Jotenkin hirveän epäselkeä tämä Seiska. Kirjastot tietenkin sekaa eniten. Miksi kaikki hyvä pitää pilata? XP:ssä oli varmaan parantamisen varaa, mutta olisi voinut hyvät piirteet jättää Seiskaan. XP:ssäkin käytin sitä hyvää perinteistä näkymää joka muistutti kakstonnista. Seiskan resurssienhallintakin on vitsi XP:n vastaavasta.
Omat tiedostot
10
214
Vastaukset
Ei sitä ole pilattu. Itseasiassa vaan parannettu.
- korjaa
Helppohan ne kirjastot on poistaa ja kaikki muukin tarpeeton, ohjeet löytyy netistä. Saa myös lähes XP:n näköiseksi.
- kyllästynyt
Kai kaikkeen tottuu, mutta ainakin minulle nuo kirjastot aivan turha viritys. Kun olin ensin aivan hukassa, että mitä ne ovat, niin googlettamalla törmäsinkin poisto-ohjeisiin ja totesin etten ole ainoa jota ne häiritsevät.
En epäile, etteikö olisi parempi käyttis kuin XP, mutta turhakkeita ei pitäisi vain uutuuden vuoksi keksiä. Parannukset käyttöliittymän takanakin ovat parannuksia, vaikka eivät heti näykään.
Onkohan ne modifioinnit miten turvallisia, ettei tule myöhemmin ongelmia? Joskus joutuu käyttämään muutakin kuin omaa konetta ja oni hyvä tietää se syvin olemus ennen poistoa omasta koneesta.
Toki XP:lläkin ne C-aseman "Omat tiedostot" olivat minulla eräänlaisia väliaikaistiedostoja ja D-asemalla oli tekemäni kansiot hyvässä hierarkkisessa järjestyksessä. - hyvin toimii
kyllästynyt kirjoitti:
Kai kaikkeen tottuu, mutta ainakin minulle nuo kirjastot aivan turha viritys. Kun olin ensin aivan hukassa, että mitä ne ovat, niin googlettamalla törmäsinkin poisto-ohjeisiin ja totesin etten ole ainoa jota ne häiritsevät.
En epäile, etteikö olisi parempi käyttis kuin XP, mutta turhakkeita ei pitäisi vain uutuuden vuoksi keksiä. Parannukset käyttöliittymän takanakin ovat parannuksia, vaikka eivät heti näykään.
Onkohan ne modifioinnit miten turvallisia, ettei tule myöhemmin ongelmia? Joskus joutuu käyttämään muutakin kuin omaa konetta ja oni hyvä tietää se syvin olemus ennen poistoa omasta koneesta.
Toki XP:lläkin ne C-aseman "Omat tiedostot" olivat minulla eräänlaisia väliaikaistiedostoja ja D-asemalla oli tekemäni kansiot hyvässä hierarkkisessa järjestyksessä.Poistin ne heti, aina kannattaa kuitenkin tehdä palautuspiste jos sattuu jotain. Johonkin ketjuun laitoin kaikki mitä itse muuttanut, Classic start menusta voi aloittaa.
Minulla näkyy Resurssien hallinnassa vain Työpöytä, Tietokone, asemat, Roskakori ja työpöydän kansio. Käynnistysvalikossa taas ohjelmat suunnilleen samalla tavalla kuin D asemalle asennettu ohjelmatyypin mukaan. Kaikki muut tiedostot ulkoisilla asemilla tyypin mukaan, kirjastoilla ei mitään käyttöä. Niiden kautta olisi helppo vakoillakin.
- ultramodern
Seiskassa vielä ihan hyvä tiedostonhallinta. Kasissa se sitten pilattiin lopullisesti.
- Vistaseiska
W Vistassa on mielestäni toimivin ja paras tiedostojen ja kansioiden hallinta. Tiedostojen tallennus,löytäminen ja siirto vetämällä toisesta kansioista toiseen on helppoa vasemmalla avautuvan valikon johdosta. W7 kirjasto on sekava ja hajautettu. W Media Center vielä sotkee ja piilottaa myös muistikortilta tallennettuja kuvia. Miten MS voikin tyriä tekemällä W8 vastenmielisen palikan. Jos eivät tee Vistan ja W7 kaltaista uutta käyttöjärjestelmää niin täytyy käyttää vain sitten Android tablettia,chromebookia kun W7 on kulutettu loppuun.
- kyllästynyt
Vistaa olenkin käyttänyt mitättömän vähän, enkä muista eroja XP:hin. XP:ssä myös avautuu valikko vasemmalle, sisältäen mielestäni hyvät toiminnot.
XP:n resurssienhallinta avutui tosin typerästi, mutta pienellä modifioinnilla sen sai avautumaan "Oma tietokone" -kohtaan, kuten vanhemmissa versioissa. - mihin vaan haluaa
kyllästynyt kirjoitti:
Vistaa olenkin käyttänyt mitättömän vähän, enkä muista eroja XP:hin. XP:ssä myös avautuu valikko vasemmalle, sisältäen mielestäni hyvät toiminnot.
XP:n resurssienhallinta avutui tosin typerästi, mutta pienellä modifioinnilla sen sai avautumaan "Oma tietokone" -kohtaan, kuten vanhemmissa versioissa.Seiskassakin, kumma kun sitäkään ei voi helpommin asettaa.
Tarkoitako, että valikko avautuu nuolen vasemmalle puolelle vai mitä?
Käyttääkö kukaan tuota oikealla näppäimellä siirrettäessä Hard link here -toimintoa, missä siitä on hyötyä? - jokkex_
mihin vaan haluaa kirjoitti:
Seiskassakin, kumma kun sitäkään ei voi helpommin asettaa.
Tarkoitako, että valikko avautuu nuolen vasemmalle puolelle vai mitä?
Käyttääkö kukaan tuota oikealla näppäimellä siirrettäessä Hard link here -toimintoa, missä siitä on hyötyä?"Tarkoitako, että valikko avautuu nuolen vasemmalle puolelle vai mitä?"
Tarkoitan resurssienhallintaa eli Windows Exploreria, joka avautuu oletuksena XP:ssä jonnekin "Omat tiedostot" -näkymään. Kätevämpää oli minulle se D-asemalle avautuva näkymä, kuten vanhemmissa Windowseissa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ja taas ammuttu kokkolassa
Kokkolaisilta pitäisi kerätä pois kaikki ampumaset, keittiöveitset ja kaikki mikä vähänkään paukku ja on terävä.676113- 1325455
Helena Koivu on äiti
Mitä hyötyä on Mikko Koivulla kohdella LASTENSA äitiä huonosti . Vie lapset tutuista ympyröistä pois . Lasten kodista.4633375Ovatko naiset lopettaneet sen vähäisenkin vaivannäön Tinderissa?
Meinaan vaan profiileja selatessa nykyään valtaosalla ei ole minkäänlaista kirjoitettua tekstiä siellä. Juuri ja juuri s1091747Suomi vietiin Natoon väärin perustein. Viides artikla on hölynpölyä. Yksin jäämme.
Kuka vielä uskoo, että viides artikla takaa Suomelle avun, jos Suomeen hyökätään. Liikuttavasti täällä on uskottu ja ved3761266- 321159
- 671071
Sydämeni on sinun luona
Koko ajan. Oli ympärilläni ketä oli niin sinä olet vain ajatuksissa ja tunteissa. En halua muiden kosketusta kuin sinun46956Trump ja Venäjä
Huomasitteko muuten... Käytännössä ainoat valtiot, joille Trump EI eilen asettanut typeriä tariffejaan, olivat Venäjä ja110922Jatkuva stressitila
On sinun vuoksesi kun en tiedä missä mennään mutta tunteeni tiedän ainoastaan52889