Koska Pirkkalassa päätetään ratikkakiskojen rakentamisesta?

juurikin ruohonjuuri

Naistenmatkantiellä on kuulemma varaus ja tila olemassa ratikkakiskoja varten. Koska kunta tekee päätöksen mennä mukaan ratikkatouhuun ja mitä se maksaa pirkkalalaisille? Vai tuleeko asia sitten vasta esille kun Pirkkala liitetään Tampereeseen?

15

221

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Näin se on

      Viisainta katsoa ensin, kuinka Tampereella homma alkaa toimimaan.

      • niin siinä käy

        Toiveet oikeasta rautatiestä mm. lentoaseman ja logistiikan tarpeisiin viedään. Tuodaan maksettavaksi ratikkapäristimen kustannukset.


      • Hattarapää
        niin siinä käy kirjoitti:

        Toiveet oikeasta rautatiestä mm. lentoaseman ja logistiikan tarpeisiin viedään. Tuodaan maksettavaksi ratikkapäristimen kustannukset.

        Taas tätä lentoaseman rautatien lobbausta. Lentokoneessa kuljetetaan sen verran pieniä paketteja, ettei niitä varten junanrataa tarvita. Kumipyörillä ne on helppo roudata eteenpäin. Ei nyt taas ammuta kranaaatinheittimellä leppäkerttuja.

        Mutta tämähän meni taas aiheesta sivuun.


      • pitäis nähdä tämä
        Hattarapää kirjoitti:

        Taas tätä lentoaseman rautatien lobbausta. Lentokoneessa kuljetetaan sen verran pieniä paketteja, ettei niitä varten junanrataa tarvita. Kumipyörillä ne on helppo roudata eteenpäin. Ei nyt taas ammuta kranaaatinheittimellä leppäkerttuja.

        Mutta tämähän meni taas aiheesta sivuun.

        "Lentokoneessa kuljetetaan sen verran pieniä paketteja"

        Hyvä syy on siinä, että isompia ei tahdo saada järkikyydillä lentoasemalta eteenpäin.

        Itse asiassa isompikin peli pyörii taustalla: Suomessa on montakin tahoa, joille olisi huono asia, jos Pirkkalan lentoasema saataisiin vetämään. Ei kaikille ole hyvä asia, että Pirkanmaa kehittyy talousalueena.


      • no joo...
        pitäis nähdä tämä kirjoitti:

        "Lentokoneessa kuljetetaan sen verran pieniä paketteja"

        Hyvä syy on siinä, että isompia ei tahdo saada järkikyydillä lentoasemalta eteenpäin.

        Itse asiassa isompikin peli pyörii taustalla: Suomessa on montakin tahoa, joille olisi huono asia, jos Pirkkalan lentoasema saataisiin vetämään. Ei kaikille ole hyvä asia, että Pirkanmaa kehittyy talousalueena.

        Aika selvää, että jos Pirkkalan suuntaan saadaan ujutettua edes ratikan lemppaa, niin se on siinä sitten. Sen jälkeen ei mitään rautatievaihtoehtoja enää kehitetä.

        Mieluummin kyllä kulkisin paikallisjunalla väljästi kuin jollakin naurettavalla ratikanpökäleellä.

        Voi olla, että asiat hoidetaan Tampereen suunnasta jollakin pakorttamisvaihtoehdolla.


      • Yksi lohtu?
        no joo... kirjoitti:

        Aika selvää, että jos Pirkkalan suuntaan saadaan ujutettua edes ratikan lemppaa, niin se on siinä sitten. Sen jälkeen ei mitään rautatievaihtoehtoja enää kehitetä.

        Mieluummin kyllä kulkisin paikallisjunalla väljästi kuin jollakin naurettavalla ratikanpökäleellä.

        Voi olla, että asiat hoidetaan Tampereen suunnasta jollakin pakorttamisvaihtoehdolla.

        Sen verran kalliiksi ratikka Tampereelle tulee, että ei sitä enää muille reiteille jatketa, kunhan ensimmäinen vaihe on toteutettu. Mutta jos Pirkkala liitetään Tampereeseen, niin päästämään maksamaan jo sitäkin ratikkaa...


      • propellit pyörimään
        no joo... kirjoitti:

        Aika selvää, että jos Pirkkalan suuntaan saadaan ujutettua edes ratikan lemppaa, niin se on siinä sitten. Sen jälkeen ei mitään rautatievaihtoehtoja enää kehitetä.

        Mieluummin kyllä kulkisin paikallisjunalla väljästi kuin jollakin naurettavalla ratikanpökäleellä.

        Voi olla, että asiat hoidetaan Tampereen suunnasta jollakin pakorttamisvaihtoehdolla.

        En ymmärrä tätä rautatievouhotusta. Ei ole Helsingissäkään rataa lentokentälle, ei ole Turussakaan, ekä senpuoleen Vaasassakaan.


      • rautatie tarvitaan
        propellit pyörimään kirjoitti:

        En ymmärrä tätä rautatievouhotusta. Ei ole Helsingissäkään rataa lentokentälle, ei ole Turussakaan, ekä senpuoleen Vaasassakaan.

        Järkeä siis puuttuu sieltäkin. Mutta järjen puute yhtäällä ei tarkoita, että joka paikassa tarvitsisi pysytellä yhtä pipeinä. Liikennettä hoidetaan siis siltä osin kumipyöräkuljetuksin.

        Kansainvälisesti on sellainen suuri ymmärrys, että mitä isompaa kuormaa, sitä enemmän sitä kannattaa viedä rautateitse. Jos rautatietä ei ole, voi ajatella, että ei tule edes tarjolle sitä isompaa kuormaa. Tai sitten sen hoitaminen rasittaa tieverkkoa ja ympäristöä. kumipyöräkuljetukset; rekat ja kuorkkurit hoitavat.


      • ei tarvita
        rautatie tarvitaan kirjoitti:

        Järkeä siis puuttuu sieltäkin. Mutta järjen puute yhtäällä ei tarkoita, että joka paikassa tarvitsisi pysytellä yhtä pipeinä. Liikennettä hoidetaan siis siltä osin kumipyöräkuljetuksin.

        Kansainvälisesti on sellainen suuri ymmärrys, että mitä isompaa kuormaa, sitä enemmän sitä kannattaa viedä rautateitse. Jos rautatietä ei ole, voi ajatella, että ei tule edes tarjolle sitä isompaa kuormaa. Tai sitten sen hoitaminen rasittaa tieverkkoa ja ympäristöä. kumipyöräkuljetukset; rekat ja kuorkkurit hoitavat.

        Mitä isompi kuorma, sen kalliiimpi lentorahti. Ehkäpä se rajoittaa kuormien kuljettamista lentoteitse. Isot rahdit tulevat Suomeen laivalla, ei lentokoneella.


      • Kiitotie käyttöön
        ei tarvita kirjoitti:

        Mitä isompi kuorma, sen kalliiimpi lentorahti. Ehkäpä se rajoittaa kuormien kuljettamista lentoteitse. Isot rahdit tulevat Suomeen laivalla, ei lentokoneella.

        Kyllä lentorahtia käytetään, jos sen käyttöä tukevaa logistiikkaa on. Nythän koko Pirkkalan lentoasema on sellainen pelleilykeidas. Pirkanmaa ja pääkaupunkiseutu vääntävät kättä, että sopiiko täällä olla toimivaa kiitorataa, koska sehän on "stadin" kehitykseltä pois kaikki. Pirkanmaan etu, jos saadaan tavara kulkemaan myös lentoteitse, tehokkaasti.

        Tampereelle saatiin muinoin vetää kiskotkin lähinnä omalla kustannuksella kun pääkaupunkilaisten mielestä täällä ei sellaisia lainkaan tarvittu. Moottoritietä saatiin mankua pitkään ja se saatiin sitten heti kun joka uusmaalaiselle meni joka mökin rantaan Savoa myöten sen kahdeksankaistaiset monikerroksiset tiet. Lentoaseman kanssa ollut aina sama. Ja jos nyt halutaan lentoasemalle rata, niin ei oo eikä tuu, jos se on pääkaupunkiseudun päätäntävallasta kiinni. Huijariratikkaa valtio kyllä tukee.


      • Pirkkalan tsaanssi
        Kiitotie käyttöön kirjoitti:

        Kyllä lentorahtia käytetään, jos sen käyttöä tukevaa logistiikkaa on. Nythän koko Pirkkalan lentoasema on sellainen pelleilykeidas. Pirkanmaa ja pääkaupunkiseutu vääntävät kättä, että sopiiko täällä olla toimivaa kiitorataa, koska sehän on "stadin" kehitykseltä pois kaikki. Pirkanmaan etu, jos saadaan tavara kulkemaan myös lentoteitse, tehokkaasti.

        Tampereelle saatiin muinoin vetää kiskotkin lähinnä omalla kustannuksella kun pääkaupunkilaisten mielestä täällä ei sellaisia lainkaan tarvittu. Moottoritietä saatiin mankua pitkään ja se saatiin sitten heti kun joka uusmaalaiselle meni joka mökin rantaan Savoa myöten sen kahdeksankaistaiset monikerroksiset tiet. Lentoaseman kanssa ollut aina sama. Ja jos nyt halutaan lentoasemalle rata, niin ei oo eikä tuu, jos se on pääkaupunkiseudun päätäntävallasta kiinni. Huijariratikkaa valtio kyllä tukee.

        On suunniteltu pitkään rataa, joka ohittaisi Tampereen. Kulkisi Pirkkalan ja Ylöjärven kautta Pohjanmaan radalle. Tähän rataan olisi johdonmukaista liittää raide lentoasemalle ja lentoasemalta Tampereelle menevään päärataan.

        Tämä kehitys vaikuttaisi sen, että Pirkkalaan alkaisi kehittyä logistinen keskittymä. Ja veroeuroja, veroeuroja. Taitaisi olla kiskoparin sijoitus halpa vastine tuotoille.


      • maksat ratikkaa
        Pirkkalan tsaanssi kirjoitti:

        On suunniteltu pitkään rataa, joka ohittaisi Tampereen. Kulkisi Pirkkalan ja Ylöjärven kautta Pohjanmaan radalle. Tähän rataan olisi johdonmukaista liittää raide lentoasemalle ja lentoasemalta Tampereelle menevään päärataan.

        Tämä kehitys vaikuttaisi sen, että Pirkkalaan alkaisi kehittyä logistinen keskittymä. Ja veroeuroja, veroeuroja. Taitaisi olla kiskoparin sijoitus halpa vastine tuotoille.

        Nuo haaveet Tampere kyllä torppaa.


    • nälkä kasvaa syödess

      Odotetaan että Tampere alkaa havittelemaan metroa.Siihen kannattaa jo Pirkkalankin mennä mukaan.

      • pysytään erossa

        Eli: mitä kalliimpaa, sen parempi. Niinkö?

        Komeaa, mutta konkurssissa, sanoi entinenkin mies!

        Annetaanpa T:reen hoitaa itse omat syöksykierteensä. Ja niiden kustannukset.


      • Laskukoneella
        pysytään erossa kirjoitti:

        Eli: mitä kalliimpaa, sen parempi. Niinkö?

        Komeaa, mutta konkurssissa, sanoi entinenkin mies!

        Annetaanpa T:reen hoitaa itse omat syöksykierteensä. Ja niiden kustannukset.

        Ratikan kokonaiskustannuksista on arvioitu, että tamperelaiset maksaisivat veroissa niistä keskimäärin jopa yli kolme tonnia. Mietityttää.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Minkähän takia ns. persuille ei tunnu työ maistuvan?

      Vaikuttavat olevan joutoväkeä syystä tai toisesta  – työttömiä tai työeläkeloisia. Muiden rahoilla pötköttelevää väkeä,
      Maailman menoa
      83
      4443
    2. Olit ihan

      Kiihkona silloin. Sen näki ja lähes tunsi. Ei tainnut olla kaukana et olisit vetänyt lähellesi jos siihen olisi hetki tu
      Ikävä
      24
      3158
    3. Miksiköhän vasemmistossa on niin paljon ns. tapatyöttömiä ja muita köyhiä?

      Tokihan Minja Koskela oli sitä mieltä, että ei terveenkään ihmisen ole pakko tehdä töitä, sitä neuvoa moni vassu noudatt
      Maailman menoa
      39
      2864
    4. Trump huonommassa kunnossa kuin Usasta virallisesti sanotaan?

      "Terveys on vakaa mutta ei normaali".Uskallan melkein sanoa,että Trumpin terveydentilaa kaunistellaan.Myös se että se nu
      Maailman menoa
      116
      2655
    5. Kyllä on Vasemmistoliitosta Koskelan johdolla tullut todellinen ääripuolue

      se on niin tulipunainen kuin olla voi, ja selvästi haluaa jatkuvasti eripuraa, ja repiä kansaa kahtia. Siinä on jo vuod
      Maailman menoa
      17
      2509
    6. Oletko keskustellut kaivatustasi muiden

      Kanssa lähiaikoina? Jos, onko keskustelu ollut positiivista tai negatiivista? Vaikuttaako keskustelut mielipiteeseesi ka
      Ikävä
      43
      2407
    7. Kaipaamasi miehen nimi?

      Ja maakunta tai kaupunki?
      Ikävä
      13
      2304
    8. Suomen veroaste 5 %-yks liian matala

      Palauttamalla kokonaisveroaste 1990-luvun tasolle saadaan hyvinvointivaltion palvelut rahoitettua ilman velan ottoa.
      Maailman menoa
      113
      2265
    9. MTV: Harvinainen haastattelu! Vappu Pimiä kommentoi vihdoinkin uutta TTK-juontajaa

      TTK-juontajaspekuloinnit käyvät edelleen kuumana. Kenet sinä haluaisit uudeksi TTK-juontajaksi? Kommentoi alle! Lue,
      Suomalaiset julkkikset
      14
      2035
    10. Yleveron tuotto siirrettävä S-ryhmälle

      Yleisradio on mukana kansanmurhassa. Tuollaista ei voi tukea verovaroin. S-ryhmä on ainoa selkärankainen iso toimija S
      Maailman menoa
      28
      1717
    Aihe