Miksi dinoja ei löydy ylimmistä kerrostumista?

luomisen todistaja

Yksi evokkien useasti viljelemä satu on se, että jos tulva tapahtui, niin miksi dinosauruksia ei löydy ylemmistä kerrostumista?

Ja vastaushan on tietenkin yksinkertainen. Dinosaurukset veden varaan jouduttuaan vaihtolämpöisinä eläiminä joutuivat horrokseen, siinä missä ihmiset ja eläimet taas pysyivät pinnalla huomattavan pitkiä aikoja.

12

230

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
      • Niin, ja tuossa vielä niitä dinosauruksia jotka eivät olleet vaihtolämpöisiä, ja jotka ilmeisesti lentää lehottelivat tulvavesien yllä (tai pingviinien tapauksessa lilluivat vesillä):

        http://en.wikipedia.org/wiki/Birds


      • luomisen todistaja
        khaosmonaut kirjoitti:

        Niin, ja tuossa vielä niitä dinosauruksia jotka eivät olleet vaihtolämpöisiä, ja jotka ilmeisesti lentää lehottelivat tulvavesien yllä (tai pingviinien tapauksessa lilluivat vesillä):

        http://en.wikipedia.org/wiki/Birds

        Nuo ovat dinoja ainoastaan evokkien mielikuvituksessa, eivät muualla.

        Dinosaur on kreikkaa joka tarkoittaa sanalla sanoen "hirvittävää liskoa." Näyttävätkö linnut mielestäsi "hirveiltä liskoilta?"

        Ehkä sinun kannattaisi kuitenkin tarkistaa edes esittämiesi sanojen alkuperä, ennenkuin alat palstalla levittämään tietämättömyyttäsi?


      • VäiskiTuubiPallo
        luomisen todistaja kirjoitti:

        Nuo ovat dinoja ainoastaan evokkien mielikuvituksessa, eivät muualla.

        Dinosaur on kreikkaa joka tarkoittaa sanalla sanoen "hirvittävää liskoa." Näyttävätkö linnut mielestäsi "hirveiltä liskoilta?"

        Ehkä sinun kannattaisi kuitenkin tarkistaa edes esittämiesi sanojen alkuperä, ennenkuin alat palstalla levittämään tietämättömyyttäsi?

        Otahan lääkkeesi Sepis.


      • afege4
        luomisen todistaja kirjoitti:

        Nuo ovat dinoja ainoastaan evokkien mielikuvituksessa, eivät muualla.

        Dinosaur on kreikkaa joka tarkoittaa sanalla sanoen "hirvittävää liskoa." Näyttävätkö linnut mielestäsi "hirveiltä liskoilta?"

        Ehkä sinun kannattaisi kuitenkin tarkistaa edes esittämiesi sanojen alkuperä, ennenkuin alat palstalla levittämään tietämättömyyttäsi?

        Ehkäpä sanojen merkitysmuuttuu. Oletkos ikinä kuullut biologiasta? Se katsos todistaa siitä että linnut ovat sukua dinoille.


      • luomisen todistaja kirjoitti:

        Nuo ovat dinoja ainoastaan evokkien mielikuvituksessa, eivät muualla.

        Dinosaur on kreikkaa joka tarkoittaa sanalla sanoen "hirvittävää liskoa." Näyttävätkö linnut mielestäsi "hirveiltä liskoilta?"

        Ehkä sinun kannattaisi kuitenkin tarkistaa edes esittämiesi sanojen alkuperä, ennenkuin alat palstalla levittämään tietämättömyyttäsi?

        Dinosaurus nimi on annettu 1800 -luvun alkupuolella, kun vasta muutama laji oli löydetty ja tunnistettu omiksi lajeikseen fossiililöydöksistä. Tuolloin ei vielä tunnettu lajien suhteita, eikä edes löydettyjen lajien rakennetta pystytty heti vajavaisten löytöjen perusteella hahmottamaan oikein; esimerkiksi iguanodon koottiin ensin väärin. Löytö myös tulkittiin aluksi jonkin kookkaan liskon jäänteiksi, ja iguanodon nimi tuli koska löydeyt hampaiden fossiilit muistuttivat nykyiguaanin hampaita. Tältä pohjalta syntyi myös alkuun käsitys kaikista "dinosauruksista" hirmu"liskoina", raskastekoisina nykyliskojen sukulaisina.
        Sittemmin asiassa ollaan viisastuttu huomattavan paljon.

        "Ehkä sinun kannattaisi kuitenkin tarkistaa edes esittämiesi sanojen alkuperä, ennenkuin alat palstalla levittämään tietämättömyyttäsi?"

        Kannattaisiko myös sinun?


      • 17+20
        jimmyogg kirjoitti:

        Dinosaurus nimi on annettu 1800 -luvun alkupuolella, kun vasta muutama laji oli löydetty ja tunnistettu omiksi lajeikseen fossiililöydöksistä. Tuolloin ei vielä tunnettu lajien suhteita, eikä edes löydettyjen lajien rakennetta pystytty heti vajavaisten löytöjen perusteella hahmottamaan oikein; esimerkiksi iguanodon koottiin ensin väärin. Löytö myös tulkittiin aluksi jonkin kookkaan liskon jäänteiksi, ja iguanodon nimi tuli koska löydeyt hampaiden fossiilit muistuttivat nykyiguaanin hampaita. Tältä pohjalta syntyi myös alkuun käsitys kaikista "dinosauruksista" hirmu"liskoina", raskastekoisina nykyliskojen sukulaisina.
        Sittemmin asiassa ollaan viisastuttu huomattavan paljon.

        "Ehkä sinun kannattaisi kuitenkin tarkistaa edes esittämiesi sanojen alkuperä, ennenkuin alat palstalla levittämään tietämättömyyttäsi?"

        Kannattaisiko myös sinun?

        lol, kretut.


    • Tää oli hauska.:D

    • >=3

      Et tainnut ajatella ihan loppuun asti tätä asiaa...

      Niin dinot kuin muutkin eläimet kuolevat lopulta veteen. Ja kun eläin kuolee, sen ruumis vaipuu pohjaan. Joten, miksei jääkarhua löydetä samoista kerrostumista kuin dinosauruksia?

      Toiseksi, moiset maakerrostumat eivät taida kehittyä muutamassa tuhannessa vuodessa.

      Ja sitten on toki Raamatun vedenpaisumuksen mahdottomuus. Maailman vesi ei riitä peittämään maapalloa sellaisenaan, kun se nykyään (ja tuhansia vuosia sitten) on.

    • Epäjumalienkieltäjä

      Tämähän on kreationistin selitykseksi suorastaan erinomainen. Siinä on vain muutama looginen virhe:
      1. Osa dinosauruksista oli kaikesta päätellen tasalämpöisiä
      2. Ylimmistä kerrostumista löytyy runsaasti vaihtolämpöisiä eläimiä.

      • "Tämähän on kreationistin selitykseksi suorastaan erinomainen. Siinä on vain muutama looginen virhe:
        1. Osa dinosauruksista oli kaikesta päätellen tasalämpöisiä
        2. Ylimmistä kerrostumista löytyy runsaasti vaihtolämpöisiä eläimiä. "

        Laitetaanpa muutama huomio lisää:

        3.Dinosauruksia löytyy myös ylemmistä kerrostumista silloin kun eroosio on kuluttanut tuoreemmat kerrostumat pois (tai laattatektoniikka kääntänyt kerrostuman).
        4. Dinosauruslöytöjen yhteydessä löydetään vain tuolle ajalle tyypillistä kasvillisuutta.
        5. Osa dinosauruksista osasi liitää, mutta nekin löytyvät vain dinosauruksille ominaisista kerrostumista.
        6. Käytännössä kaikki dinosaurukset löytyvät K/T-rajan alapuolelta, jos ne löytyvät pintakerrostumista, niiden alapuolelta ei löydetä maailmanlaajuista K/T-rajaa.
        7. K/T-rajan alapuolelta ei koskaan löydy mm. yhtäkään hetulavalasta, hammasvalasta, delfiiniä, norsua, kengurua, sutta, kojoottia, kettua, dingoa, hyeenaa, leijonaa, tiikeriä, pantteria, leopardia, jaguaaria, puumaa, gepardia, ilvestä, oselottia, vuorikissaa, karhua, harmaakarhua, jääkarhua, pandakarhua, virtahepoa, sikaa, villisikaa, pahkasikaa, pekaria, kamelia, laamaa, kääpiökaurista, myskihirveä, peuraa, hirveä, metsäkaurista, hanka-antilooppia, kirahvia, okapia, impalaa, biisonia, visenttiä, vesipuhvelia, harjalammasta, lumivuohea, muflonia, lumilammasta, majavaa, lepakkoa (1116 lajia), marsua, piikkisikaa, rottaeläintä, jänistä, oravaa, gorillaa, simpanssia, paviaania, orankia, mölyapinaa, marakattia, makia, loria, kummituseläintä, aasia, hevosta, seepraa, muurahaiskarhua, saukkoa, pingviiniä, käkeä, varpusta, pulua, ahventa tai hyljettä muutaman lajin mainitakseni. Miksi ei, jos kyseessä oli maailmanlaajuinen tuhotulva ja myllerrys?
        8.. Aina kun kerrostuma, josta dinosaurus on löydetty, kyetään ajoittamaan, se on ainakin 65 miljoonaa vuotta vanha.


    • upotapa vaikkapa vaihtolämpöinen lemmikkilisko tai kilpikonna veteen, ja katso vaipuuko horrokseen. Sen jälkeen varaudu syytteeseen eläinrääkkäyksestä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      110
      1084
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      814
    3. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      264
      596
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      17
      595
    5. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      93
      535
    6. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      65
      531
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      26
      512
    8. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      47
      491
    9. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      43
      476
    10. Mökötätkö, kun jäit ilman vastausta?

      Vai mitä ajattelet...
      Ikävä
      47
      437
    Aihe