Miksi autonkorjaus maksaa maltaita? Tässä syy!

Uskomatonta menoa

Kävin eräällä korjaamolla vaihdattamassa jarrupalat.

Kysyin kauanko menee, sanoivat että puolisen tuntia, voit odottaa täällä.

Katselin touhua lasin takaa, ja meininki oli äärimmäisen verkkaista ja huoletonta.

Operaatiossa meni lopulta lähes tunti, ja sinä aikana tapahtui seuraavaa:

-Autonkorjaaja kävi kaksi (2) kertaa kahvilla.
-Autonkorjaaja poltti kolme (3) tupakkaa
-Autonkorjaaja notkui puhelimessa kolmeen (3) otteeseen, yhteensä n 20 min.
-Itse huoltotoimenpiteeseen Herra autonkorjaaja uhrasi n. 15 minuuttia kallista aikaansa koko aikana.

Lasku tuli kuitenkin tunnin työstä osista, ja pienen vittuiIun jälkeen vastaanotin laskun sihteeriltä pitkin hampain. Asiakaspalaute seurasi perästä.

64

2939

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jjfjjfjgkfjjfjfkfld

      No minimilaskutus on kuitenkin tunti, joten etpä mitään hävinnyt. Suomessa duunari saa niin huonoa palkkaa, että rehkimään ei kannata alkaa.
      Laskutushinnat o kyllä hyviä, mutta moni vetää välistä ja duunarille jää vain jämät. Ei se paljoa motivoi.
      Ja se on valinnanvapaus itse päättää missä huollattaa. Onhan niitäkin, jotka pimeästi tekevät ja hommalle sovitaan kiinteä hinta, kesti mitä kesti.

      • iagtfrdsezhtg

        En tiedä miten teilläpäin on mutta minimi on täällä puolituntia. Mulle vaihdettiin pakoputket loppu pätkä, noin puolet siitä mitä auton alla ja toinen etuiskari.
        Lasku oli pienempi kuin pelkäsin. Tämä ihan bensa-aseman yhteydessä olevalla korjaamolla.

        Ammattimiehen ei noissakaan hommissa kannata tehdä töitä muille.
        Oma verstas ja reilu meininki niin tienaa varsin hyvin. Sellaisella olen käyttänyt tuon edullisen jälkeen koska edullisempi. Esim vetonivelet vaihtoi alle satasen.


      • Näin se menee

        Kun on töitä tekevinnään voi ruokpöydässäkin olla syövinnään.


      • Ette kuulkaa
        iagtfrdsezhtg kirjoitti:

        En tiedä miten teilläpäin on mutta minimi on täällä puolituntia. Mulle vaihdettiin pakoputket loppu pätkä, noin puolet siitä mitä auton alla ja toinen etuiskari.
        Lasku oli pienempi kuin pelkäsin. Tämä ihan bensa-aseman yhteydessä olevalla korjaamolla.

        Ammattimiehen ei noissakaan hommissa kannata tehdä töitä muille.
        Oma verstas ja reilu meininki niin tienaa varsin hyvin. Sellaisella olen käyttänyt tuon edullisen jälkeen koska edullisempi. Esim vetonivelet vaihtoi alle satasen.

        arvaakaan, mitä maksaa vanhan Sitikan hydrauliikan korjauttaminen Vehon pajalla... Se vie konkurssiin.


      • Ette kuulkaa kirjoitti:

        arvaakaan, mitä maksaa vanhan Sitikan hydrauliikan korjauttaminen Vehon pajalla... Se vie konkurssiin.

        Vanhan sitikan korjauttaminen on halpaa, tampereella France-Moteur
        liikkeessä. Palvelu on ollut hyvää, ainakin meikäläiselle.

        Paljon ei ole auto edes tarvinnut. Osat on halpoja vanhaan xantiaan
        ja auto on miellyttävä ajella ja toimintavarma, eikä se ruostu helpolla.

        Miks päästät hydraulikkasi huonoon kuntoon. Hydrauliputket on halpoja ja samoin jousipallot, lisäks niiden vaihtamien on helppo toimenpide.

        Mikäli olet rikkonut hydrauliikka pumpun huonojen iskareiden kanssa niin ketä voi syyttää.

        Pumppu on suht tyyris. Lisäksi jos hydrauliikka on tuttua siinä on
        aksiaali pumppu (revolveri tyylinen) joka on toimintavarma, mikäli se vain saa jokatilanteessa öljyä, eikä pääse käymään kuivana.

        Hydraulikka on kaikkien kaivinkoneiden yms käyttävoimana, ja se jos mikä on toimintavarmaa, muut mekaniset viat on asia erikseen.


      • Mitäs läksit..nii-i!

      • *************

        Mitenkähän on.Onko se nyt asiakkaan syy,jos sak on neuvotellut huonot palkat autonkorjaajille ?


      • Sinähän se
        meredius kirjoitti:

        Vanhan sitikan korjauttaminen on halpaa, tampereella France-Moteur
        liikkeessä. Palvelu on ollut hyvää, ainakin meikäläiselle.

        Paljon ei ole auto edes tarvinnut. Osat on halpoja vanhaan xantiaan
        ja auto on miellyttävä ajella ja toimintavarma, eikä se ruostu helpolla.

        Miks päästät hydraulikkasi huonoon kuntoon. Hydrauliputket on halpoja ja samoin jousipallot, lisäks niiden vaihtamien on helppo toimenpide.

        Mikäli olet rikkonut hydrauliikka pumpun huonojen iskareiden kanssa niin ketä voi syyttää.

        Pumppu on suht tyyris. Lisäksi jos hydrauliikka on tuttua siinä on
        aksiaali pumppu (revolveri tyylinen) joka on toimintavarma, mikäli se vain saa jokatilanteessa öljyä, eikä pääse käymään kuivana.

        Hydraulikka on kaikkien kaivinkoneiden yms käyttävoimana, ja se jos mikä on toimintavarmaa, muut mekaniset viat on asia erikseen.

        varsin perke-leellinen syyttelijä olet! Minulla oli aikoinaan neljä vuotta vanha Xantia, jonka ostin käytettynä Veholta, joten aivan satavarmasti se oli joku muu kuin minä, nimittäin edellinen omistaja, joka päästi hydrauliikan huonoon kuntoon! Hydrauliikka hajosi rapiat puoli vuotta ajettuani, eli auto oli silloin alle viisivuotias. Iskareissa ei vikaa ollut, joten älässaatana rupea syyttelemään! Kehtaisivat Vehon konnat edes pitää myynnissä autoa, joka oli hajoamisvalmis jo alle viisivuotiaana, ja samat tyypit rokottivat 3000 markkaa hydrauliikan korjaamisesta. Kaissä ymmärrät, kuka on syyllinen: Veho?


      • tsädäm

        Voi poika parat. Tuo kaikki on PIENTÄ! Merkkiliikkeessä käytetään tarvikeosia, korjataan kuusi kertaa samaa vikaa (yhdestä maksoin, kaikki muu takuuseen). Ihan turha sanoa ettei minulle tule kuluja. Työpäivä pitää ottaa vapaata, 140 km suuntaansa ajoa = päivä menee. Turha sanoa että miksi et käytä lähempänä, kun on LÄHIN. Merkkiliikkeessä asennetaan vääriä osia. Merkkiliikkeessä sitä sun tätä. Ihan turha luulla että vien sinne enään. Yritän vain päästä erilleen. Ei tahdo onnistua kun ei saa autoa kuntoon niin että se kestäisi asennetuilta osiltaan ns. normaalin kestoiän.


      • duunarin palaute

        Suomessa on niin huonot palkat suhteessa hintatasoon, eli siinä syy. Ei kuule motivoi rehkiä töissä ja ei auta rikkaan porvarin kuin maksaa. Varsinkin kun itse ei osaa tehdä vaihtaa niin jarrupaloja.


      • Kyllä.
        ************* kirjoitti:

        Mitenkähän on.Onko se nyt asiakkaan syy,jos sak on neuvotellut huonot palkat autonkorjaajille ?

        Meillä Tampereen Ford-liikkeessä ASIAKAS ON AINA MULUKKU!


    • Mikset vaihd ite?

      jarrupaloje vaihto on helpoimpii hommii,vaihtaa parkkipaikal eri sit uusia jotain jarruputkia.

    • Nin se on

      Samanlaista työntekoa se on muillakin työpaikoilla. Todellista työntekoa on alle puolet ajasta ja ehkä hyvä niin. Jos ollaan liukuhihnalla niin siinä voimat loppuu nopeasti.

      Suomalaisen kuluttajan ongelma on siinä että miikään ei saisi maksaa mitään. Palkat ja sivukulut ovat korkeat tässä yhteiskunnassa joten ihan halvalla ei pääse mitenkään. Ostan itsekin tavarat netin kautta, korjaan autoa itse jonkin verran tai viimeksi korjauttaessani ei kuittia tullut. Seuraavan auton huollot aion teettää Virossa vuotuisella viinanhakureissulla.

      Suomen ongelma on riippuvuus vientiteollisuudesta, työttömyys ja suuri passiiviväestön määrä. Kun kaksi ja puoli miljoona työtätekevää elättää kolme miljoonaa muuta niin eipä ihme että verot ja maksut ovat korkeat.

      • Se suurin

        ongelma suomessa on kuitenkin moraalin puute. Veroja kierretään niin paljon kuin vain voidaan. Ja kuta rikkaampi ja isompi yritys sen helpompi se on ja sitä jopa suositaan valtiovallan taholta. Kikkailemalla konserniavustuksilla voi saada sievoiset summat piiloon verottajalta.

        Jos kaikki, niin pikkunilkit kuin isorikkaat ja heidän yrityksensä maksaisivat veronsa kuten vielä niinkin myöhään kuin 80-luvulla oli tapana, suomella ei olisi mitään ongelmia valtiontalouden velkaantumisen kanssa.


      • bjfjjdkdffjjfkfllf

        Työtähän tehdään juuri niin paljon kuin palkkaa maksetaan, ei tippaakaan yli!
        Norjan palkoilla kehtaa koko työajan tehdä töitä, suomessa vähän vajaat puolet työajasta työntekoon on aika kohtuullinen tahti.


      • Emmää tiärä

        Mistäs mää viä säästän?
        Viinanhakureisuja en tartte,nuuskaa en vedä ja tekarit suussa ei vaari hualtoo jonka autolle teen itte.


      • Logus
        Se suurin kirjoitti:

        ongelma suomessa on kuitenkin moraalin puute. Veroja kierretään niin paljon kuin vain voidaan. Ja kuta rikkaampi ja isompi yritys sen helpompi se on ja sitä jopa suositaan valtiovallan taholta. Kikkailemalla konserniavustuksilla voi saada sievoiset summat piiloon verottajalta.

        Jos kaikki, niin pikkunilkit kuin isorikkaat ja heidän yrityksensä maksaisivat veronsa kuten vielä niinkin myöhään kuin 80-luvulla oli tapana, suomella ei olisi mitään ongelmia valtiontalouden velkaantumisen kanssa.

        "Jos kaikki, niin pikkunilkit kuin isorikkaat ja heidän yrityksensä maksaisivat veronsa kuten vielä niinkin myöhään kuin 80-luvulla oli tapana, suomella ei olisi mitään ongelmia valtiontalouden velkaantumisen kanssa. "

        Suurin yksittäinen kuluerä tässä maassa ovat alkoholihaitat, ja jos näin ei olisi, Suomella ei olisi mitään ongelmia valtiontalouden velkaantumisen kanssa.

        http://www.mtv.fi/uutiset/kotimaa/artikkeli/tutkijat-suomessa-meneillaan-alkoholikatastrofi/1889630


    • Kerro vielä

      erään korjaamon nimi.

    • Roskaa!

      * puhelimessa 20 min
      * 2 x tupakkatauko = 10 min. (tupakka palaa 5 min.)
      * 2 x kahvitauko = 10 min.
      _______________________
      * pelkät tauot 40 min
      itse työ 15 min.
      = 55 min.

      Ei sovi antamaasi aikaraamiin, eli valehtelet.

      • Unohdin vielä

        sen kolmannen tupakan, eli 5 min. lisää!


      • Yks unohtu

        Laskutustietojen antamiseen hyvnännäköiselle sihteerikölle meni 5 min. => yht 60 min.


      • TAIS KORJAAJA LÖYTYÄ

        pilkunviilaaja,pilkunnussija !


    • ota näistä selvää

      No volvon vasen sähköllä toimiva ikkuna ei toiminut. Kysyin korjaushintaa muutamalta korjaamolta mm. volvojen edustajilta.
      Kysyin myös Biliasta(volvo) herttoniemestä siellä hinta oli alle 50% kalleimmasta. Vein Biliaan ja toteutunut kustannus oli edelleen alle 50% kalleimmasta arviosta.
      Kannattaa toisinaan käyttää auton edustusliikettä.

    • hhaha

      Kannattaa vaihtaa itse jos ei ole tyytyväinen toisen työhön. asentaja tuskin veloitukseen on vaikuttanut tässäkään tapauksesa.

      • Edullista on

        Ja jos ei itse osaa niin vie Viroon, heti on paljon halvempaa. Nykyään huollatan auton Virossa. Vastaavassa merkkiliikkessä Virossa todella paljon edullisempaa kuin Suomessa ja tekevät myös mitä sanovat, en vaihtaisi.


      • Vieläkin ihmeissään
        Edullista on kirjoitti:

        Ja jos ei itse osaa niin vie Viroon, heti on paljon halvempaa. Nykyään huollatan auton Virossa. Vastaavassa merkkiliikkessä Virossa todella paljon edullisempaa kuin Suomessa ja tekevät myös mitä sanovat, en vaihtaisi.

        Ja jopa Ruotsissa halvempaa. Kävin aikoinaan lomareissulla pohjois Ruotsissa vaihdattamassa puhjenneen pakoputken Saabiin ja olin letnää persielleni kun näin laskun. Se oli töineen kaikkineen alle puolet siitä mitä olin vastikään ennen lähtöä Suomessa kysellyt. Kolme-neljä ukkoa hääräsi asian kimpussa eikä aikaa tuhraantunut nimeksikään ja asia saatiin viidessä minuutissa alulle siitä hetkestä kun eka kertaa eläissäni saavuin korjaamolle.

        Onko Suomenmaassa jotain mätää?


      • pilkkahintaan
        Edullista on kirjoitti:

        Ja jos ei itse osaa niin vie Viroon, heti on paljon halvempaa. Nykyään huollatan auton Virossa. Vastaavassa merkkiliikkessä Virossa todella paljon edullisempaa kuin Suomessa ja tekevät myös mitä sanovat, en vaihtaisi.

        Mersun osia kannattaa hakea Saksasta. Putosin selälleni kun vaihdatin lasinpyyhkijät siellä!


      • Toki on
        Vieläkin ihmeissään kirjoitti:

        Ja jopa Ruotsissa halvempaa. Kävin aikoinaan lomareissulla pohjois Ruotsissa vaihdattamassa puhjenneen pakoputken Saabiin ja olin letnää persielleni kun näin laskun. Se oli töineen kaikkineen alle puolet siitä mitä olin vastikään ennen lähtöä Suomessa kysellyt. Kolme-neljä ukkoa hääräsi asian kimpussa eikä aikaa tuhraantunut nimeksikään ja asia saatiin viidessä minuutissa alulle siitä hetkestä kun eka kertaa eläissäni saavuin korjaamolle.

        Onko Suomenmaassa jotain mätää?

        "Onko Suomenmaassa jotain mätää? "

        On toki, mm. kaltaisesi veronkiertäjät joiden mielestä verot kuuluu valtion maksettaviksi. Ei niitä montaa kaltaistasi tarvita jotka autonsa huollattaa ulkomaillla, niin johan on yksi ukko taas kotimaassa sossun luukulla. Kantakaa vastuunne idiootit.


      • kjxjjffjflrkjgclclf
        Vieläkin ihmeissään kirjoitti:

        Ja jopa Ruotsissa halvempaa. Kävin aikoinaan lomareissulla pohjois Ruotsissa vaihdattamassa puhjenneen pakoputken Saabiin ja olin letnää persielleni kun näin laskun. Se oli töineen kaikkineen alle puolet siitä mitä olin vastikään ennen lähtöä Suomessa kysellyt. Kolme-neljä ukkoa hääräsi asian kimpussa eikä aikaa tuhraantunut nimeksikään ja asia saatiin viidessä minuutissa alulle siitä hetkestä kun eka kertaa eläissäni saavuin korjaamolle.

        Onko Suomenmaassa jotain mätää?

        No ruotsissa kaikki on halvempaa. Viimeksi kävin hammaslääkärissä, niin maksoi vähemmän kuin suomessa julkisen puolen "ilmainen"..
        Paluumatkalla haaparannalta auto täyteen juomia ja ruokia. Sekä nuuskaa se sallittu määrä. Tai saattoi siinä vähän enemmänkin olla..


      • EUonHienoAsia
        pilkkahintaan kirjoitti:

        Mersun osia kannattaa hakea Saksasta. Putosin selälleni kun vaihdatin lasinpyyhkijät siellä!

        Toivottavasti et loukannut itseäsi ja joutunut sairaalaan.

        Vakavasti ottaen varaosia voi tilata netin välityksellä ja tietyt osat on helppo vaihtaa jos tietää mikä on vikana. Edullisella vikakoodin lukulaitteella pääsee alkuun ja netistä löytyy korjausvinkkejä.

        Autokorjaamoja kannattaa toki kilpailuttaa ja merkkihuolto ei yleensä koskaan ole halvin vaihtoehto. Useimmiten toki paras osaaminen löytyy sieltä.

        Omalla kohdalla Audin vaihdelaatikko hajosi noin 60000 kilometrin jälkeen. Merkkihuolto tarjosi korjausta 6000 euron hintaan. Ei merkkihuolto hankki käytetyn laatikon ja laittoi vaihdelaatikon paikalle 2500 euron hintaan.

        Hieno homma on Viron läheisyys kun auton voi edullisesti huollattaa siellä suomalaista hintatasoa edullisemmin.


      • halvalla
        kjxjjffjflrkjgclclf kirjoitti:

        No ruotsissa kaikki on halvempaa. Viimeksi kävin hammaslääkärissä, niin maksoi vähemmän kuin suomessa julkisen puolen "ilmainen"..
        Paluumatkalla haaparannalta auto täyteen juomia ja ruokia. Sekä nuuskaa se sallittu määrä. Tai saattoi siinä vähän enemmänkin olla..

        ..ja se matka sinne Ruotsiin olikin sitten ilmainen vai...

        Käsittämätöntä että kannattaa työllistää kaikkia muita kuin suomalaisia!


    • VeroparatiisitKiinni

      Yksityisautoilu on ylikorostettua, sitä joutaakin karsia.

      Työväestölle maksetaan niin surkeita palkkoja, ettei todellakaan kannata rehkiä.

    • ei ikinä enää

      Itse lensin selälleni laskun määrästä kun huollatin eräässä merkkiliikkeesä autoani Konalassa.

      • at3

        Kysykääpä ihmiset ensin korjaamoista että onko laskutus 15min/30min tai 1h syklitys! Hintaerot tuleekin juuri tästä eli säästöä tulee kunhan kyselee eri paikoista ja välttämättä merkkiliike ei ole kallein.


    • Hullu maksaa liikaa

      Itse sovin hinnan etukäteen, niin ei tule ylläreitä.

    • hinta arviota

      tai kysyy etu käteen arviota normi huollosta.

    • Tuo on yleistä

      Tuo on kovin yleistä että liikkeet kusettaa asiakkaita minkä kerkiävät. Hinnat nousevat ja palvelu sen kuin vain huononee. Ei mikään ihme kun firmat kaatuu ja työttomiä tulee myös lisää. Käsittämätöntä että MOL / TE-Keskuksen mielestä näitä vilunki firmoja tulisi tukea työllisyystuin ja sun muilla toimilla. Hullua kun se on!.

    • vaihtuu

      Ei se noin ole joka liikkeessä.Kyllä aloittajan mainitsemat työntekijät lähtevät firmasta tavalla tai toisella.Se on yksinkertaisesti kysynnän ja tarjonnan laki ja vapaan kilpailun tulos että hommat vähenee jos naapuri laskuttaa samasta työstä vähemmän.
      Sama se on remppafirmoissakin jotka tekevät esimerkiksi vakuutusyhtiöille ettei se jatkuva ylihinnoittelu tule toimimaan kun nopeampiakin yrityksiä löytyy.Saman ovat huomanneet isännöitsijätkin ettei se firman hyvä maine ole ikuista jos työntekijöihin pesityy noita hyvillä puhelahjoilla varustettuja työntekijöitä.

    • sipuli ilman pihviä

      Sensijaan että itket täällä keskustelupalstalla jälkikäteen niin olisit vaikka vaihtanut itse ne vitun jarrupalat, ei tarvisi itkeä kahvitauoista tai hinnasta.

    • Kommunistit laiskoja

      Tyypillinen kommunisti töissä. Se siinä maksaa.

    • -kommentti-

      Etpä itsekään varmaan täydellä tykitä koko työaikaasi aina, miksi autonkorjaajankaan pitäisi? Mutta tuohon että onko ihan viisasta vaihdattaa jarrupaloja kun sen voi tehdä itsekin? Ja toisekseen jos niitä vaihdattelee niin kalleintahan se on vaihdatella yksi kerrallaan, olisit vaihdattanut kaikkiin pyöriin kerralla ja levyt myös niin menisi pitkään ilman pellleilyjä. Joku kolme vuotta sitten hain biltemasta palat ja levyt jokaiseen pyörään, olisiko maksanut yhteensä reilun 200e ja vaihdoin itse kaikki, eipä ole tarvinnut katsastuksissakaan käydä kuin näyttämässä ja voi sanoa että kannatti.

    • Laiska paskaduunari

      Tyypillinen laiska loispummiduunari, joka tarvitsisi turpaansa.

      • Har har har

        Ikävä kyllä sovinisti audimies vaan ei voi tehdä muutakuin maksaa lasku.


    • wernerska

      Jarrupalat kannattaa vaihdattaa muiden huolto töiden yhteydessä ne menee siinä samalla muiden töiden ohessa.

    • Merkkiliike on paras

      Kumpi nyt aloittajaa enemmän kiukuttaa, sekö että aikaa kului luvattua enemmän vai että maksoit tunnista? Jos merkkiliikkeessä käytät autoasi niin laskutettava aika katsotaan tehtaan järjestelmästä. Tällöin ei ole loppusummaan mitään merkitystä tekeekö asentaja esim tässä tapauksessa jarruhommaa 10min vai 2tuntia se summa on molemmissa tapauksissa sentilleen sama.. Jos taasen käytät pärnäsen merkkivapaata korjaamoa, niin sano ensi kerralla ettet tarvitse kuittia työstä.. Voi olla että säätät muutaman euron lisää... Tilaa vielä itse osat ulkomailta niin jää muutama kolikko lisää taskunpohjalle...

    • persaukiselle kallis

      menkää naapurin korjaajaa häiritseen illalla ja sen autonosturille vähän vilkaseen niin saat halvalla,sitten kun naapuri pyytää 10e niin niin sehän on kallista,saatana mitä apinoita.ostakaa oma nosturi niin saatte nostella ihan niin paljon kun huvittaa romujanne.

    • köyhä

      Suomi kallis maa sillä ahneet vetää välistä. Ahneus vain tuppaa kääntyä itseään vastaan. Korjaamovelotus 50e vähintään tunnilta ja varaosien hinnat pilvissä vertaa mihin maahan tahansa. Pienikin korjaus sen 300e. Tällä touhulla enemmän ja enemmän romuja liikenteessä.

      • Lottovoittajienmaa

        No pelkästään duunarin palkkoihin ja sivukuluihin menee 60€/tunti, tuskin edes riittää, kun lasketaan vielä tohon sairas/pekkas/pyhä/loma-päivät. Sitten kun se vielä pitää noita omia taukoja, niin älkää nyt enää ihmetelkö, miksi kaikki maksaa ihan helevetisti.

        Kun tuntiliksan kertoo kolmella, niin se on se summa, minkä työnantaja maksaa.


    • tukku raahaa

      maaseudun pikku korjaamot pääsee 40-50e tunti mutta merkki huollot nyppää jo lähen 100e tunti.

    • Naapuri vaihtoi

      autoonsa jarrupaloja.

      Tulipa sitten mätky pimeästä bisneksestä.

      Paljoa en virkailijalle soittaessa värittänyt.

    • dodgeri

      Kas kun ei ole peräti kielletty oman auton korjaamista, koska sehän on tietysti riski kun maallikko tekee jotakin, joka vaikuttaa yleiseen tieliikenneturvallisuuteen.

      Mutta koska on katsastus, niin samahan se kuka on laittanut, jos läpäisee tarkastuksen.

      Tuskin pystyn enää 1993-mallin Chryslerini jälkeen autoa PITÄMÄÄN (vaikka saisi sen maksettuakin); ne ovat niin monimutkaisia korjata nuo 2000-luvun kulkimet ,että alta poies....:(

      • Audi Man

        Omaa autoani olen korjannut tarkoituksella saada se myyntikelpoiseen kuntoon. Tavoite on että ainakin sata kilometriä on moottorin vikavalo poissa päältä. Onneksi vikakoodit on helppo nollata edullisella laitteella ja tällä tavalla katsastuskin meni läpi heittämällä.....


    • ekassu

      Useammalla autokorjaamolla on ohjelma, joka antaa kullekkin työlle veloitusajan. Ns. nyrkkipajoilla sovitaan suullisesti mitä maksaa. Jos olit saanut arvion 1/2 tuntia ja sait tunnin laskun ja vieläpä näit että homaan ei todellakaan mennyt kuin sen 15 min niin aivan syystä siinä jo hermostuu. No asiakkaat äänestää jaloillaan ja tuttavapiirissä jutut leviää oli, varsinkin huonoa palvelua manataan kaikille tutuille.

      • Audi Man

        On niitä hyviäkin paikkoja joissa auton saa kuntoon järkevällä hinnalla.

        Audihuolloista voin suositella MJFixausta ihan oikeasti.


    • pellet

      huomaa kun kädettömät valittaa ja ei pysy työkalut-ole kokemusta.älkää valitelko hintoja ja en ole koskaan korjaamoa käyttänyt kun osaa tehdä ihan itse.

      mies vm -56

    • toivottavasti kestää

      minun auton osat maksoivat 200 eur...lasku 980 eur!

    • "mummeli""

      Sitikkakorjaamolla 2 äijää vaihtoi sulaketta 15 min. lasku 80 euroa, 5 euron osasta.
      Huoltoon vuoroa odotellassani kunntelin, kun 2 muuta naista haukkuivat paikkaa kusetuspaikaksi. Minkäs teet, kun on ainoa merkkikorjaamo paikkakunnalla.

      Sulakkeet on vaihtuneet muualla ja muutkin korjaukset, mutta joskus on pakko mennä sinne kusetuspaikkaan.

      • sdfsdfgsdfsdfg

        Miksi ne sulakkeet autossasi palavat, ja ilmeisesti aika usein? Jotain vikaa sähköissä varmaan.


      • nkdkkdkdldldkdkjd

        Miksi sen pitäisi olla merkkikorjaamo? Itse vien autoni sellaiseen paikkaan, jossa se korjataan. Sulakkeen vaihto ei ole korjausta. Se olisi, että ratkaistaisiin ongelma miksi sulake on palanut ja korjattaisiin ettei pala uudestaan.


    • usko pois

      Kuule ei ne isolla palkallakaan olet tee oikeita töitä noinkaan paljoa. Miksi siis normaali duunarinkaan pitäisi?

    • K-yrpä

      Kuulkaa! töihin/röihin iiso termari kaffea mukaan ja joka tunti kaffi "tunti" ollaan maksavinaan palkkaa,niin ollaan tekevinämme töitäkin :) Rauh ruah haaa.. mikäkö mättää?? saatanan lampaat,ku annatte nussia ihtiänne persauksiin ja sitte huuetaan ettei saa huorata :D HAAAA haaaaa

    • tarkkana

      Joo, ottakaapa selvää kun viette autonne vaikka jakohihnan vaihtoon niin tuleeko se kiristäjä myös vaihdettua, laskussa se ainakin näkyy varmasti!!

    • mersu A

      Autoilu kallista mutten halua luopua, helpottaa elämää. toukokuussa autoiluun meni kaikkine korjauskuluineen, huoltoineen, vuoden vakuutuksineen yli 2000e. auto 15v vanha ja välillä jättää tielle, toivottavasti toimiii taas kauan....

    • Late Lapista.

      Olipas asentaja varsinainen salamasanteri jos vaihtoi jarrupalat 15 minuutissa ! Takuulla oli viidentähden asentaja !

      Late Lapista. SSSS Ry!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuvat! Dannyyn liitetty Helmi Loukasmäki, 22, on puhjennut naisena kukkaan - Some sekoaa: "Sä..."

      Ooo, kaunis aikuinen nainen Helmistä on kasvanut siinä yli 80-vuotiaan Dannyn rinnalla! Katso uudet kuvat: https://ww
      Suomalaiset julkkikset
      48
      3541
    2. Henkirikos Alakylässä

      Nainen löydetty elottomana, mies otettu kiinni. Mitä on tapahtunut?
      Seinäjoki
      47
      2581
    3. Suodatinpussin kastelemalla saa parempaa kahvia

      Kokeilin niksiä ja kyllä tämä kahvi on parempaa nyt. Ei lainkaan maistu paperiselta. Huljuttelee hanan alla suppiloa pap
      Maailman menoa
      125
      1910
    4. Tidätkö nainen

      että suoraan sanottuna v.tut.aa että pääsit näin lähelle minua. Ei olisi oikeasti aikaa tähän mutta silti aina välillä o
      Ikävä
      100
      1693
    5. Onkohan sinulla kaikki hyvin?

      Nyt vähän sellainen outo tunne tuli. Sinun asiasi niin ei minulle toki tarvitse kertoa. Kunhan mietin...
      Ikävä
      38
      1127
    6. Mikä on kaivattusi etunimi?

      Otsikossa siis on kysymys eriteltynä. Vain oikeat vastaukset hyväksytään.
      Ikävä
      47
      1068
    7. Viimeinen reissu tälle kesälle

      Pian se syksy on. Hyvää huomenta ja aurinkoista päivää. ☕🌞🍁🌻🐺❤️
      Ikävä
      173
      1016
    8. En kestä katsoa

      Sitä miten sinusta on muut kiinnostuneita. Olen kateellinen. Siksi pitäisi lähteä pois
      Ikävä
      84
      946
    9. Huikeeta, mahtavaa, ihan mielettömän upeeta

      Me ostettiin talo Espanjasta. Tosin saadaan käyttää sitä vain muutama viikko vuodessa kun on monta muutakin ostajaa! M
      Kotimaiset julkkisjuorut
      175
      916
    10. Oho! Arja Koriseva paljastaa TTK:n ekasta suorasta lähetyksestä: "On vähän ärsyttävä yhtälö!"

      Upea Arja Koriseva! Tsemppiä haasteelliseen tilanteeseen! Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde/oho-arja-koriseva-
      Suomalaiset julkkikset
      14
      864
    Aihe