minulla on iso läjä vanhoja postimerkkejä leimattuina, postimerkit on liotettu irti alkuperöisistä kuorista, joten leima ei näy kokonaisuudessaan. onkohan näillä mitään arvoa, jos joukosta sattuukin löytymään jokin harvinaisuus? vai hukkuuko arvo osittaiseen leimaan?
löytyykö pirkanmaalta joku jonnekka voisi näitä viedä ja näyttää?
vanhojen postimerkkien arvosta
8
358
Vastaukset
- mnorth
Minkä maalaisia ja ikäarvio?
- postimerkit
löytyy vähän joka maasta. suomalaisia, ruotsalaisia, belgia, republigue de guine, cupa ja paljon muita. vanhimmat ovat arviolta 1959 vuodelta, mutta pääosin ehkä 1970-80 luvulta. osa saattaisi olla jostakin postimerkkikerhosta tulleita? en tästäkään kyllä ole varma.
- en tajua
sodanjälkeiset irtomerkit eivät ole filateliaa vaan ovat lähinnä lapsille suunnattua harrastelua. pussita noita vaikka 100kpl pusseiksi ja kylkeen hinnaksi 2e. myy kirppiksellä tai netissä.
- merkkkien arvot6
niin no kalleimmat sodanjälkeiset merkit maksavat yli 100 000 euroa tai jopa 1 000 000 euroa tosin näitä merkkejä ei suomessakaan ole kellään
- €uro-merkki-fr
Itsellä pieni rivi ranskalaisen postin ensimmäisiä erikoissarjan €uro-apostimerkkejä, käyttämättömiä, ajalta jolloin Ranska liittyi euroon. En tosin tiedä miten paljon nitä painettiin ja myytiin kioskeissa, rajattu erä kuitenkin.
Ehkä ne joskus kaukaisessa tulevaisuudessa kiinostavat keräilijöitä. - Lehikoinen Jere
No moi aloitan keräilyn kertoisitteko mitä siihen tarvitsee vastatkaa
- joona1231
Kansio ja paikka josta voi niitä ostaa
- joona1231
Mulla on espanjalainen merkki vuodelta1912 onko sillä arvoa?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde212606- 1482244
Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän292242Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.522139Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti211742Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3881617Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään961556- 2881436
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131389- 1321389