ohjelmien pakkoasennus käyttiksen rinnalle

tietämätön

Eli ongelma on se, että jotkut ohjelmat pakkoasennetaan käyttiksen kovolle (C-asema) esim f secure.. Asennuksen aikana missään kohtaa ei voi valita asennuksen sijaintia (isompi kovalevy minne haluaisin ohjelman pienen ssd sijaan) miksi asia on näin ja pystyykö tämän kiertää?

13

272

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Koska suuin osa asentaa ohjelmat sille levylle jolla käyttis on.

      • tietämätön

        Entä se toinen käyttäjäkunta... Imo aika perseest tällane syrjintä ja jotenki liian yksinkertaista asentaa vaa ceelle :/


    • ohjeita

      Asenna Windows E: asemalle, näin F-securen asennus epäonnistuu tai asentuu sille C-asemalle.

      • tietämätön

        Haluan pitää käyttiksen pienellä ssdlläni, mutta ei aseman nimellä taida olla väliä ku ohjelmat pyrkii aina käyttiksen vierelle :(


      • jeps.
        tietämätön kirjoitti:

        Haluan pitää käyttiksen pienellä ssdlläni, mutta ei aseman nimellä taida olla väliä ku ohjelmat pyrkii aina käyttiksen vierelle :(

        Kuin "iso" "pieni" se sinun SSD-asema on? Ohjelmat jotka toimii / käynnistyy käyttiksen yhteydessä kannattaa tietty pitää siellä SSD-asemalla ja käyttäjän data säilöä vaikka sitten sinne perinteiselle kovolle.

        Tai asennat Ubuntun SSD-asemalle ja asennusvaiheessa luot käyttäjille /users oman osion perinteiselle kovalevylle. Täten itse Ubuntun käytössä ei tarvi enään "asemia" juuri ajatella ja datat tallentuu sinne missä pitääkin, lisäksi F-sekurejakaan tarvi asennella ;-)


      • Tietämätön
        jeps. kirjoitti:

        Kuin "iso" "pieni" se sinun SSD-asema on? Ohjelmat jotka toimii / käynnistyy käyttiksen yhteydessä kannattaa tietty pitää siellä SSD-asemalla ja käyttäjän data säilöä vaikka sitten sinne perinteiselle kovolle.

        Tai asennat Ubuntun SSD-asemalle ja asennusvaiheessa luot käyttäjille /users oman osion perinteiselle kovalevylle. Täten itse Ubuntun käytössä ei tarvi enään "asemia" juuri ajatella ja datat tallentuu sinne missä pitääkin, lisäksi F-sekurejakaan tarvi asennella ;-)

        Ssd on 60 gb. Ubuntuu en huoli ;) tulikin mieleen että voisko kovalevyt yhdistää yhdeksi samaksi levyksi ja näin "huijata ohjelmia" asentamalla myös toiselle kovolle


    • pullopostia

      Ei niitä voi " yhdistää ".

      Lisäohjelmien asentamisen yhteydessä osa tiedoista menee C pääjuureen.

      Voit kyllä asetuksista valita sen sen mihin kiintolevyyn / levyosioon haluat asentaa
      ohjelman. Mutta huomaa kuitenkin se tosiasia, että ohjelmista menee aian osa koodin pätkistä c pääjuureen.

      • huono arkkitehtuuri

        Oikeassa olet. Minullakin on Windows-kone jossa kiintolevy on jaettu kahteen osaan eli C: ja D: ja kun sovellusohjelman asennusohjelma suosii aina tuota C: ja kun pakolla itse asentaa sovelluksen osiolle D: niin siinähän käy niin, että osa tiedostoista menee kumminkin C: osioon.
        Ja kun sitten rekisteriä vilkaisee niin siellä sitten on hienoa sotkua, osa merkinnöistä on oikein D:llä ja osa on C:llä. Nämä ovat niitä "rekisterivirheitä" joita pitää korjata käsityönä itse kun se sovelluksen asennusohjelma tekee "ihan mita sattuu". Ja ne Windowsin tarvitsemat dynaamiset linkkitiedostot (.DLL) ovat lähes aina menneet C: osioille eikä sinne D: osoioon jonne sovellus on asennettu.

        Windowsissa on lukuisa määrä erilaisia sovellusohjelmien asennusohjelmia ja ne eivät aina edes toimi asennusprosessia suoritettaessa oikein. Yleensä ne Microsoftin Windows arkkitehtuuria noudattavat (.MSI) asennukset toimii oikein, mutta eteeni on tullut myös epämääräisiä "poikkeuksia".
        Ja ne itsepurkautuvat (.EXE) sovellukset voivat tehdä aivan mitä tahansa kummallisuuksia.
        Windowsissa jokainen sovelluksen asennus voi tuottaa "yllätyksen" jonka kanssa saa sitten askaroida varsin pitkään.
        Ilmeisesti sovellusten tuottajat EIVÄT ymmärrä riittävän hyvin Windowsin arkkitehtuuria koska välillä ne sovellusten asennukset tuottaa pelkkää sotkua.
        Asennusten onnistuminen on jonkinlaista arpapeliä: onnistuu, ei onnistu tai sitten vähän sinne päin jota on yritettävä korjailla.
        Microsoft saisi kertoa sovellusten tuottajille ne keinot joilla asennuksen saa onnistumaan 100 %:sti eikä jättää tätä kokeilua kuluttajille.

        PS. Microsoft saisi antaa sovellusten tuottajille ohjeet myös siitä miten ohjelman POISTON saa onnistumaan 100 %:sti. Nyt se ohjelmien täydellinen poisto EI aina onnistu vaan koneeseen jää roskia eli poistumattomia tiedostoja ja kansioita. Ohjauspaneelin kauttakaan poisto ei aina onnistu. Itse olen poistanut sovelluksia CCleaner nimisellä ohjelmalla, mutta sekään EI aina tehoa kaikkiin sovellusohjelmiin, joskus sekin jättää rekisteriin poistumattomia tietoja.
        Ongelmilta välttyy jos Windowsiin EI asenna yhtään ylimäääräistä sovellusta. Mutta mitä tekee tietokoneella jos siihen EI voi asentaa tarvitsemia sovelluksia sotkematta käyttöjärjestelmää?


      • revo
        huono arkkitehtuuri kirjoitti:

        Oikeassa olet. Minullakin on Windows-kone jossa kiintolevy on jaettu kahteen osaan eli C: ja D: ja kun sovellusohjelman asennusohjelma suosii aina tuota C: ja kun pakolla itse asentaa sovelluksen osiolle D: niin siinähän käy niin, että osa tiedostoista menee kumminkin C: osioon.
        Ja kun sitten rekisteriä vilkaisee niin siellä sitten on hienoa sotkua, osa merkinnöistä on oikein D:llä ja osa on C:llä. Nämä ovat niitä "rekisterivirheitä" joita pitää korjata käsityönä itse kun se sovelluksen asennusohjelma tekee "ihan mita sattuu". Ja ne Windowsin tarvitsemat dynaamiset linkkitiedostot (.DLL) ovat lähes aina menneet C: osioille eikä sinne D: osoioon jonne sovellus on asennettu.

        Windowsissa on lukuisa määrä erilaisia sovellusohjelmien asennusohjelmia ja ne eivät aina edes toimi asennusprosessia suoritettaessa oikein. Yleensä ne Microsoftin Windows arkkitehtuuria noudattavat (.MSI) asennukset toimii oikein, mutta eteeni on tullut myös epämääräisiä "poikkeuksia".
        Ja ne itsepurkautuvat (.EXE) sovellukset voivat tehdä aivan mitä tahansa kummallisuuksia.
        Windowsissa jokainen sovelluksen asennus voi tuottaa "yllätyksen" jonka kanssa saa sitten askaroida varsin pitkään.
        Ilmeisesti sovellusten tuottajat EIVÄT ymmärrä riittävän hyvin Windowsin arkkitehtuuria koska välillä ne sovellusten asennukset tuottaa pelkkää sotkua.
        Asennusten onnistuminen on jonkinlaista arpapeliä: onnistuu, ei onnistu tai sitten vähän sinne päin jota on yritettävä korjailla.
        Microsoft saisi kertoa sovellusten tuottajille ne keinot joilla asennuksen saa onnistumaan 100 %:sti eikä jättää tätä kokeilua kuluttajille.

        PS. Microsoft saisi antaa sovellusten tuottajille ohjeet myös siitä miten ohjelman POISTON saa onnistumaan 100 %:sti. Nyt se ohjelmien täydellinen poisto EI aina onnistu vaan koneeseen jää roskia eli poistumattomia tiedostoja ja kansioita. Ohjauspaneelin kauttakaan poisto ei aina onnistu. Itse olen poistanut sovelluksia CCleaner nimisellä ohjelmalla, mutta sekään EI aina tehoa kaikkiin sovellusohjelmiin, joskus sekin jättää rekisteriin poistumattomia tietoja.
        Ongelmilta välttyy jos Windowsiin EI asenna yhtään ylimäääräistä sovellusta. Mutta mitä tekee tietokoneella jos siihen EI voi asentaa tarvitsemia sovelluksia sotkematta käyttöjärjestelmää?

        Revo Uninstaller poistaa melko tarkkaan kaikki, loput helppo hakea itse jos jää. En muista mitä eroa ilmaisessa ja maksullisessa. Ilmainen RegSeeker löytää kokeilemistani rekisteristä parhaiten mitä jäänyt, ei ole myöskään väärää poistanut. CClener hyvä, mutta ei yhtä tehokas, se puhdistaa nopeasti automaattisesti käynnistettäessä turhat kiintolevyltä.

        XP:llä kokeilin jotain ohjelmaa millä pystyi siirtämään asennetut ohjelmat toiseen paikkaan, muutti tiedot rekisteriin, mutta yksi ohjelma epäonnistui, en viitsinyt enää käyttää.

        64 ohjelmat menee C:llä turhaan vielä eri paikkaan 32 ja 64, yhtä hyvin toimivat kaikki samassa paikassa D:llä. Monissa ohjelmissa asetukset ja lisäkansiot voi siirtää samaan paikkaan kuin ohjelman, mutta jaetut tiedostot ja usein paljon muutakin menee C:lle. Vähän sotkuista, mutta ei siitä muuten mitään haittaa ole ellei tila ole vähissä.

        Ilmaisella TweakNow PowerPack ohjelmalla voi siirtää helposti nekin AppData ym kansiot vaikka D:lle, asennettaessa kaikki menee automaattisesti niihin. Tempin ja Väliaikaiset Internet-tiedostot laitoin omalle pienelle asemalle, eivät kuluta C asemaa.


      • huono arkkitehtuuri kirjoitti:

        Oikeassa olet. Minullakin on Windows-kone jossa kiintolevy on jaettu kahteen osaan eli C: ja D: ja kun sovellusohjelman asennusohjelma suosii aina tuota C: ja kun pakolla itse asentaa sovelluksen osiolle D: niin siinähän käy niin, että osa tiedostoista menee kumminkin C: osioon.
        Ja kun sitten rekisteriä vilkaisee niin siellä sitten on hienoa sotkua, osa merkinnöistä on oikein D:llä ja osa on C:llä. Nämä ovat niitä "rekisterivirheitä" joita pitää korjata käsityönä itse kun se sovelluksen asennusohjelma tekee "ihan mita sattuu". Ja ne Windowsin tarvitsemat dynaamiset linkkitiedostot (.DLL) ovat lähes aina menneet C: osioille eikä sinne D: osoioon jonne sovellus on asennettu.

        Windowsissa on lukuisa määrä erilaisia sovellusohjelmien asennusohjelmia ja ne eivät aina edes toimi asennusprosessia suoritettaessa oikein. Yleensä ne Microsoftin Windows arkkitehtuuria noudattavat (.MSI) asennukset toimii oikein, mutta eteeni on tullut myös epämääräisiä "poikkeuksia".
        Ja ne itsepurkautuvat (.EXE) sovellukset voivat tehdä aivan mitä tahansa kummallisuuksia.
        Windowsissa jokainen sovelluksen asennus voi tuottaa "yllätyksen" jonka kanssa saa sitten askaroida varsin pitkään.
        Ilmeisesti sovellusten tuottajat EIVÄT ymmärrä riittävän hyvin Windowsin arkkitehtuuria koska välillä ne sovellusten asennukset tuottaa pelkkää sotkua.
        Asennusten onnistuminen on jonkinlaista arpapeliä: onnistuu, ei onnistu tai sitten vähän sinne päin jota on yritettävä korjailla.
        Microsoft saisi kertoa sovellusten tuottajille ne keinot joilla asennuksen saa onnistumaan 100 %:sti eikä jättää tätä kokeilua kuluttajille.

        PS. Microsoft saisi antaa sovellusten tuottajille ohjeet myös siitä miten ohjelman POISTON saa onnistumaan 100 %:sti. Nyt se ohjelmien täydellinen poisto EI aina onnistu vaan koneeseen jää roskia eli poistumattomia tiedostoja ja kansioita. Ohjauspaneelin kauttakaan poisto ei aina onnistu. Itse olen poistanut sovelluksia CCleaner nimisellä ohjelmalla, mutta sekään EI aina tehoa kaikkiin sovellusohjelmiin, joskus sekin jättää rekisteriin poistumattomia tietoja.
        Ongelmilta välttyy jos Windowsiin EI asenna yhtään ylimäääräistä sovellusta. Mutta mitä tekee tietokoneella jos siihen EI voi asentaa tarvitsemia sovelluksia sotkematta käyttöjärjestelmää?

        "Minullakin on Windows-kone jossa kiintolevy on jaettu kahteen osaan eli C: ja D: ja kun sovellusohjelman asennusohjelma suosii aina tuota C: ja kun pakolla itse asentaa sovelluksen osiolle D: niin siinähän käy niin, että osa tiedostoista menee kumminkin C: osioon."

        Miksi ihan väkisin käytät sitä väärin? Windowsissa on vakioitu paikka järjestelmän laajuisille ohjelmatiedostoille ja se on se Program Files kansio alle tehtävä alikansio.

        Kuullostaa siltä, että sinulla on se levyosiointi rikki. Varaa sille käyttöjärjestelmälle ja sovelluksille riittävän suuri järjestelmälevyosio että sinne mahtuu ne sovellukset myös. Vähintään 40 gigaa ainakin mutta jos asentelee paljon jotain isoja pelejä vaikka niin ~120 tai ~240 gigaa sitten ainakin.

        "PS. Microsoft saisi antaa sovellusten tuottajille ohjeet myös siitä miten ohjelman POISTON saa onnistumaan 100 %:sti."

        Onhan se, ja ei se muuta vaadi kuin poistaa kaiken sen minkä on tehnytkin. Jotkut ohjelmat toki tarkoituksella jättävät asetuksensa rekisteriin jotta niitä ei tarvitsisi uudestaan säätää kun asentaa ohjelman uusiksi.

        Ja sitten tietysti sekin juttu, että miksi niitä sovelluksia pitäisi yleensäkään poistaa? Normaalisti sovellus poistetaan kun asennetaan uudempi versio tilalle ja on ihan hyvä vaan, että sen asetukset pysyvät tallessa.

        "Mutta mitä tekee tietokoneella jos siihen EI voi asentaa tarvitsemia sovelluksia sotkematta käyttöjärjestelmää?"

        Asenna joku toinen sovellus mikä ei sotke sitä käyttöjärjestelmää.

        Eikös tuo koneen sotkeminen ole niiden sareware, adware, crapware, kiinalaisten "free download", ilmaiset antivirukset ja viritysohjelmat mitkä sotkee?

        Sitten kun ostat sen ohjelman joltain järjelliseltä ohjelmistomyyjältä, lataat Microsoftin sovelluskaupasta tai vähintäänkin jos käyttää ilmaista niin se on open sourcea tai joku sellainen tunnetun yrityksen ohjelma josta näkee millä se on rahoitettu niin kyllä nuo tuntuvat yleensä toimivan.

        Vaihtoehtoisesti ongelmia voi aiheuttaa jos asentamasi ohjelma on liian uusi tai liian vanha suhteessa käyttöjärjestelmä versioon. Microsoftin ohjelmilla ikäeroa saisi olla korkeintaan 5v käyttöjärjestelmän ja toisen ohjelman välillä. Eli ei siis asennella mitään MS Office 2013 johonkin Windows XP:n tms. tai MS Office 2000:sta johonkin Windows 7:n. Liian suuri ikäero.

        "Windowsissa jokainen sovelluksen asennus voi tuottaa "yllätyksen" jonka kanssa saa sitten askaroida varsin pitkään."

        Teet jotain perustavalla tavalla väärin. Kumma juttu kun minulla ei niitä "yllätyksiä" ole.


    • 2222222222228

      Jos fsecure ei ole iso niin ei kannata välittää. Yleensä riittää kunhan asentaa/siirtää ne suuremmat ohjelmakokonaisuudet toisaalle.

      Siirtämisen voi tehdä vaikka tekemällä symbolisen linkin komennolla "mklink". Asiaan tarkempi perehtyminen jätetään omalle vastuulle.

    • tietämätön

      Ok. Loisin symbolisen linkin juncin magic linkillä, mutta sitä ei voi muodostaa jo täytetylle kansiolle. Jotkut ohjelmat tuntuu menevän program filesx84 kansioon, mutta siinä on paljon kaikkee windows tiedostoo eli uskaltaisiko tyhjentää se? Voisiko asennettavalle ohjelmalle luoda prog.files x84 valmiiksi puhtaan kansion sillä nimellä, jolla se muutenkin asentaisi????

    • Ohjelmistojen asennuskansio on Windowsissa se Program Files ja se on oletuksena samalla osiolla kuin käyttöjärjestelmä, eikä sitä ole syytä muuttaa.

      Tämä on lähinnä sinun ongelmasi kun haluat levitellä niitä ohjelmia eri paikkoihin. Olisi kannattanut ostaa riittävän kokoinen kiintolevy järjestelmälevyksi.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      114
      8584
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      40
      2595
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      124
      2323
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      23
      1976
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1714
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1529
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1477
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1419
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1292
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      13
      1203
    Aihe