Ne naapurin puut...

...ja oksat

Naapurillani on lähellä rajaani isoja puita joista oksistosta runsaasti kasvanut minun puolelleni.Kuka ja kenen velvollisuus/oikeus on ne leikata pois.Ei kai ne saa kasvaa naapurin puolelle?

9

237

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • naapuri

Mielestäni naapurin on huolehdittva ettei hänen tontillaan kasvavat puut mene naapurin tontin puolelle.

• Nokkoset kukkivat

Oksat saavat kasvaa naapurin puolelle.

• oksaton

Ei saa mitään oksia mennä naapurin puolelle,jokaisen on huolehsittava siitä.

• pööh!
        oksaton kirjoitti:

Ei saa mitään oksia mennä naapurin puolelle,jokaisen on huolehsittava siitä.

Jos omistaa tontin, niin tonttiin kuuluu maapohja, ei ilmatilaa.

• ottakaapa selvää

Vain ja ainoastaan ns. naapuria haittaavat oksat täytyy naapurin pyynnöstä
      poistaa, tai naapuri voi myös ne itse poistaa ilmoittamalla kahta viikkoa
      ennen puiden omistajalle.
      Eli oksat saavat kasvaa myös naapurinpuolelle, kunhan eivät haittaa liikkumista.
      Meillä naapuri vaati 4 puun kaatoa ja kutsui rakennusvalvontakomission 6
      henkilöä paikanpäälle, jotka totesivat että puitahan pitää tonteilla olla ja
      niitä ei saa kaataa ilman rakennusvalvonnan/kaupungin puutarhurin
      lupaa.
      Eli puut jäivät kasvamaan ja oksia on naapurinpuolella parimetriä noin
      kolmestametristä ylöspäin.

• joulus

Kyllä ne saa kasvaa,meillä on sama riesa,eikä sille voi mitään.
      On naapurin tyhmyyttä kun ei tajua asiaa.Lain mukaam voi naapurille ehdottaa leikkausta,mutta itse et saa leikata.

• Anonyymi

Vanha ketju mutta samaan aiheeseen kuuluva asia. Mulla myös naapurilla aivan rajalla monta koivua joista lehdet tippuu syksyisin suurimmaksi osaksi minun puolelle. Voinko vaatia naapuria kaatamaan puita vähemmäksi ja korjaamaan lehdet pois puoleltani?

• Anonyymi

Et voi vaatia, jos oksat eivät ole riittävän alhaalla 3-4 metrin korkeus riittää.
        alempana olevat oksat poistettava, jos naapuri näin pyytää.
        Vaaditko kaupunkia/kuntaa kaatamaan puistopuut, etteivät ne roskaisi
        sinun tonttiasi.
        Ei taida onnistua.
        Ota vastaan, mitä ylhäältä annetaan . (uskovaisten sanonta)

• Anonyymi

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa kansainvälinen etsintäkuulutus Poliis

Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa – kansainvälinen etsintäkuulutus Poliisi pyytää yleisön apu
      Maailman menoa
      409
      3457
    2. Tässä totuus jälleensyntymisestä - voit yllättyä

Jumalasta syntyminen Raamatussa ei tässä Joh. 3:3. ole alkukielen mukaan ollenkaan sanaa uudestisyntyminen, vaan pelkä
      Jälleensyntyminen
      315
      1571
    3. En kadu sitä, että kohtasin hänet

mutta kadun sitä, että aloin kirjoittamaan tänne palstalle. Jollain tasolla se saa vain asiat enemmän solmuun ja tekee n
      Ikävä
      85
      1379
    4. Mitään järkeä?

Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      110
      1377
    5. Noniin rakas

Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      99
      1348
    6. Oisko mitenkään mahdollisesti ihan pikkuisen ikävä..

...edes ihan pikkuisen pikkuisen ikävä sulla mua??.. Että miettisit vaikka vähän missähän se nyt on ja oiskohan hauska n
      Ikävä
      59
      1306
    7. Lapuan sanomissa käy rytinä

Pistivät sitten päätoimittajan pihalle
      Lapua
      48
      1199
    8. Helena Koivu : Ja kohta mennään taas

Kohta kohtalon päivä lähestyy kuinka käy Helena Koivulle ? Kenen puolella olet? Jos vastauksesi on Helenan niin voisi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      81
      1115
    9. Au pair -työ Thaimaassa herättää kiivasta keskustelua somessa: "4cm torakoita, huumeita, tauteja..."

Au pairit -sarjan uusi kausi herättää keskustelua Suomi24 Keskustelupalvelussa. Mielipiteitä ladataan puolesta ja vastaa
      Tv-sarjat
      29
      1007
    10. Oot ihana

Toivottavasti nähdään sattumalta jonain kesäpäivänä♥️🥺🫂
      Ikävä
      34
      913
    Aihe