Cupra jäi toiseksi!

Renault_Forever

5

253

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Parastapullossa

      Kilpa-autot ovat asia erikseen.

      Mikään sarjatuotantomalli tuo Renault ei ole. 250 kpl valmistetaan perusversiota, josta tämä kisavehje on sitten rakennettu yksittäiskappaleena.

      Otetaanpa sama kisa kolmen-neljän matkustajan kanssa, ilmastointi päällä ja kuunnellaan samalla radiota. Miten onnistuu tuolla Renaultilla?

      Lainaus Renaultin tekstistä:

      "Autossa on kaksilitrainen turboahdettu nelisylinterinen moottori, joka tuottaa 275 hevosvoimaa.

      Trophy-R tuo tavalliseen RS275:een Akrapovicin pakoputkiston, Öhlinsin säädettävät iskunvaimentimet, Allevardin komposiittijouset ja Michelin Pilot Sport Cup 2 -renkaat.

      Renault on pudottanut ennätysauton painoa 100 kilolla RS275:een verrattuna – Trophy-R painaa 1280 kiloa.

      Suurin painonsäästö on tapahtunut poistamalla takapenkit sekä muuttamalla etupenkit Recaron hiilikuitujakkaroiksi.

      Autossa ei myöskään ole ilmastointia, radiota tai multimedianäyttöä." Lainaus päättyy


      Kannattaisi lukea kunnolla teksti ja miettiä, mitä siinä luki.

      PS.Renault on aina osannut tehdä suorituskykyisiä moottoreita kilpaautoihin. Tavallisissa autoissa Renault on p@skan synonyymi.

    • pskahomma

      Jos minulta kysytään, molemmat pellet (Seat ja Renu) pilasivat koko idean.

      Kysehän piti olla ihan oikeiden, tavallisten, kaupasta ostettavien ja kadulla ajettavien ärhäköiden autojen rataennätyksestä. Ensin Seat meni ja laittoi alle 19" räätälöidyt vanteet, niille Michelin Pilot Sport Cup 2 renkaat joilla EI ihan oikeasti kukaan aja liikenteessä, Brembon hirmujarrut jne. Teoriassa nuo voisi ostaa kaupasta, mutta oikeasti se Cupra oli versioitu tuohon ratatestiin. Sitten Renault vetää vielä överimmäksi 'Parastapullossa' kuvaamalla tavalla. Okei, se alkuperäinenkin Renun ennätys oli tehty autolla jollaisia ei Suomessa myyty uutena yhtään ja tehtiin muutenkin pienenpieni erä. Mutta silti.

      Jos Hondakin nyt sitten lähtee samalla linjalle (=vaihtaa alle nuo Michelinin semi-slicksit ja päivittää jarrut), hommasta on viimeistään maku pois. Käytännössä noita ennätyksiä ei tavallisilla katurenkailla enää mitenkään rikota, joten Hondan olisi syytä vaan laittaa lausunto, ettei kiinnosta enää ja keskittyä virittämään Civic Type-R.stä oikeasti nopea katukäyttöön soveltuva (neliovinen!) auto, jonka kuka vaan voi ostaa suomalaisesta autokaupasta.

      • Näin se menee...

        Ei Seatin ja Renun tapa toimia ole poikennut muistakaan merkeistä. Mikä hyvänsä vastaava 'paremmuustesti' nopeudessa, tai jossain muussa asiassa tehdään harvoin ihan perusmallilla.


    • ultl

      Ainoa edellytys saada ylipäätään mitään rata-aikaa on pikku pakko laittaa rata renkaat alle.
      Millään katulaillisella kumilla ei tee radalla juuri mitään. Poikkeuksena muutamat kumit mitkä on siinä rajamaastossa.
      Samat edellytykset pitäisi siis laittaa molempiin.
      jarruissa on pikkasen sama homma, mutta Cuprassakin on vakiona kohtuulliset Brembot niin niillä pitäis pärjätä. paremmat levyt ja palat vaan.
      loppu modaukset onkin sitten kusetusta. jos lähetään painoa pudottaa ja tekemään autoa sellaiseksi että sitä ei ikinä massatuotantoon tulekkaan.

    • Parastapullossa

      Muutenkin näiden "ratahirmujen kauppaaminen normaaliliikenteeseen on vähän niin ja näin. Koskaan noita tehoja ei voisi laillisesti käyttää. Renaultin Megane 130 Tce tai Seatin Leon 103kw riittää kortin lähtöön.

      Muutenkin olen pohdiskellut, että edes kw/hevosvoimat eivät ole kaikilla autoilla samassa merkityksessä. Eritoten japanilaiset, korealaiset jne. itäautot (ihan hyviä ovat kaikki olleet omassa käytössä, ei siinä mitään) tarvitsevat kw merkinnän 110 (150hv), jotta sillä saataisiin esim.122hv Toledon suorituskyky. Mazda 6 2011 2,0 automme oli likipitäen samassa suorituskykyluokassa 114kw:n koneella kuin Toledo 90kw automaatti.

      Toledo on vain huomattavasti taloudellisempi etenkin kaupungissa ja nopeampi lähdöissä. Huippunopeudessa Mazda oli 7km/h nopeampi paperilla, mutta käytännössä ei sitten ollut ollenkaan (Pleiser-pyörä mittauksien mukaan). Ostan jatkossakin ihan kaiken merkkisiä autoja (en ole minkään merkin erityinen fani).Ostotapahtuma (kokonaisuus autontarve) ratkaisee aina kaupan.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Rakastatko?

      Ala kertomaan se ja heti
      Ikävä
      72
      3136
    2. Mikä haluat olla kaivatullesi?

      1. Kaveri 2. Ystävä 3. Panokaveri 4.puoliso 5 jokin muu
      Ikävä
      92
      2895
    3. Kosiako meinasit?

      Voi sua rakas ❤️
      Ikävä
      51
      2135
    4. Mietin että

      Onko tästä enää paluuta entiseen? Ainut asia joka päiviini toi taannoin iloa, oli meidän yhteinen hassuttelu ja huumorin
      Ikävä
      20
      1595
    5. Nyt rupeaa löytymään talonmiestä ja muuta sankaria hallipaloon

      Kyllä on naurettavia juttuja tuossa paikallislehdessä, että saa tosiaan nauraa niille..
      Vimpeli
      6
      1359
    6. Oot ilkee paha noita

      Paha babushka Luulitko etten tienny
      Ikävä
      15
      1359
    7. Sytyttikö hallin lapsi vai joku mielipuoli

      Onko tietoa? Toivon jälkimmäistä
      Vimpeli
      19
      1314
    8. Aaamu on täällä taas!

      Hyvää ja rauhallista työpäivää rakkauteni. Kunpa vaan hymyilisit enemmän. Toivon, että joku kaunis päivä kanssani et vaa
      Ikävä
      13
      1311
    9. Tajusin vaan...

      Että olen pelkkä kroonistunut mielisairas. Olen sairauspäissäni luullut itsestäni liikaa. Luulin, että olen vain korkein
      Ikävä
      14
      1287
    10. Noin ulkonäkö-jutut ei multa

      Nainen, koskaan en ole kirjoittanut siitä mitään ilkeää. Ei kuulu tapoihin
      Ikävä
      24
      1242
    Aihe