Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

240:iin v8

ruotsin rauta rules

Hei. Onko kellään tietoa tai kokemuksia v8:n asentamisesta 240:n pellin alle? Ite aatellu ihan perus chevyn 5,7 litrasen vaihtoa. Kestääkö perus m45-47 vaihteisto v8:n vääntöä vai tarviiko vaihtaa joku jenkkiauton vaihteisto tilalle? Automaattivaihteisto ei ole vaihtoehto! Mitenkäs perä? Mahtaako se toimia v8:n kanssa vai kannattaako sekin vaihtaa?

4

86

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • the eki

      hyvin sopii, moottorituet kun tekee hyvin niin pelaa erinomasesti. Jossei kestä automaattia laittaa niin hommaat, jonkun ameeeriikkalaisen (FORD) laatikon siihen perään niin pitäs kestää. Peräks kannattaa lyödä Dana 60 ettei heti porsi perä.

      • ruotsin rauta rules

        Okei, kiitti vinkeistä. Puhutko ihan kokemuksesta vai onko joku tuttu tehny tälläsen swapin? Onko miten vaikee saada nykyään muutoskatsastettua tollanen yhdistelmä?


    • A-Matsoni

      Käyppäs noilla svenssonien Volvosivuilla - sieltä löytyy mallia joka lähtöön....

    • Rexa47

      Kaksi on chevyn kasilla meillä rekisterissä, kuulemma lipsahtaneet vahingossa, entiedä onnistuuko enää.
      240:seen saa kolmelitrasen konttorilla läpi heittämällä, siitä sarjasta löytyy jo V8:jakin.
      mm. bemarilta.
      Volvon oma perä 1031 ( Dana 30 ) kestää tavallisen ajon hyvin.
      Dana 60 on jo liiottelua, se painaakin jo pirunpaljon enemmän.
      Tuosta välistäkin löytyy järkevämpiä jos 30:nen ei ala kestämään.
      Vaihteistona volvon M90 voi kestää, jos meinaat hauenlähtöjä ottaa niin amerikanpojilta löytyy pulttaa kiinni systeemillä omiakin versioita.
      Volvo suunnitteli vakavissaan 70 luvun alussa V8 versiota ( 260 ) mutta ennen kuin yhtään virallista yksilöä kerkes tulla hihnalta ulos iski energiakriisi, kuten muistamme, ja sillioselta volvon pääjohtajalta meni löysät housuun. Jonka jälkeen volvo osti fransmanneilta V6:sen joka harrastuspiireissä paremmin tunnettiin verkon painona. Vähän tehoton, kallis korjata ja koko koneen paino makas etuakselin päällä johtuen öljypohjan rakenteesta.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      70
      2307
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2103
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      78
      1718
    4. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1536
    5. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      41
      1520
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      10
      1447
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      31
      1419
    8. 52
      1288
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      64
      1226
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      30
      1209
    Aihe