Kalakauppaa Kotkassa?

Vasta muuttanut

Eli onko Kotkassa kalakauppaa josta saisi ostettua esimerkiksi tuoretta miekkakalaa kalamestarilta ja onko tietoa paljonko maksaa jos kysyy valmiiksi fileinä leikattuna? Olen vasta muuttanut vaimon kanssa Kotkaan joten ihan kaikki paikat eivät ole vielä tutuksi tulleet. Vaimon synttärit lähestyy ja ajattelin kokata hänelle grillattua miekkakalaa hedelmävartailla. Opin reseptin lomamatkalla Portugalissa kun kävin syömässä sitä yhdessä paikallisessa merenrantaravintolassa. Oli sen verran hyvää, että pyysin kokilta reseptin. Kiitos tiedoista näin etukäteen.

15

1679

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kuhafile

Suomenlahdessa ei esiinny miekkakalaa, joten outoa kuvitella saavansa sitä tuoreena Suomesta. Mikähän tämänkin kirjoituksen idea oli, kuvittelitko olevasi hauska?

• kalastaja67

Itseasiassa miekkakala elää aika isolla alueella ja kyllä sitä Itämeressäkin on vaikkakin harvoin sitä saa sieltä. Suomenlahti on vain Itämeren itäisin lahti eli sieltä on mahdollista saada miekkakalaa vaikka se on harvinainen otus Itämeressä. Enimmäkseen se viihtyy lämpimillä suolaisilla vesillä, mutta joskus eksyy Itämereenkin muiden otusten kanssa kun Itämereen tulee valtamerestä suolaista vettä.

• ulukomailta

No mites, maistuiko hailit siellä Porttukaalissa?

• Punikkitollot

Kotkalaiselle kelpaa purkkitonnikala. Mikäli siis osaa avata sen purkin.

• Börjetäti

Hain juuri Robbarilta eldoraado tonnikalaa jota sitten grillataan Puistolassa. Lisukkeeksi aion laittaa sipsejä ja salaattikastikkeeksi Karhuolutta.

Musti ja Tessu saavat sitten omat grillimakkaransa ja kuivattuja kanaraksuja.

• Verkkoilija

Mä sain Kotkan rannikolta valaan ja nyt on hyvää lihaa pitkäksi aikaa

• kamala saalis
        Verkkoilija kirjoitti:

Mä sain Kotkan rannikolta valaan ja nyt on hyvää lihaa pitkäksi aikaa

Kellistä se karkkarin siiderivalas ennenkuin se herää ja on krapulaisen äkeä.

• Shad Rap

Kuusisessa on kalasatama ja taatusti tuoretta kalaa

• Kalasaalistaja

Tuoreita kännikalojako?

• Jördepoeka
        Kalasaalistaja kirjoitti:

Tuoreita kännikalojako?

Kuusisesta on kuulemma jotkut kokit saaneet tuoretta miekkakalaa. En sitten tiedä onko se siellä kuinka usein valikoimassa vai onko ihmiset tehneet erikoispyyntöjä. Ainakin muutamalla suomalaisella kokilla on blogi ja ovat kertoneet, että ostavat kyseistä kalaa kalamestareilta.

• kerran viikossa haen

Halosen valmiiksi paistetut,tuoreet silakkapihvit.

• Hyvvää

Mää naatiskelen välillä sillin kuvetta.

• Otan Kohvia

Taidankin lähteä näin Juhannusaamuna onkimaan Sapokkaan miekkakaloja, jos niitä kerran täällä uiskentelee. Kauankohan pitäisi varata aikaa, ennenkuin miekkakala käy onkeen? "Mitäs mies? Ongin tässä miekkakaloja..."

• ei muuta

Kännikaloja siellä on.

• kalastaja67

Siitä vaan jos välineet löytyy. Muista vaan, että kyseinen otus painaa helposti jopa sen 500kg joten ihan tavallisella virvelillä et sitä ylös saa. Ulkomaillahan tuo on urheilukalastuksen kohteena suosittu, mutta Suomessa ei taida kovin montaa harrastajaa olla.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Näin lähellä

Se on näin 🤏 lähellä että heitän hanskat tiskiin sun kanssasi.
      Ikävä
      74
      3397
    2. Kerro jotakin hauskaa. :)

Kirjoita jotakin mukavaa vaikka kaivatustasi. :) Ei törkytekstejä kiitos. :)
      Ikävä
      75
      3127
    3. Mä sanon tän suoraan.

Se on sun käytös mikä ajaa pois. Et välitä muitten tunteista kun omistasi.
      Ikävä
      68
      3002
    4. On olemassa tiettyjä sääntöjä!

Ja jos aiot pärjätä mun kanssa niin teet vain niinkuin mä sanon. Mieheltä Naiselle
      Ikävä
      66
      2671
    5. Oliko pakko olla taas tyly?

Miksi oot niin tyly mua kohtaan nykyään? Ei edes tunneta kunnolla. Katseita vaihdettu ja varmasti tunteet molemmin puoli
      Ikävä
      44
      2182
    6. Olen niin yksinäinen...

... puhukaa mulle jotain kivaa 🥺
      Ikävä
      61
      1739
    7. Huomenna heitän järjen

romukoppaan ja annan tunteen viedä. Kerran tässä kuitenkin vain eletään. Muistan myös jonkun minua viisaamman sanoneen,
      Ikävä
      25
      1707
    8. Lähtisitkö nainen

🚐Reissuun matkailuautolla🤔 👋😎❤️
      Ikävä
      35
      1705
    9. Hyvää huomenta

Hyvää huomenta ja alkavaa viikonloppua ihanalle naiselle! Mitä ikinä teetkään, niin täälä sua yksi miekkonen ajattelee.
      Ikävä
      18
      1679
    10. Perjantai-ilta ootko nainen menos

Bilettää löytyyks jäbii? Tai jotain muita
      Ikävä
      60
      1628
    Aihe