Naistenmatkantiellä on kuulemma varaus ja tila olemassa ratikkakiskoja varten. Koska kunta tekee päätöksen mennä mukaan ratikkatouhuun ja mitä se maksaa pirkkalalaisille? Vai tuleeko asia sitten vasta esille kun Pirkkala liitetään Tampereeseen?
Koska Pirkkalassa päätetään ratikkakiskojen rakentamisesta?
15
170
Vastaukset
- Näin se on
Viisainta katsoa ensin, kuinka Tampereella homma alkaa toimimaan.
- niin siinä käy
Toiveet oikeasta rautatiestä mm. lentoaseman ja logistiikan tarpeisiin viedään. Tuodaan maksettavaksi ratikkapäristimen kustannukset.
- Hattarapää
niin siinä käy kirjoitti:
Toiveet oikeasta rautatiestä mm. lentoaseman ja logistiikan tarpeisiin viedään. Tuodaan maksettavaksi ratikkapäristimen kustannukset.
Taas tätä lentoaseman rautatien lobbausta. Lentokoneessa kuljetetaan sen verran pieniä paketteja, ettei niitä varten junanrataa tarvita. Kumipyörillä ne on helppo roudata eteenpäin. Ei nyt taas ammuta kranaaatinheittimellä leppäkerttuja.
Mutta tämähän meni taas aiheesta sivuun. - pitäis nähdä tämä
Hattarapää kirjoitti:
Taas tätä lentoaseman rautatien lobbausta. Lentokoneessa kuljetetaan sen verran pieniä paketteja, ettei niitä varten junanrataa tarvita. Kumipyörillä ne on helppo roudata eteenpäin. Ei nyt taas ammuta kranaaatinheittimellä leppäkerttuja.
Mutta tämähän meni taas aiheesta sivuun."Lentokoneessa kuljetetaan sen verran pieniä paketteja"
Hyvä syy on siinä, että isompia ei tahdo saada järkikyydillä lentoasemalta eteenpäin.
Itse asiassa isompikin peli pyörii taustalla: Suomessa on montakin tahoa, joille olisi huono asia, jos Pirkkalan lentoasema saataisiin vetämään. Ei kaikille ole hyvä asia, että Pirkanmaa kehittyy talousalueena. - no joo...
pitäis nähdä tämä kirjoitti:
"Lentokoneessa kuljetetaan sen verran pieniä paketteja"
Hyvä syy on siinä, että isompia ei tahdo saada järkikyydillä lentoasemalta eteenpäin.
Itse asiassa isompikin peli pyörii taustalla: Suomessa on montakin tahoa, joille olisi huono asia, jos Pirkkalan lentoasema saataisiin vetämään. Ei kaikille ole hyvä asia, että Pirkanmaa kehittyy talousalueena.Aika selvää, että jos Pirkkalan suuntaan saadaan ujutettua edes ratikan lemppaa, niin se on siinä sitten. Sen jälkeen ei mitään rautatievaihtoehtoja enää kehitetä.
Mieluummin kyllä kulkisin paikallisjunalla väljästi kuin jollakin naurettavalla ratikanpökäleellä.
Voi olla, että asiat hoidetaan Tampereen suunnasta jollakin pakorttamisvaihtoehdolla. - Yksi lohtu?
no joo... kirjoitti:
Aika selvää, että jos Pirkkalan suuntaan saadaan ujutettua edes ratikan lemppaa, niin se on siinä sitten. Sen jälkeen ei mitään rautatievaihtoehtoja enää kehitetä.
Mieluummin kyllä kulkisin paikallisjunalla väljästi kuin jollakin naurettavalla ratikanpökäleellä.
Voi olla, että asiat hoidetaan Tampereen suunnasta jollakin pakorttamisvaihtoehdolla.Sen verran kalliiksi ratikka Tampereelle tulee, että ei sitä enää muille reiteille jatketa, kunhan ensimmäinen vaihe on toteutettu. Mutta jos Pirkkala liitetään Tampereeseen, niin päästämään maksamaan jo sitäkin ratikkaa...
- propellit pyörimään
no joo... kirjoitti:
Aika selvää, että jos Pirkkalan suuntaan saadaan ujutettua edes ratikan lemppaa, niin se on siinä sitten. Sen jälkeen ei mitään rautatievaihtoehtoja enää kehitetä.
Mieluummin kyllä kulkisin paikallisjunalla väljästi kuin jollakin naurettavalla ratikanpökäleellä.
Voi olla, että asiat hoidetaan Tampereen suunnasta jollakin pakorttamisvaihtoehdolla.En ymmärrä tätä rautatievouhotusta. Ei ole Helsingissäkään rataa lentokentälle, ei ole Turussakaan, ekä senpuoleen Vaasassakaan.
- rautatie tarvitaan
propellit pyörimään kirjoitti:
En ymmärrä tätä rautatievouhotusta. Ei ole Helsingissäkään rataa lentokentälle, ei ole Turussakaan, ekä senpuoleen Vaasassakaan.
Järkeä siis puuttuu sieltäkin. Mutta järjen puute yhtäällä ei tarkoita, että joka paikassa tarvitsisi pysytellä yhtä pipeinä. Liikennettä hoidetaan siis siltä osin kumipyöräkuljetuksin.
Kansainvälisesti on sellainen suuri ymmärrys, että mitä isompaa kuormaa, sitä enemmän sitä kannattaa viedä rautateitse. Jos rautatietä ei ole, voi ajatella, että ei tule edes tarjolle sitä isompaa kuormaa. Tai sitten sen hoitaminen rasittaa tieverkkoa ja ympäristöä. kumipyöräkuljetukset; rekat ja kuorkkurit hoitavat. - ei tarvita
rautatie tarvitaan kirjoitti:
Järkeä siis puuttuu sieltäkin. Mutta järjen puute yhtäällä ei tarkoita, että joka paikassa tarvitsisi pysytellä yhtä pipeinä. Liikennettä hoidetaan siis siltä osin kumipyöräkuljetuksin.
Kansainvälisesti on sellainen suuri ymmärrys, että mitä isompaa kuormaa, sitä enemmän sitä kannattaa viedä rautateitse. Jos rautatietä ei ole, voi ajatella, että ei tule edes tarjolle sitä isompaa kuormaa. Tai sitten sen hoitaminen rasittaa tieverkkoa ja ympäristöä. kumipyöräkuljetukset; rekat ja kuorkkurit hoitavat.Mitä isompi kuorma, sen kalliiimpi lentorahti. Ehkäpä se rajoittaa kuormien kuljettamista lentoteitse. Isot rahdit tulevat Suomeen laivalla, ei lentokoneella.
- Kiitotie käyttöön
ei tarvita kirjoitti:
Mitä isompi kuorma, sen kalliiimpi lentorahti. Ehkäpä se rajoittaa kuormien kuljettamista lentoteitse. Isot rahdit tulevat Suomeen laivalla, ei lentokoneella.
Kyllä lentorahtia käytetään, jos sen käyttöä tukevaa logistiikkaa on. Nythän koko Pirkkalan lentoasema on sellainen pelleilykeidas. Pirkanmaa ja pääkaupunkiseutu vääntävät kättä, että sopiiko täällä olla toimivaa kiitorataa, koska sehän on "stadin" kehitykseltä pois kaikki. Pirkanmaan etu, jos saadaan tavara kulkemaan myös lentoteitse, tehokkaasti.
Tampereelle saatiin muinoin vetää kiskotkin lähinnä omalla kustannuksella kun pääkaupunkilaisten mielestä täällä ei sellaisia lainkaan tarvittu. Moottoritietä saatiin mankua pitkään ja se saatiin sitten heti kun joka uusmaalaiselle meni joka mökin rantaan Savoa myöten sen kahdeksankaistaiset monikerroksiset tiet. Lentoaseman kanssa ollut aina sama. Ja jos nyt halutaan lentoasemalle rata, niin ei oo eikä tuu, jos se on pääkaupunkiseudun päätäntävallasta kiinni. Huijariratikkaa valtio kyllä tukee. - Pirkkalan tsaanssi
Kiitotie käyttöön kirjoitti:
Kyllä lentorahtia käytetään, jos sen käyttöä tukevaa logistiikkaa on. Nythän koko Pirkkalan lentoasema on sellainen pelleilykeidas. Pirkanmaa ja pääkaupunkiseutu vääntävät kättä, että sopiiko täällä olla toimivaa kiitorataa, koska sehän on "stadin" kehitykseltä pois kaikki. Pirkanmaan etu, jos saadaan tavara kulkemaan myös lentoteitse, tehokkaasti.
Tampereelle saatiin muinoin vetää kiskotkin lähinnä omalla kustannuksella kun pääkaupunkilaisten mielestä täällä ei sellaisia lainkaan tarvittu. Moottoritietä saatiin mankua pitkään ja se saatiin sitten heti kun joka uusmaalaiselle meni joka mökin rantaan Savoa myöten sen kahdeksankaistaiset monikerroksiset tiet. Lentoaseman kanssa ollut aina sama. Ja jos nyt halutaan lentoasemalle rata, niin ei oo eikä tuu, jos se on pääkaupunkiseudun päätäntävallasta kiinni. Huijariratikkaa valtio kyllä tukee.On suunniteltu pitkään rataa, joka ohittaisi Tampereen. Kulkisi Pirkkalan ja Ylöjärven kautta Pohjanmaan radalle. Tähän rataan olisi johdonmukaista liittää raide lentoasemalle ja lentoasemalta Tampereelle menevään päärataan.
Tämä kehitys vaikuttaisi sen, että Pirkkalaan alkaisi kehittyä logistinen keskittymä. Ja veroeuroja, veroeuroja. Taitaisi olla kiskoparin sijoitus halpa vastine tuotoille. - maksat ratikkaa
Pirkkalan tsaanssi kirjoitti:
On suunniteltu pitkään rataa, joka ohittaisi Tampereen. Kulkisi Pirkkalan ja Ylöjärven kautta Pohjanmaan radalle. Tähän rataan olisi johdonmukaista liittää raide lentoasemalle ja lentoasemalta Tampereelle menevään päärataan.
Tämä kehitys vaikuttaisi sen, että Pirkkalaan alkaisi kehittyä logistinen keskittymä. Ja veroeuroja, veroeuroja. Taitaisi olla kiskoparin sijoitus halpa vastine tuotoille.Nuo haaveet Tampere kyllä torppaa.
- nälkä kasvaa syödess
Odotetaan että Tampere alkaa havittelemaan metroa.Siihen kannattaa jo Pirkkalankin mennä mukaan.
- pysytään erossa
Eli: mitä kalliimpaa, sen parempi. Niinkö?
Komeaa, mutta konkurssissa, sanoi entinenkin mies!
Annetaanpa T:reen hoitaa itse omat syöksykierteensä. Ja niiden kustannukset. - Laskukoneella
pysytään erossa kirjoitti:
Eli: mitä kalliimpaa, sen parempi. Niinkö?
Komeaa, mutta konkurssissa, sanoi entinenkin mies!
Annetaanpa T:reen hoitaa itse omat syöksykierteensä. Ja niiden kustannukset.Ratikan kokonaiskustannuksista on arvioitu, että tamperelaiset maksaisivat veroissa niistä keskimäärin jopa yli kolme tonnia. Mietityttää.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En usko et meistä tulee jotain
Se ei kuitenkaan estä toivomasta et tulisi. Toivon et voitas suudella ja se sais asioita loksahtamaan paikoilleen. Jutel102830- 1042065
Eini paljastaa nuorekkuutensa salaisuuden - Tämä nousee framille: "Se on pakko, että jaksaa!"
Discokuningatar Eini on täyttänyt upeat 64 vuotta. Lavoilla ja keikoilla nähdään entistä vapautuneempi artisti, joka ei431554- 2601398
- 70993
Olen J-mies
Jos kerrot sukunimeni alkukirjaimen, ja asuinpaikkakuntani. Lupaan ottaa yhteyttä sinuun.47911Ei sitten, ei olla enää
Missään tekemisissä. Unohdetaan kaikki myös se että tunsimme. Tätä halusit tämän saat. J miehelle. Rakkaudella vaalea na77880- 55874
- 44785
Ma 30.9 tosiko tv klo 18 suorana Tikkalanmäeltä
Virastolta suorana. Äänestyksistä sitten puhutaan illalla ja huomenna, onko kepuvasemmisto kuntalaisten tahdon mukaan to93726