Miten silmälääkäri pystyy diagnosoimaan näköhermon tulehduksen. Nähdäänkö aina jos sellainen on ollut tai on päällä vai voiko se olla myös tutkimuksissa "näkymätön".
Näköhermontulehduksen diagnosoiminen
3
318
Vastaukset
- roskasimmu
Ainakin omalla kohdalla, kun tilanne oli päällä ei silmälääkäri nähnyt mitään vaurioita, vaikka kuinka zoomaili kiikareillaan silmääni.
Mutta kattavat erilaisilla laitteilla suoritettavat näkötestit ( esim, laite jossa eri ilmansuunnista tulee täpliä ja painat nappia kun näet) Niiiin saattavat paljastaa silmälääkärille vanhempiakin vaurioita vaikka näön hyvällä tuurilla saiskin takaisin!?
Itse silmässä se vika MS taudissa olekkaan, vaan "piuhojen" toisessa päässä(aivojen alueella)
Itselläni jäi pysyväksi tuo näön osittainen menetys, mutta on noita muitakin näköhermotulehduksia varmaan olemassa kuin tuo MS aiheuttama, ehkä..... - minä
Kyllä silmälääkäri näkee jos tulehdus päällä tai on ollut. Jättää silmäpohjaan merkkejä.
- näkö pois iäks
Mutta ei vaan voi sille mitään, eikä lääketiedekkään....(en ole uskovainen vaan MS tautinen)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1053661
Satuit vain olemaan
Ensimmäinen joka avasi minussa sen nähdyksi ja rakastetuksi tulemisen puolen. Pitäisi vain muistaa että et ole ainoa. Se472600- 1032399
24/7 sinä mielessä, ihan jatkuvalla syötöllä
Aamulla herätessä, päivällä melkein nonstop, illalla nukkumaan mennessä, öisin herätessä. Mikä viddu tässä on 🤣401954Jotain pitää nyt keksiä että sinut näkisi
Ensiviikolla viimeistään. Tälle on pakko saada kunnon piste tai sitten aloitetaan loppuelämä yhdessä, tulen hulluksi muu271648- 271512
Mulla tulee vaan niin
Paha olo siitä mitä teidän välillä on. Vaikka se on sun päätös mitä haluat. Tuntuu että menetän jotakin vaikka tiedän et211488- 221318
Olikohan se
Kuitenkin niin, että kiinnostuit minusta ihan tosissaan. Loukkaannuit, kun en ollutkaan valmis tapaamaan sinua.. Pelkäsi81241Mitkä olivat viimeiset sanasi ikävoinnin kohteellesi
Ja milloin? Mitä olisit sanonut jos olisit tiennyt että ne jäävät viimeisiksi -ainakin toistaiseksi?701225