Kantsiiko ponille antaa,tähänaikaan vuodesta lisävitamiineja esim:14päivän b-vitamiini kuuri,kun vaan kuulin vanhalta hevosmieheltä et ponille ei sais antaa muuta kuin heinää,pikkasen kauraa,porkkanaa,omenaa yms.Tai muuten saattaa saada kaviokuumeen,nyt annan heinää,racing progressia,porkkanaa ja omenaa,pitäskö toi racing progress vaihtaa kauraan?Ponilla ei ajeta eikä ratsasteta kuin satunnaisesti.
Ponin talviruokinta
4
221
Vastaukset
- it's mee
Ponille syöttäisin sillein mitä hevosmies sanoi sinulle ettei vaan tulisi kaviokuumetta ja jos olisin sinä niin vaihtaisin racing progressin kauraan mutta kauraa antaisin vähän...
n.1-3 dl kauraa ja sen sekaan pilkottuja porkkanan palasia & omenaa..ja heinää paljon...tuossa oli minun ehdotukseni! =)- hevosenhoitaja
Kaviokuumeen lisäksi ponisi on vaarassa sairastua myös lannehalvaukseen, se ilmenee liian vahvalla rehulla (paljon kauraa kun ei käyttöä juuri ole) liikunnan jälkeen. Itse syöttäisin vastaavassa käytössä olevalle ponille runsaasti hyvää heinää ja vain kourallisen, pari kauraa jonka sekaan saa laitettua kivennäiset ja halutessa vitamiinit.
- Jaana
hevosenhoitaja kirjoitti:
Kaviokuumeen lisäksi ponisi on vaarassa sairastua myös lannehalvaukseen, se ilmenee liian vahvalla rehulla (paljon kauraa kun ei käyttöä juuri ole) liikunnan jälkeen. Itse syöttäisin vastaavassa käytössä olevalle ponille runsaasti hyvää heinää ja vain kourallisen, pari kauraa jonka sekaan saa laitettua kivennäiset ja halutessa vitamiinit.
Eli oisko tää hyvä aamulla:3siivua heinää,1dl kauraa ja 1porkkana iltapäivällä:3siivua heinää,1omena illalla yöksi:3siivua heinää,1dl kauraa ja 1porkkana
- it's mee
Jaana kirjoitti:
Eli oisko tää hyvä aamulla:3siivua heinää,1dl kauraa ja 1porkkana iltapäivällä:3siivua heinää,1omena illalla yöksi:3siivua heinää,1dl kauraa ja 1porkkana
joo, aamulla antaisin ehkä vähä enemmän kuin yks desi kauraa vaikka 1.5 dl kauraa, mutta iltapäivällä minä antaisin vaan heinää en muuta ja illalla antaisin 1.5 dl kauraa,heinää sen 3siivuu ja porkkanaa jonkin verran....eli en antais ollenkaan iltapäivällä muuta kuin heinää tarjolle...mut sinä päätät miten sinä teet...tossa oli taas minun ehotukseni..pärjäile :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 16912833
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h1545458Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p454780Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv1493689Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska392788Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1201955Oletko tyytyväinen
Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?1111706Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..
...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam3661638Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?
Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?1081538Jos oikeasti haluat vielä
Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚1361471