Helluntailaiset ja kaatuminen

T=e

Oliko se niin,että helluntailaiset kaatuilevat kokouksissaan? Ovat niin kännissä varmaan,että kaatuilevat siellä.

20

372

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jeesusonmäärittelijä

Kyllähän se Raamatussa
      taitaa esiintyä tuo kaatuminen.
      Mutta lähinnä tappion
      merkkinä.
      Se ei ole Evankeliumeissa.
      Ja Jeesus on Jumalamme.
      Joten olen sitä mieltä,
      että kaatuminen ei ole
      hyvä.
      Sen sijaan seisominen
      Jeesuksen edessä on oikein.

Jokainen, joka ymmärtää
      Jeesuksen ainoaksi Hyvyydeksi,
      voi tajuta, että kaatuminen
      toisen ihmisen edessä on
      sama kuin kaatuisi perkeleen
      edessä.

Jos yritätte kumota sanani.
      Tehkää se Sanaa käyttäen.
      Ei sitä Perkele-Paavalia,
      koska hän todellakaan
      ei ole Jeesus.
      Eikä ole koskaan ollutkaan,
      vaan perkeleellinen
      Juutalainen,
      juutalainen joka murhasi Jeesuksen.
      Paavali oli vain Juutalaisten
      toinen Jeesuksen murha.
      Murha, jolla he murhasivat
      Jeesuksen seurakunnan
      tekopyhyydellään.
      Perkele on ovelampi kuin
      te,
      ja Jeesus on ääretön Vapaus.

Rakkauteni olkoon
      teidän, jotka haluatte.

• Perkelekääneioletarp

Koska helluntailaiset
      ovat itse hautaamassa
      Jeesuksen,
      eli Totuuden,
      niin Jeesuksen Totuus
      ansaitsee Kuningaspaikan.

• tosi1

Paavali kuuli äänen:"Saul, Saul, miksi vainoat minua?" He kaatuivat kaikki maahan .Paavali oli näkonsä tilapäisesti menettänyt.
        Kun kiinniottajat tulivat Jeesuksen luo, he kaatuivat maahan.
        Olen ollut Helluntaiherätyksessä vuosikymmenet. En ole koskaan kaatunut, huojunut kyllä. Tuttavani ovat kaatuneet. Ei ne juovuksissa kukaan ole olleet. Kaatuminen ei ole merkki ihmisen hurskaudesta.Olen nähnyt uskosta osattoman kaatuvan Juntusen tilaisuudessa. Hän oli töissä samassa paikassa kuin minä. Vähän aikaa hän oli suopeamielinen. Sitten alkoi taas halveksia uskovaisuutta.

• kaaduin kerran

Kaatumiset ovat teatteria, mutta mielestäni se on ihan ok, koska kaikki tietää että asia on näin. Siinä ei siis huijata ketään.

• minäkin annoin mennä

Kaaduin kerran Jalovaaran työntäessä otsastani tai siis annoin mennä takana seisovan miehen käsivarsille ihan vaan huvikseni kun muutkin teki niin. Kyse oli todellakin vain teatterista.

• Kaastuilevat lutkut

Luterilaiset ne vasta kaatuilevatkin, vaikka eivät ole edes kokouksissa, vaan juomapilttuilla kapakoissa. Ei helluntailaiset juurikaan kaatuile kokouksissaan. Jos jossakin hurmahenkisyydessä niin tapahtuu, niin se ei ole Jumalan Sanan mukaista toimintaa!

• taidat olla

Ootko p:n puutteessa?

• Kaatuminen kokouksissa tuli Suomen Helluntailiikkeeseen Niilo Ylivainion aikana. Nykyisin Suomen Helluntailiikken hajottua kymmeniin erilaisiin helluntaiseurakuntiin, näyttää kuitenkin valtaosalla helluntaisuuntauksista olevan voimassa "kaatamisoppi". Nykyään on muotia se, että helluntaiseurakunnissa esiintyy äärikarismaattisia ilmiöitä.

Suurin kaatumisia ja muuta äärikarismaattista toimintaa kannattava Helluntailiikkeen suuntauksista on Suomen Helluntaikirkko. Myös pienissä Helluntaiherätyksen pääuomaan kuulumattomattomissa helluntaiseurakunnissa esiintyy kaatumisia ja äärikarismaattisuutta yleisesti. Oppi ja "voitelut" haetaan Suomeenkin yhä useammin ulkomailta äärikarismaattisista piireistä.

Helluntailiike on Suomessakin todella mennyt harhateille Raamatun totuuksista. Pelastusta ja aitoa Jumalan sanaa ei enää julisteta. Sen tilalle on tullut täysin kokemuspohjainen hurmahenkisyys.

• tosi1

Ei niin voi sanoa, että pelastusta ei julisteta. Kyllä sitä julistetaan. Myönnän että paikoin tuo moite on totta. Kyllä ne silti nekin "hurmahenkiset" pelastusta julistavat, vaikka joku muu liikehdintä päällepäin näkyykin.
        Ei kaatuminen ole hyvä eikä paha. Ei se harhaoppista ole. Niilo Ylivainio oli Jumalan mies. Julisti uskoa Jeesukseen, pelastumista ja parantumista.

• tosi1 kirjoitti:

Ei niin voi sanoa, että pelastusta ei julisteta. Kyllä sitä julistetaan. Myönnän että paikoin tuo moite on totta. Kyllä ne silti nekin "hurmahenkiset" pelastusta julistavat, vaikka joku muu liikehdintä päällepäin näkyykin.
        Ei kaatuminen ole hyvä eikä paha. Ei se harhaoppista ole. Niilo Ylivainio oli Jumalan mies. Julisti uskoa Jeesukseen, pelastumista ja parantumista.

Ehkä korjaan tuon lauseeni seuraavanlaiseksi: Pelastuksen ja aidon Jumalan sanan julistaminen ei ole tällä hetkellä Helluntailiikkeessä muodissa. Uskovat eivät tahdo kuulla enää näistä, mutta ovat sensijaan erittäin kiinnostuneita osallistumaan kaikenlaiseen kokemusperäiseen uskonnonharjoittamiseen.

Tähän väärään toimintaan kannustavat myös monet hengelliset johtajat ja helluntaipastorit. Vastauskoontulleetkin opetetaan harhaoppiin nykyisellä kokemusperäisellä karismaattisuudella.

• tosi1
        mazdels kirjoitti:

Ehkä korjaan tuon lauseeni seuraavanlaiseksi: Pelastuksen ja aidon Jumalan sanan julistaminen ei ole tällä hetkellä Helluntailiikkeessä muodissa. Uskovat eivät tahdo kuulla enää näistä, mutta ovat sensijaan erittäin kiinnostuneita osallistumaan kaikenlaiseen kokemusperäiseen uskonnonharjoittamiseen.

Tähän väärään toimintaan kannustavat myös monet hengelliset johtajat ja helluntaipastorit. Vastauskoontulleetkin opetetaan harhaoppiin nykyisellä kokemusperäisellä karismaattisuudella.

Kyllä me monet haluamme kuulla aitoa Jumalan Sanan julistusta. Sitä on myös Helluntaiherätyksessä. Täytyy vain tietää, mistä sitä saa. Meitä vanhoillisia on paljon. Luulen, että mitä pohjoisemmaksi mennään, pienet seurakunnat ovat hyviä.

• Eenokki 12

Niilo oli yksi lahkojuntti joka julisti että ihminen itse päättää uskoon tulosta ja kaatumisilla vain korostettiin helluntailahkon opin mukaista opetusta.
      Niilokin yksi monista perisynnin kieltäjistä.

• peritkö synnin isält

eikös se prinsessankin uudestisyntymä ihan lehdessä kuulutettu kellolleen !

kukas sen päätti kerroppas se !!

• Rapanhapakko

Olihan tuo kaatuileminen muotia luterilaisessakin seurakunnassa hetken. Tämä "kaatajapastori" Seppo Juntunen. Jonka kaksissa bileissä kävin tsekkaamassa, toinen Alppilan kirkossa, toinen eräässä itäsuomalaisessa kaupungissa.

Jälkimmäisessä joku nuori mies kaatui jo rukousjonossa, kolhaisten päänsä liikuttavaa kyllä alttarin reunaan. No siihen Juntunen rukousta hölpättämään. Mutta niin vaan ambulanssi piti kutsua, vaikka vakavia vammoja tuskin sai.

Myöskin näkyi, ettei siinä mitään yliluonnollista ole. Ei Jumalallista eikä demonista kuten moni hihhuli olettaa. Näkyi miten rukousjonossa alkuun kukaan ei kaatunut, sitten yks sun toinen ja lopulta kaikki (paitsi minä). Siinä käy näin, että ensin miettivät onko sopivaa kaatuilla kun ei muutkaan, sitten lumipalloefektinä joku kaatuu ja loput kaatuvat, koska nyt laumavietillä täytyykin kaatua että tekee niinkuin muutkin.

Sitten vasta olisi yliluonnollista, jos olisivat levitoineet :-) Nyt vain itse kaatuivat.

Alkeellista lavahypnoosia joka toimii parhaiten niille, jotka olettavatkin kaatuvansa ja toivovat kaatuvansa.

Minä taas varmuuden vuoksi seisoin nyrkkeilijätyyliin puolittain sivuttain tasapainoisessa asennossa, ja keskityin, ettei hypnoosi vaikuta. Enkä kaatunut. Juntunen työnsi, minä sanoin: "Te työnnätte", Juntunen: "Minä en työnnä" ja työnsi vielä enemmän.

Juntunen teki minulle myös bravuurinsa, eli "jalan pidennyksen". Jota olen itse menestyksellä tehnyt omalle vanhalle isälleni moneen kertaan Aku Ankan nimeen. Halpa silmänkääntötemppu.. Eli kyllä nämä tavallaan tietävät olevansa huijareita, heidän kulttuurissaan sellainen on vain hyve.

Niin ja MAZDELS:
      Hyvää työtä sinulla täällä karismahörhöjen suhteen.
      Mutta kun kerran et itse enää voi vedota karismatietoon, niin eihän sinulle jää kuin oma HALUSI että Raamattu olisi "Jumalan sana" ja vielä tuollainen ILKEÄ halusi, että olisi jotain miltä pitäisi "PELASTUA". Ja kumminkin olet varmaan kuullut, ettei se Raamattu mikään yhtenäinen kirja ole, eikä luonnontieteelisesti eikä historiallisesti totta. Ja että sinunkin uskontosi on ihan asiaiisesti katsoen (kun ei enää ole kristittyä yhtenäiskulttuuria tässä maassa, ei sellainen kirkon tapajäseniäkään kiinnosta ja hyvä niin) syystäkin naureskeltu Huuhaakultti jopa tuossa sinunkin ei-karismaattisessa muodossasi. Ja ymmärrät tosiaan, ettei sinulla sitä karismatietoakaan sellaisesta ole. Eikä tieteen seulan läpäiseviä asiaperusteita.
      Joten voisitko sinäkin lakata valehtelemasta, valehtelu kun on loukkaavaa.

Loppuun takaisin kaatuiluun mitä railakkaasti esiintyvä ex-helluntailainen Dusty Smith kaatuilusta:

http://www.youtube.com/watch?v=Y-NNbml3kxo

• Kokoukseen menossa
    • Rapanhapakko

Tässä kovin vastaavana ilmiönä mentalisti Derren Brown törkkäisee kamppailulajien harrastajan nurin käsin koskematta ja selän takaa. Hihhulit luulette tuotakin varmaan demoniseksi voimaksi? No tuskin, nuo on ehdollistettu kaatuilemaan ja tuo hypnotisti osaa asiansa. Paljon helpompaa vielä hihhuleille hihhuliseuroissa. Että kaatuilla pitää.

http://www.youtube.com/watch?v=HBXXA5xhcQ0

• Rapanhapakko

Ja tässä Derren Brownin yli tunnin dokumentti huijarisaarnaajista ja tempuistaan. (Minulle tuossa yhtenä temppuna oleva "jalan pidennys" tosin tehtiin eri lailla ja helpommin)

http://www.youtube.com/watch?v=4JGUFmY9gIE

• Rapanhapakko
        Rapanhapakko kirjoitti:

Ja tässä Derren Brownin yli tunnin dokumentti huijarisaarnaajista ja tempuistaan. (Minulle tuossa yhtenä temppuna oleva "jalan pidennys" tosin tehtiin eri lailla ja helpommin)

http://www.youtube.com/watch?v=4JGUFmY9gIE

Ja tässä Derren Brown, ateisti, saa äärimmäisen yksinkertaisin, meille maallikoille huomaamattomin tempuin paatuneita ateisteja kokemaan "Jumalan Kosketuksen" ja kaataakin miehen kohdassa 15:45.

Miten paljon helpompaa tuo onkaan hihhulisaarnaajille siihen hörhöilyyn jo valmiiksi uskovan yleisön kanssa, tuntikausien junnaavan hypnoottisen "ylistysmusiikin" ja toistuvien "kaanaankielen" hokemisten jälkeen!

http://www.youtube.com/watch?v=MT3izBQfh5M

• aitoaJumalanvoimaa
      • Rapanhapakko

Paavola, vaikka on siinä ihan oikeassa ettei karismapelleistä pidäkään, on omalla lakihenkisellä fundistavallaan myös patologinen valehtelija, ja tietää sen jo itsekin. Ainakin jos ja kun ei ihan tyhmä jätkä ole, joten se on tahallista. Tuo lakihenkinen bullshitt-fundamentalismi, kuitenkin valehdellen vihjaillen, että Pyhä Henkihän sen hänelle kertoo (tekstarinko lähettää?) , vaikkei muille huuhaahihhuleille kerro mitä Petrille. Joiden "pelastuakseen" Petrin muille haluamalta julmuudelta pitäisi lukea Petrin nettisivuja? :-)

Keskustelua:

http://kitina.net/viewtopic.php?f=7&t=9753

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      106
      5587
    2. Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!

https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/1525663
      Kotimaiset julkkisjuorut
      145
      3703
    3. Vanhalle ukon rähjälle

Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen
      Ikävä
      50
      3245
    4. Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi

Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      454
      2589
    5. Purra hermostui A-studiossa

Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.
      Perussuomalaiset
      261
      1620
    6. Miten meinasit

Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      87
      1366
    7. Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."

Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito
      Ensitreffit alttarilla
      13
      1319
    8. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      32
      1293
    9. Mitä sanoisit

Ihastukselle, jos näkisitte?
      Tunteet
      77
      1258
    10. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      151
      1196
    Aihe