Omat tiedostot

kyllästynyt

Jotenkin hirveän epäselkeä tämä Seiska. Kirjastot tietenkin sekaa eniten. Miksi kaikki hyvä pitää pilata? XP:ssä oli varmaan parantamisen varaa, mutta olisi voinut hyvät piirteet jättää Seiskaan. XP:ssäkin käytin sitä hyvää perinteistä näkymää joka muistutti kakstonnista. Seiskan resurssienhallintakin on vitsi XP:n vastaavasta.

10

136

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ei sitä ole pilattu. Itseasiassa vaan parannettu.

    • korjaa

      Helppohan ne kirjastot on poistaa ja kaikki muukin tarpeeton, ohjeet löytyy netistä. Saa myös lähes XP:n näköiseksi.

      • kyllästynyt

        Kai kaikkeen tottuu, mutta ainakin minulle nuo kirjastot aivan turha viritys. Kun olin ensin aivan hukassa, että mitä ne ovat, niin googlettamalla törmäsinkin poisto-ohjeisiin ja totesin etten ole ainoa jota ne häiritsevät.

        En epäile, etteikö olisi parempi käyttis kuin XP, mutta turhakkeita ei pitäisi vain uutuuden vuoksi keksiä. Parannukset käyttöliittymän takanakin ovat parannuksia, vaikka eivät heti näykään.

        Onkohan ne modifioinnit miten turvallisia, ettei tule myöhemmin ongelmia? Joskus joutuu käyttämään muutakin kuin omaa konetta ja oni hyvä tietää se syvin olemus ennen poistoa omasta koneesta.

        Toki XP:lläkin ne C-aseman "Omat tiedostot" olivat minulla eräänlaisia väliaikaistiedostoja ja D-asemalla oli tekemäni kansiot hyvässä hierarkkisessa järjestyksessä.


      • hyvin toimii
        kyllästynyt kirjoitti:

        Kai kaikkeen tottuu, mutta ainakin minulle nuo kirjastot aivan turha viritys. Kun olin ensin aivan hukassa, että mitä ne ovat, niin googlettamalla törmäsinkin poisto-ohjeisiin ja totesin etten ole ainoa jota ne häiritsevät.

        En epäile, etteikö olisi parempi käyttis kuin XP, mutta turhakkeita ei pitäisi vain uutuuden vuoksi keksiä. Parannukset käyttöliittymän takanakin ovat parannuksia, vaikka eivät heti näykään.

        Onkohan ne modifioinnit miten turvallisia, ettei tule myöhemmin ongelmia? Joskus joutuu käyttämään muutakin kuin omaa konetta ja oni hyvä tietää se syvin olemus ennen poistoa omasta koneesta.

        Toki XP:lläkin ne C-aseman "Omat tiedostot" olivat minulla eräänlaisia väliaikaistiedostoja ja D-asemalla oli tekemäni kansiot hyvässä hierarkkisessa järjestyksessä.

        Poistin ne heti, aina kannattaa kuitenkin tehdä palautuspiste jos sattuu jotain. Johonkin ketjuun laitoin kaikki mitä itse muuttanut, Classic start menusta voi aloittaa.

        Minulla näkyy Resurssien hallinnassa vain Työpöytä, Tietokone, asemat, Roskakori ja työpöydän kansio. Käynnistysvalikossa taas ohjelmat suunnilleen samalla tavalla kuin D asemalle asennettu ohjelmatyypin mukaan. Kaikki muut tiedostot ulkoisilla asemilla tyypin mukaan, kirjastoilla ei mitään käyttöä. Niiden kautta olisi helppo vakoillakin.


    • ultramodern

      Seiskassa vielä ihan hyvä tiedostonhallinta. Kasissa se sitten pilattiin lopullisesti.

    • Vistaseiska

      W Vistassa on mielestäni toimivin ja paras tiedostojen ja kansioiden hallinta. Tiedostojen tallennus,löytäminen ja siirto vetämällä toisesta kansioista toiseen on helppoa vasemmalla avautuvan valikon johdosta. W7 kirjasto on sekava ja hajautettu. W Media Center vielä sotkee ja piilottaa myös muistikortilta tallennettuja kuvia. Miten MS voikin tyriä tekemällä W8 vastenmielisen palikan. Jos eivät tee Vistan ja W7 kaltaista uutta käyttöjärjestelmää niin täytyy käyttää vain sitten Android tablettia,chromebookia kun W7 on kulutettu loppuun.

      • kyllästynyt

        Vistaa olenkin käyttänyt mitättömän vähän, enkä muista eroja XP:hin. XP:ssä myös avautuu valikko vasemmalle, sisältäen mielestäni hyvät toiminnot.

        XP:n resurssienhallinta avutui tosin typerästi, mutta pienellä modifioinnilla sen sai avautumaan "Oma tietokone" -kohtaan, kuten vanhemmissa versioissa.


      • Itseasiassa aika sekava verrattuna XP ja Windows 7 tiedostonhallintaan.


      • mihin vaan haluaa
        kyllästynyt kirjoitti:

        Vistaa olenkin käyttänyt mitättömän vähän, enkä muista eroja XP:hin. XP:ssä myös avautuu valikko vasemmalle, sisältäen mielestäni hyvät toiminnot.

        XP:n resurssienhallinta avutui tosin typerästi, mutta pienellä modifioinnilla sen sai avautumaan "Oma tietokone" -kohtaan, kuten vanhemmissa versioissa.

        Seiskassakin, kumma kun sitäkään ei voi helpommin asettaa.

        Tarkoitako, että valikko avautuu nuolen vasemmalle puolelle vai mitä?

        Käyttääkö kukaan tuota oikealla näppäimellä siirrettäessä Hard link here -toimintoa, missä siitä on hyötyä?


      • jokkex_
        mihin vaan haluaa kirjoitti:

        Seiskassakin, kumma kun sitäkään ei voi helpommin asettaa.

        Tarkoitako, että valikko avautuu nuolen vasemmalle puolelle vai mitä?

        Käyttääkö kukaan tuota oikealla näppäimellä siirrettäessä Hard link here -toimintoa, missä siitä on hyötyä?

        "Tarkoitako, että valikko avautuu nuolen vasemmalle puolelle vai mitä?"

        Tarkoitan resurssienhallintaa eli Windows Exploreria, joka avautuu oletuksena XP:ssä jonnekin "Omat tiedostot" -näkymään. Kätevämpää oli minulle se D-asemalle avautuva näkymä, kuten vanhemmissa Windowseissa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      173
      7185
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      42
      4202
    3. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      26
      2105
    4. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      18
      2029
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      27
      1869
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      77
      1676
    7. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      34
      1649
    8. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      17
      1593
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      21
      1588
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      39
      1418
    Aihe