tietäisimme, että sekin aika tulee joskus omalle kohdalle.

Onkohan tämä muuten se koko kesään viittaava sääsabluuna, ääri lämpötilat vaihtelevat tavallista sukkelammin.
        Viilentyä saisi, mutta nyt toivoisin lähiviikoille vähäsateisia päiviä. Puuhastelujen takia.

• Lorena*
        c c kirjoitti:

Meidän ikääntyneiden jaksaminen ja sietokyky on jo rajallisempi kuin joskus ennen. Muuten kuin luonnonlaki, että jokaisen pitää itse oppia se askelen lyhenemisen tie.
        Luonto on tässä kaukonäköinen; emme kai jaksaisi, jos tietäisimme, että sekin aika tulee joskus omalle kohdalle.

Onkohan tämä muuten se koko kesään viittaava sääsabluuna, ääri lämpötilat vaihtelevat tavallista sukkelammin.
        Viilentyä saisi, mutta nyt toivoisin lähiviikoille vähäsateisia päiviä. Puuhastelujen takia.

Kyllä sää viilentyi ukkosilman vierailun jälkeen. Sellainen urahtelu klo 14 jälkeen ettei paremmasta puutetta. Satoi pieniä rakeita suurten vesipisaroiden siivittämänä. Onneksi ukkonen salamoineen poistui kait sinne Kymijoen rantamille 16 jälkeen. Näin täällä Kaakonkulmilla jossa valmistaudutaan Karjalaisiin Kesäjuhliin 13 - 15.6.2014.

Olen aikaisemmin jo kertonut ukkosilman lähestyessä ja sen aikana olen aivan "naatti" mikään ei tunnu miltään, parasta vain lorvailla pieni päänsärky seurana. Kuulemma jotkut eivät vain siedä ukkosen aiheuttamaa sähköistä ilmanalaa, joten kuulun tähän joukkoon.

Katsoin Forecan sääkarttoja, näytti sääolevan epävakaista tästä eteenpäin. Pääskyt lentelevät iltaisin laumana, sitten pujahtavat räystäsrännin alle pesäänsä. Naapurin kanssa laskimme on ainakin
        3 - 4 pätinäkuntaa pesimässä, taidokkaasti syöksyvät tosi pienestä
        raosta pesiin.
        Kesäisiä päiviä kaikilla mausteilla palstan lukijoille.

• c c
        Lorena* kirjoitti:

Kyllä sää viilentyi ukkosilman vierailun jälkeen. Sellainen urahtelu klo 14 jälkeen ettei paremmasta puutetta. Satoi pieniä rakeita suurten vesipisaroiden siivittämänä. Onneksi ukkonen salamoineen poistui kait sinne Kymijoen rantamille 16 jälkeen. Näin täällä Kaakonkulmilla jossa valmistaudutaan Karjalaisiin Kesäjuhliin 13 - 15.6.2014.

Olen aikaisemmin jo kertonut ukkosilman lähestyessä ja sen aikana olen aivan "naatti" mikään ei tunnu miltään, parasta vain lorvailla pieni päänsärky seurana. Kuulemma jotkut eivät vain siedä ukkosen aiheuttamaa sähköistä ilmanalaa, joten kuulun tähän joukkoon.

Katsoin Forecan sääkarttoja, näytti sääolevan epävakaista tästä eteenpäin. Pääskyt lentelevät iltaisin laumana, sitten pujahtavat räystäsrännin alle pesäänsä. Naapurin kanssa laskimme on ainakin
        3 - 4 pätinäkuntaa pesimässä, taidokkaasti syöksyvät tosi pienestä
        raosta pesiin.
        Kesäisiä päiviä kaikilla mausteilla palstan lukijoille.

Meiltä häippäs haarapääskyt kun vanhat rakennukset purettiin tai pääskysten lentoaukot pesimiseen tukittiin. Lepakoita ihme kyllä vielä maisemassa illalla lentelee hyönteisiä napsimassa.
        Sade ei tullut meillä päälle. Jotkut vanhat paikalliset uskovat, että joen yli ei ukkonen tule. Maa ei ole vielä ruti kuivaa. Jos joskus on, savi halkeilee railoille.

• 15-4

Vai siellä, minun aikuisen kouluni paikoilla ja elämällä 44 vuoden takaa.

Suomalainen olen aika jos sitä joku kysyy ja siitä olen hyvin ylpeä.

• capt. cöpenick

15-4
        Asutko ulkomailla?. Lasetin tuossa, että 44v sitten osuu jonnee 1970 haminoille. Mie näin ensi kerran Anjalan idyllisen taajaman vasta Tsernobyl keväänä 1986.
        Ostimme vanhan talorähjän Inksan puolelta. Typerä, kallis ostos nyt kun mökki leviää sieltä täältä.
        Anjalassa ama jykevä koulurakennus on ennallaan. En edes tiedä opetetaanko siellä enää. Kymijoki on puhdistunut paljon jo minunkin aikana 28 vuoteen.

• 12-5
        capt. cöpenick kirjoitti:

15-4
        Asutko ulkomailla?. Lasetin tuossa, että 44v sitten osuu jonnee 1970 haminoille. Mie näin ensi kerran Anjalan idyllisen taajaman vasta Tsernobyl keväänä 1986.
        Ostimme vanhan talorähjän Inksan puolelta. Typerä, kallis ostos nyt kun mökki leviää sieltä täältä.
        Anjalassa ama jykevä koulurakennus on ennallaan. En edes tiedä opetetaanko siellä enää. Kymijoki on puhdistunut paljon jo minunkin aikana 28 vuoteen.

Kaikki on hyvää jos itse olet tyytyväinen.

Kouvola oli oppi 60 luvulla.

Pidän suomesta siinä on paljon hyvää.

En ole suomenkansalainen piti muuttaa työn vuoksi --niin muutto oli 1970.

Onne sinulle elämässä--- tapana täällä,

Med vänlig hälsning.

• 15-3

15-4

Älä välitä monella" tänään" on vähän järkeä suomessa.

Haminoissa- Haminassa oli ensimmäinen orjan työpaikka, sitten kaikki muut.

Med vänlig hälsning.

• 5-17
        15-3 kirjoitti:

Med vänlig hälsning.

Lisä: ihmettelen kuinka kauan kekkosen politiikka suomessa voi elää?

EU on nyt ja apina lypsäjät pois sisäisessä elämässä.

Suomi on loppu jos siirtoa taloudelle ole!

• 5-4
        5-17 kirjoitti:

Lisä: ihmettelen kuinka kauan kekkosen politiikka suomessa voi elää?

EU on nyt ja apina lypsäjät pois sisäisessä elämässä.

Suomi on loppu jos siirtoa taloudelle ole!

Lehdet maailmalla nauravat suomelle kuvissa- sama palkka oli töitä tai ei.

Suomi tänään on suuri pulla kansa--- puhuu valheita on maksettu muille vaikka ei mitään ole maksettu koska Aina lainataan!!!!

• 19-5
        5-4 kirjoitti:

Lehdet maailmalla nauravat suomelle kuvissa- sama palkka oli töitä tai ei.

Suomi tänään on suuri pulla kansa--- puhuu valheita on maksettu muille vaikka ei mitään ole maksettu koska Aina lainataan!!!!

http://www.youtube.com/watch?v=Gtf-eu-cM5c

Tieni minun myös.

• 8-7

• 4-11
        8-7 kirjoitti:

http://www.youtube.com/watch?v=e63cHxE4j5E

Täältä olen ja kaikki on Aina vain muistoja.

Med vänlig hälsning.

70 Kuka oli Kekkonen?

Muistan ajat--- Koko elämäni s-1947 kaksi vuotiaasta on, pitkä tarina, minulle on vain totuus Aina oli asia mikä tahansa.

• 2-15
        4-11 kirjoitti:

70 Kuka oli Kekkonen?

Muistan ajat--- Koko elämäni s-1947 kaksi vuotiaasta on, pitkä tarina, minulle on vain totuus Aina oli asia mikä tahansa.

Oli aika jota ei ole tänään---olen pois ja herään- toinen maailma kuitenkin lähellä aika kulkee--- vuodet vaihtuu--- aika pysähtyy 1970-2014, niin elän lapset vanhoja-.

Nyt yksin mitä kuulen--veden---hän nukkuu...

• c c
        15-3 kirjoitti:

Med vänlig hälsning.

Oletko vieraillut lomillasi 15-3 entisillä kotikonnuillasi lähtösi jälkeen? Fyysinen matkahan on lyhyt. Piti katsoa google kääntäjästä tuo med vänlig hälsning.
        Mukavaa kesän jatkoa sinullekin sinne täältä lännen suuntaan.

Oli jotenkin liikuttavaa lukea ulkosuomalaisen vastausviesti omalta koneeltaan.

• hopottelijako
      • c c

Eihän tuossa hohottelussa ole muuta tulkintaa kuin skitsotyypin totaali pimahtaminen. Puskanikki, Kolavan kotka on v v. Yritä aikuistua.

• Kolavan kotka
        c c kirjoitti:

Eihän tuossa hohottelussa ole muuta tulkintaa kuin skitsotyypin totaali pimahtaminen. Puskanikki, Kolavan kotka on v v. Yritä aikuistua.

Oletko capt.cöpenick?

• kauhistunut,,

Tuollainenko onkin palstan muutamien mummojen lemmikki cc ??
        Siinäpä sitä sukulais sielua kerrakseen.

• Onni Manni
        kauhistunut,, kirjoitti:

Tuollainenko onkin palstan muutamien mummojen lemmikki cc ??
        Siinäpä sitä sukulais sielua kerrakseen.

Ei tässä miksikään lemmikiksi ole kukaan pyrkimässä kenenkään kainaloon. Nämä palstakohtaamiset ovat paikallaan, päivät kuluvat kun siivillä.
        Muuten TE pahan ilman linnut,jotka häiriköitte palstakirjoittelua, menkää kolavan kotkan pesintäseuduille parjailemaan kirjoittelijoita.

• Kolavan kotka

Voi sentään Topi:) Kyllä sinun ehkä kannattaa, kuten hyviin tapoihin kuuluu, tervehtiä naapuriasi, saattavat muutkin sillä kulmalla alkaa katselemaan sinua pitkään jos tuollaisella, negatiivisella asenteella suhtaudut ympäristöösi :)

• capt. cöpenick
        Kolavan kotka kirjoitti:

Voi sentään Topi:) Kyllä sinun ehkä kannattaa, kuten hyviin tapoihin kuuluu, tervehtiä naapuriasi, saattavat muutkin sillä kulmalla alkaa katselemaan sinua pitkään jos tuollaisella, negatiivisella asenteella suhtaudut ympäristöösi :)

Kirjoitin liian lievästi sinusta v v. Olet myös nettivaras. Moderaattorin ominaisuudessa kaappasit koneeni ja sen tiedostosta poistit kotisivuni.
        Ne maksoivat 150€. Kun sinulta asiaa tivasin, sanoit ettet ole sitä tehnyt. Vain psykopaatti tekee tuollaista kun tiedät, ettei nettipoliisi puutu suoranaiseen rikolliseen tekoonkaan. Sinä mikään kotka ole vaan sadistinen paskanärhi.

Muista tämä kurja loppuikäsi. Tavalla tai toisella perin sinulta omani - korkoineen!

• Kolavan kotka

Kirjoitin liian lievästi sinusta v v. Olet myös nettivaras. Moderaattorin ominaisuudessa kaappasit koneeni ja sen tiedostosta poistit kotisivuni.
        Ne maksoivat 150€. Kun sinulta asiaa tivasin, sanoit ettet ole sitä tehnyt. Vain psykopaatti tekee tuollaista kun tiedät, ettei nettipoliisi puutu suoranaiseen rikolliseen tekoonkaan. Sinä mikään kotka ole vaan sadistinen paskanärhi.

Muista tämä kurja loppuikäsi. Tavalla tai toisella perin sinulta omani - korkoineen!

Melko ikäviä syytöksiä, mutta ottaen huomioon kunnioitettavan ikäsi, (olethan minua yli kymmenen vuotta vanhempi,) ja tulossa olevan täysikuun niin haluaisin tarjota sovinnon kättä :)

Laihakin sopu on mukavampi kuin lihava riita.)

• c c
        Kolavan kotka kirjoitti:

Melko ikäviä syytöksiä, mutta ottaen huomioon kunnioitettavan ikäsi, (olethan minua yli kymmenen vuotta vanhempi,) ja tulossa olevan täysikuun niin haluaisin tarjota sovinnon kättä :)

Laihakin sopu on mukavampi kuin lihava riita.)

Sinähän varsinainen satusetä olet v v. Kas kun Kouvolan Sanomissa keväällä kerroit kuvan kanssa olevasi 74v. Oma ikäni näkyy profiilissani.
        Maksa kuitenkin ensin sen kotisivujen teosta maksamani 150 € pois, enhän minäkään pölli mitään sinun omaisuuttasi.
        Meillä on talojen välistä etäisyyttä alle 100m. Minun asiani ei ole lähteä sopimaan rikosoikeudellista asiaa, jonka sinä olet aiheuttanut.

Jos Kouvolan poliisi ei asiaani tutki, minulla on valitusoikeus ylemmälle poliisijohdolle.

En halua enää enemmän pilata palstaa yksityisillä riidoilla. Sinun pitää käsittää, että olet menetellyt Suomen lakien vastaisesti sokeassa ajojahdissasi.
        Niillä edelleen on se pohja, että arvelet jumalasi olevan arvokkaampi kuin Kosmisten Lakien Alaisuus, joihin uskon.

• Kolavan kotka
        c c kirjoitti:

Sinähän varsinainen satusetä olet v v. Kas kun Kouvolan Sanomissa keväällä kerroit kuvan kanssa olevasi 74v. Oma ikäni näkyy profiilissani.
        Maksa kuitenkin ensin sen kotisivujen teosta maksamani 150 € pois, enhän minäkään pölli mitään sinun omaisuuttasi.
        Meillä on talojen välistä etäisyyttä alle 100m. Minun asiani ei ole lähteä sopimaan rikosoikeudellista asiaa, jonka sinä olet aiheuttanut.

Jos Kouvolan poliisi ei asiaani tutki, minulla on valitusoikeus ylemmälle poliisijohdolle.

En halua enää enemmän pilata palstaa yksityisillä riidoilla. Sinun pitää käsittää, että olet menetellyt Suomen lakien vastaisesti sokeassa ajojahdissasi.
        Niillä edelleen on se pohja, että arvelet jumalasi olevan arvokkaampi kuin Kosmisten Lakien Alaisuus, joihin uskon.

Joo, ei riidellä, katsellaan Rautaristiä ja jatketaan sitten :)

• Kolavan kotka

???

• Kolavan kotka

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ikävöin sinua kokoyön!

En halua odottaa, että voisin näyttää sinulle kuinka paljon rakastan sinua. Toivon, että uskot, että olen varsin hullun
      Ikävä
      61
      4458
    2. KALAJOEN UIMAVALVONTA

https://www.kalajokiseutu.fi/artikkeli/ei-tulisi-mieleenkaan-jattaa-pienta-yksinaan-hiekkasarkkien-valvomattomalla-uimar
      Kalajoki
      156
      3342
    3. Kadonnut poika hukkunut lietteeseen mitä kalajoella nyt on?

Jätelautta ajautunut merelle ja lapsi uponnut jätelautan alle?
      Kalajoki
      58
      2667
    4. Jos sinä olisit pyrkimässä elämääni takaisin

Arvelisin sen johtuvan siitä, että olisit taas polttanut jonkun sillan takanasi. Ei taida löytyä enää kyliltä naista, jo
      Tunteet
      49
      2584
    5. Hukkuneet pojat kalajoella pakolaisia?

Eivät osanneet suomea nimittäin.
      Maailman menoa
      130
      2465
    6. Älä mahdollisesti ota itseesi

En voinut tietää. Sitäpaitsi.. niin
      Ikävä
      24
      1903
    7. Joku hukkui Hyrynsalmella?

Oliko mökkiläinen taas?
      Hyrynsalmi
      24
      1721
    8. Ota nainen yhteyttä ja tee Tikusta asiaa?

Niin sitten minä teen Takusta asiaa.
      Ikävä
      30
      1636
    9. Mitä sinä mietit

Mies?
      Ikävä
      174
      1590
    10. Metsästysmökki

Metsästyskortti saapui. Lisäksi metsästysmökki varata!
      Kuhmo
      38
      1293
    Aihe