DONNIE DARKO enämmän kuin elokuva....muuttaa paljon.

mystery-86

DONNIE DARKO
____________________________________________________



tämän vetovoimaa ei voi vastustaa,vaikuttaa
alitajuntaan hämmentävällä tavalla.Keskityt tähän
niin hyvin kuin vaan pystyy.



sci-fi,fantasia ja filmnoir on saatu tuntumaan
syvälliseltä ja arkiselta.


ei voi tehdä mystisempää ja kultimpaa.


eri genret tekevät äärimmäisen tunnelmallisen
kokonaisuuden.


tällä leffalle pitäisi tehdä fanisivu,toivottavasti sellaista ollaan tekemässä.

mullistaa sci-fi ja cult genreä.


musiikki ja liikkeet sopivat täydellisesti yhteen,myötäilevät toisiaan.Sopivat erittäin hyyvin yhteen leffan henkilöiden tunnetilojen kanssa....ne kuulee.


kausalismi on yhdistetty hyvin fictioon.


hämmästyttävän hypnoottinen,pitää otteessaan koko leffan ajan.


näyttelijät tekevät erittäin hyvää yhteistyötä.

Tekemisen ilon läsnäolo.


Frank on niin hämäävä,sitä arvostaa ja vihaa,tekojensa takia.


psykedeelistä musiikkivideomaista kuvausta.Paikoin kuin sinulla olisi jonkun tässä olevan näyttelijän silmät,tai kuin Frankin silmistä nähtynä.


tässä on monen leffan elementtejä: jännitystä,kauhua,huumoria,Sci-fiä,film-noiria,
draamaa(selviytymis ja kasvutarina).
fantasiaa.Kaikkea sitä mikä leffoissa toimii parhaiten.


sellainen cult leffa,josta tykkää myös muutkin kuin friikit.Eivät kyllä löydä tästä kaikkea sitä ....minkä friikit löytävät.


minullahan menisi vuosi jos kertoisin kaiken parhaan tästä....tämä vaan kuuluu niihin joita on todella vaikea arvostella ja jotka tahtovat olla liian hyviä siihen että niitä arvostellaan.




*****½

10

100%

37

2053

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Friikitön

      Ehkä huonoin leffa mitä koskaan oon nähny...Ihan hanurista!

      • Baxter

        Päinvastoin, erittäin älykäs ja haastava leffa. Näin pitää teiniangstia kuvata. Olin kuullut paljon hyvää elokuvasta ja pelkäsin katsomiskokemuksen osoittautuvan kaikessa hypetyksessään pettymykseksi, mutta toisin kävi - Donnie lunasti odotukset kirkkaasti.

        Odotankin innolla ohjaajan 20 minuuttia pidempää versiota, joka hiljan laskettiin Jenkeissä teatterilevitykseen.

        Mainio pätkä.


      • Friikitön
        Baxter kirjoitti:

        Päinvastoin, erittäin älykäs ja haastava leffa. Näin pitää teiniangstia kuvata. Olin kuullut paljon hyvää elokuvasta ja pelkäsin katsomiskokemuksen osoittautuvan kaikessa hypetyksessään pettymykseksi, mutta toisin kävi - Donnie lunasti odotukset kirkkaasti.

        Odotankin innolla ohjaajan 20 minuuttia pidempää versiota, joka hiljan laskettiin Jenkeissä teatterilevitykseen.

        Mainio pätkä.

        toinen tykkää äidistä ja toinen tyttärestä. Jos haastavista elokuvista pidät niin suosittelen Mulholland Drive:ä. Tuo leffa ei auennut ja lopputekstien alkaessa oli kyllä hämmentynyt olo.


      • Baxter
        Friikitön kirjoitti:

        toinen tykkää äidistä ja toinen tyttärestä. Jos haastavista elokuvista pidät niin suosittelen Mulholland Drive:ä. Tuo leffa ei auennut ja lopputekstien alkaessa oli kyllä hämmentynyt olo.

        Makuasioista ei voi kiistellä, olen samaa mieltä. Oli vaan pakko päästä puolustamaan Darkoa kun se on ainakin Suomessa jäänyt suht vähälle huomiolle.

        Mutta Mulhollandin olen myös nähnyt, ja Donniesta pidin kyllä enemmän. Sen on varmaan pakko olla tämä mystinen scifi-elementti mikä kolisee meikäläiselle tässä leffassa.


      • Jack

        Erinomainen esimerkki nykyaikoina ansiotonta arvoa saaneiden tekosyvällisten ja tekoälykkäiden elokuvien kastista.


      • mystery-86

        sulla on väärä näkökanta,tunnen muutamia friikkejä jotka arvostavat leffaa täysillä.Katsojassa pitää olla jotain outoa että ymmärtää tämän täysin tai sitten paljon.Sellaisille jotka eivät ole tottuneet siihen että monosta genrestä tehdään yksi kokonaisuus,eivät arvosta sitä niin heidän ei pidä katsoa tätä.Myöskään skeittarit,nekään eivät tykkää tästä valtavasti.Sellainen leffa että täytyy ehdottomasti katsoa monta kertaa ennen kuin tekee arvostelun ja muuten ratkaisuja.Pitäisikö olla sulle sitten erikseen jotain vai?.....mitä haluaisit tähän?,kokoajan tappamista....drugs.....drugs...teini s ja skeittausta sekä katuuskottavuutta.Kavereita jotka pettävät toisensa,minä en nyt sitten tarkoita sinua enkä kavereita,voitte olla ihan jees.Joten arvostelen täällä vaan leffoja.Minkä takia tämä on mielestäsi täysin paska?.


      • mystery-86
        Baxter kirjoitti:

        Päinvastoin, erittäin älykäs ja haastava leffa. Näin pitää teiniangstia kuvata. Olin kuullut paljon hyvää elokuvasta ja pelkäsin katsomiskokemuksen osoittautuvan kaikessa hypetyksessään pettymykseksi, mutta toisin kävi - Donnie lunasti odotukset kirkkaasti.

        Odotankin innolla ohjaajan 20 minuuttia pidempää versiota, joka hiljan laskettiin Jenkeissä teatterilevitykseen.

        Mainio pätkä.

        miten tämmönen leffa voi olla olemassa?,yhdellä miehellä on todella mo nien miellikuvitus.Miten hän on saanut sen aivan täysin,joka yksityiskohdalla elokuva muotoon.Mielenkiintoista 20 minuuttia pitkä versio,ihan hyvä homma mutta? mielestäni se ei ole niin välttämätön.Odotan kuitenkin innolla,julkaistaisiimpa Donnie Darko parhaalla mahdollisella kuvanlaadulla.Toivottavasti ei tee seuraavia leffoja donnie Darko tyylillä,koska tyyli ja ideat tuossa muodossa toimivat parhaiten Darkossa.Laita lisää kommenttia.


      • mystery-86
        Friikitön kirjoitti:

        toinen tykkää äidistä ja toinen tyttärestä. Jos haastavista elokuvista pidät niin suosittelen Mulholland Drive:ä. Tuo leffa ei auennut ja lopputekstien alkaessa oli kyllä hämmentynyt olo.

        jaa olet kuin yhtä aikaa valveilla ja unessa kun katsot sitä.Pää sanoo että tämä on liian omituinen....miksi katsot mutta? taas jotenkin siihen liimautuu kiinni.Katsoo sen takia kun on niin
        erikoinen,se hämmentynyt olo kestää koko leffan ajan.Tässähän menee ihan sanattomaksi,on jo liian hämmentävää kertoa leffasta.Minunhan pitäisi olla joku leffa ohjaaja tai ammattiarvostelija,että saisin jotain hyvää tarkkaa kommenttia tästä.Vaikuttaa siltä että sinä et olekkaan mikään massatyyppi kun tykkäät tämmösestä....pahoittelen jos et ole.Ei mitään henkilökohtaista.....pitäsi tehdä jonkun kans tästä yhteinen arvostelu.Apocalyptinen tyyli tulee mieleen jotenkin,aivan kuin maailman loppu olisi lähellä....sellainen fiilis Lynchin joistakin leffoista.


      • Friikitön
        mystery-86 kirjoitti:

        sulla on väärä näkökanta,tunnen muutamia friikkejä jotka arvostavat leffaa täysillä.Katsojassa pitää olla jotain outoa että ymmärtää tämän täysin tai sitten paljon.Sellaisille jotka eivät ole tottuneet siihen että monosta genrestä tehdään yksi kokonaisuus,eivät arvosta sitä niin heidän ei pidä katsoa tätä.Myöskään skeittarit,nekään eivät tykkää tästä valtavasti.Sellainen leffa että täytyy ehdottomasti katsoa monta kertaa ennen kuin tekee arvostelun ja muuten ratkaisuja.Pitäisikö olla sulle sitten erikseen jotain vai?.....mitä haluaisit tähän?,kokoajan tappamista....drugs.....drugs...teini s ja skeittausta sekä katuuskottavuutta.Kavereita jotka pettävät toisensa,minä en nyt sitten tarkoita sinua enkä kavereita,voitte olla ihan jees.Joten arvostelen täällä vaan leffoja.Minkä takia tämä on mielestäsi täysin paska?.

        Niin mikä sinä olet sanomaan mun näkökannan oikeellisuudesta mitään.Entäpäs jos sun näkökanta onkin pielessä...No jokainenhan täällä näkee asiat omalla tavallaan ja nyt vaan sattuu olemaan niin että Donnie Darko on mun mielestä huono leffa. Ehkä liian omituinen mulle, mutta minkäs teet. Elokuva joka ei houkuttele katsomaan uudestaan on mielestäni huono. Tiedänpä itsekkin muutaman "friikin" jotka ei kuitenkaan tätä elokuvaa arvosta kovinkaan korkealle.

        Nuo sun skeittipuheet pistän sitten ihan omaan arvoonsa...

        Pistänpä vielä loppuun muutamia suosituksiani, niin saat vuorostasi haukkua ne;)

        American History X
        Amelie
        Elling
        Perhosvaikutus
        Kuolemaan tuomittu
        Epäillyt
        Memento


      • mystery-86
        Jack kirjoitti:

        Erinomainen esimerkki nykyaikoina ansiotonta arvoa saaneiden tekosyvällisten ja tekoälykkäiden elokuvien kastista.

        ja siitä on saatu tehtyä noin hyvä,vanhoista film noir ja muista outouksista vaikutteita.Saatu jopa näyttämään siltä että ei olisi noin uusi.Todellista voimaa,varmasti on hyvä kertomaan omista unistaan,muulla tavoin myös tulkitsemaan.todella syvältä mielen sokkeloista.Miten voit laittaa tuollaista no mikä sitten mielestäsi on elokuvissa älykästä? ja syvällistä....pitääkö tuollaista olla vaan arkisissa draamoissa,jotka on fictiivisiä tai tosi tapahtumiin perustuvia.Luetteleppa että mitä kaikkea teko älykästä tässä kyseisessä on.Massa leffaksi ei ole tehty niin sen takia ei kiinnosta,tehosteita on käytetty vaatimattoman harkitusti,ei tarvitse mitään tehoste tykitystä on liian älykäs ja tyylikäs siihen.Pitäisikö olla yhtä massiivisia tehosteita kuin mitä on lord of the ringsissä.Tuota noin jos leffan tekijä olisi 20 tai 30 vuotias teini niin sisältö olisi kaikin puolin erillaista,taas jos siinä olisi joku massiivisten pinnallisten leffojen pinnallinen yksinkertainen tekijä niin maittaisiko sitten....ei erottuisi sitten ollenkaan.Tämmöstä meininkiä,tottaki kaikki sellainen jota ei ymmärretä saa huonon arvon ja maineeen jo sen takia kun vastaan otto on niin ristiriitainen.Onneksi on olemassa kunnollisia taiteilijoita leffojen suhteen ja muuten jotka ymmärtävät tälläisen koska itse tietävät taiteen arvon.Yksilöitähän tässä ollaan joten eletään ja tehdään leffoja sen mukaan.....kultti on kultti ja yksikään kriitikko ei saa sitä arvo poistettua......minä en tiedä minkä laisia leffoja olet nähnyt ja miten ne ehkä ovat muokanneet sinua mutta? olet näköjään saanut väärän kuvan tästä.


      • mystery-86
        Friikitön kirjoitti:

        Niin mikä sinä olet sanomaan mun näkökannan oikeellisuudesta mitään.Entäpäs jos sun näkökanta onkin pielessä...No jokainenhan täällä näkee asiat omalla tavallaan ja nyt vaan sattuu olemaan niin että Donnie Darko on mun mielestä huono leffa. Ehkä liian omituinen mulle, mutta minkäs teet. Elokuva joka ei houkuttele katsomaan uudestaan on mielestäni huono. Tiedänpä itsekkin muutaman "friikin" jotka ei kuitenkaan tätä elokuvaa arvosta kovinkaan korkealle.

        Nuo sun skeittipuheet pistän sitten ihan omaan arvoonsa...

        Pistänpä vielä loppuun muutamia suosituksiani, niin saat vuorostasi haukkua ne;)

        American History X
        Amelie
        Elling
        Perhosvaikutus
        Kuolemaan tuomittu
        Epäillyt
        Memento

        tottakai se meni sulta tähän mutta? katsotaan nyt .....American history X : hyvin rakennettu,parhaat mahdolliset näyttelijät siihen,jotkut kohdat etenevät liian hitaasti.Kantaaottava ja jää varmasti mieleen,mielestäni liian inhottavalla tavalla...kertoo ihmisistä jotka eivät käyttäydy kuin ihmiset....ööö mulla ei ole muuten niitä vastaan mitään mutta? se mitä edustavat on luonnon lakien vastaista,ihmisiähän he vain ovat kuten me muut.Ovat varmasti kokeneet kovia....anyway.Ktsoin leffan kerran,mutta? olen sille liian tunteellinen ja herkkä (kuulostaa varmaan mielestäsi hinttimäiseltä),kaukana siitä.Minä en ole tyyppi kommentoimaan tuota koska mulla menee hyvin,en ole asiantuntija tohon liittyvistä jutuista.Edward Furlong on yksi lempinäyttelijöistäni.....debyytti Terminator 2....sitä ennen näytteli jonkun 2 tai 3 minuuttia teatterissa....ensiesiintyminen se että toi muistaakseni jonkun näytelmä objectin lavalle.Pitkitti tahallaan suutelu kohtausta jonkun ihanan muijan kans.....haluaisi laulaa,lapsuutensa takia sopii täydellisesti,ylivoimaisesti American history X:sään,oli kapinallinen..köyhä,söi roskiksista ja hänen piti olla vaatimaton,vaatimattomuus kaunisti.Amelieta en ole nähnyt joten en kommentoi...taideleffa,siltä osin kiinnostaa vaan.Elling en ole nähnyt...siinä voisi olla muutamia hyviä kohtia...muuten ei oikein kiinnosta tuo aihe.Kuolemaan tuomittu....liian tavallista ideoita sarjoista,loppuunkulutettuja sekä liian tavallinen.Olen kerran nähnyt muutamia hyviä kohtia.....mikä trämä on niistä kuolemaantuomittu leffoista joitakin Suomennettu samalla nimellä.Perhosvaikutus siinä voisi olla hyviä kohtia.Epäillyt....hmmm en ole tuosta ihan varma olenko nähnyt mutta? kuulostaa siltä että se on enimmäkseen liian tavallinen mutta? hyviä kohtia löytyy.Memento....siitä mä tykkään pitää otteessaan alusta loppuun,todella tiivis tunnelma...hengästyttävä ja kehon hyvällä tavalla turruttavaa jännitystä.Pitää katsoa monta kertaa....sitten vasta vaikuttaa parhaiten....harva tekijä saa tehtyä tuolla asetelmalla hyvän leffan.Kuitenkaan en katso tuota usein.Muistaa liian helposti.


        American history X näyttelijät:***** aihe:*
        juoni: * jotkut kohdat:*** kokonaisuus:***

        Amelie ?
        Elling?

        kuolemaan tuomittu **

        epäillyt ?

        Memento ***** noin yksinkertaisella aiheella....noin mielenkiintoinen....pirullisen piinaava ja oivaltava.


        unohda nuo skeitti puheet.


      • Friikitön
        mystery-86 kirjoitti:

        tottakai se meni sulta tähän mutta? katsotaan nyt .....American history X : hyvin rakennettu,parhaat mahdolliset näyttelijät siihen,jotkut kohdat etenevät liian hitaasti.Kantaaottava ja jää varmasti mieleen,mielestäni liian inhottavalla tavalla...kertoo ihmisistä jotka eivät käyttäydy kuin ihmiset....ööö mulla ei ole muuten niitä vastaan mitään mutta? se mitä edustavat on luonnon lakien vastaista,ihmisiähän he vain ovat kuten me muut.Ovat varmasti kokeneet kovia....anyway.Ktsoin leffan kerran,mutta? olen sille liian tunteellinen ja herkkä (kuulostaa varmaan mielestäsi hinttimäiseltä),kaukana siitä.Minä en ole tyyppi kommentoimaan tuota koska mulla menee hyvin,en ole asiantuntija tohon liittyvistä jutuista.Edward Furlong on yksi lempinäyttelijöistäni.....debyytti Terminator 2....sitä ennen näytteli jonkun 2 tai 3 minuuttia teatterissa....ensiesiintyminen se että toi muistaakseni jonkun näytelmä objectin lavalle.Pitkitti tahallaan suutelu kohtausta jonkun ihanan muijan kans.....haluaisi laulaa,lapsuutensa takia sopii täydellisesti,ylivoimaisesti American history X:sään,oli kapinallinen..köyhä,söi roskiksista ja hänen piti olla vaatimaton,vaatimattomuus kaunisti.Amelieta en ole nähnyt joten en kommentoi...taideleffa,siltä osin kiinnostaa vaan.Elling en ole nähnyt...siinä voisi olla muutamia hyviä kohtia...muuten ei oikein kiinnosta tuo aihe.Kuolemaan tuomittu....liian tavallista ideoita sarjoista,loppuunkulutettuja sekä liian tavallinen.Olen kerran nähnyt muutamia hyviä kohtia.....mikä trämä on niistä kuolemaantuomittu leffoista joitakin Suomennettu samalla nimellä.Perhosvaikutus siinä voisi olla hyviä kohtia.Epäillyt....hmmm en ole tuosta ihan varma olenko nähnyt mutta? kuulostaa siltä että se on enimmäkseen liian tavallinen mutta? hyviä kohtia löytyy.Memento....siitä mä tykkään pitää otteessaan alusta loppuun,todella tiivis tunnelma...hengästyttävä ja kehon hyvällä tavalla turruttavaa jännitystä.Pitää katsoa monta kertaa....sitten vasta vaikuttaa parhaiten....harva tekijä saa tehtyä tuolla asetelmalla hyvän leffan.Kuitenkaan en katso tuota usein.Muistaa liian helposti.


        American history X näyttelijät:***** aihe:*
        juoni: * jotkut kohdat:*** kokonaisuus:***

        Amelie ?
        Elling?

        kuolemaan tuomittu **

        epäillyt ?

        Memento ***** noin yksinkertaisella aiheella....noin mielenkiintoinen....pirullisen piinaava ja oivaltava.


        unohda nuo skeitti puheet.

        Vielä kerran vaivaudun vastaamaan...
        Sulla välillä tuntuu ajatus juoksevan nopeammin kun käsi näppiksellä tai päin vastoin. Nimittäin aika sekavaa luettavaa tekstisi on.
        American History X leffasta vielä sen verran, että elokuva on varsin todentuntuinen eikä se kaunistele raakojakaan kohtauksia. Voisi hyvinkin kuvitella, että tuollaista voisi oikeastikkin tapahtua kaikkein kiihkeimpien äärijärjestöjen keskuudessa. Itsekkään en asiantuntija kyseiseltä saralta ole, enkä haluakkaan olla. Kuitenkin leffa on erinomainen ja herättää tuntemuksia kuten hyvän elokuvan pitääkin. Samoin tekee Kuolemaan tuomittu (Dead man walking), jossa näyttelee Sean Penn ja Susan Sarandon.

        Amelieta sanot taideleffaksi, joka jollain tapaa ehkä sitä onkin. Erinomainen leffa kuitenkin!

        Epäillyt (The Usual suspects)...Yksi kaikkien aikojen parhaista näkemistäni leffoista. Suosittelen lämpimästi.

        "Perhosvaikutus siinä voisi olla hyviä kohtia" sanoit tuosta leffasta. Itse katson leffasta lähinnä kokonaisuutta, enkä yksittäisiä kohtauksia.

        No nyt sain sanottavani sanottua ja palaan taustalle.


      • mystery-86
        Friikitön kirjoitti:

        Vielä kerran vaivaudun vastaamaan...
        Sulla välillä tuntuu ajatus juoksevan nopeammin kun käsi näppiksellä tai päin vastoin. Nimittäin aika sekavaa luettavaa tekstisi on.
        American History X leffasta vielä sen verran, että elokuva on varsin todentuntuinen eikä se kaunistele raakojakaan kohtauksia. Voisi hyvinkin kuvitella, että tuollaista voisi oikeastikkin tapahtua kaikkein kiihkeimpien äärijärjestöjen keskuudessa. Itsekkään en asiantuntija kyseiseltä saralta ole, enkä haluakkaan olla. Kuitenkin leffa on erinomainen ja herättää tuntemuksia kuten hyvän elokuvan pitääkin. Samoin tekee Kuolemaan tuomittu (Dead man walking), jossa näyttelee Sean Penn ja Susan Sarandon.

        Amelieta sanot taideleffaksi, joka jollain tapaa ehkä sitä onkin. Erinomainen leffa kuitenkin!

        Epäillyt (The Usual suspects)...Yksi kaikkien aikojen parhaista näkemistäni leffoista. Suosittelen lämpimästi.

        "Perhosvaikutus siinä voisi olla hyviä kohtia" sanoit tuosta leffasta. Itse katson leffasta lähinnä kokonaisuutta, enkä yksittäisiä kohtauksia.

        No nyt sain sanottavani sanottua ja palaan taustalle.

        se selvenee kokoajan,kerronko muuten hyvin mielestäsi?.....luettele niitä miinuksia ja plussia.Hienoa että ihmiset sanovat suoraan .....nykyään se on harvinaista.Monet eiväty sano sitä omaa mielipidettä vaan kavereittensa.Mielestäni sinä kerrot hyvin riittävän selvästi noista leffoista noin ohimennen,mutta? oletko harkinnut että jos tekisit tänne jostakin arvostelun?.tuosta sekavuudesta vielä sen verran että....se tulee ulos heti mielijohteesta....kun on oikea fiilis ja tarpeeksi tietoa päässä,joka ei ole aikasemmin tullut mieleen tai jota ei ole aikasemmin pystynyt laittaa.


      • CoolHand
        mystery-86 kirjoitti:

        sulla on väärä näkökanta,tunnen muutamia friikkejä jotka arvostavat leffaa täysillä.Katsojassa pitää olla jotain outoa että ymmärtää tämän täysin tai sitten paljon.Sellaisille jotka eivät ole tottuneet siihen että monosta genrestä tehdään yksi kokonaisuus,eivät arvosta sitä niin heidän ei pidä katsoa tätä.Myöskään skeittarit,nekään eivät tykkää tästä valtavasti.Sellainen leffa että täytyy ehdottomasti katsoa monta kertaa ennen kuin tekee arvostelun ja muuten ratkaisuja.Pitäisikö olla sulle sitten erikseen jotain vai?.....mitä haluaisit tähän?,kokoajan tappamista....drugs.....drugs...teini s ja skeittausta sekä katuuskottavuutta.Kavereita jotka pettävät toisensa,minä en nyt sitten tarkoita sinua enkä kavereita,voitte olla ihan jees.Joten arvostelen täällä vaan leffoja.Minkä takia tämä on mielestäsi täysin paska?.

        Sulla on muuten ihan hyviä juttuja, kunhan noita kirjoitusvirheitä ei olisi noin paljon. Jaksais itekin lukea.


      • CoolHand
        mystery-86 kirjoitti:

        tottakai se meni sulta tähän mutta? katsotaan nyt .....American history X : hyvin rakennettu,parhaat mahdolliset näyttelijät siihen,jotkut kohdat etenevät liian hitaasti.Kantaaottava ja jää varmasti mieleen,mielestäni liian inhottavalla tavalla...kertoo ihmisistä jotka eivät käyttäydy kuin ihmiset....ööö mulla ei ole muuten niitä vastaan mitään mutta? se mitä edustavat on luonnon lakien vastaista,ihmisiähän he vain ovat kuten me muut.Ovat varmasti kokeneet kovia....anyway.Ktsoin leffan kerran,mutta? olen sille liian tunteellinen ja herkkä (kuulostaa varmaan mielestäsi hinttimäiseltä),kaukana siitä.Minä en ole tyyppi kommentoimaan tuota koska mulla menee hyvin,en ole asiantuntija tohon liittyvistä jutuista.Edward Furlong on yksi lempinäyttelijöistäni.....debyytti Terminator 2....sitä ennen näytteli jonkun 2 tai 3 minuuttia teatterissa....ensiesiintyminen se että toi muistaakseni jonkun näytelmä objectin lavalle.Pitkitti tahallaan suutelu kohtausta jonkun ihanan muijan kans.....haluaisi laulaa,lapsuutensa takia sopii täydellisesti,ylivoimaisesti American history X:sään,oli kapinallinen..köyhä,söi roskiksista ja hänen piti olla vaatimaton,vaatimattomuus kaunisti.Amelieta en ole nähnyt joten en kommentoi...taideleffa,siltä osin kiinnostaa vaan.Elling en ole nähnyt...siinä voisi olla muutamia hyviä kohtia...muuten ei oikein kiinnosta tuo aihe.Kuolemaan tuomittu....liian tavallista ideoita sarjoista,loppuunkulutettuja sekä liian tavallinen.Olen kerran nähnyt muutamia hyviä kohtia.....mikä trämä on niistä kuolemaantuomittu leffoista joitakin Suomennettu samalla nimellä.Perhosvaikutus siinä voisi olla hyviä kohtia.Epäillyt....hmmm en ole tuosta ihan varma olenko nähnyt mutta? kuulostaa siltä että se on enimmäkseen liian tavallinen mutta? hyviä kohtia löytyy.Memento....siitä mä tykkään pitää otteessaan alusta loppuun,todella tiivis tunnelma...hengästyttävä ja kehon hyvällä tavalla turruttavaa jännitystä.Pitää katsoa monta kertaa....sitten vasta vaikuttaa parhaiten....harva tekijä saa tehtyä tuolla asetelmalla hyvän leffan.Kuitenkaan en katso tuota usein.Muistaa liian helposti.


        American history X näyttelijät:***** aihe:*
        juoni: * jotkut kohdat:*** kokonaisuus:***

        Amelie ?
        Elling?

        kuolemaan tuomittu **

        epäillyt ?

        Memento ***** noin yksinkertaisella aiheella....noin mielenkiintoinen....pirullisen piinaava ja oivaltava.


        unohda nuo skeitti puheet.

        American History X: "...jotkut kohdat etenevät liian hitaasti..." Siis häh??? Harmittaako sua se, että siinä ei esim. BikerBoyzit tai hurjapäät aja ferrarilla 500 km/h? Erittäin hyvä elokuva, jota ymmärtävät vain kaikki vähänkin älykkäät ihmiset, eivät sellaiset, jotka eivät osaa äidinkieltä kunnolla :)

        Kuolemaantuomittu on toinen aivan mahtava elokuva. Hakkaa kaikenlaiset Donniet 100-0.

        Et kyllä kovin hyvä arvostelija ole, kun laitat pisteitä "...joidenkin kohtausten..." takia. Yleensä arvostellaan koko elokuvaa, juonta, näyttelijöitä, kuvausta, ohjausta, äänimaailmaa, maisemia ym ym. Olisihan se typerän näköistä, kun jossain arvostelu-lehdessä olisi: "Jotkut kohdat ovat hyviä mutta en oikein tykkää kun en tiedä hlöadfhmll askl"


      • mystery-86
        CoolHand kirjoitti:

        Sulla on muuten ihan hyviä juttuja, kunhan noita kirjoitusvirheitä ei olisi noin paljon. Jaksais itekin lukea.

        mulle kyllä saa antaa arvostelu ohjeita ja muuta siihen liittyvää.Mulla on se että kommentit on niin henkilökohtaisia,pitäis siihenkin tehdä muutos,mä kyllä pystyn parempiin.Löytyiskö jostakin joku kuinka arvostella leffoja kirja,jos ei mitään virallista ole niin pitää sitten yrittää ottaa mallia Empirestä...sitä kun luen usein ja tähtivaeltajaa.


      • mystery-86
        CoolHand kirjoitti:

        American History X: "...jotkut kohdat etenevät liian hitaasti..." Siis häh??? Harmittaako sua se, että siinä ei esim. BikerBoyzit tai hurjapäät aja ferrarilla 500 km/h? Erittäin hyvä elokuva, jota ymmärtävät vain kaikki vähänkin älykkäät ihmiset, eivät sellaiset, jotka eivät osaa äidinkieltä kunnolla :)

        Kuolemaantuomittu on toinen aivan mahtava elokuva. Hakkaa kaikenlaiset Donniet 100-0.

        Et kyllä kovin hyvä arvostelija ole, kun laitat pisteitä "...joidenkin kohtausten..." takia. Yleensä arvostellaan koko elokuvaa, juonta, näyttelijöitä, kuvausta, ohjausta, äänimaailmaa, maisemia ym ym. Olisihan se typerän näköistä, kun jossain arvostelu-lehdessä olisi: "Jotkut kohdat ovat hyviä mutta en oikein tykkää kun en tiedä hlöadfhmll askl"

        American history X ei vaan nyt satu olemaan mikään kulttileffa ja siitä ei saa mitenkään tehtyä sellaista...sille ei ole sisäpiiriä.Kuolemaantuomittuun sama juttu...niiden aiheet on liian tuttuja,eivät yllätä millään tavalla...niiden kohtaukset olisi voinut tiivistää...kun jostakin jutusta on kerrottu tärkeimmät jutut...ne mitä katsojat odottavat niin se riittää hyvin....mutta? kun esim..yksinkertainen juttu paisutetaan niin se hidastaa ja vie mielenkiintoa pois.Minähän en mitään bikerboyzzeja ja hurjapäitä katsele elokuvina,kun niitä on todellisuudessa aivan liikaa.Minähän olen vasta aloittelija arvosteluissa.Turha tehdä esim..natseista leffoja kun liioitellen niin paljon ja annetaan muutenkin tuossa muodossa niistä väärä kuva.Natsit ovat leffoissa kuin sankareita ja tämähän ei pidä paikkaansa...siis en nyt ole haukkumassa ketään heistä enkä muuten syyttämässä,mutta? näin se menee.Aiavn kuin katastrofi leffat niissä paisutellaan niin valtavasti.


    • Pyöri vielä pitkään mielessä. Mahtavat tunnelmat, erinomainen ajatuksia herättävä elokuva nuorelta ohjaaja Richard Kelly II. Imdb:ssä rankattu sijalle 91 pistein 8.3 mikä ei ole huono saavutus.

      • mystery-86

        pientä liioittelua mutta? silti.Hyvälle sijalle on päässyt,kun kyseessä on imdb....ihmettelen vaan sitä että miten ei ole päässyt tuossa ylemmäs.sitten sellaista että on se ollut jossakin päin maailmaa vuoden vuokravideo ja ostetuin dvd:nä,mielestäni tuo toimisi jopa jossakin taide leffa messuilla.Yllättävän taiteellinen kun siinä on sci-fiä,se on kyllä tehty niin että sitä ei voida matkia.Nuoria on paljon mukana ja tässä näyttelijäsuoritukset toimivat 10 ..tämän nähtyä voi unohtaa fantasia ja kauhuleffojen nuorten kyvyt.Leffa tulee vielä menestymään paljon,ajatuksia kyllä herättää ja fakta sekä fictio on yhdistetty nerokkaalla tavalla toisiinsa.Olet kuin kahlittu mukavalla tavalla tuoliin tätä katsoessa.Tehosteet tulevat oikeaan aikaan ja käänteitä on oikea määrä,mieleä laajentava ( hienoa sanoa mieleä laajentava ilman huumeisiin yhdistämistä).Suosittelen avoimesti ja suositukset ei mene hukkaan,etenkin friikeille....jotka tykkäävät film noirista,fantasiasta,sci-fistä ja sopii myös niille jotka ovat kiinnostuneet rajamaailmasta(kryptologia).Niille on myös purtavaa joita kiinnostaa fysiikki.....eikä pidä unohtaa niitä jotka ovat järjästelmää ja sen rajoja vastaan.

        -leffa rakenteella ilman tiettyjä sääntöjä-

        -yhtä aikaa syvältä koskettava ja riipaisevan rankka.-

        -odotan innolla mitä tulee seuraavaksi....Donnie darko special editionin jälkeen.Vaikka mielestäni tässä versiossa on jo kaikki tärkein tästä leffasta.Pakkohan tämä on kyllä sitten ostaa myös dvd:nä ja jenkki julkaisuna.Paikkansa on leffa historiaan ansainnut ja kotiini,yksi niistä jota on pistä koskaan viralliseen leffa hyllyyn.


      • mystery-86

        oot sitten varmaan jo käynyt pienessä leffa kaupassa ja elokuvaaitassa.Filmifriiksiiä luultavasti ja hommannut paljon leffoja ulkomailta?.....eikö....mä oon alkanut nyt hankkii noita jenkki leffoi: SPLATTEREITA....SCI-fIA ym.....!


    • mystery-86

      mitäköhän muuta laittaisin Donnie Darkosta?.....hhm....ehdotuksia.Kiitän serfikaateista.Muuten Donnie Darko sivut niin yksi niistä on yhtä aikaa todella mainio ja samalla ei tarpeeksi kunnioittava,siellä voisi olla hiukka isompia kuvia Darkosta ja muuta bonus sälää.Sieltä kyllä löytyy muutamia mielenkiintoisia tehtäviä ja muuten mistäköhän saisin Donnie Darko kuteita?....tiedämn kyllä mistä löytyy kaksi paitaa,mut ne ei ole tarpeeksi kunniallisia ja psykedeelisiä kun tästä leffasta on kyse.Avittakaa vähän,semmonen paita missä on Frank tai Donnie.Julisteet varmasti löydän itse,olen kyllä tulostanut muutaman kuvan,mut googlesta ei löydy tarpeeks hyviä,pistäkää lisää sinne kuvia tästä.Mieleen tuli että tuossa donnie jenkki julkaisussa on lisämateriaalia.Kannattaa tarkastella sitä.täällähän jotkut ottavat leffat melkein yhtä taiteellisesti ja omituisesti vastaan kuin minä.Jatkakaa samaan malliin.Donnie Darko on nyt yksi niistä leffoista joka on lisännyt kulttileffojen arvoa ja mikä muuttaa monien käsitystä tuosta genrestä.Perskeles.....tällei sitten....pitää täs kelailla aivoja ja laittaa sit lisää kommentteja.

    • mystery-86

      leffa on visuaalinen ilotulitus,muistuttaa siitä miten tärkeä on omatyyli ja vanhat leffat ovat vaikuttaneet tämän syntyyn.Voisin ostaa jo pelkästään tämän takia dvd-soittimen.Tuota jos tämä olisi musiikkia niin sitten progea.

    • mystery-86

      tuli mieleen vaan tässä että leffan voi katsoa niin ja kannattaa että laittaa äänet pois ja sen soundtrack soimaan taustalle,valot pois,musiikki jo kertoo kaiken tästä.

    • gina9

      ei ainakaan ekalla katsommikerralla tajunnu yhtään mikä homma siinä oli menossa.
      varmaan useampi ihminen olis pitäny leffasta enemmän, jos siinä olis enemmän vihjattu siitä, mikä sen elokuvan idea on, mutta tietenki kaikkien katsojien pitää itse omat vastauksensa omilla aivoillaan keksiä

      • mystery-86

        tehty niin että todella katsojien pitää itse miettiä paljon.Vaikuttaa alitajuntaan ja sitä kautta löytää tiettyjä vastauksia tähän,piilomateriaalia...aivan tietyt värit,tietyssä muodossa ja kun niitä katsoo oikealla tavalla,tietyn ajan niin sitten huomaakin että ne muodostavat jonkun selvän kuvan.Mielestäni se tekee leffasta niin hyvän kun siinä ei vihjailla.Jotkut kohtaukset ovat kyllä ihmismielelle vaikea pala.Vastauksia löytää kyllä mutta? kaikken löytäminen vie paljon aikaa ja aika monet nykynuoret eivät välttämättä kiinnitä tuollaiseen huomiota.Leffa on kuin tehty friikeille....hipit voisivat tykätä...minä ainakin ja olen sellainen.Muuten kun tykkää tästä niin kannattaa sitten katsoa myös David Lynchin leffoja....paitsi että tämä ei ole nyt mitään vertaamista,en ole nähnyt mitään sellaista jota pystyisi vertaamaan tähän.Laitappa lisää kommentteja niitä on aina hyvä lukea.


    • Keso

      Aivan loistava leffa. Minuun vetosi tuossa elokuvassa se mystisyys.

      • mystery-86

        olen samaa mieltä tämän psykedelia ja mystisyys on käsinkosketeltavaa.Hyvällä tavalla turruttava vaikutus tällä,katsoessa on sellainen fiilis että ei oikein tiedä onko hereillä vai unessa.Täytyy kyllä löytää vielä lisää kaikenlaista kivaa siitä...olen laittanut tänne melkein kaikki tärkeimmät jutut leffasta,pienestä kiinni´.Kerron jossakin vaiheessa sen näyttelijöiden suorituksista ja miten leffa sai alkunsa ym....


    • mystery-86

      tehkääjän analyyseja tästä leffasta...minulla on niin paljon sanottavaa,kohtaukset vaihtuu tyylikkään harkitusti ja hhuomasin tuosta musiikista että siinä ikään kuin yhdistyy 70,80 ja 2000 luku,moniuloitteista.Henkeä ahdistaa hyvällä tavalla kun tsiikaa Donnieta...kuin soittaessa oikeassa seurassa tai kun on saanut aikaan jotain muuta,sellaista josta yllättyy,johon aikasemmin ei ole pystynyt.Yksikään hahmo ei jää tässä pinnalliseksi...jokaisella on aikansa ja paikkansa.Katsoessa kannattaa sanoa ulkomaailmalle hei hei ja asettua hyvään asentoon.

    • mystery-86

      suosittelen etenkin niille jotka rakastavat vanhoja omituisia leffoja,jotka haluavat löytää nykyajan leffoista jotain vanhaa sadanprosentin uniikkia ja nuoruutta.

    • mystery-86

      nyt menee vaikeeksi,pitää vielä löytää lisää juttuja leffasta.Kyseessä on sellainen että mopnenlaista löytyy mutta? ne on vaikea laittaa sanoiksi.Vanhojen leffojen psykedeelisyys on tässä läsnä ja sarjakuvamaisuutta on muutamissa kohdissa...hmm..pääasia on se että leffa on olemassa.

      • mystery-86

        kohtaukset eivät ole liian pitkiä.

        mielenkiinto säilyy alusta loppuun.

        henkilöiden vuorovaikutus toisiinsa on ihan hyvä.


        kesto on kohdallaan.

        aikamatkustusta ja sci-fiä ei ole otettu liian tosissaan.


    • Eternal

      Älä nyt viitsi, ei se nyt noin hyvä oikeasti ole. Se on vain elokuva elokuvien joukossa. Kyllä itsekin tykkäsin, mutta tuli taas mieleen, kun nykyään alkaa olla muotia, että joka elokuvassa pitää olla outo loppu, jota katsoja ei ainakaan heti tajua. Ja Drew Barrymore on kyllä paskin näyttelijä ikinä. Jänispuku oli typerä, ja se Frankin ampuminen myös. Ei mikään paras leffa, mutta hyvä kuitenkin.

      • mystery-86

        mielestäni tuo Frankin puku on tahallaan tehty sellaiseksi,että se on vähän naurettava.Suunniteltu niin että ei voi olla katsomatta.Tuohon liittyy myös jotain muuta....olisi kiva löytää.Pukuun on saatu mukaan vanhan ajan hypnoottisuutta.Välillä kun kirjoitan olen kuin toiselta planeetalta...no ei voi mitään,tätä leffaa arvostellessa pitääkin olla.Voipi myös olla niin että kun se on jänispuku niin sillä jäniksellä on haluttu vaikuttaa psykologisesti katsojiin.Siihen tapaan että se tosi esille katsojan lapsuudenpelon...tai jotain muuta sinne päin.Luultavasti juuri tuo valinta liittyy jotenkin Donnie darkon tekijän lapsuuteen.Frankin ampuminen luultavasti liittyy maailmankaikkeuden lakeihin,että henkilö joka kääntyy luonnonlakeja ja kosmisialakeja vastaan saa myös tuomionsa.Kyseinen leffa on kyllä mielestäni nyky muotia vastaan ja ikään kuin kannustaa erillaisuuteen,mutta? myös näyttää hinnan minkä siitä pitää maksaa.Tuossa kuvataan hyvin se että omituinen ihminen,tuntee asiat herkemmin kuin joku joka voidaan vähänkin luokitella tavalliseksi.Erillaisuus tekee ihmisestä persoonallisemman ja tätä mielestäni tämä leffa käsittelee.Mitäs sitten no Drew Barrymore on kyllä outo valinta tähän....sopiihan se mutta? ei sillä totutulla tavalla.


    • mystery-86

      aivan kuin tämä olis jonkun ennustajan suuremmoinen näky.Hyväilee silmiä ja mieltä,katsoessa on semmonen fiilis että aivan kuin olisi itse osa leffaa.Sitten se että en voi oikein uskoa sitä että leffa on aika uusi,nykyään ei panosteta leffoihin tällä tavalla.Surrealistista....on sen verran onnistunut että varmasti jotkut tyrittävät matkia mutta? turhaan.

    • mystery-86

      itämaiset psykologiset thrillerit...ehkä se että kun niissähän kuvataan arkiset pikku asiat surrealistisina....luonnottomina,taideleffamaisesti.

    • mystery-86

      tai valohahmo.....ehdottomasti jokaiselle friikille...tästä löydätte jollain tavalla itsenne.Minä ainakin löysin....minusta tuntui joskus tuolta erillaisuus ja yksinäisyyst.Sitten vaan kävi niin että kavereita alkoi tulla ja tuli kokoajan enemmän....meinaan pelkkiä friikkejä kun tunnen.....kunnia heille....nostan hatun ylös ja heitän sen tuuleen.Onkohan tekijä itse kokenut syrjintää tai muuta erillaisuuteen liittyvää?.....friikit teissä on sellaista mitä muissa ei ole ja muut myös,vähän tavallisemmat älkää luovuttako.

    • mystery-86

      leffassa on arkinen värimaailma...kuin kaikki olisi pelkkää unta....ja takautumia Donnien päässä.Pitääpi selvittää millon tulee se dvd versio.Donnie Darko kannustajat tänne nyt kaiken maalaiset.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      78
      1805
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1689
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1514
    4. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1194
    5. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      19
      1193
    6. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1182
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1136
    8. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1131
    9. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      6
      1119
    10. Pakkoruotsi on leikkikieli, jota ei ole tarkoituskaan osata

      Pakkoruotsi on leikkikieli. Ennen leikkikieltä sanottiin siansaksaksi, sitten keksittiin tilalle pakkoruotsi. Pakkoruot
      Kielipolitiikka
      7
      1114
    Aihe