Suomenhevonen taitaa(ko)?

Kiinnostunut vain

Riittääkö suomenhevosen rakenne, taitotaso kouluratsastuksessa piaffeen, passageen? Paljon olen etsinyt, mutta missään en ole nähnyt.

4

259

Vastaukset 4

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sanotaanko niin, että nuo liikkeet voi opettaa suunnilleen mille tahansa hevoselle tai ponille, mutta kylmäveriset ovat sen verran raskasrakenteisia, että esim passage ei koskaan tule näyttämään yhtä kevyeltä ja sirolta kuin ratsurotuisten lämppäreiden. Sen takia kylmäverisiä ei yleensä edes viitsitä kouluttaa hA-tasoa pidemmälle. Rakenne kyllä antaisi sinänsä myöten, ainakin ratsutyyppisellä suokilla, ja taitotaso taas riippuisi siitä kuinka hyvin se on koulutettu. Ne oppivat kyllä siinä missä mikä tahansa hevonen, mutta kuten sanottu, se tuskin näyttäisi kovin kevyeltä.

• suokkifani

rakenne kyllä ei läheskään aina anna myöden suokeilla. moni kylmäverinen ei pysty kokoamaan itseään yhtä paljon kuin puokit ja sen takia on mahdoton päästä kovin korkealle tasolle koulussa.

tietty monia liikkeitä pystyy kotona opettamaan ja treenaamaan, vaikka ei täydellisen koottuun muotoon hevosta saisikaan.

• juujuuujuuuuuuu

Tiiän yhen suokin joka on koulutettu menee noita eli kaipa se onnistuu jotenkin.. :)

• juujuuujuuuuuuu

Tiiän yhen suokin joka on koulutettu menee noita eli kaipa se onnistuu jotenkin.. :)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Martinan tyttärestä hieno haastattelu IL

Martina on kasvattanut fiksun tyttären.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      386
      939
    2. Muuttaisitko kaivattusi luokse

heti asumaan? 🛒
      Ikävä
      102
      875
    3. Orpo pelästyi, kun asiat tulivat ilmi ? Hallitus ei enää tuekaan Garden hanketta

Pääministerinä Orpo on vastuussa hallituksensa päätöksenteosta. Hallitus päätti avokätisestä tuesta hankkeelle, joka ei
      Kansallinen Kokoomus
      209
      749
    4. Mitä odotat kohtaamiselta?

Niin, otsikossa kysymys.
      Ikävä
      82
      696
    5. Samassa kylässä asuu yks mies...

Jota en voi sietää... yök!
      Ikävä
      70
      659
    6. Mitä kaivattusi

pelkää? 👻
      Ikävä
      68
      655
    7. Olet kuin minä

Jännä huomata tämä kerta toisensa jälkeen eikö ❤️
      Ikävä
      50
      645
    8. Sanotaan se sitten tässä

Rakastan sua mies varmaan.
      Ikävä
      36
      630
    9. Mä olen tosi

Ylpeä sinusta 🫂 Ajatuksissani pyydän sulle paljon suojelusta ja varjelusta. Sinua rakastettaan ja susta välitetään. Mui
      Ikävä
      38
      609
    10. Sinun silmiisi kun

Katson niin ymmärrän sen. 👁️👁️👀
      Ikävä
      43
      581
    Aihe