EIKÖ MIKÄÄN RIITÄ

VAIN HARRASTUS

EIKÖ OSALLE METSÄSTÄJILLE RIITÄ MIKÄÄN?JOTKUT AMPUVAT KAIKEN MITÄ NÄKEVÄT.KYLLÄ ESIM.YKSI METSO PER SYKSY PITÄISI RIITTÄÄ.ITSE METSÄSTÄNYT N.30V ERI KOIRILLA JA AINA OLEN METSÄÄN JÄTTÄNYT SIEMENEN!

10

1492

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Erausmies

      ja siksi metsästäjissäkin on heitä, joille "mikään ei ole tarpeeksi".
      Itse olen metsästynyt 33 vuotta ja jättänyt ampumatta monet kerrat, jopa koiran haukkuun.
      Koiria ei ole minulla aikoihin ollut, mutta muutoin tilanteita joissa olisin voinut ampua, olen jättänyt niin tekemättä.
      Saalistakin olen saanut, sopivasti.

    • Eivät kaikki ammu kaikkea mikä liikkuu kuten ei kaikki autoiliatkaan ole rattijuoppoja.
      Itse en ammu kanoja enkä muutenkaan reppua täyteen vaikka olisi nahdollista.

      • MasaMize

        Minä olen metsästänyt kaksi vuotta metsälintuja ja metsäjäniksiä. Kaikki metsäjänikset ammun, mutta en suinkaan kaikkia teeriä ja muita metsäkanalintuja ammun vain vauviutuneet ja varmalla hollilla olevat yksilöt enkä joskus silloinkaan jos kyseessä on koppelo tai akkateeri. Yhteen metsästys kauteen riittää pari akkateertä ja ukkoteertä pyitä kymmen kunta ja ukkometso jos hyvälle hollille sattuu.


      • Kukko
        MasaMize kirjoitti:

        Minä olen metsästänyt kaksi vuotta metsälintuja ja metsäjäniksiä. Kaikki metsäjänikset ammun, mutta en suinkaan kaikkia teeriä ja muita metsäkanalintuja ammun vain vauviutuneet ja varmalla hollilla olevat yksilöt enkä joskus silloinkaan jos kyseessä on koppelo tai akkateeri. Yhteen metsästys kauteen riittää pari akkateertä ja ukkoteertä pyitä kymmen kunta ja ukkometso jos hyvälle hollille sattuu.

        Kyllä mullekkin riittää pari kanaa ja kukko mutta broilereita ammun sitäkin enemmän.
        Millä tää yksi meinaa etelän lintutiheyksillä ampua niin perk... Hyvä jos näkee muutaman linnun syksyssä. Suurin osa metsästäjistä on hirvimiehiä jotka aina ruikuttavat lintumiesten saaliista ja itse syöttävät hirvenlihaa koirillekkin. Perkeleen nössit. Ampuisivat sen minkä syövät niinkuin muutkin.


    • voi voi

      Ihmetyttää käsitys että kaikki linnut ammutaan.metsästys ei ole syy lintujen vähyyteen vaan tolkuttomat avohakkuut ja soitten ojitukset kanalintujen elintilat on tuhottu/tuhotaan näillä verohakkuilla ja metsäyhtiöiden ahneudella.

      • varmasti

        Ja varmasti on metsästäjät syyllisiä,lintukantojen vähyyteen.Ei toki yksin,mutta osasyllisiä kuitenkin.On turhaa osoitella,että tuo oli enemmin syyllinen,kuin minä.Riistan hoidolla voidaan riistan määrää jopa lisätä,mutta se vaatii jatkuvaa riistan valvontaa ja se ei ole kunnossa.Osoituksena siintä sadat salakaadetut hirvet.Linnun- metsästyksestä tuskin jää kiinni ollenkaan.


      • vissiin
        varmasti kirjoitti:

        Ja varmasti on metsästäjät syyllisiä,lintukantojen vähyyteen.Ei toki yksin,mutta osasyllisiä kuitenkin.On turhaa osoitella,että tuo oli enemmin syyllinen,kuin minä.Riistan hoidolla voidaan riistan määrää jopa lisätä,mutta se vaatii jatkuvaa riistan valvontaa ja se ei ole kunnossa.Osoituksena siintä sadat salakaadetut hirvet.Linnun- metsästyksestä tuskin jää kiinni ollenkaan.

        Metsäkanalinnut ovat ns.pienriistaa eli kannan kokoon vaikuttaa enemmän pienpedot avohakkuut ja muu. Metsästys on vaikuttaa vain murto-osan.


    • Varjo

      Ensin valitetaan ja sitten kaadetaan kolme kilometriä kanttiinsa aukea ja vielä päälle ihmetellään kun on vähän metsoja.

      Lopettaisit sen ruikuttamisen ja jättäisit ahnehtimisen vähemmälle, sekä muutaman puun pystyynkin vaikka miten verotus muuttuu puun myynnissä muutaman vuoden kuluttua.

      • erä-erkki

        näinhän se asia on.kohta ei oo enää yhtään elinympäristöä metsälinnuille.


      • maajussih
        erä-erkki kirjoitti:

        näinhän se asia on.kohta ei oo enää yhtään elinympäristöä metsälinnuille.

        Niin ja ilman metsää ei ole maajusseilla leipää syödäkseen nyky eu aikana.... Eipä niitä mettiä kaadettais noin rankalla kädellä jos tää maajussin homma olis kannattavaa... ja se on ihan tosi.. Moni maanviljelijä on niin tiukilla että on pakko kaataa metsää...


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      90
      6346
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      25
      2594
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      32
      2150
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      63
      1847
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1651
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1428
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1357
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      14
      1341
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      7
      1279
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1223
    Aihe