Tapaus Petri Gerdt

Matti Wigelius, Kotka

Hesarin Kuukausiliitteessä oli Juttu isä-Gerdtistä ja hänen kirjoittamastaan Myyrmanni-kirjasta.

Eikö Petri olekaan vastuussa teostaan eli räjähteen varomaton käsittely? Psykiatrin mukaan vanhemmat ovat yksin syyllisiä kaikkiin lapsen synteihin. Mihinkähän maailma joutuisi jos kaikki olisivat sitä mieltä? Taas media rummuttaa että se oli itsemurha vaikka mikään ei viittaa siihen.

Huomasin muuten että isä-Gerdtin väittämät tapahtumasta olivat täsmälleen samat kuin heti tapahtuman jälkeen mediassa rummutetut. Miksi?

Petrin vanhempien asenteista voi päätellä että he olivat laittaneet Petrin psykiatriseen hoitoon "erakoitumisen vuoksi" (koripalloilija ym.). Ilmeisesti koulukiusaaminen alkoi kun koulussa levisi huhu Petrin mielisairaalareissusta. Suomi on pieni maa.

Pommin oli ilmeisesti tarkoitus räjähtää sosiaaliviraston tai mielenterveystoimiston edessä. Sellaiset löytyy myös Myyrmannista.

17

12370

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ....

Mitä ihmettä? Eihän Petri ollut ollut psykiatrisessa hoidossa. Hänen isänsä sanoi näin jälkeenpäin, että se olisi ollut ehkä tarpeen.

• pitänyt sinua

Matti W. paranoidisena ja kaikkea mielenterv.hoitoa ym. vastustavana ja niinhän sinä oletkin,käännät lukemasi asiatkin päin mäntyä!

Petri G EI KOSKAAN OLLUT MINKÄÄNLAISESSA MIELENTERV.HOIDOSSA!!!
      Sinä se et näytä pääsevän siitä lapsuutesi Pitkänniemensairaalareissusta eroon,et milloinkaan,katkeruutesi on todella valtava.

Turha sinulle on ehdottaa hoitoa,nehän sinä kumoat ja esität,että psykiatrinen hoito on vain mielenterveysongelmaisille haitaksi.

Mutta että ihminen vielä lukee asiasta ja senkin osaa kääntää itselleen "edulliseksi",huh,huh...

Luehan se Petrin isän kirjoittama kirja,joskos sitten ymmärtäisit lukemasi...kirjassahan (olen sen lukenut) on paljon,paljon enemmän asioista kuin parin sivun lehtijutussa.
      Lue se kirja sitten SITEN kuin se on kirjoitettu!

Viimeisestä kappaleesta huomaa hyvin tämän sinun suunnattoman suuren katkeruutesi kaikkea sitä kohtaa mikä edustaa sosiaalitointa tai mielenterveystoimistoa/hoitoa.
      Pääsetköhän koskaan elämässäsi tuon valtavan katkeruuden ylitse??!Toivon mukaan,sillä viha ja katkeruus syövät ihmistä sisältä ja vaikuttavat elämänhaluun,elämänlaatuun yleensäkin.

Niin,sinun vanhempasihan ovat vastuussa sinun 8 vuotiaana kokemastasi sairaalareissusta...ei yhteiskunta,eivät psykiatrit,eivät hoitajat,eivät sosiaalitoimi jne.jne.
      Miksi syytät psykiatreja ym?
      Ei kenenkään 8 vuotiasta lasta viedä väkisin mielisairaalaan,olet itse kertonut,että äitisi antoi siihen luvan.

Totta kai Petri G on vastuussa onnettomuudesta,hän eikä kukaan muu,sehän nyt on selvä asia.
      Tosin kolmen,jo aikuisen lapsen äitinä mietin,miten voi olla mahdollista,että vanhemmat eivät huomaa tai jos huomaavatkin,tilannetta jossa koulukiusaaminen on tiedossa,ei ole yhtään ystävää jne.
      Jossain vaiheessa olisi hälytyskellojen pitänyt soida.....siksihän isä tämän kirjan kirjoittikin,jotta näin ei kävisi jollekin toiselle.
      Meillä ainakin nuorilla on kavereita usein yökylässä,he vastavuoroisesti kavereillaan jne.
      Käydään leffassa,konserteissa,harrastuksissa ym.
      Itse äitinä kyllä ihmettelisin ja ottaisin asian esille jos nuoreni vetäytyisi tyystin omiin oloihinsa.

Mutta,tapahtunut mikä tapahtunut,toivon mukaan tämänsuuruista onnettomuutta ei koskaan enää tapahdu,yksikin uhri on liika....aina.

• Matti Wigekius, Kotka

En vastusta kaikkea hoitamista vaan pakkoauttamista. Auttamisen pitäisi tapahtua kohteen ehdoilla tai ei ollenkaan. Mitä jos sossut tunkeutuisivat kotiisi kesken kaiken mitään varoittamatta, huostaanottaisivat lapsesi, rikkoisivat ja heittäisivät tavarasi kaatopaikalle, tuhoaisivat terveytesi sinun etusi nimissä ja kaiken kukkuraksi sanoisivat sinun olevan "etuoikeutettujen ryhmässä", niin eikö se vituttaisi sinua.

"Petri G EI KOSKAAN OLLUT MINKÄÄNLAISESSA MIELENTERV.HOIDOSSA!!! "

Ei välttämättä laitoshoidossa, mutta hullun papereihin viittaa ainakin räjähdyksen jälkeen rummutetut mielenterveysongelmat (masennus ja erakoituminen). Luultavasti kyse oli terapiasta eli viikottaisista vittuilutuokioista.

"Kirjassahan (olen sen lukenut) on paljon, paljon enemmän asioista kuin parin sivun lehtijutussa.
        Lue se kirja sitten SITEN kuin se on kirjoitettu!"

Hyvä pointti! Lehdistöllä on tapana siteerata haastateltavaa vähän miten sattuu ja paljon lehdissä on myös täysin perättömiä uutisia, joiden tarkoitus on vain loata jotain suorasanaisata kansalaista.

• Matti Wigelius, Kotka

Kavahdan kyllä sossuilua, mutta onko se heikentänyt elämänlaatuani tai tuhonnut terveyteni?

Laitosreissu jättää asukkiin aina vahvan mielipiteen sossuilusta, myönteisen tai kielteisen. Vaikeassa tilanteessa ihminen taistelee tai tuhoutuu. Minä taistelin ja taistelen yhä. Taistelu vahvistaa.

Moni tällä palstalla kirjoittavista suhtautuu myönteisesti eli ovat käännynnäisiä, kuten kai sinäkin. Käännynnäiset (ei kaikki täysin) uskovat psykologian väittämään että ihminen ei ole vastuussa synneistään tai omista ja toisten asioista. He ovat nyt "ojan pohjalla" eli kaikki asiat on huonosti ja sitähän he narisevat koko ajan ja syyttävät siitä muita, lähinnä asiallisia ihmisiä, eivätkä itse tee asioillensa yhtään mitään. Siinä onkin heidän ongelmiensa perimmäinen syy. Mielestäni ihmisen menestys riippuu enemmän asenteista kuin älykkyydestä.

Sitten on niitä omatunnottomia käännynnäisiä, joihin sinäkin taidat kuulua. Onko sinulla peräsuoli suussa? Taidat varmaankin pakahtua itsensäpalvontaasi kun pääset suojelemaan Kuttulan ex-johtajaa, tämä kun löi lapsen selkään halon katki.

Sossuilijoitten elämänlaatu? Aina he juoksevat istaaltaan ja suu vaahdossa soittelevat poliisille illat pitkät puhuen sosiaalikielillä kun joku sosiaaliauktoriteetti väittää jokaisen puskan olevan täynnä vaarallisia hulluja. Eivät tajua ajavansa toisten asioita suurella vaivalla eli ovat hyödyllisiä hölmöjä.

Minulla ei ole tuollaisia turhia pelkoja ole.

Olet ennenkin vastaillut vihaisesti viesteihini tällä palstalla ja muuallakin. Toistat hieman itseäsi. Sinulla on aina nyrkit savessa ja olet niin viimeisen päälle poliittisesti korrekti ja suhteellisuudentajuton (kuinka moni lukeekaan tätä viestiä, vertaa vaikka hesariin).

Sinustahan olisi ainesta vaikka ministeriksi tai jos sinusta olisi tullut poliisi sinut olisi pian siirretty suojelupoliisiin ja olisit nettihäirikkö Seppo Lehdon (mellastaa usein politiikka-palstalla ja lähettelee isokenkäisille tyhmiä viestejään) tai muun vastaavan harmittoman ja huomionkipeän hörhön perässä.

• *Mikko*

Ongelman ydin on ehkä juuri siinä, että Petri G ei koskaan ollut minkäänlaisessa mielenterv.hoidossa!!! Jokin probleema takuuvarmasti oli, koska pommin kanssa ostoskeskuksessa puuhasteli ja olihan Petrin viesti netissä hieman omituinen. Sääntöjen mukaan lääkäri vastaa mielisairaan hoidosta.

Mikäli oikein tapauksen muistan, niin poliisitutkinta päättyi tulokseen, että pommissa olisi ollut ajastin, mutta laukesi vahingossa. Itsemurhaa ei ehkä ollut kyseessä, joten spiraalimuodostelmakeskustelu on siten väärää.
        Spiraalikeskustelu herättää siltikin uuden kysymyksen. Onko mielenterveydenhoito oikeilla urilla perehtyessään spiraaleihin ja joissakin tapauksissa jopa edesauttaessaan mielenongelmia sen sijaan, että potilasta autettaisiin tiedostamaan todellisuus? Todellisuuden tiedostamisessa ensiaskeleet otetaan siitä, että meilenterveyskoneisto itse tunnustaa ja tiedostaa todellisuuden.

• *Mikko*

Kritisoidessani mielenterveydenhoitoa pyrin siihen, että palvelu paranisi. Rakennetaanko ydinvoimala huonosti siksi, että tekijöillä on huono palkka taikka jokin henkilökohtainen asia harmittaa?
        Moni muu ammattiryhmä saa myös huonoa palautetta, mutta hunosta asetelmista on aina jouduttu nousemaan parempaan.

• Liia

"Tosin kolmen,jo aikuisen lapsen äitinä mietin,miten voi olla mahdollista,että vanhemmat eivät huomaa tai jos huomaavatkin,tilannetta jossa koulukiusaaminen on tiedossa,ei ole yhtään ystävää jne."

- Pitkästä viestistäsi jäi päällimmäiseksi tämä. Itse nyt jo aikuisena ja joten kuten elämästä selvinneenä voin sanoa että on hyvinkin mahdollista etteivät vanhemmat huomaa. Omat vanhempani olivat molemmat uraputkessa, kuten murrosikäisten vanhemmat usein. Heillä taisi olla jonkinlainen aviokriisikin, mikä sekään ei ole harvinainen.

Jäin täysin oman onneni varaan vuosikausiksi. Olin vailla ystäviäkin. Kirjoitin ylioppilaaksi hyvin arvosanoin. Sen jälkeen lähdin kotoa pois. Se ei ollut syy romahdukseen vaan romahdus olisi tapahtunut joka tapauksessa. Kymmenkunta vuotta etsin itseään, edelleen yksin, vaikka ehdin sinä aikana olla naimisissakin.

Voi sanoa että pelastukseni oli lapseni. Hän piti minun maan pinnalla. Siinä vaiheessa vanhempani alkoivat huomata, ettei omaa lasta (minua) voi jättää heitteille, vaikka olinkin jo kolmekymppinen. Ehkä heillä tapahtui jonkinlainen herääminen ja huomasivat mitä olivat jättäneet tekemättä.

Voi olla että korjaantuneet perhesuhteet, oma poika ja lisäksi alkoholin käytön lopettaminen ja terveellisen ruokavalion noudattaminen ovat taustalla siinä, että nyt olen jokseenkin tasapainossa, eikä suurempia vahinkoja ehtinyt tapahtua, vaikka joka näkökulmasta elämäni oli väärillä raiteilla.

• *Mikko*
        Liia kirjoitti:

"Tosin kolmen,jo aikuisen lapsen äitinä mietin,miten voi olla mahdollista,että vanhemmat eivät huomaa tai jos huomaavatkin,tilannetta jossa koulukiusaaminen on tiedossa,ei ole yhtään ystävää jne."

- Pitkästä viestistäsi jäi päällimmäiseksi tämä. Itse nyt jo aikuisena ja joten kuten elämästä selvinneenä voin sanoa että on hyvinkin mahdollista etteivät vanhemmat huomaa. Omat vanhempani olivat molemmat uraputkessa, kuten murrosikäisten vanhemmat usein. Heillä taisi olla jonkinlainen aviokriisikin, mikä sekään ei ole harvinainen.

Jäin täysin oman onneni varaan vuosikausiksi. Olin vailla ystäviäkin. Kirjoitin ylioppilaaksi hyvin arvosanoin. Sen jälkeen lähdin kotoa pois. Se ei ollut syy romahdukseen vaan romahdus olisi tapahtunut joka tapauksessa. Kymmenkunta vuotta etsin itseään, edelleen yksin, vaikka ehdin sinä aikana olla naimisissakin.

Voi sanoa että pelastukseni oli lapseni. Hän piti minun maan pinnalla. Siinä vaiheessa vanhempani alkoivat huomata, ettei omaa lasta (minua) voi jättää heitteille, vaikka olinkin jo kolmekymppinen. Ehkä heillä tapahtui jonkinlainen herääminen ja huomasivat mitä olivat jättäneet tekemättä.

Voi olla että korjaantuneet perhesuhteet, oma poika ja lisäksi alkoholin käytön lopettaminen ja terveellisen ruokavalion noudattaminen ovat taustalla siinä, että nyt olen jokseenkin tasapainossa, eikä suurempia vahinkoja ehtinyt tapahtua, vaikka joka näkökulmasta elämäni oli väärillä raiteilla.

Hyysäys 30v-ikäiselle ihmiselle on ehkä hieman liikaa. Selkeämpi kuva asiasta voisi olla, että ajetaan ihminen pohjalle mummojen idioottimaisuuksilla ja kidutetaan hyysäyksellä.
        Pahinta mahdollista femakkojen ihmis-suhde draamaa.

• psykiatria tappaa
        *Mikko* kirjoitti:

Ongelman ydin on ehkä juuri siinä, että Petri G ei koskaan ollut minkäänlaisessa mielenterv.hoidossa!!! Jokin probleema takuuvarmasti oli, koska pommin kanssa ostoskeskuksessa puuhasteli ja olihan Petrin viesti netissä hieman omituinen. Sääntöjen mukaan lääkäri vastaa mielisairaan hoidosta.

Mikäli oikein tapauksen muistan, niin poliisitutkinta päättyi tulokseen, että pommissa olisi ollut ajastin, mutta laukesi vahingossa. Itsemurhaa ei ehkä ollut kyseessä, joten spiraalimuodostelmakeskustelu on siten väärää.
        Spiraalikeskustelu herättää siltikin uuden kysymyksen. Onko mielenterveydenhoito oikeilla urilla perehtyessään spiraaleihin ja joissakin tapauksissa jopa edesauttaessaan mielenongelmia sen sijaan, että potilasta autettaisiin tiedostamaan todellisuus? Todellisuuden tiedostamisessa ensiaskeleet otetaan siitä, että meilenterveyskoneisto itse tunnustaa ja tiedostaa todellisuuden.

wigel on nero tyyppi, jatka matti vaan ja anna kritiikin kaikua toisesta korvasta ulos.

mielenterveyshoito luo tappajia ja sotkee ja alistaa ihmiset ,yms.yms. lukuisia negatiivisia asioita.

tutustukaa esim. seuraaviin linkkeihin:

http://www.cchr.org/topics/abuse/index.htm

http://www.sntp.net/main.htm

• *Mikko*
        psykiatria tappaa kirjoitti:

wigel on nero tyyppi, jatka matti vaan ja anna kritiikin kaikua toisesta korvasta ulos.

mielenterveyshoito luo tappajia ja sotkee ja alistaa ihmiset ,yms.yms. lukuisia negatiivisia asioita.

tutustukaa esim. seuraaviin linkkeihin:

http://www.cchr.org/topics/abuse/index.htm

http://www.sntp.net/main.htm

Totta on, että turha painostaminen ja syyttely nostattaa vihat pintaan ja kysymys on siitä, että onko ihmisellä itsehillintää ja vastuullisuutta. Irakissa irtoaa päitä ja päänirroitukset on kuvattu nettilevitetty. Vihaa syntyy myös ilman mielenterv. "hoitoa".

Petrin kohdalla en usko vihatekoon. Petri oli näkemykseni mukaan suht. älykäs, mutta nuori jolla ei ollut konkreettista näköalaa mm. tulevaisuutensa, itsensä taikka yhteiskunnan suhteen. Opiskelumaailma ja ympäristö vain heitti päässä häränpyllyä ja asiat nivoituivat epäedukkaaksi yhtälöksi jne...

• Liia
        *Mikko* kirjoitti:

Hyysäys 30v-ikäiselle ihmiselle on ehkä hieman liikaa. Selkeämpi kuva asiasta voisi olla, että ajetaan ihminen pohjalle mummojen idioottimaisuuksilla ja kidutetaan hyysäyksellä.

Ei minua ole hyysätty. Sain normaalia tukea vanhemmiltani siinä vaiheessa kun sitä tarvitsin ja heillä silmät avautuivat. Miksei ihmiset saisi auttaa toisiaan ja erityisesti vanhemmat lapsiaan - vaikka nämä olisivat jo aikuisia.

Olen oppinut että hyvät läheiset ihmissuhteet ovat paras mielenterveyden takaaja. Ehkä sinulta sellaiset puuttuvat. Mutta vielä sinullakin on toivoa. Aloita olemalla itse ystävällinen lähimmäisillesi, niin ehkä saat vastalahjaksi samanlaista lämmintä ystävällisyyttä.

• Liia
        *Mikko* kirjoitti:

Luin noita aiempia viestejäsi. Tuli ihan selvästi sellainen ajatus, että mielenterveyshoito vain paikkaa sitä hylkäämisen tunnetta ja yksinäisyyttä, mitä lapsi kokee kun vanhemmat tavalla tai toisella hylkäävät hänet. Voi myös olla päinvastoin, että vanhemmat pitävät lastaan liian tiukalla, jolloin myös syntyy mielenterveysongelmia.
        Se mitä olen lehdistä lukenut Petrin isän kirjasta, tukee tätä näkemystä. Isä oli vauhtisokea. Hänen silmänsä avautuivat vasta kun oli liian myöhäistä. Mutta hyvä edes silloin. Monet vanhemmat syyttävät lastaan vielä siinäkin vaiheessa, kun kaikki on mennyt pieleen.

• Matti Wigelius, Kotka
        *Mikko* kirjoitti:

Se oli hyvin väkivaltainen. Hänen viimeksi lukemansa kirja on Che Guevaran ajatuksia, varsin paljon poliittiseen väkivaltaan yllyttävää. Guevara on Kuuban entinen ministeri ja väkivaltaisten kommunistikapinallisten esikuva.

Ehkäpä Petri G aikoi ottaa mallia Guevarasta. Vaikka poliittinen väkivalta on harvinasta Suomessa ei se ole mikään mielisairauden oire, vaan politiikan väline (huono kylläkin).

Kuulitteko muuten että eilen Päivi tunnissa- lähetyksessä (YLE3) väitettiin Petri G:n olleen masentunut. Aina ne sosiaalidosentit selittää kaikki mahdolliset tapaukset aina niillä samoilla hokemilla, vaikka väkisin. Miksi ihmeessä?

Nuorten masennusta on toistettu, toistettu ja vielä kerran toistettu mediassa aamusta iltaan ja illasta aamuun joka ainoasta tuutista. Lehdistö on kuin lauma toinen toisiaan aivopeseviä papukaijoja.

• *Mikko*
        Liia kirjoitti:

Luin noita aiempia viestejäsi. Tuli ihan selvästi sellainen ajatus, että mielenterveyshoito vain paikkaa sitä hylkäämisen tunnetta ja yksinäisyyttä, mitä lapsi kokee kun vanhemmat tavalla tai toisella hylkäävät hänet. Voi myös olla päinvastoin, että vanhemmat pitävät lastaan liian tiukalla, jolloin myös syntyy mielenterveysongelmia.
        Se mitä olen lehdistä lukenut Petrin isän kirjasta, tukee tätä näkemystä. Isä oli vauhtisokea. Hänen silmänsä avautuivat vasta kun oli liian myöhäistä. Mutta hyvä edes silloin. Monet vanhemmat syyttävät lastaan vielä siinäkin vaiheessa, kun kaikki on mennyt pieleen.

Tottahan vanhemmat haluavat osoittaa vastuuntuntoa Petrin kohdalla ja selvitellä näkökantojaan, mutta vastuullinen mielenterveydenhoidosta on edelleen lääkäri. Vastuullisuus ei tarkoita holhoaamista ja täysikäisen paimentaminen on muutoinkin hieman rankkaa kumpaisellekkin osapuolelle.

Petri oli käsittääkseni opiskelija. Petrillä oli harrastuksia jne... joten tuskin hän tunsi tulleensa hylätyksi. Erakoitumisjutut on lähes arkipäivää ja arvostelijoiden toimesta kyse voi olla siitä, ettei ihmiselle haluttaisi antaa edes kotirauhaa. Terveys ja opiskelut halutaan pilata vaikkapa väkipakolla ja tämän jälkeen on jälleen helppoa osoittaa syyttävällä sormella. Suomessa ei ole turvassa edes olympiavoittajat.

"Tuli ihan selvästi sellainen ajatus, että mielenterveyshoito vain paikkaa sitä hylkäämisen tunnetta ja yksinäisyyttä, mitä lapsi kokee kun vanhemmat tavalla tai toisella hylkäävät hänet. Voi myös olla päinvastoin, että vanhemmat pitävät lastaan liian tiukalla, jolloin myös syntyy mielenterveysongelmia."

- Olet oikeassa. Mielenterveydenhoito on "paskanna housuun, kaavi paskat pois housuista, pese housut ja perse". Kyse on juuri turhasta työllistämisestä, ei niinkään mielenterveydenhoidosta. Nykymielenterveydenhoito on sitä, että sairasta taikka mielisairasta ei hoideta vaikka tämä purisi lääkäriä perseeseen. Perhesuhteissa tämä tarkoittaa sitä, että vaikka vanhemmat menisi puhumaan lääkäreille pimeitä, niin "lapsi" joutuu hoidettavaksi. Ehkä lasta halutaan auttaa, mutta todellinen ongelman lähde jää edelleen hoitamatta. Voidaan hammas-särkyyn syödä särkylääkettä, mutta hammas ei tule hoidetuksi särkylääkkeellä. Psyykelääke on ehkä mielensärkyyn tarkoitettu, mutta aluksi pitäisi selvittää kenen pää todellisuudessa "särkee".

Tunnen erään miehen joka on selkeäkielisesti ilmaissut, että hänellä on aikomuksenaan purkaa huonoa oloaan ja siksipä vihan kohteen hoito olisi perusteltua. Joillakin on käsitys siitä, että ihmistä kuuluu pitää tiukoilla, mutta tiukkuus on myös mielenongelma. Ehkä tiukkuutta halutaan purkaa lenkkipolulla, mutta eipä auta jos nilkka ja polvi hajoaa. Esim. työttömien kuntoutus on sitä, että työttömän postilaatikosta tiputellaan päivärahankatkaisu-uhkauksia 680-päivää jonka jälkeen ihminen vajoaa sängynpohjalle koskenkorvapullon kanssa ja kuntoutus on perusteltua, koska kyseessä on alkoholismi.
        Matti W. kirjoitti viestissään miten muiden syyttely on turhaa ja ihmisen pitää taistella, mutta en ole nähnyt ainuttakaan tasitelua jossa ei olisi tullut uhreja. Yhteiskunta ehkä odottaa antautumista, mutta onko järkevää menettää oikeus valita työ, ammatti taikka vapaus valita asuinpaikka jne.. sen vuoksi, että jollakin ulkopuolisella "särkee pää". Pahimmillaan yhteiskunta ja yritykset taistelevat keskenään ja tekijä pääsee välikädeksi.

Korkeimpia voimia odotellessa.
        http://setiathome.berkeley.edu
        (avaruusolijoiden etsintää tietokoneella)

• Matti Wigelius, Kotka

Petrin väitettiin erakoituneen, vaikka pitikin ihmissuhteita moniin ikäisiinsä mm. koripallon merkeissä jne.

Hesarissa isä-Gerdt sanoi ettei juurikaan ollut tekemisissä poikansa kanssa viimeisinä vuosina. Petri erakoitui mutta VAIN suhteessa vanhempiinsa. Miksi? Ehkäpä eri sukupolvet olivat hieman eri maata ja sen vuoksi ihmissuhde oli mennyt umpikujaan ja sukset ristiin.

"Erakoituminen" johtui siis perheriidoista. Arvelen että isä ja äiti ratkoivat riitaa psykokortilla. Meniväthän he omien sanojensa mukaan vapaaehtoisesti psyk. hoitoon heti räjähdyksen jälkeen (Hesari).

• rölli

Petrin matka Myyrmanniin lue se kirja.Hänen isänsä on siihen hyvin tarkkaan kertonut poikansa luonteesta.

• kertonut
        rölli kirjoitti:

Petrin matka Myyrmanniin lue se kirja.Hänen isänsä on siihen hyvin tarkkaan kertonut poikansa luonteesta.

hyvin tarkkaan OMAN LUONTEENSA.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oi mun haniseni

Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli
      Ikävä
      30
      5862
    2. Kyllä mulla on sua ikävä

Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm
      Ikävä
      14
      4414
    3. Hei rakas sinä

Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle
      Tunteet
      40
      3247
    4. IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.

IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm
      Maailman menoa
      52
      2981
    5. Israel aloitti 3. maailmansodan

https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011297979.html Israel se sitten aloitti näköjään kolmannen maailmansodan.
      Maailman menoa
      340
      1579
    6. Haluaisin lähettää sulle viestin

Mutta en enää uskalla. Miehelle.
      Ikävä
      70
      1339
    7. Vihdoin tiedän että tämä on molemminpuolista

Saattoi se koko ajan olla silmiemme edessä mutta kumpikaan ei uskaltanut sitä toivoa. Kunpa nähtäisiin pian, toivottavas
      Ikävä
      86
      1338
    8. Nainen, meidän talossa on säännöt

1. Mies on aina oikeassa. 2. Ei vastaväitteitä. 3. Mäkättäminen kielletty. 4. Suhde on tärkein. 5. Ei salaisuuksia. 6. E
      Ikävä
      232
      1216
    9. Miellytänkö sinun silmää?

Varmaan ainakin vähän, jos tykkäät minusta. Siis jos tykkäät.
      Ikävä
      79
      1179
    10. Kaksi vuotta

Sitten mä ihastuin suhun päätä pahkaa, kun meillä klikkasi heti ekasta päivästä lähtien. Et varmasti tunne samoin ja tek
      Ikävä
      10
      1170
    Aihe