EIKÖ MIKÄÄN RIITÄ

VAIN HARRASTUS

EIKÖ OSALLE METSÄSTÄJILLE RIITÄ MIKÄÄN?JOTKUT AMPUVAT KAIKEN MITÄ NÄKEVÄT.KYLLÄ ESIM.YKSI METSO PER SYKSY PITÄISI RIITTÄÄ.ITSE METSÄSTÄNYT N.30V ERI KOIRILLA JA AINA OLEN METSÄÄN JÄTTÄNYT SIEMENEN!

10

1544

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Erausmies

ja siksi metsästäjissäkin on heitä, joille "mikään ei ole tarpeeksi".
      Itse olen metsästynyt 33 vuotta ja jättänyt ampumatta monet kerrat, jopa koiran haukkuun.
      Koiria ei ole minulla aikoihin ollut, mutta muutoin tilanteita joissa olisin voinut ampua, olen jättänyt niin tekemättä.
      Saalistakin olen saanut, sopivasti.

• Eivät kaikki ammu kaikkea mikä liikkuu kuten ei kaikki autoiliatkaan ole rattijuoppoja.
      Itse en ammu kanoja enkä muutenkaan reppua täyteen vaikka olisi nahdollista.

• MasaMize

Minä olen metsästänyt kaksi vuotta metsälintuja ja metsäjäniksiä. Kaikki metsäjänikset ammun, mutta en suinkaan kaikkia teeriä ja muita metsäkanalintuja ammun vain vauviutuneet ja varmalla hollilla olevat yksilöt enkä joskus silloinkaan jos kyseessä on koppelo tai akkateeri. Yhteen metsästys kauteen riittää pari akkateertä ja ukkoteertä pyitä kymmen kunta ja ukkometso jos hyvälle hollille sattuu.

• Kukko
        MasaMize kirjoitti:

Minä olen metsästänyt kaksi vuotta metsälintuja ja metsäjäniksiä. Kaikki metsäjänikset ammun, mutta en suinkaan kaikkia teeriä ja muita metsäkanalintuja ammun vain vauviutuneet ja varmalla hollilla olevat yksilöt enkä joskus silloinkaan jos kyseessä on koppelo tai akkateeri. Yhteen metsästys kauteen riittää pari akkateertä ja ukkoteertä pyitä kymmen kunta ja ukkometso jos hyvälle hollille sattuu.

Kyllä mullekkin riittää pari kanaa ja kukko mutta broilereita ammun sitäkin enemmän.
        Millä tää yksi meinaa etelän lintutiheyksillä ampua niin perk... Hyvä jos näkee muutaman linnun syksyssä. Suurin osa metsästäjistä on hirvimiehiä jotka aina ruikuttavat lintumiesten saaliista ja itse syöttävät hirvenlihaa koirillekkin. Perkeleen nössit. Ampuisivat sen minkä syövät niinkuin muutkin.

• voi voi

Ihmetyttää käsitys että kaikki linnut ammutaan.metsästys ei ole syy lintujen vähyyteen vaan tolkuttomat avohakkuut ja soitten ojitukset kanalintujen elintilat on tuhottu/tuhotaan näillä verohakkuilla ja metsäyhtiöiden ahneudella.

• varmasti

Ja varmasti on metsästäjät syyllisiä,lintukantojen vähyyteen.Ei toki yksin,mutta osasyllisiä kuitenkin.On turhaa osoitella,että tuo oli enemmin syyllinen,kuin minä.Riistan hoidolla voidaan riistan määrää jopa lisätä,mutta se vaatii jatkuvaa riistan valvontaa ja se ei ole kunnossa.Osoituksena siintä sadat salakaadetut hirvet.Linnun- metsästyksestä tuskin jää kiinni ollenkaan.

• vissiin
        varmasti kirjoitti:

Ja varmasti on metsästäjät syyllisiä,lintukantojen vähyyteen.Ei toki yksin,mutta osasyllisiä kuitenkin.On turhaa osoitella,että tuo oli enemmin syyllinen,kuin minä.Riistan hoidolla voidaan riistan määrää jopa lisätä,mutta se vaatii jatkuvaa riistan valvontaa ja se ei ole kunnossa.Osoituksena siintä sadat salakaadetut hirvet.Linnun- metsästyksestä tuskin jää kiinni ollenkaan.

Metsäkanalinnut ovat ns.pienriistaa eli kannan kokoon vaikuttaa enemmän pienpedot avohakkuut ja muu. Metsästys on vaikuttaa vain murto-osan.

• Varjo

Ensin valitetaan ja sitten kaadetaan kolme kilometriä kanttiinsa aukea ja vielä päälle ihmetellään kun on vähän metsoja.

Lopettaisit sen ruikuttamisen ja jättäisit ahnehtimisen vähemmälle, sekä muutaman puun pystyynkin vaikka miten verotus muuttuu puun myynnissä muutaman vuoden kuluttua.

• erä-erkki

näinhän se asia on.kohta ei oo enää yhtään elinympäristöä metsälinnuille.

• maajussih
        erä-erkki kirjoitti:

näinhän se asia on.kohta ei oo enää yhtään elinympäristöä metsälinnuille.

Niin ja ilman metsää ei ole maajusseilla leipää syödäkseen nyky eu aikana.... Eipä niitä mettiä kaadettais noin rankalla kädellä jos tää maajussin homma olis kannattavaa... ja se on ihan tosi.. Moni maanviljelijä on niin tiukilla että on pakko kaataa metsää...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos

Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä
      Maailman menoa
      49
      1857
    2. Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille

Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?
      Ikävä
      165
      1658
    3. Heikki Silvennoinen ( Kummeli)

Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on
      Kotimaiset julkkisjuorut
      70
      1388
    4. Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?

Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?
      Sinkut
      239
      1333
    5. Pelotelkaa niin paljon kuin sielu sietää.

Mutta ei mene perille asti. Miksi Venäjä hyökkäisi Suomeen? No, tottahan se tietenkin on jos Suomi joka ei ole edes soda
      Maailman menoa
      211
      1252
    6. Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?

Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk
      Pyhäjärvi
      332
      1147
    7. Mitä toivot

ensi vuodelta? :)
      Ikävä
      128
      1145
    8. Minkä merkkisellä

Autolla kaivattusi ajaa? Mies jota kaipaan ajaa Mersulla.
      Ikävä
      78
      1096
    9. Nyt kun Pride on ohi 3.0

Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että
      Luterilaisuus
      314
      1067
    10. Hyvää huomenta 18. luukku

Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️
      Ikävä
      227
      1057
    Aihe