Ap. t. 16:31
Niin he sanoivat: "Usko Herraan Jeesukseen, niin sinä pelastut, niin myös sinun perhekuntasi".
Tämän lisäksi monet uskonyhteisöt pitävät lisäoppeja välttämättömänä, että pelastuu. Esim:
1.) Tarvitaan toiselta uskovalta synninpäästö.
2.) Tarvitaan lapsikaste.
3.) Tarvitaan uskovien kaste.
4.) Tarvitaan tiivis seurakuntayhteys ja sen armoneuvojen noudattaminen.
Kuitenkin kaikki yleensä tunnustavat, että tuo usko Herraan Jeesukseen Kristukseen jo yksin pelastaa, eli yksin uskosta, yksin armosta ja yksin Kristuksen tähden.
Mutta mikä tässä sitten mättää?
Tässä mättää se, että tuon pelastavan uskon jälkeen nämä muut asiat ovat seuraamuksia elävästä uskosta Kristukseen. Ne eivät ole toisensa poissulkevia tai kokonaan poistyöntäviä, vaan elävän uskon täydentäjiä.
Kun Lasarus herätettiin kuolleista, niin tärkeintä oli ensin silloin synnyttää elävä elämä mieheen kuin ennen sitä saada kaste tai synninpäästö. Mitä ne olisivat hyödyttäneet kuollutta miestä ennen elävää elämää. Samoin on syntisen ihmisen laita. Usko Herraan Jeesukseen Kristukseen on niin voimakas voima, että siinä väistyy kuolemakin ("Joka uskoo minuun, se ei ikinä kuole", sanoo Jeesus). Uskoessaan Herraan Jeesukseen Kristukseen saa synnit anteeksi, saa sielun pelastuksen ja iankaikkisen elämän. Siksi on tärkeintä olla silmät luotuina Jeesukseen Kristukseen, joka ilmoitetaan Raamatussa Jumalan vanhurskaudeksi, jota meidän tulee etsiä, sillä Hänessä on kaikki yhdessä, YKSIN JEESUKSESSA KRISTUKSESSA!
Monenlaista "LISÄOPETUSTA".
57
246
Vastaukset
- Kai Epätoivola
Miksi sotket raamatun opetuksia.Lasarus oli uskovainen ja ei tarvinnut mitään
kastetta ja synninpäästöä.Jeesus sääli hänen läheisiään ja osoitti taivaallisen
voimansa herättämällä hänet kuolleista.Missä Lasarukselle joku ihminen synnit anteesi luki?
Missä ilmeni, että hän oli uskovainen, ja keneen uskoi?
Näkyykö ne Raamatussasi?
Kes.- teu.
Kesitas kirjoitti:
Missä Lasarukselle joku ihminen synnit anteesi luki?
Missä ilmeni, että hän oli uskovainen, ja keneen uskoi?
Näkyykö ne Raamatussasi?
Kes."Teuta "
Lazarus Uskoi Jeesukseen Ja hän oli hyväystävä JEESUKSELLE , Lazarus oli
Martan ja Marian veli , Ja hän oli puhtaaksi kirjoittaja Rappien palvelussa .
Kun hän (latsarus " kuoli ,ja Jeesus oli viivytellyt matkallaan noin 4 päivää ,ja kun
hän tuli Magdalaan , sanoi Martta , jos olisit ollut täällä ei hän olisi kuollut vaan sinä olisi parantanut hänet ,
Tähän sanoo Jeesus koska hän kuoli , martta sanoo siitä on jo neljättä päivää ja
hän haisee jo , Mutta Jeesus haluaa tuon ystävänsa herättää kuolleista , ja Hän menee haudan luo ,kansaa OLI KERÄÄANTYNYT ISOSTI. Jeesus rukoili ISÄNSÄ
VOIMAA JA TEKI SITTEN SEN MUKAAN , Hän sanoi haudan luna oleville kovalla
äänellä Vierittäkää kivi pois haudan suulta , ja heti tuli haju neniin , Ja Jeesus huusi siltä seisomalta NOUSE YLÖS LATSADUS , ja kohta hasju loppui ja haudasta alkoikuulua liinaisten kahinaa,. ja mies oli Lazarus ja ha vaihtoivat sanan.
Joh. 11:1-44.
Hyvää Juhannusta teu. kirjoitti:
"Teuta "
Lazarus Uskoi Jeesukseen Ja hän oli hyväystävä JEESUKSELLE , Lazarus oli
Martan ja Marian veli , Ja hän oli puhtaaksi kirjoittaja Rappien palvelussa .
Kun hän (latsarus " kuoli ,ja Jeesus oli viivytellyt matkallaan noin 4 päivää ,ja kun
hän tuli Magdalaan , sanoi Martta , jos olisit ollut täällä ei hän olisi kuollut vaan sinä olisi parantanut hänet ,
Tähän sanoo Jeesus koska hän kuoli , martta sanoo siitä on jo neljättä päivää ja
hän haisee jo , Mutta Jeesus haluaa tuon ystävänsa herättää kuolleista , ja Hän menee haudan luo ,kansaa OLI KERÄÄANTYNYT ISOSTI. Jeesus rukoili ISÄNSÄ
VOIMAA JA TEKI SITTEN SEN MUKAAN , Hän sanoi haudan luna oleville kovalla
äänellä Vierittäkää kivi pois haudan suulta , ja heti tuli haju neniin , Ja Jeesus huusi siltä seisomalta NOUSE YLÖS LATSADUS , ja kohta hasju loppui ja haudasta alkoikuulua liinaisten kahinaa,. ja mies oli Lazarus ja ha vaihtoivat sanan.
Joh. 11:1-44.
Hyvää JuhannustaOK Teuta.
Käydään sitten Lasarusta tarkemmin.
Missään ei ilmene Lasaruksen uskoa Jeesukseen, ainoastaan Hänen siskojensa usko. Marian usko puhutteli Jeesusta ja Hän itki myös itse, heltyi ja herätti Lasaruksen henkiin.
Henkiin herättäminen ei ollut kertomuksen fokus, vaan kuolleen saastaiseksi muuttuminen, lain mukaan 3 pv sisällä, sen päätyttyä.
Siksi Jeesus viivytteli, että isien perinne säännöt saadaan kumottua, olihan jo 4 päivää aikaa kuolemasta ja näin todistettiin se, että Jeesus on elämän ja kuoleman Herra.
Joh 11.
25 Jeesus sanoi: "Minä olen ylösnousemus ja elämä. Joka uskoo minuun, saa elää, vaikka kuoleekin
26 eikä yksikään, joka elää ja uskoo minuun, ikinä kuole. Uskotko tämän?"
Tämä oli sanoma, Laki toimii Jeesuksen jälkeen vain Hänessä, uutena kaksoiskäskynä, ja Hänen Kaikkivaltiaisuudessa.
Näin Lain 3pv sääntö murtui. Jeesuksen sääntö tuli tilalle.
Tunnusteko oli siksi merkittävä, että myös Häntä pitkään väijyneet juutalaiset ylipapit näkivät Jeesuksen suuruuden.
(Joh.12:9-11):
Betaniaan saapui suuri joukko juutalaisia, jotka olivat kuulleet Jeesuksen olevan siellä. He eivät tulleet ainoastaan Jeesuksen tähden, vaan myös nähdäkseen Lasaruksen, jonka Jeesus oli herättänyt kuolleista. Niinpä ylipapit päättivät tappaa myös Lasaruksen, koska monet juutalaiset hänen takiaan lähtivät Jeesuksen luo ja uskoivat häneen.
Myös saddukealaiset, jotka kielsivät ylösnousemuksen, kun taas tavalliselle kansalle juuri tämä kuolleista herättäminen oli vahva osoitus Jeesuksen jumaluudesta ja kuoleman voitosta. Juutalaisethan eivät juuri murehtineet iankaikkisuudesta, joten juuri tätä tapausta osa teologeista pitää yhtenä ”tähtipisteenä” koko evankeliumissa.
Raamatun ja perimätiedon mukaan Lasaruksen piti paeta Jerusalemista välttääkseen juutalaisten ylipappien ja farisealaisten vihat ja heidän tappouhkauksensa ( Joh.12:10). Monet kristityt joutuivat hajalleen eri maihin näistä samoista syistä, ja näin myös Lasarus joutui pakenemaan Juudeasta.
Hyvää Jussia myös Sinulle
Kes.
- lopeta....
#Mutta mikä tässä sitten mättää?#
Tässä määttää mia toivolan haihatukset! - T. T. K
%%%%% #Mutta mikä tässä sitten mättää?#
Tässä määttää mia toivolan haihatukset! %%%%%
Miahan kirjoittaa ihan asiaa! Mutta katsopas itse, mitä haihatusta itse kirjoitat! Missä on sinun argumenttisi Mian kirjoitusta haukkuessasi. Näytä toteen, että Mia haihattelee ja tee se vielä uskottavasti ja Raamattuun nojaten.- cool down
Jeesus herättää Lasaruksen
1 Muuan Lasarus-niminen mies oli sairaana. Hän asui Betaniassa, samassa kylässä kuin Maria ja tämän sisar Martta.
2 Maria oli se, joka voiteli Herran jalat tuoksuöljyllä ja kuivasi ne hiuksillaan, ja sairas Lasarus oli hänen veljensä.
3 Lasaruksen sisaret lähettivät Jeesukselle sanan: "Herra, rakas ystäväsi on sairaana."
4 Sen kuultuaan Jeesus sanoi: "Ei tämä tauti ole kuolemaksi vaan Jumalan kunniaksi: se tuo julki Jumalan Pojan kirkkauden."
5 Jeesus rakasti Marttaa ja hänen sisartaan sekä Lasarusta.
6 Kuultuaan Lasaruksen sairastavan hän viipyi vielä kaksi päivää siellä, missä silloin oli,
7 mutta sanoi sitten opetuslapsilleen: "Nyt lähdemme takaisin Juudeaan."
8 Opetuslapset vastustelivat: "Rabbi, oletko sinä taas menossa sinne? Vastahan juutalaiset yrittivät kivittää sinut."
9 Jeesus sanoi heille: "Päivässä on kaksitoista tuntia. Se, joka on liikkeellä päiväsaikaan, ei kompastu, sillä hän näkee tämän maailman valon.
10 Mutta se, joka liikkuu yöllä, kompastelee -- eihän hänessä itsessään ole valoa."
11 Tämän sanottuaan Jeesus jatkoi: "Ystävämme Lasarus nukkuu, mutta minä menen herättämään hänet."
12 Opetuslapset sanoivat: "Herra, jos hän nukkuu, hän paranee."
13 Jeesus tarkoitti sitä, että Lasarus oli kuollut, mutta opetuslapset luulivat hänen puhuvan tavallisesta nukkumisesta.
14 Siksi Jeesus sanoi suoraan: "Lasarus on kuollut.
15 Teidän tähtenne olen iloinen, etten ollut siellä: tämä vahvistaa teidän uskoanne. Nyt lähdemme hänen luokseen."
16 Silloin Tuomas, josta käytettiin myös nimeä Didymos*, sanoi toisille opetuslapsille: "Mennään vain, kuollaan kaikki yhdessä." [Sekä Tuomas-nimen kantamuoto, aramean , että kreikan tarkoittavat kaksosta.]
17 Kun Jeesus tuli perille, hänelle kerrottiin, että Lasarus oli jo neljättä päivää haudassa.
18 Betania oli lähellä Jerusalemia, noin viidentoista stadionmitan* päässä, [Noin kolmen kilometrin.
19 ja monia juutalaisia oli tullut lohduttamaan Marttaa ja Mariaa veljen kuoleman johdosta.
20 Kun Martta kuuli, että Jeesus oli tulossa, hän lähti tätä vastaan. Maria oli silloin sisällä talossa.
21 Martta sanoi Jeesukselle: "Herra, jos olisit ollut täällä, veljeni ei olisi kuollut.
22 Mutta nytkin tiedän, että Jumala antaa sinulle kaiken mitä häneltä pyydät."
23 Jeesus sanoi: "Veljesi nousee kuolleista."
24 Martta vastasi: "Tiedän kyllä, että hän nousee viimeisenä päivänä, ylösnousemuksessa."
25 Jeesus sanoi: "Minä olen ylösnousemus ja elämä. Joka uskoo minuun, saa elää, vaikka kuoleekin,
27 "Uskon, Herra", Martta vastasi, "minä uskon, että sinä olet Messias, Jumalan Poika, jonka oli määrä tulla maailmaan."
28 Tämän sanottuaan Martta palasi kotiin, kutsui sisartaan Mariaa ja sanoi hänelle kahden kesken: "Opettaja on täällä ja kutsuu sinua."
29 Kuullessaan sen Maria heti nousi ja lähti Jeesuksen luo.
30 Jeesus ei ollut vielä saapunut kylään, vaan oli yhä siellä, missä Martta oli hänet tavannut.
31 Kun juutalaiset, jotka olivat talossa lohduttamassa Mariaa, näkivät tämän äkkiä nousevan ja lähtevän ulos, he menivät perässä, koska arvelivat hänen olevan menossa haudalle itkemään.
32 Ehdittyään sinne, missä Jeesus oli, ja nähtyään hänet Maria vaipui hänen jalkoihinsa ja sanoi: "Herra, jos olisit ollut täällä, veljeni ei olisi kuollut."
33 Kun Jeesus näki itkevän Marian ja hänen kanssaan tulleet juutalaiset, jotka hekin itkivät, syvä liikutus valtasi hänet,
34 ja hän kysyi: "Missä hänen hautansa on?" "Herra, tule katsomaan", he vastasivat.
35 Jeesus itki.
36 Juutalaiset sanoivat: "Katsokaa, kuinka rakas Lasarus hänelle oli."
37 Mutta jotkut heistä sanoivat: "Kun hän pystyi avaamaan sokean silmät, eikö hän myös olisi voinut estää Lasaruksen kuoleman?" 38 Järkyttyneenä Jeesus tuli haudalle. Se oli luola, jonka suulla oli kivi.
39 "Ottakaa kivi pois", käski Jeesus, mutta Martta, vainajan sisar, sanoi hänelle: "Herra, hän haisee jo. Hän on siellä nyt neljättä päivää."
40 Jeesus vastasi: "Enkö sanonut sinulle, että jos uskot, saat nähdä Jumalan kirkkauden?"
41 Kivi otettiin pois. Jeesus kohotti katseensa ja sanoi: "Isä, minä kiitän sinua siitä, että olet kuullut minua.
42 Minä kyllä tiedän, että sinä kuulet minua aina, mutta minä sanon tämän näiden ympärilläni seisovien ihmisten tähden, jotta he uskoisivat sinun lähettäneen minut."
43 Tämän sanottuaan Jeesus huusi kovalla äänellä: "Lasarus, tule ulos!"
44 Silloin kuollut tuli haudasta, jalat ja kädet siteissä ja kasvot hikiliinan peittäminä. Jeesus sanoi: "Päästäkää hänet siteistä ja antakaa hänen mennä."
Lue avaus ja eo.raamatun jakeet. cool down kirjoitti:
Jeesus herättää Lasaruksen
1 Muuan Lasarus-niminen mies oli sairaana. Hän asui Betaniassa, samassa kylässä kuin Maria ja tämän sisar Martta.
2 Maria oli se, joka voiteli Herran jalat tuoksuöljyllä ja kuivasi ne hiuksillaan, ja sairas Lasarus oli hänen veljensä.
3 Lasaruksen sisaret lähettivät Jeesukselle sanan: "Herra, rakas ystäväsi on sairaana."
4 Sen kuultuaan Jeesus sanoi: "Ei tämä tauti ole kuolemaksi vaan Jumalan kunniaksi: se tuo julki Jumalan Pojan kirkkauden."
5 Jeesus rakasti Marttaa ja hänen sisartaan sekä Lasarusta.
6 Kuultuaan Lasaruksen sairastavan hän viipyi vielä kaksi päivää siellä, missä silloin oli,
7 mutta sanoi sitten opetuslapsilleen: "Nyt lähdemme takaisin Juudeaan."
8 Opetuslapset vastustelivat: "Rabbi, oletko sinä taas menossa sinne? Vastahan juutalaiset yrittivät kivittää sinut."
9 Jeesus sanoi heille: "Päivässä on kaksitoista tuntia. Se, joka on liikkeellä päiväsaikaan, ei kompastu, sillä hän näkee tämän maailman valon.
10 Mutta se, joka liikkuu yöllä, kompastelee -- eihän hänessä itsessään ole valoa."
11 Tämän sanottuaan Jeesus jatkoi: "Ystävämme Lasarus nukkuu, mutta minä menen herättämään hänet."
12 Opetuslapset sanoivat: "Herra, jos hän nukkuu, hän paranee."
13 Jeesus tarkoitti sitä, että Lasarus oli kuollut, mutta opetuslapset luulivat hänen puhuvan tavallisesta nukkumisesta.
14 Siksi Jeesus sanoi suoraan: "Lasarus on kuollut.
15 Teidän tähtenne olen iloinen, etten ollut siellä: tämä vahvistaa teidän uskoanne. Nyt lähdemme hänen luokseen."
16 Silloin Tuomas, josta käytettiin myös nimeä Didymos*, sanoi toisille opetuslapsille: "Mennään vain, kuollaan kaikki yhdessä." [Sekä Tuomas-nimen kantamuoto, aramean , että kreikan tarkoittavat kaksosta.]
17 Kun Jeesus tuli perille, hänelle kerrottiin, että Lasarus oli jo neljättä päivää haudassa.
18 Betania oli lähellä Jerusalemia, noin viidentoista stadionmitan* päässä, [Noin kolmen kilometrin.
19 ja monia juutalaisia oli tullut lohduttamaan Marttaa ja Mariaa veljen kuoleman johdosta.
20 Kun Martta kuuli, että Jeesus oli tulossa, hän lähti tätä vastaan. Maria oli silloin sisällä talossa.
21 Martta sanoi Jeesukselle: "Herra, jos olisit ollut täällä, veljeni ei olisi kuollut.
22 Mutta nytkin tiedän, että Jumala antaa sinulle kaiken mitä häneltä pyydät."
23 Jeesus sanoi: "Veljesi nousee kuolleista."
24 Martta vastasi: "Tiedän kyllä, että hän nousee viimeisenä päivänä, ylösnousemuksessa."
25 Jeesus sanoi: "Minä olen ylösnousemus ja elämä. Joka uskoo minuun, saa elää, vaikka kuoleekin,
27 "Uskon, Herra", Martta vastasi, "minä uskon, että sinä olet Messias, Jumalan Poika, jonka oli määrä tulla maailmaan."
28 Tämän sanottuaan Martta palasi kotiin, kutsui sisartaan Mariaa ja sanoi hänelle kahden kesken: "Opettaja on täällä ja kutsuu sinua."
29 Kuullessaan sen Maria heti nousi ja lähti Jeesuksen luo.
30 Jeesus ei ollut vielä saapunut kylään, vaan oli yhä siellä, missä Martta oli hänet tavannut.
31 Kun juutalaiset, jotka olivat talossa lohduttamassa Mariaa, näkivät tämän äkkiä nousevan ja lähtevän ulos, he menivät perässä, koska arvelivat hänen olevan menossa haudalle itkemään.
32 Ehdittyään sinne, missä Jeesus oli, ja nähtyään hänet Maria vaipui hänen jalkoihinsa ja sanoi: "Herra, jos olisit ollut täällä, veljeni ei olisi kuollut."
33 Kun Jeesus näki itkevän Marian ja hänen kanssaan tulleet juutalaiset, jotka hekin itkivät, syvä liikutus valtasi hänet,
34 ja hän kysyi: "Missä hänen hautansa on?" "Herra, tule katsomaan", he vastasivat.
35 Jeesus itki.
36 Juutalaiset sanoivat: "Katsokaa, kuinka rakas Lasarus hänelle oli."
37 Mutta jotkut heistä sanoivat: "Kun hän pystyi avaamaan sokean silmät, eikö hän myös olisi voinut estää Lasaruksen kuoleman?" 38 Järkyttyneenä Jeesus tuli haudalle. Se oli luola, jonka suulla oli kivi.
39 "Ottakaa kivi pois", käski Jeesus, mutta Martta, vainajan sisar, sanoi hänelle: "Herra, hän haisee jo. Hän on siellä nyt neljättä päivää."
40 Jeesus vastasi: "Enkö sanonut sinulle, että jos uskot, saat nähdä Jumalan kirkkauden?"
41 Kivi otettiin pois. Jeesus kohotti katseensa ja sanoi: "Isä, minä kiitän sinua siitä, että olet kuullut minua.
42 Minä kyllä tiedän, että sinä kuulet minua aina, mutta minä sanon tämän näiden ympärilläni seisovien ihmisten tähden, jotta he uskoisivat sinun lähettäneen minut."
43 Tämän sanottuaan Jeesus huusi kovalla äänellä: "Lasarus, tule ulos!"
44 Silloin kuollut tuli haudasta, jalat ja kädet siteissä ja kasvot hikiliinan peittäminä. Jeesus sanoi: "Päästäkää hänet siteistä ja antakaa hänen mennä."
Lue avaus ja eo.raamatun jakeet.Kopioit, joten et ymmärrä.
Katso selitykseni ylempää.
Kes.- savusauna ja vasta
Kesitas kirjoitti:
Kopioit, joten et ymmärrä.
Katso selitykseni ylempää.
Kes.Kirjoituksissasi on oma maku.Lämmittelen juhannussaunaa ja haen vettä
järvestä pataan.Ei onneks tartte tyhjentää koko järveä ja ammentaa pohjasta
alkaen. Hyvää juhannusta! :) savusauna ja vasta kirjoitti:
Kirjoituksissasi on oma maku.Lämmittelen juhannussaunaa ja haen vettä
järvestä pataan.Ei onneks tartte tyhjentää koko järveä ja ammentaa pohjasta
alkaen. Hyvää juhannusta! :)Hyvä
Tee niin, Hyvää Juhannusta.
Kes.- cool down
Kesitas kirjoitti:
Hyvä
Tee niin, Hyvää Juhannusta.
Kes.Et ymmärtänyt vihjailua!
Erittäin hyvä avaus.
Siunausta avaajalle!- 29+33
Loistava avaus! Kitokset siitä!
Aloittajalle siitä, millä Jeesuksen ansio tarjotaan meille ihmisille:
Jumalan armo tarjotaan meille ihmisille vain sanan ja sakramenttien kautta. Mitä ilman sanaa ja sakramentteja henkenä ylistetään, on perkeleestä. Uudessa liitossa, pelastukseen kuuluu usko ja kaste evankeliumiin/Kristukseen. Tästä Jeesus puhui jo ns. lasten evankeliumeissa:
Joh.3:5 Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti: jos ihminen ei synny vedestä ja Hengestä, hän ei pääse Jumalan valtakuntaan. [Ef. 5:26; Tit. 3:5; 1. Piet. 3:21]
6 Mikä on syntynyt lihasta, on lihaa, mikä on syntynyt Hengestä, on henkeä. [1. Kor. 15:50; Ef. 2:3]
Raamatussa ei ole kuin kaksi erikoistapausta, joissa Pyhä Henki syntyi ennen kastetta. Edeltävä sana ei vie kasteen merkityksestä ja voimasta mitään pois. Kasteesta käytetään voimakasta (aoristi, kertakaikkista uudestisyntymistä, siksi kaste onkin yksi kaste). Sen sijaan sana on jatkuvasti uudistavaa (perfekti). Luther: "Parannus on siis vain kasteeseen takaisin palaamista, sen uudestaan etsimistä ja harjoittamista, mikä jo ennen oli aloitettu, mutta josta sitten luovuttiin." (Kristinoppi)Ap. t. 16:31
Niin he sanoivat: "Usko Herraan Jeesukseen, niin sinä pelastut, niin myös sinun perhekuntasi".
Mia Toivola kirjoittaa, ettei kastetta tarvita pelastukseen. Lue jatkokin kasteen tärkeydestä:
"Ja hän otti heidät mukaansa samalla yön hetkellä ja pesi heidän haavansa, ja hänet ja kaikki hänen omaisensa kastettiin kohta."
Saman kysymyksen ihmiset esittivät apostoli Pietarille:
apt.2:37 Kun he tämän kuulivat, saivat he piston sydämeensä ja sanoivat Pietarille ja muille apostoleille: "Miehet, veljet, mitä meidän pitää tekemän?"
38 Niin Pietari sanoi heille: "Tehkää parannus ja ottakoon kukin teistä kasteen Jeesuksen Kristuksen nimeen syntienne anteeksisaamiseksi, niin te saatte Pyhän Hengen lahjan.
39 Sillä teille ja teidän lapsillenne tämä lupaus on annettu ja kaikille, jotka kaukana ovat, ketkä ikinä Herra, meidän Jumalamme, kutsuu."
weha: Kasteessa luvattiin synnit anteeksi ja Pyhän Hengen lahja. Näin kasteen lupaus kuului heidän lapsille myös.- tajutonta lukemista
Etkö voisi jo lakata puhumasta asiaoista joista et mitään tajua !
olisiko se liikaa vaadittu.
ja opi edes tuo jakeen 39 merkitys ettei tarvitse hävetä joka kaerta kun siitä kirjoitat ymmärrätkö !
katsos kunmailma ei pääty yhteen sukupolveen vaan ihme ja kumma, lapset jatkavat sitä taas, ja taas heidänkin lapsensa !
EIkö ole ihme!
- 28+33
###Tässä mättää se, että tuon pelastavan uskon jälkeen nämä muut asiat ovat seuraamuksia elävästä uskosta Kristukseen. Ne eivät ole toisensa poissulkevia tai kokonaan poistyöntäviä, vaan elävän uskon täydentäjiä. ####
Ei jätä Mia pois kastetta! Ihmetyttää tuollainen epärehlinen Raamatun tulkinta. Olen kyllä tottunut siihen uudesti kastajien taholta ja vakuuttunut selvästi siitä, että se on väärää hengellisyyttä. Kasteen merkitys on selviö. Kasteessa luvataan synnit anteeksi ja Pyhän Hengen lahja. Sana antaa mitä lupaakin kasteessa. Pietari sanoi kasteen lupauksen kuuluvan heidän lapsilleen myös. Kohdassa käytetään sanaa tekna, joka ei rajoita kastetta vain tuohon sukupolveen. Mia on kasteen halveksija, eikä usko Raamattua, kuten kaikki uudestikastajat.
>JO haiseva Lasadus on hyvä esimerkki siitä, kuinka hän herää Jeesuksen sanojen voimasta. Jeesus sanoi: "Lasadus tule ulos", ja näin kävi. Lasaduksen osuus oli okli heräämiseen tasan 0%. Ihan samoin hengellisesti kuollut ihminen, ei voi itse itseään herättää eloon
Joh.1:13. "jotka eivät ole syntyneet verestä eikä lihan tahdosta eikä miehen tahdosta, vaan Jumalasta."Olisi hyvä kysyä, onko mielen ja tahdon uudistus uudestisyntyminen? Uskonpuhdistaja opettaa kasteesta näin:
...Sanomme silloin näin: "Olen kuitenkin kastettu, ja jos minut kerran on kastettu, minulle on myös luvattu, että minä pelastun, että sieluni ja RUUMIINI saavat iankaikkisen elämän." Juuri sen vuoksi kasteessa tehdään nämä kaksi: ruumis valellaan, koska se ei voi ottaa vastaan muuta kuin veden, ja samalla lausutaan sana, jotta myös sielu saisi, mihin tarttua. Mutta koska vesi ja sana yhdessä ovat yksi kaste, niin täytyy myös RUUMIIN ja sielun yhdessä pelastua JA ELÄÄ IANKAIKKISRESTI. Sielu pelastuu sanan tähden, johon se uskoo, ruumis taas siksi, että se on yhdistynyt sieluun ja ottaa kasteen vastaan sillä tavoin kuin ruumille on mahdollista. Ruumiimme ja sielumme eivät sen vuoksi voi omistaa tätä suurempaa aarretta. Sen vaikutuksesta me näet tulemme kokonaan PYHIKSI ja autuaiksi. Tällaista ei muutoin ikinä voitaisi saavuttaa, ei minkäänlaisella elämänvaelluksella eikä millään teoilla."Mia Toivola sanoo, että Tarvitaan uskovien kaste.
weha: Tarvitaan uskon heräämistä, jotta voidaan uskon kautta, ottaa vastaan kasteen armo. Tämän uskon Jumala yksin vaikuttaa. Kasteessa on voima antaa myös usko, kuten kohta kertoo:
"ollen haudattuina hänen kanssaan kasteessa, jossa te myös hänen kanssaan olette herätetyt uskon kautta, jonka vaikuttaa Jumala, joka herätti hänet kuolleista" (Kol.2:12).
weha: "Kasteessa hengellisessä mielessä otetaan(annetaan anteeksi) synti pois. Kasteessa hengellisesti kuollut herää. Kasteessa Jumala vaikuttaa uskon ja kasteessa Jumala herättää hengellisesti kuolleen".- kysyisin
Onko mielestäsi pieni Jumalan luoma lapsi hengellisesti kuollut?
kysyisin kirjoitti:
Siis kun Jumala loi ihmisen, niin kaikki oli puhdasta. Sitten syntiinlankeemuksessa ihminen lankesi ja sen palkaksi tuli Raamatun mukaan, sekä ruumiillinen, että hengellinen kuolema.
Room.5:12 Sentähden, niinkuin yhden ihmisen kautta synti tuli maailmaan, ja synnin kautta kuolema, niin kuolema on tullut kaikkien ihmisten osaksi, koska kaikki ovat syntiä tehneet-
"olimme luonnostamme vihan lapsia niinkuin muutkin" (Ef.2:3).- kysyisin
weha kirjoitti:
Siis kun Jumala loi ihmisen, niin kaikki oli puhdasta. Sitten syntiinlankeemuksessa ihminen lankesi ja sen palkaksi tuli Raamatun mukaan, sekä ruumiillinen, että hengellinen kuolema.
Room.5:12 Sentähden, niinkuin yhden ihmisen kautta synti tuli maailmaan, ja synnin kautta kuolema, niin kuolema on tullut kaikkien ihmisten osaksi, koska kaikki ovat syntiä tehneet-
"olimme luonnostamme vihan lapsia niinkuin muutkin" (Ef.2:3).Jeesus aikanaan oli ja on eri mieltä.
Matt. 19:14
Mutta Jesus sanoi: sallikaat lasten olla, ja älkäät kieltäkö heitä tulemasta minun tyköni: sillä senkaltaisten on taivaan valtakunta.
Matt. 21:16
Ja sanoivat hänelle: kuuletkos, mitä nämät sanovat? Niin Jesus sanoi heille: kuulen kyllä. Ettekö te koskaan ole lukeneet: lasten ja imeväisten suusta olet sinä kiitoksen valmistanut? - 48+33
kysyisin kirjoitti:
""" Onko mielestäsi pieni Jumalan luoma lapsi hengellisesti kuollut? """
Ei ole! - Herran askelissa?
Kaste ei pelasta. Vain Jeesus. Mia on siinä kohdassa oikeassa.
Mikään ihmistekoinen ei meitä pelasta. Ei kuuluminen tiettyyn porukkaan tai aikuiskasteella käynti tms.
Jumala herättää hengellisesti kuolleen silloin, kun haluaa. Kahdesti tai kolmesti elämän aikana kutsu käy. Silloin syntinen kääntyy Jeesuksen puoleen.
Ihminen, jolle kutsu kelpaa ja hän alkaa noudattaa Jeesuksen oppeja, on tullut uudestisyntyneeksi Pyhästä Hengestä. Oppien noudattaminen on uskon seurausta. Se on juuri asia, jota ihmettelen, miten vl-miehet voivat tehdä lapsille seksuaalista väkivaltaa?!
Jeesuksen seuraaja ei voi sellaiseen langeta.
Jumalan henki vaikuttaa tahdon pysyä Herran askelissa ja myös Hänen tahtonsa tekemistä. Itselleen ei siitä kunnia voi ottaa.
- Atte T
### Mia Toivola sanoo, että Tarvitaan uskovien kaste.###
Weha! Lue tarkemmin: Mia kirjoittaa (suora lainaus):
### Tämän lisäksi monet uskonyhteisöt pitävät lisäoppeja välttämättömänä, että pelastuu. Esim:
1.) Tarvitaan toiselta uskovalta synninpäästö.
2.) Tarvitaan lapsikaste.
3.) Tarvitaan uskovien kaste.
4.) Tarvitaan tiivis seurakuntayhteys ja sen armoneuvojen noudattaminen.####
Siis monet hengelliset liikkeet opettavat ,että usko Jeesukseen Kristukseen pelastaa, mutta sen lisäksi, että varmasti pelastuu vaativat lisäksi noita yllämainittavia asioita.
Mutta Mia ei itse sanonut, että tarvitsee niitä Ymmärrätkö weha ja lue tarkemmin!Siis melko hurmoksellinen oppi on Mialla. Sama kun sulkee Raamatun, tämä Mia. Jeesus ei hyppää ristiltä suoraan, vaan armonvälineiden kautta:
Kristuskin rakasti seurakuntaa ja antoi itsensä alttiiksi sen edestä,
Ef.5:26 ...että hän sen pyhittäisi, puhdistaen sen, vedellä pesten, sanan kautta,
27 saadakseen asetetuksi eteensä kirkastettuna seurakunnan, jossa ei olisi tahraa eikä ryppyä eikä mitään muuta sellaista, vaan joka olisi pyhä ja nuhteeton.- Kysyväinen veli
weha kirjoitti:
Siis melko hurmoksellinen oppi on Mialla. Sama kun sulkee Raamatun, tämä Mia. Jeesus ei hyppää ristiltä suoraan, vaan armonvälineiden kautta:
Kristuskin rakasti seurakuntaa ja antoi itsensä alttiiksi sen edestä,
Ef.5:26 ...että hän sen pyhittäisi, puhdistaen sen, vedellä pesten, sanan kautta,
27 saadakseen asetetuksi eteensä kirkastettuna seurakunnan, jossa ei olisi tahraa eikä ryppyä eikä mitään muuta sellaista, vaan joka olisi pyhä ja nuhteeton.Miksi weha laitat toisen kirjoittamaksi sellaista mitä hän ei ole kirjoittanut ?
- Atte T
Kunpa Mia vastaisi, mutta vastaan taas sinulle weha: Ei Mia hyppää mistään ristiltä suoraan, ettei tarvitsisi seurakuntaa tai armonvälineitä. Hän ei missään kirjoituksessaan kiellä niitä. Itse nyt päässäsi luot kuvitelman tällaisesta Miasta. Tämä ei ole oikein häntä kohtaan! Jos olet lähimmäistä rakastava ihminen, niin joudut myöntämään tämän. Ei minulla ole mitään sinua vastaan, mutta harmittaa kun pannaan toisen käsityksiin ajatuksia, ennakkoluuloja, jotka eivät hänelle kuulu. Anteeksi Mia, että puutuin tähän!
Eräskin helluntailainen sukulainen sanoo, että kun turvaa ja uskoo Kristuksen armoon pelastuu. Sanoin, että ei se noin mene, että saa opettaa mitä vaan ja tuoda turmiollisia oppeja sisään, ja Sitten vaan sanoo, että ne pelastuu, jotka ovat Kristuksen verellä pestyjä. Hedelmistään puu tunnetaan, vaikka väittää muuta.
"Eräskin helluntailainen sukulainen sanoo, että kun turvaa ja uskoo Kristuksen armoon pelastuu. Sanoin, että ei se noin mene"
Vain sielunvihollisen uskollinen palvelija sanoo Raamatun ydinsanomaan:
"ei se noin mene"- 55+55
Melperi1 kirjoitti:
"Eräskin helluntailainen sukulainen sanoo, että kun turvaa ja uskoo Kristuksen armoon pelastuu. Sanoin, että ei se noin mene"
Vain sielunvihollisen uskollinen palvelija sanoo Raamatun ydinsanomaan:
"ei se noin mene"Weha, kun Jeesus seisoo sydämesi ovella ja kuulet Hänen äänensä, niin avaatko oven Hänelle vai suljet sen?
Ilm. 3:20
Katso, minä seison ovella ja kolkutan; jos joku kuulee minun ääneni ja avaa oven, niin minä käyn hänen tykönsä sisälle ja aterioitsen hänen kanssaan, ja hän minun kanssani. 55+55 kirjoitti:
Weha, kun Jeesus seisoo sydämesi ovella ja kuulet Hänen äänensä, niin avaatko oven Hänelle vai suljet sen?
Ilm. 3:20
Katso, minä seison ovella ja kolkutan; jos joku kuulee minun ääneni ja avaa oven, niin minä käyn hänen tykönsä sisälle ja aterioitsen hänen kanssaan, ja hän minun kanssani.Synergismi, siis lain ja evankeliumin sekoittaminen jyrää. On Pyhän Hengen teko, kun kuulee Jeesuksen äänen ja näin samassa on myös avaaminen-
Esim. Kansanlähetysläinen tekee uskon ratkaisun ja helluntilainen antaa elämänsä Jeesukselle.
-Jeesus on tehnyt ratkaisun puolestani ristillä. Kuinka hengellisesti kuollut voisi tehdä hengellisen ratkaisun? Laki ja evankeliumi tulee vissisti erottaa.
Henki on se, joka eläväksi tekee; ei liha mitään hyödytä. Ne sanat, jotka minä olen teille puhunut, ovat henki ja ovat elämä. (Joh.6:63)- 44022
## Eräskin helluntailainen sukulainen sanoo, että kun turvaa ja uskoo Kristuksen armoon pelastuu. ###
Mihin muuhun ihminen uskossaan voi turvautua kuin Kristuksen armoon ja pelastua? Kerropa se? Aina sanoa voi ja sitten uskoo ja opettaa mielettömyyksiä...ei mene läpi...
Mielettömyyksiä ja Raamatun vastaisia ON MM. Hurmoksellisuus, jonka mukaan selitetään Raamattua, aivan väärät opetukset mm. vanhurskauttamisesta, kasteesta, ehtoollisesta, ilmestyskirjasta, sanalla sanoen kaikesta-
- 39+66
Weha, tarkista myös omat käsityksesi vanhurskauttamisesta, kasteesta ehtoollisesta jne!
Se on nopeasti tarkistettu Raamatusta. Vanhurskauttaminen= "Pelastus on yksin armosta, yksin uskon kautta, ilman yhtään lain työtä, yksin Kristuksen tähden".
kaste: "ottakoon kukin kasteen, jotta teidän syntinne annetaan anteeksi, niin saatte Pyhän Hengen lahjan. Teille ja teidän lapsillenne tämä lupaus on annettu"
Ehtoollinen: "Otti leivän ja sanoi:"Tämä on minun ruumiini" ja otti viinin ja sanoi: "Tämä on minun vereni". Leipä ja viini eivät muutu Kristuksen ruumiiksi ja vereksi, vaan ON, niin kuin asetus sanat sanovat. Jeesuksen suu ei voi valehdella, eikä pettää.
Kaste on myös vaikutukseltaan, merkitykseltään uskoontulevien kaste, ei siis uskovaisten kaste:
kol.2:12. "ollen haudattuina hänen kanssaan kasteessa, jossa te myös hänen kanssaan olette herätetyt uskon kautta, jonka vaikuttaa Jumala, joka herätti hänet kuolleista".
apt.2:38. Niin Pietari sanoi heille: "Tehkää parannus ja ottakoon kukin teistä kasteen Jeesuksen Kristuksen nimeen syntienne anteeksisaamiseksi, niin te saatte Pyhän Hengen lahjan.
39. Sillä teille ja teidän lapsillenne tämä lupaus on annettu ja kaikille, jotka kaukana ovat, ketkä ikinä Herra, meidän Jumalamme, kutsuu."Lutherin opetus kirkkopostilla 3:sesta., Joh.3:5:teen.
yksi ote s. 33: ”Meidän täytyy siis vähän tarkemmin kiinnittää huomiota näihin sanoihin. Mitä vedestä ja Hengestä syntyminen siis on?
Ota ensiksi huomioosi: hän johdattaa osoittaa Nikodeemuksen seurakuntansa ulkonaiseen virkaan, saarnaan ja kasteeseen, sanoessaan, sanoessaan, että ihmisen täytyy syntyä uudesti vedestä ja Hengestä. Näin hän puhuu siitä virasta, jonka Johannes Kastaja Kristuksen edeltäkävijänä ja palvelijana oli pannut alulle, niin kuin fariseukset ja Nikodeemus tarkoin tiesivät ja olivat nähneet. Hän tahtoo osoittaa hänet siihen, näin vahvistaen Johanneksen saarnan ja kasteen: se virka on täydessä arvossaan, ja Jumala on määrännyt sen sitä varten, että sen kautta uudestisynnytään, ja että kukaan ei ole pääsevä taivaaseen, joka ei sitä omaksu tai sitä halveksii.
s.34: Näillä sanoilla: ”Jos joku ei synny vedestä ja Hengestä” ilmaistaan siis seuraava hänen ajatuksensa: Ihmisen täytyy uudestisyntyä evankeliumin saarnan ja kasteen viran kautta, jossa Pyhä Henki vaikuttaa…”
s.35 Vieläpä Kristus tässä panee sanat siihen järjestykseen, että asettaapi alkuun, ensimmäiseksi veden ja sen jälkeen Hengen, siten osoittaaksensa , ettei Henkeä saa etsiä ilman ulkonaista merkkiä tai sen ulkopuolelta, vaan on se tiedettävä: Henki tahtoo vaikuttaa ulkonaisessa merkissä ja virassa, niiden kautta ja niiden yhteydessä. Molempien on pysyttävä yhteydessä toistensa kanssa, ja ihmisen on synnyttävä uudesti Vedestä Pyhän Hengen kautta, eli Hengestä, joka on veden kanssa ja sen yhteydessä…ei siis ole kysymys vain vedestä syntymisestä, vaan myös veden ohella ja veden yhteydessä tapahtuvasta Hengestä syntymisestä. Henki on miehenä ja vesi on vaimona ja äitinä.
Kirkkopostilla 3:
s.35:
Tästä huomaat edelleen: kaste ei ole mikään tarpeeton asia, miksi kasteenuusijoiden joukko sitä häpäisee: sitä vailla voidaan muka olla ja jättää tai säästää se siksi, kunnes tullaan vanhoiksi-, tai ettei pienten lasten kastaminen hyödytä koska niin raivoavat, eivätkä uudestikastajat sitä voi käsittää, sillä tässä on suora sana, joka koskee yleisesti kaikkia ja joka on Jumalallinen järjestys; kaikkien, jotka tahtovat päästä sisälle Jumalan valtakuntaan, täytyy syntyä uudesti vedestä ja Hengestä. Ei sovi siis sitä hyljätä. eikä lykätä toistaiseksi, sillä se on Jumalan järjestyksen jääräpäistä halveksimista ja syrjäyttämistä. Ei siinä varmastikkaan Pyhä Henki ole.
Kristus ei todellakaan tahdo, että pienet lapset tästä suljetaan pois, vaan että nekin käsitetään kuuluviksi tämän lausuman piiriin, mikäli heidän on päästävä sisälle Jumalan valtakuntaan: Heillekkin annettakoon ja vietäköön kaste; tahtoohan hän saada heidätkin uudestisyntyneiksi ja heissä vaikuttaa. Toisessa paikassa hän käskee heitä luoksensa tuotaviksi, sanoen, että sellasiten, jotka hänen luokseen tuodaan, on taivasteb valtakunta oleva. Jos siis heidän on tultava Kristuksen tykö, ei heiltä saa riistää niitä välineitä ja merkkejä, joilla Kristus heissä vaikuttaa.
Ilm.20-luku
Laitan tähän Raamatullisen ja myös luterilaisen ilmestyskirjaselitykseni.
Ilmestyskirjan 20. luku
1.jae:” ja minä näin tulevan taivaasta alas enkelin, jolla oli syvyyden avain ja suuret kahleet kädessään”.
= Kuka on tämä enkeli, jolla on syvyyden avain ja suuret kahleet kädessään? Henkilöstä ei ole mitään epäselvyyttä, koska kukaan ei niitä hänelle anna, vaan hänellä on ne. Sanotaanhan Jeesuksesta: ”Herra jota te etsitte, ja liiton enkeli jota te halajatte”(Mal. 3:1). Edelleen avainten sanotaan olevan Jeesuksella (Ilm. 1: 18). Tämän avaintenvallan hän jätti opetuslapsilleen, ja siis meille myös: ”joiden synnit te anteeksi annatte, niille ne ovat anteeksiannetut; joiden te pidätätte, niille ne ovat pidätetyt” (Joh. 20:23).
2.jae:” Ja hän otti kiinni lohikäärmeen, sen vanhan käärmeen, joka on perkele ja saatana, ja sitoi hänet tuhanneksi vuodeksi.” =Evankeliumi on se, joka päästää ihmisiä perkeleen vallasta. Sen sai aikaan Jeesuksen ristintyö
(2. Kor.5:19), josta myös tämä ” tuhatvuotinen valtakunta”sai alkunsa.
3.jae:” Ja heitti hänet syvyyteen ja sulki ja lukitsi sen sinetillä hänen jälkeensä, ettei hän enempi kansoja villitsisi, siihen asti kun ne tuhat vuotta olivat loppuun kuluneet; sen jälkeen hänen pitää päästettämän irti vähäksi aikaa& =Siis: silloin kun Kristus surmattiin tuotiin ikuinen vanhurskaus:” seitsemänkymmentä viikkoa on säädetty sinun kansallesi ja pyhälle kaupungillesi; ja silloin luopumus päättyy, synti sinetillä lukitaan, ja profeetta sinetillä vahvistetaan, ja kaikkein pyhin voidellaan”(Dan. 9:24).Mitä taas tulee Ilm. 20: 3:n mainitsemaan symboliseen tuhanteen vuoteen ja ”vähään aikaan” ,
niin hallitsemme kirjaimellisesti aina, Ilm. 1: 9, ja iankaikkisesti Jeesuksen kanssa Ilm. 22:5. Selvää siis on, että Ilm.20: 3:n mainitsemat tuhat vuotta ja vähä aika muodostavat koko uudenliiton ajan. Se alkoi silloin, kun evankeliumin saarna lähti liikkeelle ihmiskunnan keskuuteen. Koska kristillistä oppia ja kirkon perustusta vastaan hyökätään yleisesti, voimme sanoa myös ”vähää aikaa” nyt elävämme. Sillä kun opetuslapset kysyivät Jeesukselta: ”Mikä on sinun tulemuksesi ja maailman ja maailman lopun merkki?” ,Jeesus vastasi: ”katsokaa, ettei kukaan teitä eksytä” (Mat.23:4).Kuten myös sanotaan, Matt. 24:24: ”sillä vääriä Kristuksia ja vääriä profeettoja nousee, ja he tekevät suuria tunnustekoja ja ihmeitä, niin että Eksyttävät, jos mahdollista, valitutkin”. Jumala itse lähettää lähettää väkevän eksytyksen (siis päästää käärmeen irti), Koska he eivät ottaneet vastaan rakkautta totuuteen voidakseen pelastua (2.Tes.2:9-12) . Rakkaus totuuteen ilmene siis lopunajan luopumuksena : ”Niin seisokaa siis, veljet, lujina ja pitäkää kiinni niistä opetuksista, joita olette oppineet joko meidän puheestamme tai kirjeestämme”(2.Tes.2:15).4.jae:” Ja minä näin valtaistuimia, ja he istuivat niille, ja heille annettiin tuomiovalta; ja minä näin niiden sielut, jotka olivat teloitetut Jeesuksen todistuksen ja Jumalan sanan tähden, ja niiden, jotka eivät kumartaneet petoa eikä sen kuvaa eivätkä ottaneet sen merkkiä otsaansa eikä käteensä; ja he elivät ja hallitsivat (biblia) Kristuksen kanssa tuhannen vuotta”.
=Johannes näki taivaassa siis sieluja, joiden ruumiit oli teloitettu. Uskovaisten ruumiit Jeesus on luvannut herättää vasta viimmeisenä päivänä (Joh.6:40 ;11:24).Samaan aikaan herätetään myös
epäuskoisten ruumiit (Joh.5:28-29;Ilm.1:7;Apt.24:15;Dan.12:2;Mat.16:27;12:41).
Jeesuksella on kaikki valta taivaassa ja maan päällä (Matt.28:18). Uskovat sielut hallitsevat taivaassa, so. Tekevät sitä, mitä Kristus tekee (Ilm.3:11;6:9-11;1.Kor.6:2-3).Sekä uskovat hallitsevat maan päällä (Room.5:17;Ilm.1:9;1.Piet.2:9).- Mitä taas tulee pedon merkkiin, sitä kumartavat kaikki, joiden nimi ei ole elämän kirjassa maailman perustamisesta alkaen (Ilm.13:8).
Joskus kuviteltu merkki pedosta on ollut: sairasvakuutuskortti, pankkikortti, rannenauha ja viimeisinä hullutuksina mikrosiru ja EU-raha. (Näin kiliastinen tuhatvuotisoppi on luonut toivottomuutta pedon merkillä.) Sanalla sanoen pedon merkki on järkeisoppi ja teko oppi. Kaikki,
jotka asettavat järkensä röyhkeästi raamatun yläpuolelle tai luottavat omiin töihin, ottavat merkin otsaansa tai oikeaan käteensä (Kol.2:8).Aivan kuten Jumalan kansa ilm.7-luvussa merkittiin sinetillä sen osoittamiseksi, että heistä oli tullut Jumalan omaisuutta, niin nämä ihmiset kuuluvat pedolle.weha kirjoitti:
4.jae:” Ja minä näin valtaistuimia, ja he istuivat niille, ja heille annettiin tuomiovalta; ja minä näin niiden sielut, jotka olivat teloitetut Jeesuksen todistuksen ja Jumalan sanan tähden, ja niiden, jotka eivät kumartaneet petoa eikä sen kuvaa eivätkä ottaneet sen merkkiä otsaansa eikä käteensä; ja he elivät ja hallitsivat (biblia) Kristuksen kanssa tuhannen vuotta”.
=Johannes näki taivaassa siis sieluja, joiden ruumiit oli teloitettu. Uskovaisten ruumiit Jeesus on luvannut herättää vasta viimmeisenä päivänä (Joh.6:40 ;11:24).Samaan aikaan herätetään myös
epäuskoisten ruumiit (Joh.5:28-29;Ilm.1:7;Apt.24:15;Dan.12:2;Mat.16:27;12:41).
Jeesuksella on kaikki valta taivaassa ja maan päällä (Matt.28:18). Uskovat sielut hallitsevat taivaassa, so. Tekevät sitä, mitä Kristus tekee (Ilm.3:11;6:9-11;1.Kor.6:2-3).Sekä uskovat hallitsevat maan päällä (Room.5:17;Ilm.1:9;1.Piet.2:9).- Mitä taas tulee pedon merkkiin, sitä kumartavat kaikki, joiden nimi ei ole elämän kirjassa maailman perustamisesta alkaen (Ilm.13:8).
Joskus kuviteltu merkki pedosta on ollut: sairasvakuutuskortti, pankkikortti, rannenauha ja viimeisinä hullutuksina mikrosiru ja EU-raha. (Näin kiliastinen tuhatvuotisoppi on luonut toivottomuutta pedon merkillä.) Sanalla sanoen pedon merkki on järkeisoppi ja teko oppi. Kaikki,
jotka asettavat järkensä röyhkeästi raamatun yläpuolelle tai luottavat omiin töihin, ottavat merkin otsaansa tai oikeaan käteensä (Kol.2:8).Aivan kuten Jumalan kansa ilm.7-luvussa merkittiin sinetillä sen osoittamiseksi, että heistä oli tullut Jumalan omaisuutta, niin nämä ihmiset kuuluvat pedolle.Jne. siis on vaarallinen oppi odottaa tuhatvuotista valtakuntaa, siis uutta aikaa. Se irroittaa Kristuksesta ja laittaa toivon maanpäälliseen.
Miksi kiliasmi ei voi olla totta?
Raamattu sanoo: -” Mutta sinä päivänä, jona Loot lähti Sodomasta, satoi tulta ja tulikiveä taivaasta, ja se hukutti heidät kaikki, samoin käy sinä päivänä, jona ihmisen Poika ilmestyy”(Luuk.17:29-30). Siis: kiliastinen tuhatvuotisoppi, joka odottaa ennen tuomionpäivää maan päälle tulevaa valtakuntaa, on raamatun vastainen ja vaarallinen. Kiliasmin mukaan saisimme varoituksia ainakin tuhat vuotta. Silloin ei tarvitsisi huolehtia tuomionpäivästä lainkaan. Tämä on täysin vastoin Herramme Jeesuksen sanoja: ”niin olkaa tekin valmiit, sillä sinä hetkenä, jona ette luule, Ihmisen Poika tulee” Luuk.(12:40).
”Vedenpaisumus tuli ja vei heidät kaikki; niin on myös Ihmisen pojan tulemus oleva”(Matt.24:37).
Siis: kun Jeesus tulee, silloin tulee välittömästi viimeinen tuomio ( Matt.25:31-32;Joh.5:28-29). Kiliasmi opettaa, että vielä tapahtuu kaksi Kristuksen tulemista: toinen tulemus pystyttämään tuhatvuotista valtakuntaa, kolmas tulemus toimittamaan yleistä maailman tuomiota. Raamattu sitä vastoin opettaa, että Kristus tulee enää kerran ja noutamaan omansa autuuteen(Hebr.9:28).
-” Ei Jumalan valtakunta tule nähtävällä tavalla, eikä voida sanoa: ´katso täällä se on´, tahi;´ tuolla´
;sillä katso, Jumalan valtakunta on sisälliseti teissä/teidän keskellänne ” (Luuk.17:20:21). Siis: kuitenkin kiliastit odottavat näkyvää loistokasta rauhanvaltakuntaa ja panee toivonsa maanpäälliseen. On tarkoin huomioitava, että Paavali kuitenkin panee toivonsa yhdyskuntaamme, joka on taivaassa. Sieltä odotamme Vapahtajaa, joka on muuttava ruumiimme kirkkautensa ruumiin kaltaiseksi. (Fil.3:20:21). – ” Ja tämä valtakunnan evankeliumi pitää saarnattaman kaikessa maailmassa, todistukseksi kaikille kansoille; ja sitten tulee loppu”(Mat.24:14). Siis huomaa: ”loppu”.
Monet panevat toivonsa tuhatvuotiseen rauhankauteen, kuitenkin ”monen ahdistuksen kautta meidän on meneminen sisälle Jumalan valtakuntaan” (Apt.14:22).
Jeesus sanoo:” Minä menen valmistamaan teille sijaa? Ja vaikka minä menen valmistamaan teille
sijaa, tulen minä takaisin ja otan teidät tyköni, että tekin olisitte siellä, missä minä olen”(Joh.14:2-3).
Sanalla sanoen, Raamattu ei opeta tuhatvuotisoppia, vaan varoittaa siitä.
- 59+33
On se vekkuli tuo weha, kun kirjoittaa:
" Eräskin helluntailainen sukulainen sanoo, että kun turvaa ja uskoo Kristuksen armoon pelastuu."
Sitten itse kirjoittaa: ""Pelastus on yksin armosta, yksin uskon kautta, ilman yhtään lain työtä, yksin Kristuksen tähden".Niin, ei se noin mene. Opetetaan mitä sattuu, synergismiä, kielletään armonvälineet jne. jne. Saahan sitä sanoa mitä vaan, mutta hedelmistä puu tunnetaan. Armosta, on helluntaioppisen mielestä oma ratkaisu, siis lain ja evankeliumin sekoittaminen omine tekoineen- Väitetään vielä, ettei pieni lapsi osaa uskoa, aivan kun pelastava usko olisi ihmisen oma aikaansaannos. Ratkaisukristillisyys kaikkine oppeineen on soopaa. Aivan samoin kun sekaoppi on soopaa ja Raamatun vastaista-
weha kirjoitti:
Niin, ei se noin mene. Opetetaan mitä sattuu, synergismiä, kielletään armonvälineet jne. jne. Saahan sitä sanoa mitä vaan, mutta hedelmistä puu tunnetaan. Armosta, on helluntaioppisen mielestä oma ratkaisu, siis lain ja evankeliumin sekoittaminen omine tekoineen- Väitetään vielä, ettei pieni lapsi osaa uskoa, aivan kun pelastava usko olisi ihmisen oma aikaansaannos. Ratkaisukristillisyys kaikkine oppeineen on soopaa. Aivan samoin kun sekaoppi on soopaa ja Raamatun vastaista-
Kiliastinen tuhatvuotisoppi
Onko oikein odottaa maailmanaikojen lopulla tulevaa tuhatvuotista valtakuntaa? Jossa tapahtuisi mm. lihallista Israelia koskeva yleinen kääntymys.
Eräs tämän opin ”baptisti” edustaja kirjoittaa: Tulevaisuuden opin ero on paljon perusteellisempi kun luullaan. Jos vain lukee Room.11, niin saa selville, ettei Jumala ole hyljännyt kansaansa Israelia”.
Katsokaamme mitä Roomalaiskirjeen 11. luku, kertoo Israelista. Ensiksi jakeessa 25, puhutaan pakanoista ja juutalaisista rinnakkain: ”Israelia on osaksi kohdannut paatumus- Hamaan siihen asti kunnes pakanoiden luku on täyteen tullut”. Paatumus ei siis ole koko Israelia kohdannut, vaan osaa, joskin hyvin suurta osaa (Room.9:27). Tämä paatumus vallitsee siihen asti, kunnes pakanain täysi luku on tullut sisälle, siis maailmanloppuun asti. Sen jälkeen kun pakanain luku on tullut täyteen, ei kukaan pelastu. Sitten Room.11: 26, sanotaan: ”ja niin kaikki Israel on pelastuva”. On siis kysymys Hengellisestä Israelista: ”mutta ei niin, että Jumalan sana olisi harhaan mennyt… se on: eivät ne, jotka lihan puolesta ovat lapsia, ole Jumalan lapsia, vaan lupauksen lapset”(Room.9).
Ne jotka uskoon perustautuvat, ovat Aabrahamin lapsia (Gal.37). Tämä on siis todella ymmärrettävä niin ettei ”Jumalan sana olisi harhaan mennyt”. Kysymyksessä on siis Hengellinen Israel.
Edelleen tämä ”baptisti” jatkaa: ” Jumala on luvannut Aabrahamille: maan, kansan, ja siunauksia” (1.Moos.12:1-3; myös luku 15 jne.). Hän solmi iankaikkisen liiton Aabrahamin kanssa… riippumatta mitä Israel tekee…niin tulee täyttymään 1000 vuotisessa valtakunnassa täällä maan päällä kirjaimellisesti”. Toteaisin ensin, että nämä Raamatun paikat eivät puhu 1000 vuotisesta valtakunnasta ”hölyn pölyä”. Erehdys on luulla, että vanhantestamentin ennustukset koskisivat maallista rauhaa. Ne puhuvat Hengellisestä rauhasta ja siitä, kun evankeliumi lähti apostolien toimesta kaikkeen maailmaan. Apostolithan olivat juutalaisia. Kysymys ei ole jostakin vielä tulevasta ajasta, vaan uudentestamentin ajasta, jota apostolit sanovat ”viimeiseksi ajaksi” (esim.1.Joh.2:18).Emmehän hallitse vain Ilm.20:1, mainitsemaa ”symbolista” 1000 vuotta Jeesuksen kanssa, vaan kirjaimellisesti aina, Ilm.1:9 ja iankaikkisesti.
Vielä hän paljastaa sanoo: ”Ilmestyskirje on suurinta osaa, ymmärrettävä kirjaimellisesti”. Mielestäni on hurmahenkistä ”rynnätä” suoraan ilmestysten kimppuun ja kehitellä niistä omalla järjellään, oma oppi. Valitettavasti tämä näyttäisi olevan vallalla oleva käsitys. ei tulisi tulkita Ilmestyskirjalla muuta Raamattua, vaan selvillä Raamatunkohdilla Ilmestyskirjaa. Ilmestyskirja ei saa mennä ristiin Raamatun (selkeiden) paikkojen kanssa!. Lisäksi Ilmestyskirja on kuvakieltä: Tämän osoittaa jo sana ”Ilmestys”. ”Kirjoita kirjaan mitä näet”(Ilm.1:11). Esim. ”kahleet”(Ilm.20:1), jolla perkele sidotaan on evankeliumi. Millään muulla kun perkelettä ei voi sitoa. Kun Kristus ristillä surmattiin tuotiin ikuinen vanhurskaus (Hebr.10:14): Tämän avainten vallan Jeesus antoi myös meille uskoville: ” joiden synnit te anteeksi annatte, niille ne ovat anteeksiannetut; joiden te pidätätte, niille ne ovat pidätetyt” (Joh.20:23).Edelleen: ”Kuinka kukaan voi tunkeutua väkevän taloon ja ryöstää hänen tavaroitansa, ellei hän ensin sido sitä väkevää? Vasta sitten hän ryöstää tyhjäksi hänen talonsa”(Matt.12:29).- hus jo
weha kirjoitti:
Kiliastinen tuhatvuotisoppi
Onko oikein odottaa maailmanaikojen lopulla tulevaa tuhatvuotista valtakuntaa? Jossa tapahtuisi mm. lihallista Israelia koskeva yleinen kääntymys.
Eräs tämän opin ”baptisti” edustaja kirjoittaa: Tulevaisuuden opin ero on paljon perusteellisempi kun luullaan. Jos vain lukee Room.11, niin saa selville, ettei Jumala ole hyljännyt kansaansa Israelia”.
Katsokaamme mitä Roomalaiskirjeen 11. luku, kertoo Israelista. Ensiksi jakeessa 25, puhutaan pakanoista ja juutalaisista rinnakkain: ”Israelia on osaksi kohdannut paatumus- Hamaan siihen asti kunnes pakanoiden luku on täyteen tullut”. Paatumus ei siis ole koko Israelia kohdannut, vaan osaa, joskin hyvin suurta osaa (Room.9:27). Tämä paatumus vallitsee siihen asti, kunnes pakanain täysi luku on tullut sisälle, siis maailmanloppuun asti. Sen jälkeen kun pakanain luku on tullut täyteen, ei kukaan pelastu. Sitten Room.11: 26, sanotaan: ”ja niin kaikki Israel on pelastuva”. On siis kysymys Hengellisestä Israelista: ”mutta ei niin, että Jumalan sana olisi harhaan mennyt… se on: eivät ne, jotka lihan puolesta ovat lapsia, ole Jumalan lapsia, vaan lupauksen lapset”(Room.9).
Ne jotka uskoon perustautuvat, ovat Aabrahamin lapsia (Gal.37). Tämä on siis todella ymmärrettävä niin ettei ”Jumalan sana olisi harhaan mennyt”. Kysymyksessä on siis Hengellinen Israel.
Edelleen tämä ”baptisti” jatkaa: ” Jumala on luvannut Aabrahamille: maan, kansan, ja siunauksia” (1.Moos.12:1-3; myös luku 15 jne.). Hän solmi iankaikkisen liiton Aabrahamin kanssa… riippumatta mitä Israel tekee…niin tulee täyttymään 1000 vuotisessa valtakunnassa täällä maan päällä kirjaimellisesti”. Toteaisin ensin, että nämä Raamatun paikat eivät puhu 1000 vuotisesta valtakunnasta ”hölyn pölyä”. Erehdys on luulla, että vanhantestamentin ennustukset koskisivat maallista rauhaa. Ne puhuvat Hengellisestä rauhasta ja siitä, kun evankeliumi lähti apostolien toimesta kaikkeen maailmaan. Apostolithan olivat juutalaisia. Kysymys ei ole jostakin vielä tulevasta ajasta, vaan uudentestamentin ajasta, jota apostolit sanovat ”viimeiseksi ajaksi” (esim.1.Joh.2:18).Emmehän hallitse vain Ilm.20:1, mainitsemaa ”symbolista” 1000 vuotta Jeesuksen kanssa, vaan kirjaimellisesti aina, Ilm.1:9 ja iankaikkisesti.
Vielä hän paljastaa sanoo: ”Ilmestyskirje on suurinta osaa, ymmärrettävä kirjaimellisesti”. Mielestäni on hurmahenkistä ”rynnätä” suoraan ilmestysten kimppuun ja kehitellä niistä omalla järjellään, oma oppi. Valitettavasti tämä näyttäisi olevan vallalla oleva käsitys. ei tulisi tulkita Ilmestyskirjalla muuta Raamattua, vaan selvillä Raamatunkohdilla Ilmestyskirjaa. Ilmestyskirja ei saa mennä ristiin Raamatun (selkeiden) paikkojen kanssa!. Lisäksi Ilmestyskirja on kuvakieltä: Tämän osoittaa jo sana ”Ilmestys”. ”Kirjoita kirjaan mitä näet”(Ilm.1:11). Esim. ”kahleet”(Ilm.20:1), jolla perkele sidotaan on evankeliumi. Millään muulla kun perkelettä ei voi sitoa. Kun Kristus ristillä surmattiin tuotiin ikuinen vanhurskaus (Hebr.10:14): Tämän avainten vallan Jeesus antoi myös meille uskoville: ” joiden synnit te anteeksi annatte, niille ne ovat anteeksiannetut; joiden te pidätätte, niille ne ovat pidätetyt” (Joh.20:23).Edelleen: ”Kuinka kukaan voi tunkeutua väkevän taloon ja ryöstää hänen tavaroitansa, ellei hän ensin sido sitä väkevää? Vasta sitten hän ryöstää tyhjäksi hänen talonsa”(Matt.12:29).Meneppäs täältä nyt jo pikkuhiljaa sinne kasten armoosi katos kun täällä ei kukaan kaipaa tuubaasi jota suollat joka lokeroon !
Et sinä mikään uskovainen ole etkä tiedä mitään Jeesuksen seuraamisesta, et ole askeltakaan ottanut Hänen jälkiinsä vielä.
äläkä viitsi tuolaisia pitkiä sepustukisa tehdä aiheesta josta et ymmärrä mitään muuta kuin että omn peräkkäin kirjaimia ja joka välissä taikavettä.
- 44+00
## Armosta, on helluntaioppisen mielestä oma ratkaisu, ###
Weha! Sinun kirjoituksistasi saa aivan eri kuvan helluntailaisista kuin mitä he todellisuudessa uskovat ja ovat. Kun kysyn helluntailaiselta: "Kumpi pelastaa, usko Jeesukseen Kristukseen vai kaste, saa vastaukseksi tietenkin usko. Kastehan on vasta seurausta uskosta.
Weha! Tässä sinulle vertaus: Jos on kuollut ihminen (syntinen, "kuolleena Jumalasta"), niin pitäisikö hänen ensin saada kuolleista heräämään ( saada elävä usko) ja sen jälkeen kaste ja muut armonvälineet, vai saada kuolleena heti armonvälineet? "Etsikää ensin Jumalan valtakuntaa ja Hänen vanhurskauttaan, niin kaikki muu teille annetaan."Siis kaste on evankeliumia ja kaste pelastaa. Usko "ainoastaan", ottaa pelastuksen vastaan. Usko ei siis luo kastetta, vaan Jumalan sana ja asetus.
- Atte T
Puutun tuohon ylläolevaan ja puolestani kysyn wehalta: Olisiko Lasarukselle pitänyt antaa kuolleena ollessaan ehtoollinen ja kaste ja antaa olla siinä vain vai herättää ensin kuolleista ja sitten vasta antaa ehtoollinen ja kaste. Mietipä vähän!
- 444+333
Weha kirjoittaa (suora lainaus):
"Jeesus ei hyppää ristiltä suoraan, vaan armonvälineiden kautta"
Mihin jäi julistettu Jumalan sana? Vertaa Pietarin vahva Jumalan sanan julistus 3000:lle hengelle. Valtavat seuraukset, vieläpä ilman armonvälineitä!"Jeesus ei hyppää ristiltä suoraan, vaan armonvälineiden kautta"
Mihin jäi julistettu Jumalan sana? Vertaa Pietarin vahva Jumalan sanan julistus 3000:lle hengelle. Valtavat seuraukset, vieläpä ilman armonvälineitä!
apt.2:37 Kun he tämän kuulivat, saivat he piston sydämeensä ja sanoivat Pietarille ja muille apostoleille: "Miehet, veljet, mitä meidän pitää tekemän?"
38 Niin Pietari sanoi heille: "Tehkää parannus ja ottakoon kukin teistä kasteen Jeesuksen Kristuksen nimeen syntienne anteeksisaamiseksi, niin te saatte Pyhän Hengen lahjan.
39 Sillä teille ja teidän lapsillenne tämä lupaus on annettu ja kaikille, jotka kaukana ovat, ketkä ikinä Herra, meidän Jumalamme, kutsuu."
40 Ja monilla muillakin sanoilla hän vakaasti todisti; ja hän kehoitti heitä sanoen: "Antakaa pelastaa itsenne tästä nurjasta sukupolvesta".
Tässä puhutaan siis kasteen lupauksesta ja lahjasta, jossa saa synnit anteeksi ja Pyhän Hengen.
- 444+333
### apt.2:37 Kun he tämän kuulivat, saivat he piston sydämeensä ja sanoivat Pietarille ja muille apostoleille: "Miehet, veljet, mitä meidän pitää tekemän?" ###
Mikä sai heissä piston sydämeensä: 1.) Kaste vai 2.) Pietarin puhe?
Kumpi on weha?Lain kautta tulee synnin tunto. Pietarin puheessa ja kasteessa oli evankeliumia. Kasteessa luvattiin synnit anteeksi ja Pyhän Hengen lahja. Tämä kasteen lahja ja lupaus kuului apostolin mukaan lapsillekin.
- 444+333
Tyypillistä wehaa! Ei anna suoraa vastausta!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mieleni harhailee sinussa
Uskon että tykkäät minusta. On vain yksi elämä. Silti jään paikoilleni ja odotan että jokin muuttuu. Menin palasiksi, ei215644- 541755
- 241231
- 701040
Mitä teet nainen
Jos saat tietää että mies on elänyt yksinäistä ja rauhallista elämää sinua kaivaten, ei ole ollut muiden naisten kanssa,531007Joko Martinalla uusi aviomies hakusessa
Onko jo Raya sovellukseen laitettu uusi vetoomus vetämään... ja mistähän maasta mahtaa olla seuraava sulhasehdokas. Suom163999Pitkäaikaistyöttömyys Suomessa harvinaisen paha
Karut työttömyysluvut, korkein luku yli neljännesvuosisataan.135939- 48928
Mitä vastaisit
Jos kysyisin, että lähdettäisiinkö lenkille yhdessä? Vain sinä ja minä, kaksin? Miehelle57920Missä olitte kun oli teidän tähän saakka kaunein yhteinen hetki?
Me olimme rannalla erään kiven päällä❤️58891