Mitä on synti?

oppi ja ikä kaikki

Se on huonoa elämäntapaa ja itsekkyyttä.
Nyt parantamaan sitten elänlaatua

16

74

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ---

      Olin joskus tapakristitty, enkä silloin koskaan lapsena ymmärtänyt synti-käsitettä. Miksi ihmeessä aikuiset ihmiset haluaisivat itselleen uuden tavan syyttää itseään. Eikö omatunto riitä? Miksi kristinuskossa pitää olla vielä itsensä raiskaus menetelmä?

      Vanhemmiten synnin perimmäinen syy selvisi, kun lähti pohtimaan, että kuka synnistä hyötyy, no, kirkkolaitoshan se. Itsensä ruoskinta on erittäin hyvä keino pitää uskovat ruodussa ja alistettuna muulle kirkkopropagandalle.

      • 1213

        "Miksi ihmeessä aikuiset ihmiset haluaisivat itselleen uuden tavan syyttää itseään. Eikö omatunto riitä?"

        Mutta onko "omatunto" oikeasti sama kuin Pyhä Henki? Raamatun mukaan kaikki, jotka kastetaan Jeesuksen opetuslapsiksi, voivat saada Pyhän hengen, joka opettaa oikeasta ja väärästä.

        "Mutta Puolustaja, Pyhä Henki, jonka Isä on lähettävä minun nimessäni, hän opettaa teille kaikki ja muistuttaa teitä kaikesta, minkä minä olen teille sanonut."
        Joh. 14:26

        "Sen kuultuaan he ottivat kasteen Herran Jeesuksen nimeen. Ja kun Paavali pani kätensä heidän päälleen, tuli heidän päällensä Pyhä Henki, ja he puhuivat kielillä ja ennustivat."
        Apostolien teot 19:2-6


    • "Se on huonoa elämäntapaa ja itsekkyyttä.
      Nyt parantamaan sitten elänlaatua "

      Tuo ei täytä synnin kuvausta, miksi olet tehnyt sanasta synti täysin oman tulkintasi?

      http://fi.wikipedia.org/wiki/Synti

      • oppi ja ikä kaikki

        Synti on sydämen luopumista Jumalasta eli huonona tapana tai tottumuksena. Siis mitä sanoin aikaisemmin on oikea koska siihen sopii kaikki huono ja paha, mitä taivaan alla on. Itsekkyys, joka on erityisesti suomalaisille ominaista. Itsekkyys on meidän kansallispaheemme, joka ilmenee monilla aloilla. Autolla liikkuva joutuyu sen kokemaan kaduilla ja maantiellä.
        Siksi pitäisi esim. liikkenneturvallisuutta suunnittelevien järjestöjen valita tunnuslausekseen teema, joka kehoittaa muistamaan lähimmäistä, koska tuo lähimmäinenkin ajaa autolla. Meidän keskellämme elää ihmisiä, joiden suurimpana painona on yksinäisyys ja unohdettuna oleminen.


      • oppi ja ikä kaikki kirjoitti:

        Synti on sydämen luopumista Jumalasta eli huonona tapana tai tottumuksena. Siis mitä sanoin aikaisemmin on oikea koska siihen sopii kaikki huono ja paha, mitä taivaan alla on. Itsekkyys, joka on erityisesti suomalaisille ominaista. Itsekkyys on meidän kansallispaheemme, joka ilmenee monilla aloilla. Autolla liikkuva joutuyu sen kokemaan kaduilla ja maantiellä.
        Siksi pitäisi esim. liikkenneturvallisuutta suunnittelevien järjestöjen valita tunnuslausekseen teema, joka kehoittaa muistamaan lähimmäistä, koska tuo lähimmäinenkin ajaa autolla. Meidän keskellämme elää ihmisiä, joiden suurimpana painona on yksinäisyys ja unohdettuna oleminen.

        Tuo on sinun tulkintasi, ei sitä mitä synti tarkoittaa,


    • opi tästä

      "Mitä on synti?"

      Hihhuleiden toimet ovat syntiä. He tekevät vastoin Raamatun sanaa.
      Hihhulit = synti

    • >>Mitä on synti?

      • oppi ja ikä kaikki

        Synti on aina rikos Jumalan tahtoa vastaan.
        Vanha totuus on kuitenkin se, että me huomaamme helposti lähimmäisemme viat, mutta omia virheitämme puolustelemme emmekä pidä niitä Jumalan tahtoa vastaan tehtyinä rikoksina. Tästä syystä rehellisen ihmisen on vaikea sanoa syntiä synniksi, koska hän itse tuntee olevansa samalla tavoin synnin lain alainen.


      • oppi ja ikä kaikki kirjoitti:

        Synti on aina rikos Jumalan tahtoa vastaan.
        Vanha totuus on kuitenkin se, että me huomaamme helposti lähimmäisemme viat, mutta omia virheitämme puolustelemme emmekä pidä niitä Jumalan tahtoa vastaan tehtyinä rikoksina. Tästä syystä rehellisen ihmisen on vaikea sanoa syntiä synniksi, koska hän itse tuntee olevansa samalla tavoin synnin lain alainen.

        Jumalakin on uskonnollinen käsite. Rikos taas on on juridinen käsite.

        Tästä syystä ei voida puhua rikoksesta Jumalaa vastaan.


    • Milloinkas te hihhulit aiotte vapautua ylpeyden synnistä?

      • oppi ja ikä kaikki

        Sellainen julistus, mikä tuomitsee lähimmäisen virheet synniksi, mutta ei muista omia vikojaan, tuntuu kuulijasta turhalta ja hän kokee sen mahtavana farisealaisuutena.


    • -.-.-.-

      Luoti hoi! Poistoon vai ootko lähtenyt kesälomalle?

      • Nyt pelottaa

        Hui, luodilla uhkaat jo! Saunanko taakse viet?


    • adf

      Syntiä on se miten kalliiksi uskonto on tullut ja tulee edelleen ihmiskunnalle.

    • 1213

      "Mitä on synti? "

      Minun nähdäkseni synti on Jumalan hylkääminen tai Jumalasta erossa oleminen.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Täytyi haukkuu sut lyttyyn

      En haluu tuntee rakkautta sua kohtaan enää ja haluun unohtaa sut mut sit tulee kuiteki paha olo kun haluis vaan oikeesti
      Ikävä
      61
      1507
    2. SINÄ nainen hyvin läheltä

      Pidän sinusta. Mutta mene ensin juttelemaan lääkärin luokse, ja hoida itsesi kuntoon. Sit kun sä olet kunnossa, niin mä
      Ikävä
      70
      866
    3. 37
      862
    4. Ajatus aamuun

      Tämä jollekin tärkeälle. On asioita mistä jutellaan, on asioita mistä vitsaillaan, on myös asioita mistä ei puhuta kenen
      Ikävä
      58
      809
    5. Nainen mitä tekisit

      Joutuisit tekemään miehelle ja sinulle tai sinulle ja miehellesi ja kahdelle lapselle ruokaa ja kaapista löytyy 2 litraa
      Sinkut
      158
      809
    6. Siis ei ole edes mahdollista

      että ei törmätä, ei sit millään vaikka päällä hyppisi
      Ikävä
      42
      782
    7. Martina kauniina lehtihaastattelussa

      Martina antoi hyväntuulisen haastattelun lehteen. Tyylikkäitä kuvia ja kivoja vaatteita kauniilla Martinalla.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      182
      725
    8. Minä en luota sinuun yhtään nainen

      ja aistin että yrität taas satuttaa henkisesti koska tiedät että olet heikkouteni joten siksi tein mitä tein mutta en ki
      Ikävä
      44
      719
    9. J-miehelle

      haluan kertoa että olet edelleen mulle rakas. Ajattelen sinua päivittäin kulta.
      Ikävä
      49
      672
    10. Et voi olla loputtomasti hiljaa

      Nainen. Tarkoitan siis meidän juttua. Eihän tämä tällaiseen epätietoisuuteen voi jäädä siinä vaan särkyy kumpikin. Kerto
      Ikävä
      40
      647
    Aihe