olenko sairas?

bulimikkoko?

Olen 26 vuotias nainen. Olen ollut jo joitakin vuosia lievästi ylipainoinen ja välillä ihan kunnollakin pulska. Söin silloin paljon roskaruokaa mikä piti minut "hyvässä lihassa". Minun elämäntilanteeni on ollut jo pitkään painajaista ja ihme että olen vielä työkykyinen. Kun painoin 84, ajattelin että nyt on tehtävä jotain ja aloitin oikeasti terveellisen painonpudotuksen jolla sain laskettua painoni 78 kiloon. Sitten elämässäni kolahti taas ja terveelliset tottumukset jäivät. Aloin oksentaa ja syödä taas roskaa.

Ikinä en ahmi hillittömiä määriä, mutta oksennan jo lähes päivittäin. En ole tajunnut aiemmin ajatella olevani sairas, muuta kuin nyt kun nopeaa laihtumistani on kauhisteltu. Tällä hetkellä olen 168/65 ja laihdun n. 1-3 kg viikossa, enkä osaa olla enää oksentamatta. Usein oksennan pahaan olooni, en niinkään kalorikauhuissani. Oksentaminen on tällä hetkellä työni lisäksi ainut asia josta saan hyvää oloa ja onnistumisentunteita. Nyt pohdin, olenko mielestänne sairas? Kuulostaako tilanteeni kuinka hälyyttävältä? Mitä minun pitäisi tehdä? Ohessa viikon ruoka/oksennuspäiväkirjani (teen vuorotyötä joten siksi kellonajat mitä sattuu, en herää öisin syömään/oksentamaan):

Ma: klo 9: jogurtti, klo 18: pakastepitsa ->oksennus
Ti: klo: 12: hot dog, klo: 21 mehujää
Ke: klo 12: 2 täytettyä tomaattia ja 2 sämpylää -> oksennus, 21: vanukas
To: klo 16: hesen juustoateria -> oksennus, klo 02: näkkileipä ja mandariini
Pe: klo 16: kinkkupasteija, klo 03: 2 dl hernekeittoa
La: klo: 19: 4 täytteen pizza -> oksennus
Su: klo 13: hapankorppu, klo 19: 2 hapankorppua

1

81

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Lääkäriin heti!

      Siis et syö juuri mitään ja oksennat lähes kaiken pois? Ihmekkös, että laihdut. Pian sinulta ei kysytä, haluatko sairaalaan, vaan joudut sinne. Jossain vaiheessa elektrolyyttiarvosi menevät täysin sekaisin ja saat jonkin sairaskohtauksen. Hampaiden vauriot ja turvonneet sylkirauhaset paljastavat, että oksentelet. Paras vaihtoehto olisi varata heti lääkäriaika ja olla vastaanoton aikaan rehellinen. Tarvitset apua. Et kestä tuolla menolla pitkään toimintakunnossa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      96
      2675
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      103
      2252
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      91
      2010
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      13
      1729
    5. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1691
    6. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1656
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      36
      1646
    8. 91
      1583
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      128
      1447
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1284
    Aihe