Ylellinen Peugeot 607 kohtuuhinnalla23

kumma juttu

18

214

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hmmm...

      Nooh, käytettyjen autojen hinnat tippuneet todella paljon nykyisin. Onhan tuo jo 5 vuotta vanha vaikka hinta mielestäni todella alhainen. Törmäsin viime viikonloppuna asuntovaunu naapuriin jolla todella upea suurehko mersu. Kysyinkin että uusiko. No ei kuulemma 2009 ja 70,000 km ajettu. Sanoi että lista hinta 71,000 euroa uudesta mutta maksoi itse 28,000 euroa liikkeestä. Oli kaasu/bensa malli joka ehkä tiputti osittain hintaa.
      Mutta ei ne mersutkaan pysy hinnoissain kuten joskus.

    • autonpuunaaja

      Olisko huonosti pidetty tai kolaroitu?

    • tthjl
      • ,,,sss,,o

        Mitä kiusallisia sähkövikoja 607 ,s ?


      • AutoaEtsivä

        Ei taida nämä Peugeotit olla kovin suurta huutoa käytettynä. Voi selittää myös 607 sarjan hintoja, ei nimittäin ole kappale mitä olen ihmetellyt, tänään viimeksi autoliikkeessä, mutta hieman iäkkäämstä tzipaleesta.

        Sähköviat ovat muuten vasta tulossa, mietippä nyky-autoja 15 vuoden päästä kaikkine tilpehööreineen ja varusteineen ! Mersun lisävarustelistoja Saksan maalta kun lukee ei sähkövermeet mahdu edes printattuna yhdelle sivulle. Sääliksi käy seuraavan sukupolven teinejä jo valmiiksi.


      • ,,sss,,,o
        AutoaEtsivä kirjoitti:

        Ei taida nämä Peugeotit olla kovin suurta huutoa käytettynä. Voi selittää myös 607 sarjan hintoja, ei nimittäin ole kappale mitä olen ihmetellyt, tänään viimeksi autoliikkeessä, mutta hieman iäkkäämstä tzipaleesta.

        Sähköviat ovat muuten vasta tulossa, mietippä nyky-autoja 15 vuoden päästä kaikkine tilpehööreineen ja varusteineen ! Mersun lisävarustelistoja Saksan maalta kun lukee ei sähkövermeet mahdu edes printattuna yhdelle sivulle. Sääliksi käy seuraavan sukupolven teinejä jo valmiiksi.

        Olin tuossa viikonvaihteessa MB,320 S dieselin kyytissä, 280tkm ajettu. Hyvä kyyti, mutta lukuisia sähkövikoja pällä, yks ovi ei auennut, kuljettajan sähköinen penkin säätö lykkäsi istuimen etuasentoon eikä palauttanut. Koko johtosarja ois pitänyt vaihtaa. Sylinterin kansi oli hisattu jokin kuukausi aikaisemmin. Autossa oli lukuisia lapsellisia sähkötoimintoja jotka reistaa iänmyötä.


      • AutoaEtsivä
        ,,sss,,,o kirjoitti:

        Olin tuossa viikonvaihteessa MB,320 S dieselin kyytissä, 280tkm ajettu. Hyvä kyyti, mutta lukuisia sähkövikoja pällä, yks ovi ei auennut, kuljettajan sähköinen penkin säätö lykkäsi istuimen etuasentoon eikä palauttanut. Koko johtosarja ois pitänyt vaihtaa. Sylinterin kansi oli hisattu jokin kuukausi aikaisemmin. Autossa oli lukuisia lapsellisia sähkötoimintoja jotka reistaa iänmyötä.

        Noi on jo nykyisin vakiovarustettuja kunnon autoissa. Olivat hivenen luxusta ehkä joskus 20 vuotta sitten, Nykyisin jo vakiotavaraa kärryssä kuin kärryssä.

        Varustelu on jo menossa aivan eri tasolla saksalaisissa laaut-autoissa. Funtsi kun jokin kaistan varoitin menee sekaisin sitten aikanaan, parktronic, peruutuskamerat, distronic plus, neck pro jne. jne. jne.

        Nämäkään ei edes vielä ole mitään premium S sarjojen varusteita vielä vaan ihan vakkari E taxikorin ominaisuuksia.

        Ehkä nämäkin kuten monet muut sakemannien innovaatiot valuvat sitten aikanaan isolla viiveellä moniin kansanautoihin, mutta on hyvä muistaa että kaikki elektroniikka kuten mekaniiset osatkin ovat kuluvaa tavaraa. Autosta on tullut ja tulossa itsestään ajatteleva tietokone joka korjaa ihmisen virheitä ja ennakoi mitä kuljettaja aikoo tehdä tai minne mennä, tämän voi todeta kun lukee E sarjan mersujen lisävarusteluetteloa.

        Kuinka hyvin tämä kaikki sitten aikanaan toimii 20 vuotta vanhassa autossa on eri asia ja etenkin kun jokin hinku-kiinan tai etelä-korean autotehdas näitä ominaisuuksia alkaa innoissaan kopioimaan. Ainakin merkkihuollot joutuvat kouluttamaan tietoliikenne ja softa-insinöörejä, järjestelmä-asiantuntijoita ja sähkö-asentajia perinteisen auto-korjaajan ohella.

        Mahtavaa kehitystä, kuitenkin, kyllä sakemanni osaa !

        Olisi mielenkiintoista tietää millainen delagaatio lakimiehiä tarvitaan ylläpitämään globaaleja patenttisuojia näille kaikille keksinnöille mitä on jo olemassa ja tulossa.


    • siitä se johtuu

      Huruukko pitäny parkkipaikalla koristeena tai akka

    • kesäauto

      Upee peli lähtiskö kymppi tonnilla liikkeelle?

    • gfdfg

      Itse ostaisin jos olis nahkasisusta.

    • pösöö 406

      Eihän tuo 12000km ole vielä edes sisäänajettu autolla kuin autolla.

      Itellä 320000tkm ajettu bensa pösöö joka nykyisin rullaa etanolilla, ei kuulu mitään ylimääräisiä ääniä ja voin sanoa että toi 320000tkm on aika lailla sisäänajettu :)

      • ,,sss,,o

        406 kori todella kestävä, 500tkm ei vielä aiheuta mitään ylimääräisiä ääniä, on nääs kokemusta, samoin psa dieselit oikeen huollettuna.


      • jokumuu.
        ,,sss,,o kirjoitti:

        406 kori todella kestävä, 500tkm ei vielä aiheuta mitään ylimääräisiä ääniä, on nääs kokemusta, samoin psa dieselit oikeen huollettuna.

        Jopa on jutut. On myös kokemusta, 406 diesel 300 - 380 tkm. Sitten loppui hermot.

        Kyytihän on kyllä mukavaa, sitä en kiellä.


      • PSA. ja muut
        jokumuu. kirjoitti:

        Jopa on jutut. On myös kokemusta, 406 diesel 300 - 380 tkm. Sitten loppui hermot.

        Kyytihän on kyllä mukavaa, sitä en kiellä.

        "joku muu" kokemuksesi varmaan totta, minulla vaan sattuu olemaan erilaiset kokemukset, ei siinä senkummempaa. Nyt käytössä kaksi 406 td yli 1,3 milj, takana yhteensä, ja joka päivä tulee lisää.


      • jokumuu.
        PSA. ja muut kirjoitti:

        "joku muu" kokemuksesi varmaan totta, minulla vaan sattuu olemaan erilaiset kokemukset, ei siinä senkummempaa. Nyt käytössä kaksi 406 td yli 1,3 milj, takana yhteensä, ja joka päivä tulee lisää.

        Tarkoitatko siis että olet sitä mieltä, että 300 tuhatta ajetun 406:n korista ei kuulu mitään ylimääräisiä ääniä? En usko että mukavasta kyydistä olisit eri mieltä.

        Kaverilla oli oman 406 farkku HDI:ni kanssa samaan aikaan 406 bensafarkku, oli silloin noin 170 tuhatta ajettu. Jostain syystä lainasin sitä joskus ja ero hälyäänien määrässä omaan autooni verrattuna oli huomattavan suuri. Omassani tienpinnan isommat puutteet kuuluivat sisään, esimerkiksi terävän asfalttisauman ylittämisestä lähti vaimea "rysähdys", mutta tuo vähemmän ajettu yksilö päästi vain pienen ja siivon "tumps"-äänen.

        Molemmat pelit olivat siis vakioalustoilla, vakiokokoisilla 15" renkailla ja tiedossa ei ollut mitään isompia kolarointeja tai muuta auton purkamiseen ja uudelleenkokoamiseen johtanutta toimintaa.

        Hermojen loppuminen ei liity noihin ääntelyihin, se kun mielestäni ei vielä ole niin kamalaa jos vanhan, paljon ajetun auton kori vähän elää. Tarkoitin vaan että kokemusta ei ole tuota isommista kilometrimääristä mutta tuskin auto siitä eteenpäinkään jäykemmäksi muuttui.


      • PSA....
        jokumuu. kirjoitti:

        Tarkoitatko siis että olet sitä mieltä, että 300 tuhatta ajetun 406:n korista ei kuulu mitään ylimääräisiä ääniä? En usko että mukavasta kyydistä olisit eri mieltä.

        Kaverilla oli oman 406 farkku HDI:ni kanssa samaan aikaan 406 bensafarkku, oli silloin noin 170 tuhatta ajettu. Jostain syystä lainasin sitä joskus ja ero hälyäänien määrässä omaan autooni verrattuna oli huomattavan suuri. Omassani tienpinnan isommat puutteet kuuluivat sisään, esimerkiksi terävän asfalttisauman ylittämisestä lähti vaimea "rysähdys", mutta tuo vähemmän ajettu yksilö päästi vain pienen ja siivon "tumps"-äänen.

        Molemmat pelit olivat siis vakioalustoilla, vakiokokoisilla 15" renkailla ja tiedossa ei ollut mitään isompia kolarointeja tai muuta auton purkamiseen ja uudelleenkokoamiseen johtanutta toimintaa.

        Hermojen loppuminen ei liity noihin ääntelyihin, se kun mielestäni ei vielä ole niin kamalaa jos vanhan, paljon ajetun auton kori vähän elää. Tarkoitin vaan että kokemusta ei ole tuota isommista kilometrimääristä mutta tuskin auto siitä eteenpäinkään jäykemmäksi muuttui.

        406 farkulla en ole ajanut, joissakin farkku autoissa( merkistä riippumatta) isompi farkulle ominainen ohjaamon tilavuus, aiheuttaa enemmän sisä-ääniä?


      • jokumuu.
        PSA.... kirjoitti:

        406 farkulla en ole ajanut, joissakin farkku autoissa( merkistä riippumatta) isompi farkulle ominainen ohjaamon tilavuus, aiheuttaa enemmän sisä-ääniä?

        Niin aiheuttaa, varsinkin rengasmelua. Mutta tässä tapauksessa sekä enemmän että vähemmän ajettu 406 olivat kummatkin farkkuja joten se ei selitä eroa. Eikä kyse ollut varsinaisesti melun määrästä eikä välttämättä irrallisista hälyäänistäkään. Enemmän ajettu vaan kuulosti ja tuntui, sanoisiko "letkeämmältä". Vaikea kovin tyhjentävästi kuvailla mutta ero oli niin selvä että siihen kiinnitti huomiota heti kun autolla lähti ajamaan. Siihen ja enemmän ajettua jämäkämpään kuskin penkkiin, muuten nuo tuntuivat keskenään hyvin samanlaisilta.

        Farmarikori on yleensä jo uutena vääntöjäykkyydeltään sedania huonompi joten voi kyllä olla mahdollista että farkku ikääntyykin porrasperää nopeammin.


      • XLL
        PSA.... kirjoitti:

        406 farkulla en ole ajanut, joissakin farkku autoissa( merkistä riippumatta) isompi farkulle ominainen ohjaamon tilavuus, aiheuttaa enemmän sisä-ääniä?

        Pösössä on renkailla suuri merkitys melunlähteenä. Misukoilla meno on hiljaisempaa kuin nokian renkailla


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      77
      1766
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1669
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      14
      1458
    4. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1154
    5. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      19
      1153
    6. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      5
      1141
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1106
    8. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1101
    9. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      6
      1089
    10. Pakkoruotsi on leikkikieli, jota ei ole tarkoituskaan osata

      Pakkoruotsi on leikkikieli. Ennen leikkikieltä sanottiin siansaksaksi, sitten keksittiin tilalle pakkoruotsi. Pakkoruot
      Kielipolitiikka
      7
      1074
    Aihe