En uskalla oksentaa

vivalavidalocca

Oon siis 13v tyttö ja laihdutan. Eli oon pitäny karkki/herkkulakkoa ja käyny juoksemassa muutaman kerran päivässä. Ennen kuin alotin laihduttamisen, nii joskus on kauhee himo jotain karkkia, ja etin tyylii kaapit läpi mut jos ei oo nii sit ei oo. Mut nyt mulle on kaks kertaa käyny niin (tänään toinen) että mun on vaan pakko saada jotain hyvää. Vanhemmat ei oo kotona ja etin taas kaapit läpi ja en löytäny mitään, ja aloin ite säätää jotain hirveetä mössöä. Siihen tuli sulatettua voita, jtn kaurahiutaleita, sokeria, ja kaakaojauhoa. Söin sitä semmosen murolautasellisen, ja sitte otin kaiken lisäks maitoa siihen päälle (rasvatonta, mutta en kyl tiiä että pitääks noi tekstit "0% rasvaa" oikeesti paikkansa...) Sit ku olin syöny sen nii tuli kauhee semmonen "mitä vittua mä just tein"-fiilis ja juoksin kattomaan paljonko painoin, ja oli melkein kilo lisää.
Menin jo istumaan vessanpöntön eteen ja sormet oli jo suussakin, mutta en vaan uskaltanu tehä sitä.
Tai siis koska mä tiiän kuinka helposti saatan oksentaa (kun pesen hampaita ja sitä hammastahnan vaahtoa menee melkein kurkkuun nii silloinki tuli kauhee yökkäys), ja oon melkee koko elämäni vaa välttäny oksentamista. Esim. aina kun mulla oli pienenäkin oksennustauti, niin oksensin TOSI harvoin, kun jotenkin sain sen fiiliksen pois jos makaan selällään ja hengitän jotenki samaan tahtiin.
Tuntuu siltä että pitäisi oksentaa, mut järki sanoo että mun ei vitussa pitäis oksentaa koska tiiän kuinka paljon vihaan sitä.
Mä en ny tiiä mitä tiiä mitä mun pitäis tehdä. Ehdotuksia?

4

249

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • minäsevain

      tyttöpieni älä oksenna,
      siitä tulee vaan helvetinmoinen kierre

      piste

      .

    • eikantsi

      Älä oksenna, ei siinä ole mitään järkeä, vaikka hetkellisesti se voi helpottaa oloa. Joskus kun mun on pakko saada jotain hyvää, kun oon yrittänyt laihduttaa pitkään, niin eka tulee tosi paisunut olo mutta sitten päivän parin päästä onkin painosta lähtenyt vähän! Musta tuntuu että välillä kun elimistö sit saa sitä sokerista herkkua, niin aineenvaihdunta paranee, kakkaa tulee enemmän ja paino vähän tippuu! Eli kantsii välillä mun mielestä syödä kyllä jotain sokerista herkkua, niin elimistö pysyy käynnissä.. ja jaksaahan sitä sit enemmän liikkuakin, kun on mätännyt kaloripitoista. Älä oksenna.. lähde enemmin pitkälle rennolle kävelylenkille..jos huvittaa, ei mitään "pakkopakko" lenkkiä..

    • -E-

      Älä aloita. Oikeasti. Se pilaa sun terveyden eikä sitä todellakaan oo helppo lopettaa. Oon ite ollu tässä helvetissä about 2 vuotta, enkä ole lähelläkään laihaa vaikka oksennan joka päivä monta kertaa ja aina syömisen jälkeen... Oon yrittäny lopettaa, koska pelkään et mun sisäelimet ja kaikki muukin menee ihan paskaksi niinkun varmasti on jo alkanu mennäkkin. Pelasta itses vielä kun voit äläkä tee sitä, jooko?

    • sickandtiredofthis

      mä olin tuon saman asian kynnyksellä 14 vuotiaana. mä haluaisin niin sanoa tuolle pienelle itselleni: ei, älä tee sitä. mä tekisin mitä vain, että voisin vakuutella tuon tytön uskomaan ja estämään hänet oksentamasta.
      joten sanon sinulle: älä tee sitä. anna itsesi himoita makeaa, se on elimistösi joka laihduttamisen jälkeen huutaa ravintoa. kuuntele kehoasi, se tietää mitä tarvitsee.
      t. sydämen rytmihäiriöistä kärsivä 5v bulimiaa sairastanut tyttö. olen muuten lihonut oksentamisen aloittamisesta lähtien 9kg, että eipä tällä touhulla paljoa laihdukkaan

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      94
      2515
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2193
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      84
      1877
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1641
    5. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1596
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      11
      1595
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      34
      1548
    8. 75
      1459
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      105
      1368
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1254
    Aihe