Minulle on aikojen saatossa kerääntynyt hullu määrä postikortteja ympäri maailmaa. Puhun nyt tuhansista korteista. Säilytysongelmien vuoksi olen päättänyt luopua osasta korteista, suurimmasta osasta, ja haluaisinkin tietää mikä olisi järkevin tapa.
Eli te, hyvät korttien ja merkkien keräilijät, vastatkaa! Leikkaanko korteista postimerkit irti ja myyn esim maittain huuto.netissä paketteina, vai myynkö postikortit kokonaisina? Kyseessä kuitenkin 2000-luvun kortit joten en usko keräilyarvon olevan millainenkaan? Joukossa on mahd. joitain taitelijoiden kortteja, julkkiksia, eläimiä, paikkakuntia, kaupunkeja..
Keräileekö kukaan kulkeneita postikortteja?
Myisinkö kulkeneet postikortit kokonaisina vai leikkaanko merkit
5
162
Vastaukset
- kortit kaakkoon
Hei
Jos leikkaat merkit korteista , voit laittaa merkitkin roskikseen . Laita myyntiin esim: huutonettiin vaikka kilon erissä . Ja jos aikaa niin myyt erikseen paikkakunta , eläin sun muut erikseen . - mandariiniappelsiini
Kulkeneille korteille on siis suurempi keräilijäkunta kuin postimerkeille?
- 20 centtiä
postimerkkikeräilijöitä on tietenkin enemmän, mutta niitäkään ei vaan tahdo enää oikein olla nimeksikään.
postimerkin tulee olla kirjekuoressa tai kortissa kiinni ja siinä tulee olla ensipäiväleima, jotta sillä olisi arvoa. Tuhannen peruskortin joukosta ei todennäköisesti löydy yhtään ensipäiväleimaa tai edes erikoisleimaa, joten postimerkkeinä korteillasi ei ole mitään rahallista arvoa.
kortteina myytäessä 2000-luvun korteilla on realistinen rahallinen arvo korkeintaan 0,20 e/kpl.
- kortit kaakkoon
Hei
Juuri näin . - mandariiniappelsiini
No voihan takamus :(
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde273020Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän342732- 1502328
Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.542269Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti241920Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3921737Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään1091695- 3191598
- 1351479
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm151472