Mulla on ollut kädet tosi pahana jo puoli vuotta. Kortisonia pitäisi käyttää pitkiä jaksoja, että ne parantuivat, jos sittenkään. Olen yirttänyt kuitenkin tehdä niin, että käytän viikon ja pidän viikon taukoa. Viikossa kädet eivät kuitenkaan ehdi parantua. Eilen kävin sitten ihotautilääkärillä ja hän määräsi jotain kortisonipitoista voidesekoitusta, jossa on pohjana Novalania ja lisäksi kahta muuta ainetta. Pitäisi käyttää kaksi viikkoa putkeen 2 kertaa päivässä ja sitten vielä kaksi kuukautta kaksi kertaa viikossa. Ihmetyttää vain, kun lääkäri sanoi, ettei sen pitäisi ohentaa ihoa. Mitenköhän tämä kortisonivoide mahtaa erota muista kortisoneista, jos ei kerran ole ohenemisvaaraa...No, käyttelen nyt sitä ja saas nähdä miten käy...
Atooppinen ihottuma käsissä
8
2887
Vastaukset
- Henna85
tiedätkö mitä? mulla oli kädet pahassa kunnossa. Mutta sitten aloin syömään antiokisidanttiklinkikan määrämiä vitamiini/hivenaineita ja iho on ollut parempi! tuon lisäksi käyn uvb valohoidossa
- Darja
En ole alkuperäinen kirjoittaja, mutta minäkin kärsin TOOSI pahasta atopiasta. Kertoisitko vielä tuon valmisteen nimen? Siis reseptilääke, vai?Alan olla jo niin epätoivoinen, että kokeilisin mitä vain. Lieneekö kovin kallis?
- Elisa
mitä vitamiineja ja hivenaineita se antioksidanttiklinikan lääkäri määräs sulle?? haluis hoitaa ihoa mieluummin niillä ku kaikenmaailman ihmerasvoilla ja kortisonilla...
- hamppuöljy
Darja kirjoitti:
En ole alkuperäinen kirjoittaja, mutta minäkin kärsin TOOSI pahasta atopiasta. Kertoisitko vielä tuon valmisteen nimen? Siis reseptilääke, vai?Alan olla jo niin epätoivoinen, että kokeilisin mitä vain. Lieneekö kovin kallis?
Meillä pojan käsi-ihottuma parani hamppuöljyllä. Mitkään rasvaamiset ja kortisonit eivät koskaan olleet riittäviä, kesälläkään.
- hamppuöljy
Antioksidanttiklinikasta saa helpotusta, mutta ikävä kyllä siinä on myös melkoista rahastuksen makua. Tosin niitä määriä, mitä ne määräävät ei itse uskalla alkaa syödä.
Niiden tukilääkitys on melkoisen kaavamaista eli voisi hyvin ottaa toiselle henkilölle määrätyn tukilääkityksen ja alkaa itse popsia samaa. Asiantuntemus myös pikkuisen epäilytti, sillä mielestäni sinkki olisi pitänyt kuulua ilman muuta jo heti lääkitykseen, mutta se lisättiin vasta kun saatiin tuloksissa selvä puutostila sinkin osalta.
Parasta on, jos itse alat tutkia, mitä iho tarvitsee, ostat ja alat syödä.
Tuo hamppuöljy muuten tuli tuon antioksidanttiklinikan kautta meille käyttöön. Meillä se on nykyisin riittävä, lisäksi syödään piimaxia, joka on edullista. - ???
hamppuöljy kirjoitti:
Antioksidanttiklinikasta saa helpotusta, mutta ikävä kyllä siinä on myös melkoista rahastuksen makua. Tosin niitä määriä, mitä ne määräävät ei itse uskalla alkaa syödä.
Niiden tukilääkitys on melkoisen kaavamaista eli voisi hyvin ottaa toiselle henkilölle määrätyn tukilääkityksen ja alkaa itse popsia samaa. Asiantuntemus myös pikkuisen epäilytti, sillä mielestäni sinkki olisi pitänyt kuulua ilman muuta jo heti lääkitykseen, mutta se lisättiin vasta kun saatiin tuloksissa selvä puutostila sinkin osalta.
Parasta on, jos itse alat tutkia, mitä iho tarvitsee, ostat ja alat syödä.
Tuo hamppuöljy muuten tuli tuon antioksidanttiklinikan kautta meille käyttöön. Meillä se on nykyisin riittävä, lisäksi syödään piimaxia, joka on edullista.mistähän tuota hamppuöljyä tai helokkiöljyä saa, ja kuinka niitä käytetään, suoraan iholle/ruuassa? mitä ne maksaa.
- lissu
Kortisoni ohentaa mun mielestä ihoa aina, mutta se voi olla hyväksi vaan, jos iho on pitkän atooppisen oireilun jälkeen jäkälöitynyt tai paksuuntunut. Silloin ohentuminen voi helpottaa oireita ja estää uuden akuuttikauden alkamista.
Jos olet kovin huolissaan ohentumisesta, voit ihon parannuttua pyytää ihotautilääkäriltä pimekrolimuusia tai takrolimuusia sisältävää voidetta ylläpitovoiteeksi. Ne eivät ohenna ihoa, ja toimivat kortisonin tapaan muuten. Ne ovat tosin aivan käsittämättömän kalliita. Kannattaa lisäksi pyrkiä syömään terveellisesti ja mahdollisimman monipuolisesti. Tsemppiä! - Minni
Lääkäri on varmaan tehnyt sulle miedohkon korttarisekoituksen, noinhan monesti tehdään sekoitus eikä mitään vahvaa putkiloa anneta. Eikä se nyt hetkessä ja kausiluontoisesti käytettynä ohenna ihoa, vaan vuosien saatossa vasta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "874018Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella242881No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452302- 341311
- 10899
- 131875
- 6844
Masan touhut etenee
Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa12811Naisten ja miesten tasoeroista
Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris124746- 11740