Kertokaahan syy...

opiskelija öäö

Pääsin yo-kokeista ja pääsykokeista läpi LUKEMATTA, mutta nyt yliopistossa tulee vaan hylättyjä hylättyjen perään. Miksi? Mitään en opiskelussani ole muuttanut enkä aio. Minusta jos olen noin helpolla päässyt elämässä niin pitäisi päästä jatkossakin enkä hyväksy tilannetta...

17

227

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mmm.......mmmm

      Mikä tiedekunta?

      • opiskelija öäö

        Luonnontieteellinen.


    • Näitä on nähty

      Sinä olet juuri niitä tyyppejä, jotka ovat olleet riittävän fiksuja selvitäkseen peruskoulusta ja lukiosta vaivaa näkemättä. Siksi et ole oppinut opiskelemaan ja opintie tökkää yliopistoon.

      Sinun kannattaa siirtyä amk-puolelle, jotta voit jatkaa entiseen tyyliin.

      Varoitan kylläkin, että työelämässä työnantaja yleensä sitten edellyttää jonkinlaista työsuoritusta palkanmaksun perustaksi.

      • juupajuu1

        Trolli. Täysin turhaa väittää tuota "lukematta läpi" - juttua. Tällä tyylillä et selviä myöskään AMK:ssa.


    • on se niin

      Minäkin pääsin yo-kirjoituksista ja yliopiston pääsykokeista lukematta läpi, vieläpä erittäin hyvin. Lukematta pääsin myös yliopistossa maisteriksi. Heh!

      Sitten työelämässäkin olen pärjännyt melkein lukematta. Nyt haluaisin siivoojaksi, ettei tarvitsisi lukea yhtään. On se niin rankkaa, siis lukeminen. Mitä teen?

    • Trollitöhö

      Keskity siivoamaan kotona. Ei kannata nyt haaskata mihinkään muuhun voimavaroja, ettei ne lopu kesken.

    • Tuttu tunne

      Itellä ihan sama tilanne. Ei vaan tunnu onnistuvan. Kun pitäis kuitenkin jossain tahdissa opiskella ja saada pisteitä mut liian rankkaa tulee.

    • ebeeeee

      1) Yliopistossa vaaditaan huomattavasti enemmän työtä ja asiat vaikeampi, eli pelkkä äly ei enää riitä, Tätä faktaa pitäisi kyllä lukion TET:n oikeasti painottaa.
      2) Käytkö yhtä aktiivisesti luennoilla? Jo pelkkä tunneilla kuuleminen käy lukiossa. Toisaalta luenoilla voidaan höpistä 90% muuta kuin mitä tenteissä kysytään.
      3) et vaan osaa

    • luuseri olet kade

      Trolli. Pääsykokeista ei pääse läpi lukematta.

      • opiskelija öäö

        Kylläpähän pääsin. Kun ala on vähemmän suosittu, iso sisäänottoprosentti ja kysymykset sellasia että yleissivistyksellä pärjää pitkälle niin ei lukemisesta ois ollu edes mitään iloa. Nyt sitten meillä on kursseja missä ei tästä yleissivistyksestä ole mitään iloa, varsinkaan kun pitäis tajuta matemaattisia ja laskennallisia asioita. Minulla ei ole mitään käsitystä noista ja olen ihan surkea muuten kuin kielellisesti.


      • Opettaja xyz
        opiskelija öäö kirjoitti:

        Kylläpähän pääsin. Kun ala on vähemmän suosittu, iso sisäänottoprosentti ja kysymykset sellasia että yleissivistyksellä pärjää pitkälle niin ei lukemisesta ois ollu edes mitään iloa. Nyt sitten meillä on kursseja missä ei tästä yleissivistyksestä ole mitään iloa, varsinkaan kun pitäis tajuta matemaattisia ja laskennallisia asioita. Minulla ei ole mitään käsitystä noista ja olen ihan surkea muuten kuin kielellisesti.

        Olet ymmärtänyt opiskelun idean kokonaan väärin. Ei siellä olla varsinaisesti näyttämässä jo olemassa olevaa osaamista, vaan oppimassa uutta. Uuden oppimisessa taas on oma vaivansa, joskin fiksut pääsevät jälleen vähemmällä.

        Yliopistossa yleensä vähät välitetään tavasta, jolla osaaminen on hankittu. Näin on aivan sama, käykö luennoilla, lukeeko kurssikirjoja, laskeeko harjoituslaskuja vai hankkiiko saman osaamisen jollakin muulla tavalla, riittää, että asian osaa tentissä. Tietysti luonnontieteissä ja tekniikassa on mm. pakollisia laboratorioharjoituksia, joiden suorittaminen on kurssin hyväksymisen edellytyksenä, joten ei homma aivan kaikilta opiskelijakämpässä oleilemalla ja tenteissä käymällä onnistu.

        Puhun lisäksi kokemuksesta, sillä itse en toisen vuosikurssin kevään jälkeen juuri yliopistoluentojen penkkejä kuluttanut. Opiskelin kyllä ja arvosanoilla mitattuna melkoisen nousujohteisesti loppututkintoon saakka.


    • opiskelija öäö

      Ok. Ajattelin siis vain sitä, että järjen mukaan opinnoissa pitäisi selvitä yhtä helposti eteenpäin kuin on päässyt sisäänkin. Sisäänpääsy ei vaatinut juuri mitään, vaikka pääsykokeilla pääsinkin. Joten eikös opiskelujenkin pitäisi sujua yhtä helposti, jos pääsykoe on tehty keskimääräistä opiskelijaa ajatellen?

      • Miten kukin haluaa

        Opiskelijan oma vika, jos valitsee matalimman aidan. Jos aloittajakin olisi pyrkinyt Helsingin lääkikseen tai kauppatieteelliseen, niin hän olisi päässyt ainakin jälkimmäisessä haluamaansa tilanteeseen, että opinnot helpottuvat sisäänpääsyn jälkeen.

        Toisaalta sisäänpääsyssä hän olisi voinut mitata, onko hänestä todella johonkin vai onko lahjakkuus silkkaa kuvitelmaa, kuten yliopistotulokset näyttäisivät osoittavan.


      • opiskelija öäö
        Miten kukin haluaa kirjoitti:

        Opiskelijan oma vika, jos valitsee matalimman aidan. Jos aloittajakin olisi pyrkinyt Helsingin lääkikseen tai kauppatieteelliseen, niin hän olisi päässyt ainakin jälkimmäisessä haluamaansa tilanteeseen, että opinnot helpottuvat sisäänpääsyn jälkeen.

        Toisaalta sisäänpääsyssä hän olisi voinut mitata, onko hänestä todella johonkin vai onko lahjakkuus silkkaa kuvitelmaa, kuten yliopistotulokset näyttäisivät osoittavan.

        Missä olen sanonut olevani lahjakas? Pidän itseäni vain pelkkänä hannuhanheja jolla ei todellisuudessa ole kykyjä yhtään mihinkään mutta joka vuodesta toiseen onnistuu hirveällä tuurilla ja säälillä pääsemään asioissa eteenpäin tekemättä juuri mitään. Rahakin tulee aina minun luokseni vaikken tekisi juuri mitään. Löydän sitä ties mistä ja voitan usein veikkauksistakin ihan mitättömillä panoksilla huomattavasti suurempia summia. Luulen, että 2012 oli ainoa mahdollisuus päästä koskaan opiskelemaan yliopistoon. Jos olisin mennyt jonain muuna vuonna tuon saman alan pääsykokeisiin, tuskin olisin päässyt.

        En tiedä, kai olen jotain joskus maailmassa tehnyt oikeinkin.


      • Miten kukin haluaa
        opiskelija öäö kirjoitti:

        Missä olen sanonut olevani lahjakas? Pidän itseäni vain pelkkänä hannuhanheja jolla ei todellisuudessa ole kykyjä yhtään mihinkään mutta joka vuodesta toiseen onnistuu hirveällä tuurilla ja säälillä pääsemään asioissa eteenpäin tekemättä juuri mitään. Rahakin tulee aina minun luokseni vaikken tekisi juuri mitään. Löydän sitä ties mistä ja voitan usein veikkauksistakin ihan mitättömillä panoksilla huomattavasti suurempia summia. Luulen, että 2012 oli ainoa mahdollisuus päästä koskaan opiskelemaan yliopistoon. Jos olisin mennyt jonain muuna vuonna tuon saman alan pääsykokeisiin, tuskin olisin päässyt.

        En tiedä, kai olen jotain joskus maailmassa tehnyt oikeinkin.

        Sanotaan sitten, että kunnon sisäänpääsykokeessa olisi voinut testata, onko todella aito Hannu Hanhi vai luuleeko pelkästään olevansa. Olisihan voinut sattua, että juuri edellisenä iltana olisi sattunut hätäisesti lukaisemaan muutaman tärpin, jotka kaikki osuivat.


      • hopsista
        opiskelija öäö kirjoitti:

        Missä olen sanonut olevani lahjakas? Pidän itseäni vain pelkkänä hannuhanheja jolla ei todellisuudessa ole kykyjä yhtään mihinkään mutta joka vuodesta toiseen onnistuu hirveällä tuurilla ja säälillä pääsemään asioissa eteenpäin tekemättä juuri mitään. Rahakin tulee aina minun luokseni vaikken tekisi juuri mitään. Löydän sitä ties mistä ja voitan usein veikkauksistakin ihan mitättömillä panoksilla huomattavasti suurempia summia. Luulen, että 2012 oli ainoa mahdollisuus päästä koskaan opiskelemaan yliopistoon. Jos olisin mennyt jonain muuna vuonna tuon saman alan pääsykokeisiin, tuskin olisin päässyt.

        En tiedä, kai olen jotain joskus maailmassa tehnyt oikeinkin.

        Kun kerran olet tuommoinen Hannu Hanhi, pärjännet elämässä ilman yliopistossa opiskeluakin.

        Kirjallinen ulosantisi ei ole yliopistotasoa, joten tenteissä et voi pärjätä, ellet ala oppia kirjoittamaan tasokkaammin. Sillä millä vielä pääsi sisään, ei pääse kunnialla ulos.


      • opiskelija öäö
        hopsista kirjoitti:

        Kun kerran olet tuommoinen Hannu Hanhi, pärjännet elämässä ilman yliopistossa opiskeluakin.

        Kirjallinen ulosantisi ei ole yliopistotasoa, joten tenteissä et voi pärjätä, ellet ala oppia kirjoittamaan tasokkaammin. Sillä millä vielä pääsi sisään, ei pääse kunnialla ulos.

        ''Kirjallinen ulosantisi ei ole yliopistotasoa, joten tenteissä et voi pärjätä, ellet ala oppia kirjoittamaan tasokkaammin. Sillä millä vielä pääsi sisään, ei pääse kunnialla ulos.''

        Lol ;)


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      66
      4562
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      14
      2239
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1764
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1498
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      27
      1433
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1298
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1227
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      13
      1136
    9. 22
      1086
    10. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      291
      1014
    Aihe