Moottoritekniikan osaaja otti 1.sijan itselleen takaisin: http://www.tuulilasi.fi/uutiset/nurburgringin-kierrosennatys-meni-odotetusti-ranskaan-katso-kuvat-ja-video
Cupra jäi toiseksi!
5
261
Vastaukset
- Parastapullossa
Kilpa-autot ovat asia erikseen.
Mikään sarjatuotantomalli tuo Renault ei ole. 250 kpl valmistetaan perusversiota, josta tämä kisavehje on sitten rakennettu yksittäiskappaleena.
Otetaanpa sama kisa kolmen-neljän matkustajan kanssa, ilmastointi päällä ja kuunnellaan samalla radiota. Miten onnistuu tuolla Renaultilla?
Lainaus Renaultin tekstistä:
"Autossa on kaksilitrainen turboahdettu nelisylinterinen moottori, joka tuottaa 275 hevosvoimaa.
Trophy-R tuo tavalliseen RS275:een Akrapovicin pakoputkiston, Öhlinsin säädettävät iskunvaimentimet, Allevardin komposiittijouset ja Michelin Pilot Sport Cup 2 -renkaat.
Renault on pudottanut ennätysauton painoa 100 kilolla RS275:een verrattuna – Trophy-R painaa 1280 kiloa.
Suurin painonsäästö on tapahtunut poistamalla takapenkit sekä muuttamalla etupenkit Recaron hiilikuitujakkaroiksi.
Autossa ei myöskään ole ilmastointia, radiota tai multimedianäyttöä." Lainaus päättyy
Kannattaisi lukea kunnolla teksti ja miettiä, mitä siinä luki.
PS.Renault on aina osannut tehdä suorituskykyisiä moottoreita kilpaautoihin. Tavallisissa autoissa Renault on p@skan synonyymi. - pskahomma
Jos minulta kysytään, molemmat pellet (Seat ja Renu) pilasivat koko idean.
Kysehän piti olla ihan oikeiden, tavallisten, kaupasta ostettavien ja kadulla ajettavien ärhäköiden autojen rataennätyksestä. Ensin Seat meni ja laittoi alle 19" räätälöidyt vanteet, niille Michelin Pilot Sport Cup 2 renkaat joilla EI ihan oikeasti kukaan aja liikenteessä, Brembon hirmujarrut jne. Teoriassa nuo voisi ostaa kaupasta, mutta oikeasti se Cupra oli versioitu tuohon ratatestiin. Sitten Renault vetää vielä överimmäksi 'Parastapullossa' kuvaamalla tavalla. Okei, se alkuperäinenkin Renun ennätys oli tehty autolla jollaisia ei Suomessa myyty uutena yhtään ja tehtiin muutenkin pienenpieni erä. Mutta silti.
Jos Hondakin nyt sitten lähtee samalla linjalle (=vaihtaa alle nuo Michelinin semi-slicksit ja päivittää jarrut), hommasta on viimeistään maku pois. Käytännössä noita ennätyksiä ei tavallisilla katurenkailla enää mitenkään rikota, joten Hondan olisi syytä vaan laittaa lausunto, ettei kiinnosta enää ja keskittyä virittämään Civic Type-R.stä oikeasti nopea katukäyttöön soveltuva (neliovinen!) auto, jonka kuka vaan voi ostaa suomalaisesta autokaupasta.- Näin se menee...
Ei Seatin ja Renun tapa toimia ole poikennut muistakaan merkeistä. Mikä hyvänsä vastaava 'paremmuustesti' nopeudessa, tai jossain muussa asiassa tehdään harvoin ihan perusmallilla.
- ultl
Ainoa edellytys saada ylipäätään mitään rata-aikaa on pikku pakko laittaa rata renkaat alle.
Millään katulaillisella kumilla ei tee radalla juuri mitään. Poikkeuksena muutamat kumit mitkä on siinä rajamaastossa.
Samat edellytykset pitäisi siis laittaa molempiin.
jarruissa on pikkasen sama homma, mutta Cuprassakin on vakiona kohtuulliset Brembot niin niillä pitäis pärjätä. paremmat levyt ja palat vaan.
loppu modaukset onkin sitten kusetusta. jos lähetään painoa pudottaa ja tekemään autoa sellaiseksi että sitä ei ikinä massatuotantoon tulekkaan. - Parastapullossa
Muutenkin näiden "ratahirmujen kauppaaminen normaaliliikenteeseen on vähän niin ja näin. Koskaan noita tehoja ei voisi laillisesti käyttää. Renaultin Megane 130 Tce tai Seatin Leon 103kw riittää kortin lähtöön.
Muutenkin olen pohdiskellut, että edes kw/hevosvoimat eivät ole kaikilla autoilla samassa merkityksessä. Eritoten japanilaiset, korealaiset jne. itäautot (ihan hyviä ovat kaikki olleet omassa käytössä, ei siinä mitään) tarvitsevat kw merkinnän 110 (150hv), jotta sillä saataisiin esim.122hv Toledon suorituskyky. Mazda 6 2011 2,0 automme oli likipitäen samassa suorituskykyluokassa 114kw:n koneella kuin Toledo 90kw automaatti.
Toledo on vain huomattavasti taloudellisempi etenkin kaupungissa ja nopeampi lähdöissä. Huippunopeudessa Mazda oli 7km/h nopeampi paperilla, mutta käytännössä ei sitten ollut ollenkaan (Pleiser-pyörä mittauksien mukaan). Ostan jatkossakin ihan kaiken merkkisiä autoja (en ole minkään merkin erityinen fani).Ostotapahtuma (kokonaisuus autontarve) ratkaisee aina kaupan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kunpa minä tietäisin
Olisipa minulla tietoa, siitä oletko sinä nainen kiinnostunut minusta, miehestä joka tätäkirjoittaa, vai olenko minä aiv282641- 1282315
Syitä välttelyyn
En ennen ole kokenut tällaista. Miksi vältellään jos on ihastunut vai onko se aina merkki siitä ettei kiinnosta?1162053- 1292010
Yksi päävastuullinen heitti lusikan nurkkaan.
Toivottavasti omaisuuden hukkaamiskielto tulee välittömästi.121764Purrasta tehty huoli-ilmoitus
Näin lehti kertoo https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/0f1cfaf0-d4e4-4a97-9568-c27b3199b0161491276Tiedätkö ketään toista jolla on sama kaivattu
Eli joka ikävöisi samaa henkilöä tällä palstalla? Tai muualla? Tiedätkö miten kaivattu suhtautuu tähän toiseen verrattu291152Pelottaa kohdata hänet
En tiedä jaksanko tai kykenenkö. Tuntuu jättimäiselle vuorelle kiipeämiseltä. Pitäisikö luovuttaa. Pitäisi. En jaksa nyt901110Miksi kaivattunne
ei pystynyt koskaan kertomaan tunteistaan? Teitkö oikean valinnan kun lähdit etääntymään? Kuinka kauan olisi pitänyt odo901105Olisin halunnu vaan tutustua
Ja kevyttä olemista... Mutta ei sitten. Ehkä mies säikähti, että haluan heti kaiken. 😅 Kävisi ihan sellainen kevyt meno361029