Riittääkö suomenhevosen rakenne, taitotaso kouluratsastuksessa piaffeen, passageen? Paljon olen etsinyt, mutta missään en ole nähnyt.
Suomenhevonen taitaa(ko)?
4
152
Vastaukset
Sanotaanko niin, että nuo liikkeet voi opettaa suunnilleen mille tahansa hevoselle tai ponille, mutta kylmäveriset ovat sen verran raskasrakenteisia, että esim passage ei koskaan tule näyttämään yhtä kevyeltä ja sirolta kuin ratsurotuisten lämppäreiden. Sen takia kylmäverisiä ei yleensä edes viitsitä kouluttaa hA-tasoa pidemmälle. Rakenne kyllä antaisi sinänsä myöten, ainakin ratsutyyppisellä suokilla, ja taitotaso taas riippuisi siitä kuinka hyvin se on koulutettu. Ne oppivat kyllä siinä missä mikä tahansa hevonen, mutta kuten sanottu, se tuskin näyttäisi kovin kevyeltä.
- suokkifani
rakenne kyllä ei läheskään aina anna myöden suokeilla. moni kylmäverinen ei pysty kokoamaan itseään yhtä paljon kuin puokit ja sen takia on mahdoton päästä kovin korkealle tasolle koulussa.
tietty monia liikkeitä pystyy kotona opettamaan ja treenaamaan, vaikka ei täydellisen koottuun muotoon hevosta saisikaan.- juujuuujuuuuuuu
Tiiän yhen suokin joka on koulutettu menee noita eli kaipa se onnistuu jotenkin.. :)
- juujuuujuuuuuuu
Tiiän yhen suokin joka on koulutettu menee noita eli kaipa se onnistuu jotenkin.. :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miten voit manipuloida katsojalukuja?
Palstatrolli ja väsynyttä sontaa palstalle suoltava Varmakkakkiainen on viime aikoina vedonnot siihen, että hänen ketjuj232326- 921307
- 541164
- 1171084
Nainen sä olet
arvokas muista se. Yritän pitää pienen kontaktin yllä vaikka turhaahan tämä on. Toivottavasti joulu meni hyvin ja otat r711044KRP alkaa tutkia Ulvilan murhaa
Jokohan nyt löydetään riittävä näyttö Annelin tuomitsemiseen miehensä murhasta tai taposta.231010Jos olisin
Ollut ns. pelimies olisin myös käyttänyt tilaisuutta hyväksi. Välillä vain tuntuu että olisit itse nimenomaan halunnut p57997Luotathan?
Muistan kun olit vihainen minulle. Niin järkyttävän söpönä ja silti niin vastustamattoman ihanana en ole ikinä ketään na31940Minun on niin vaikeaa uskoa, että
todella kaipaisit minua. Pelkään vieläkin, että minua kusetetaan.55928Voi kun pian voisi varmuudella sanoa
mitä tämä on. Suuri, suuri rakkaustarina vai pelkästään pitkä ja kipeä oppitunti. :(53926