Koska Pirkkalassa päätetään ratikkakiskojen rakentamisesta?

juurikin ruohonjuuri

Naistenmatkantiellä on kuulemma varaus ja tila olemassa ratikkakiskoja varten. Koska kunta tekee päätöksen mennä mukaan ratikkatouhuun ja mitä se maksaa pirkkalalaisille? Vai tuleeko asia sitten vasta esille kun Pirkkala liitetään Tampereeseen?

15

175

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Näin se on

      Viisainta katsoa ensin, kuinka Tampereella homma alkaa toimimaan.

      • niin siinä käy

        Toiveet oikeasta rautatiestä mm. lentoaseman ja logistiikan tarpeisiin viedään. Tuodaan maksettavaksi ratikkapäristimen kustannukset.


      • Hattarapää
        niin siinä käy kirjoitti:

        Toiveet oikeasta rautatiestä mm. lentoaseman ja logistiikan tarpeisiin viedään. Tuodaan maksettavaksi ratikkapäristimen kustannukset.

        Taas tätä lentoaseman rautatien lobbausta. Lentokoneessa kuljetetaan sen verran pieniä paketteja, ettei niitä varten junanrataa tarvita. Kumipyörillä ne on helppo roudata eteenpäin. Ei nyt taas ammuta kranaaatinheittimellä leppäkerttuja.

        Mutta tämähän meni taas aiheesta sivuun.


      • pitäis nähdä tämä
        Hattarapää kirjoitti:

        Taas tätä lentoaseman rautatien lobbausta. Lentokoneessa kuljetetaan sen verran pieniä paketteja, ettei niitä varten junanrataa tarvita. Kumipyörillä ne on helppo roudata eteenpäin. Ei nyt taas ammuta kranaaatinheittimellä leppäkerttuja.

        Mutta tämähän meni taas aiheesta sivuun.

        "Lentokoneessa kuljetetaan sen verran pieniä paketteja"

        Hyvä syy on siinä, että isompia ei tahdo saada järkikyydillä lentoasemalta eteenpäin.

        Itse asiassa isompikin peli pyörii taustalla: Suomessa on montakin tahoa, joille olisi huono asia, jos Pirkkalan lentoasema saataisiin vetämään. Ei kaikille ole hyvä asia, että Pirkanmaa kehittyy talousalueena.


      • no joo...
        pitäis nähdä tämä kirjoitti:

        "Lentokoneessa kuljetetaan sen verran pieniä paketteja"

        Hyvä syy on siinä, että isompia ei tahdo saada järkikyydillä lentoasemalta eteenpäin.

        Itse asiassa isompikin peli pyörii taustalla: Suomessa on montakin tahoa, joille olisi huono asia, jos Pirkkalan lentoasema saataisiin vetämään. Ei kaikille ole hyvä asia, että Pirkanmaa kehittyy talousalueena.

        Aika selvää, että jos Pirkkalan suuntaan saadaan ujutettua edes ratikan lemppaa, niin se on siinä sitten. Sen jälkeen ei mitään rautatievaihtoehtoja enää kehitetä.

        Mieluummin kyllä kulkisin paikallisjunalla väljästi kuin jollakin naurettavalla ratikanpökäleellä.

        Voi olla, että asiat hoidetaan Tampereen suunnasta jollakin pakorttamisvaihtoehdolla.


      • Yksi lohtu?
        no joo... kirjoitti:

        Aika selvää, että jos Pirkkalan suuntaan saadaan ujutettua edes ratikan lemppaa, niin se on siinä sitten. Sen jälkeen ei mitään rautatievaihtoehtoja enää kehitetä.

        Mieluummin kyllä kulkisin paikallisjunalla väljästi kuin jollakin naurettavalla ratikanpökäleellä.

        Voi olla, että asiat hoidetaan Tampereen suunnasta jollakin pakorttamisvaihtoehdolla.

        Sen verran kalliiksi ratikka Tampereelle tulee, että ei sitä enää muille reiteille jatketa, kunhan ensimmäinen vaihe on toteutettu. Mutta jos Pirkkala liitetään Tampereeseen, niin päästämään maksamaan jo sitäkin ratikkaa...


      • propellit pyörimään
        no joo... kirjoitti:

        Aika selvää, että jos Pirkkalan suuntaan saadaan ujutettua edes ratikan lemppaa, niin se on siinä sitten. Sen jälkeen ei mitään rautatievaihtoehtoja enää kehitetä.

        Mieluummin kyllä kulkisin paikallisjunalla väljästi kuin jollakin naurettavalla ratikanpökäleellä.

        Voi olla, että asiat hoidetaan Tampereen suunnasta jollakin pakorttamisvaihtoehdolla.

        En ymmärrä tätä rautatievouhotusta. Ei ole Helsingissäkään rataa lentokentälle, ei ole Turussakaan, ekä senpuoleen Vaasassakaan.


      • rautatie tarvitaan
        propellit pyörimään kirjoitti:

        En ymmärrä tätä rautatievouhotusta. Ei ole Helsingissäkään rataa lentokentälle, ei ole Turussakaan, ekä senpuoleen Vaasassakaan.

        Järkeä siis puuttuu sieltäkin. Mutta järjen puute yhtäällä ei tarkoita, että joka paikassa tarvitsisi pysytellä yhtä pipeinä. Liikennettä hoidetaan siis siltä osin kumipyöräkuljetuksin.

        Kansainvälisesti on sellainen suuri ymmärrys, että mitä isompaa kuormaa, sitä enemmän sitä kannattaa viedä rautateitse. Jos rautatietä ei ole, voi ajatella, että ei tule edes tarjolle sitä isompaa kuormaa. Tai sitten sen hoitaminen rasittaa tieverkkoa ja ympäristöä. kumipyöräkuljetukset; rekat ja kuorkkurit hoitavat.


      • ei tarvita
        rautatie tarvitaan kirjoitti:

        Järkeä siis puuttuu sieltäkin. Mutta järjen puute yhtäällä ei tarkoita, että joka paikassa tarvitsisi pysytellä yhtä pipeinä. Liikennettä hoidetaan siis siltä osin kumipyöräkuljetuksin.

        Kansainvälisesti on sellainen suuri ymmärrys, että mitä isompaa kuormaa, sitä enemmän sitä kannattaa viedä rautateitse. Jos rautatietä ei ole, voi ajatella, että ei tule edes tarjolle sitä isompaa kuormaa. Tai sitten sen hoitaminen rasittaa tieverkkoa ja ympäristöä. kumipyöräkuljetukset; rekat ja kuorkkurit hoitavat.

        Mitä isompi kuorma, sen kalliiimpi lentorahti. Ehkäpä se rajoittaa kuormien kuljettamista lentoteitse. Isot rahdit tulevat Suomeen laivalla, ei lentokoneella.


      • Kiitotie käyttöön
        ei tarvita kirjoitti:

        Mitä isompi kuorma, sen kalliiimpi lentorahti. Ehkäpä se rajoittaa kuormien kuljettamista lentoteitse. Isot rahdit tulevat Suomeen laivalla, ei lentokoneella.

        Kyllä lentorahtia käytetään, jos sen käyttöä tukevaa logistiikkaa on. Nythän koko Pirkkalan lentoasema on sellainen pelleilykeidas. Pirkanmaa ja pääkaupunkiseutu vääntävät kättä, että sopiiko täällä olla toimivaa kiitorataa, koska sehän on "stadin" kehitykseltä pois kaikki. Pirkanmaan etu, jos saadaan tavara kulkemaan myös lentoteitse, tehokkaasti.

        Tampereelle saatiin muinoin vetää kiskotkin lähinnä omalla kustannuksella kun pääkaupunkilaisten mielestä täällä ei sellaisia lainkaan tarvittu. Moottoritietä saatiin mankua pitkään ja se saatiin sitten heti kun joka uusmaalaiselle meni joka mökin rantaan Savoa myöten sen kahdeksankaistaiset monikerroksiset tiet. Lentoaseman kanssa ollut aina sama. Ja jos nyt halutaan lentoasemalle rata, niin ei oo eikä tuu, jos se on pääkaupunkiseudun päätäntävallasta kiinni. Huijariratikkaa valtio kyllä tukee.


      • Pirkkalan tsaanssi
        Kiitotie käyttöön kirjoitti:

        Kyllä lentorahtia käytetään, jos sen käyttöä tukevaa logistiikkaa on. Nythän koko Pirkkalan lentoasema on sellainen pelleilykeidas. Pirkanmaa ja pääkaupunkiseutu vääntävät kättä, että sopiiko täällä olla toimivaa kiitorataa, koska sehän on "stadin" kehitykseltä pois kaikki. Pirkanmaan etu, jos saadaan tavara kulkemaan myös lentoteitse, tehokkaasti.

        Tampereelle saatiin muinoin vetää kiskotkin lähinnä omalla kustannuksella kun pääkaupunkilaisten mielestä täällä ei sellaisia lainkaan tarvittu. Moottoritietä saatiin mankua pitkään ja se saatiin sitten heti kun joka uusmaalaiselle meni joka mökin rantaan Savoa myöten sen kahdeksankaistaiset monikerroksiset tiet. Lentoaseman kanssa ollut aina sama. Ja jos nyt halutaan lentoasemalle rata, niin ei oo eikä tuu, jos se on pääkaupunkiseudun päätäntävallasta kiinni. Huijariratikkaa valtio kyllä tukee.

        On suunniteltu pitkään rataa, joka ohittaisi Tampereen. Kulkisi Pirkkalan ja Ylöjärven kautta Pohjanmaan radalle. Tähän rataan olisi johdonmukaista liittää raide lentoasemalle ja lentoasemalta Tampereelle menevään päärataan.

        Tämä kehitys vaikuttaisi sen, että Pirkkalaan alkaisi kehittyä logistinen keskittymä. Ja veroeuroja, veroeuroja. Taitaisi olla kiskoparin sijoitus halpa vastine tuotoille.


      • maksat ratikkaa
        Pirkkalan tsaanssi kirjoitti:

        On suunniteltu pitkään rataa, joka ohittaisi Tampereen. Kulkisi Pirkkalan ja Ylöjärven kautta Pohjanmaan radalle. Tähän rataan olisi johdonmukaista liittää raide lentoasemalle ja lentoasemalta Tampereelle menevään päärataan.

        Tämä kehitys vaikuttaisi sen, että Pirkkalaan alkaisi kehittyä logistinen keskittymä. Ja veroeuroja, veroeuroja. Taitaisi olla kiskoparin sijoitus halpa vastine tuotoille.

        Nuo haaveet Tampere kyllä torppaa.


    • nälkä kasvaa syödess

      Odotetaan että Tampere alkaa havittelemaan metroa.Siihen kannattaa jo Pirkkalankin mennä mukaan.

      • pysytään erossa

        Eli: mitä kalliimpaa, sen parempi. Niinkö?

        Komeaa, mutta konkurssissa, sanoi entinenkin mies!

        Annetaanpa T:reen hoitaa itse omat syöksykierteensä. Ja niiden kustannukset.


      • Laskukoneella
        pysytään erossa kirjoitti:

        Eli: mitä kalliimpaa, sen parempi. Niinkö?

        Komeaa, mutta konkurssissa, sanoi entinenkin mies!

        Annetaanpa T:reen hoitaa itse omat syöksykierteensä. Ja niiden kustannukset.

        Ratikan kokonaiskustannuksista on arvioitu, että tamperelaiset maksaisivat veroissa niistä keskimäärin jopa yli kolme tonnia. Mietityttää.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

      Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      138
      7705
    2. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

      Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      38
      1925
    3. Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena

      Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja
      Maailman menoa
      25
      1900
    4. Miten meinasit

      Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      91
      1623
    5. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

      Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      180
      1555
    6. Tunnekylmä olet

      En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p
      Ikävä
      104
      988
    7. Oletko miten

      Valmis läheisyyteen?
      Ikävä
      49
      920
    8. Taisit sä sit kuiteski

      Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik
      Ikävä
      4
      859
    9. Odotathan nainen jälleenkohtaamistamme

      Tiedät tunteeni, ne eivät sammu johtuen ihanuudestasi. Haluan tuntea ihanan kehosi kosketuksen ja sen aikaansaamaan väri
      Ikävä
      28
      820
    10. Muistatko hänen

      Tuoksunsa? Saako se sinut syttymään? ❤️‍🔥
      Ikävä
      33
      793
    Aihe