Naapurillani on lähellä rajaani isoja puita joista oksistosta runsaasti kasvanut minun puolelleni.Kuka ja kenen velvollisuus/oikeus on ne leikata pois.Ei kai ne saa kasvaa naapurin puolelle?
Ne naapurin puut...
9
203
Vastaukset
- naapuri
Mielestäni naapurin on huolehdittva ettei hänen tontillaan kasvavat puut mene naapurin tontin puolelle.
- Nokkoset kukkivat
Oksat saavat kasvaa naapurin puolelle.
- oksaton
Ei saa mitään oksia mennä naapurin puolelle,jokaisen on huolehsittava siitä.
- pööh!
oksaton kirjoitti:
Ei saa mitään oksia mennä naapurin puolelle,jokaisen on huolehsittava siitä.
Jos omistaa tontin, niin tonttiin kuuluu maapohja, ei ilmatilaa.
- ottakaapa selvää
Vain ja ainoastaan ns. naapuria haittaavat oksat täytyy naapurin pyynnöstä
poistaa, tai naapuri voi myös ne itse poistaa ilmoittamalla kahta viikkoa
ennen puiden omistajalle.
Eli oksat saavat kasvaa myös naapurinpuolelle, kunhan eivät haittaa liikkumista.
Meillä naapuri vaati 4 puun kaatoa ja kutsui rakennusvalvontakomission 6
henkilöä paikanpäälle, jotka totesivat että puitahan pitää tonteilla olla ja
niitä ei saa kaataa ilman rakennusvalvonnan/kaupungin puutarhurin
lupaa.
Eli puut jäivät kasvamaan ja oksia on naapurinpuolella parimetriä noin
kolmestametristä ylöspäin. - joulus
Kyllä ne saa kasvaa,meillä on sama riesa,eikä sille voi mitään.
On naapurin tyhmyyttä kun ei tajua asiaa.Lain mukaam voi naapurille ehdottaa leikkausta,mutta itse et saa leikata. - Anonyymi
Vanha ketju mutta samaan aiheeseen kuuluva asia. Mulla myös naapurilla aivan rajalla monta koivua joista lehdet tippuu syksyisin suurimmaksi osaksi minun puolelle. Voinko vaatia naapuria kaatamaan puita vähemmäksi ja korjaamaan lehdet pois puoleltani?
- Anonyymi
Et voi vaatia, jos oksat eivät ole riittävän alhaalla 3-4 metrin korkeus riittää.
alempana olevat oksat poistettava, jos naapuri näin pyytää.
Vaaditko kaupunkia/kuntaa kaatamaan puistopuut, etteivät ne roskaisi
sinun tonttiasi.
Ei taida onnistua.
Ota vastaan, mitä ylhäältä annetaan . (uskovaisten sanonta)
- Anonyymi
https://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1920/19200026
4, 8 ja 17§ kyllä velvoittaa naapuriakin ettei voi toisen pihaa roskittaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .754406Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen503095Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631333075Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi3962152Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.2171269Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito111203- 741186
Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde291055- 631045
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että111973