Teologian tohtori Juha Ahvio kirjoittaa Herzogin opetuksen perustavanlaatuisen vakavista teologisista ongelmista.
Amerikkalaisen karismaattisen julistajan David Herzogin ajatteluun ja opetukseen sisältyy erittäin vakavia teologisia perusongelmia. Viime aikoina paljon suomalaisessa kristillisessä julkisuudessa esillä ollut ja loppukesällä Suomeen Helsingin olympiastadionille kokoustamaan tuleva Herzog on esittänyt käsityksiään esimerkiksi tuoreesti suomeksikin käännetyssä kirjassaan Kirkkauden invaasio: kulkeminen avoimen taivaan alla (KK-kustannus 2013).
Jo pelkästään tätä kirjaa lukemalla käy valitettavasti ilmi, että Herzogin ajatteluun sisältyy klassisen evankelisen kristinuskon luovuttamattomien perustotuuksien kannalta täysin ristiriitaisia ja vastakkaisia linjauksia ja uskonnollis-filosofisia sitoumuksia, joiden harhaisuutta ja eksymyksellisyyttä ei millään voi väistää eikä selittää pois mihinkään lieventävään asianhaaraan vetoamalla.
Varsinkin seuraavat kolme perusongelmaa ovat ratkaisevan keskeisiä.
http://www.patmos.fi/blogi/kirjoitukset/571/david_herzogin_opetuksen_perustavanlaatuisen_vakavista_teologisista_ongelmista
Juha Ahvio: Herzogin harhat ja eksytys
Arvio tehty
2
306
Vastaukset
- Missä viipyy?
Tässä toinen Amerikan satusetä. Kipinä-Lehti 2.2001. Torstai-iltana, jolloin en ollut itse paikalla, Benny Hinn oli ennustanut, että Suomessa alkaa herätys kuudentoista kuukauden kuluttua nuorten keskuudessa.
- Ufot myös
"Parantaja" Kathryn Kuhlman, kuului myös tähän jengiin. Kukaan ei kylläkään parantunut hänen kokouksissaan, mutta väliäkö sillä sitten on.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 938138
- 403922
Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle
Vauva-palstalta tuttua kaipaamista uudessa ympäristössä. Kaipuu jatkukoon 💘1021916- 241400
Taas ryssittiin oikein kunnolla
r….ä hyökkäsi Viroon sikaili taas ajattelematta yhtään mitään https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011347289.html341241Valtimon Haapajärvellä paatti mäni nurin
Ikävä onnettomuus Haapajärvellä. Vene hörpppi vettä matkalla saaren. Veneessä ol 5 henkilöä, kolme uiskenteli rantaan,321122Vanha Suola janottaa Iivarilla
Vanha suola janottaa Siikalatvan kunnanjohtaja Pekka Iivaria. Mies kiertää Kemijärven kyläjuhlia ja kulttuuritapahtumia121020Rakastuminenhan on psykoosi
Ei ihme että olen täysin vailla järkeä sen asian suhteen. Eipä olis aikoinaan arvannut, että tossa se tyyppi menee, jonk53857Olisinko mä voinut käsittää sut väärin
Nyt mä kelaan päässäni kaikkea meidän välillä tapahtunutta. Jos mä sit kuitenkin tulkitsin sut väärin? Se, miten sä käyt31832Känniläiset veneessä?
Siinä taas päästiin näyttämään miten tyhmiä känniläiset on. Heh heh "Kaikki osalliset ovat täysi-ikäisiä ja alkoholin v29797