olenko sairas?

bulimikkoko?

Olen 26 vuotias nainen. Olen ollut jo joitakin vuosia lievästi ylipainoinen ja välillä ihan kunnollakin pulska. Söin silloin paljon roskaruokaa mikä piti minut "hyvässä lihassa". Minun elämäntilanteeni on ollut jo pitkään painajaista ja ihme että olen vielä työkykyinen. Kun painoin 84, ajattelin että nyt on tehtävä jotain ja aloitin oikeasti terveellisen painonpudotuksen jolla sain laskettua painoni 78 kiloon. Sitten elämässäni kolahti taas ja terveelliset tottumukset jäivät. Aloin oksentaa ja syödä taas roskaa.

Ikinä en ahmi hillittömiä määriä, mutta oksennan jo lähes päivittäin. En ole tajunnut aiemmin ajatella olevani sairas, muuta kuin nyt kun nopeaa laihtumistani on kauhisteltu. Tällä hetkellä olen 168/65 ja laihdun n. 1-3 kg viikossa, enkä osaa olla enää oksentamatta. Usein oksennan pahaan olooni, en niinkään kalorikauhuissani. Oksentaminen on tällä hetkellä työni lisäksi ainut asia josta saan hyvää oloa ja onnistumisentunteita. Nyt pohdin, olenko mielestänne sairas? Kuulostaako tilanteeni kuinka hälyyttävältä? Mitä minun pitäisi tehdä? Ohessa viikon ruoka/oksennuspäiväkirjani (teen vuorotyötä joten siksi kellonajat mitä sattuu, en herää öisin syömään/oksentamaan):

Ma: klo 9: jogurtti, klo 18: pakastepitsa ->oksennus
Ti: klo: 12: hot dog, klo: 21 mehujää
Ke: klo 12: 2 täytettyä tomaattia ja 2 sämpylää -> oksennus, 21: vanukas
To: klo 16: hesen juustoateria -> oksennus, klo 02: näkkileipä ja mandariini
Pe: klo 16: kinkkupasteija, klo 03: 2 dl hernekeittoa
La: klo: 19: 4 täytteen pizza -> oksennus
Su: klo 13: hapankorppu, klo 19: 2 hapankorppua

1

196

Vastaukset 1

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Lääkäriin heti!

Siis et syö juuri mitään ja oksennat lähes kaiken pois? Ihmekkös, että laihdut. Pian sinulta ei kysytä, haluatko sairaalaan, vaan joudut sinne. Jossain vaiheessa elektrolyyttiarvosi menevät täysin sekaisin ja saat jonkin sairaskohtauksen. Hampaiden vauriot ja turvonneet sylkirauhaset paljastavat, että oksentelet. Paras vaihtoehto olisi varata heti lääkäriaika ja olla vastaanoton aikaan rehellinen. Tarvitset apua. Et kestä tuolla menolla pitkään toimintakunnossa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Joko seuraava hallitus uskaltaa puuttua 7,5 viikon vuosilomiin

Onhan se törkeää eriarvoisuutta ja verovarojen törkeää tuhlausta.
      Maailman menoa
      134
      752
    2. Kysymys

Pystyisitkö tutustuu kaverina tai alkaa parisuhteeseen skitsofreenikon kanssa? T.Skitosoaffektiivinen (parantunut) Ois
      Sinkut
      197
      710
    3. Metsamanin muru kissa kuollut

Nyt siellä surraan muru kissaa päivä tolkulla,vaikka muuten ei oo välittänyt mitenkään siitä,kun joka videolla vaan mars
      Tuusniemi
      99
      671
    4. Kyllä mä tiedän et me kuulutaan yhteen ja se on tähtiin kirjoitettu!!

En vain halua satuttaa sua. Olen aivan perseestä epävakaan ja ADHD oireiluin vuoksi. Ja kun olisi aika "vapauttaa" ne su
      Ikävä
      47
      667
    5. Töysä otsikoissa

Töysässä takavarikoitu kaksi luvallista käsiasetta ammuskelun jälkeen!Näin media uutisoi!
      Alavus
      27
      641
    6. Lähdetkö kanssani

syömään joskus😘
      Ikävä
      61
      629
    7. 47
      590
    8. Mistäkö haaveilen

Tällä hetkellä. Siitä, että kohtaamme, vetovoima on jäljellä ja saisimme olla aivan kahden, ei tarvitsisi välittää mistä
      Ikävä
      29
      531
    9. Tapailtaisko nainen

Meidän kotien puolessavälissä suunnilleen, vähä niinku salaa. Siinä on yks kiva paikka joka sopis hyvin. Mieheltä
      Ikävä
      59
      525
    10. Kuinka hyvin kestäisit?

Oletko miettinyt, että mitä jos olisit pyöreä pullukka ja vielä ruma niin kestäisitkö vai masentuisitko?
      Sinkut
      102
      520
    Aihe