Onkohan useammankin Jumalasta luopuneen itsetunnossa jotain vikaa? Väärä kasvatus, ympäristö, joka ei ole tukenut lapsen kasvua, vasemmistolainen koti tai aatemaailma, johon kuuluu sisäänrakennettuna itsensä uhriksi näkeminen ja piilotettu vihaksi naamioitu katkeruus ja kateus, köyhä koti, alkoholisoituneet tai rikolliset vanhemmat, käytetyt ja sukupuolielimiä täyteen töherretyt koulukirjat.
Jos tuon esille muutaman todellisen faktan, kuten sen, että monet jumalaan uskomattomat ovat viettäneet alkoholintäyteisen Juhannuksen, jotkut ateistit ryntäävät kilvan kertomaan, että he eivät näin ole tehneet. Minusta se, että eivät ole, on hienoa, ja arvostan heitä ihmisinä. Mutta mistä kumpuaa käsitys, että alunperin sanoma koskisi kaikkia ateisteja? Psykologisesti tällainen aina liitetään huonoon ja kehittymättä jääneeseen itsetuntoon. Ehkä siihen liittyy epävarma persoonallisuus, joka etsii itselleen jatkuvasti tukea ympäristön hyväksynnästä. Siksi ehkä halutaan etsiä samanmielisiä tältä palstalta ja haukkua silmittömästi ja jopa valheellisesti kristittyjä. Usein tällainen käyttäytyminen liittyy nimenomaan murrosikään, jolloin hormonitulva vaikuttaa voimakkaasti ihmisen keskushermoston toimintaan. Maailmankuva on täysin polarisoitunut hyvään ja pahaan, ihanaan ja kaameaan. Laumavietti on täysin hallitseva. Tehdään mitä tahansa tyhmyyksiä, että kuuluttaisiin johonkin. Ajattelu on lyhytnäköistä ja johtopäätökset pinnallisia ja tyhmiä. Korostunut laumavietti ilmenee myös ylikorostuneena kilpailun tarpeena, joten tyypillisenä piirteenä tällaisille laumoille on sen todistaminen, että on lauman 'arvoinen', toisin sanoen, valmis tekemään jotain, jota muut eivät halua tehdä. Siitä löytyy se lauman jäseniä yhdistävä tekijä ja se valheellinen kaunalosauva nilkuttavalle itsetunnolle. Uho ja näyttämisenhalu kaikkine laumahierarkian naurettavine palvomisineen on tietenkin aiemmilta kädellisiltä perittyä käyttäytymismallia, joka pyrkii ylläpitämään lajin selektiota.
Toisaalta tätä kaikkea voi kutsua myös perisynniksi. Tiedän toki, että jumalattomien joukossa on monia, joille ei pitäisi antaa mitään hyvän ja pahan tiedon puusta, sillä sangen pian he käyttävät sitä väärin ja heistä tulee uusia, ainakin oman elämänsä tai palstansa, Hitlereitä ja Goebbelsejä. J.Halla-ahohan on tästä hyvä esimerkki: ripaus psykologian tajua on nostanut hänet helpon elämän leveään pöytään. Vuodet eduskunnassa ovat taanneet, ettei kaverin koskaan tarvitse enää oikeita töitä tehdä, jos on lainkaan osannut tienestinsä sijoittaa. Tunkua framille kuitenkin riittää, lukuisista yrittäjistä monet eivät ole älyllisesti Halla-ahon tasoa, mutta sitäkin innokkaampia.
Ajatus perisynnistä on hirvittävä, mutta täysin tosi. Siinä missä ateisti alkaa pohtimaan, miksi Jumala loi perisynnin ihmisen päälle, kunnollinen kristitty ottaa perisynnin tosiasiana ja suhtautuu positiivisella mielellä Jumalan ilmoitukseen Raamatussa ymmärtäen, että olipa perisynti kenen syytä tahansa, sen haitallista vaikutusta pitäisi pyrkiä vähentämään. Tässä siis kunnon kristitty on kuin Tuntemattoman Sotilaan Hietanen, joka toteaa nuorelle vänrikille: "En mä syyllist kaippa yhtikäs, Lahtist ja konekiväri mä kaipasi!". Tässäkin siis jumalaton usein on kuin pieni lapsi, joka syyttää vanhempiaan kaikesta, siksi ettei koe itsellään olevan mitään keinoja vaikuttaa ympäristöönsä. Tämä alistuva ja fatalistinen elämänasenne saattaa olla myös vääränlaisen, alistavan ja lannistavan, muka-kristillisen hihhulismin tuotosta. Kuinka viisas kirja Raamattu onkaan, kun se Vanhan Testamentin sanoin kertoo meille lukuisista samankaltaisista tapahtumista juutalaisen kansan historian varrella. Meillä on siis mahdollisuus oppia tästä kaikesta, sillä Herra on viisaudessaan antanut Iisraelilaisten oppia kirjoitustaito ja tallentaa nämä tapahtumat meidän luettavaksemme, että niistä oppisimme. Moni jumalaton kuitenkin sokaistuu Raamatun sisältämän valtavan tiedon määrästä ja hän laskee sieltä vain sodissa ja luonnontuhoissa kuolleiden määriä, eikä ymmärrä, että Lootin kotikaupunkilaisten todellinen synti oli ahneesti halajata hedelmällistä tuliperäistä maata ymmärtämättä mitä riskejä sellaiseen sisältyy. Se on todellista ylpeyttä ja kopeutta se. Sillä pitipä jumalanaan Gaiaa tai Zeusta tai uskoipa vain rationalistisesti luonnonlakeihin, on hirveää typeryyttä olla ymmärtämättä todellisuutta ja sen asettamia rajoituksia.
http://www.youtube.com/watch?v=_VrFV5r8cs0
Väärästä ylpeydestä
32
156
Vastaukset
- opiksi jumalattomill
Tahdon siis vain sanoa, että oikean tien valinneiden elämä on helpompaa ja parempaa ja tämän tiedon kertominen väärän tien valinneille ei ole ylpeilyä ja kopeilua vaan rehellisyyttä, että henkisesti sokeat saisivat takaisin näkönsä ja katkeruutensa vaikulla korvansa tukkineet ne taas puhdistaisivat kuullaakseen, mikä heille on hyväksi. Siitä alkaa se itsetunnon ja koko elämän todellinen eheytyminen, johon tietenkin kuuluu myös se, ettei monelle ihmisille arkaa sukupuolisuuntautuneisuuden kysymystä käytetä lyömäaseena, pahintakaan vihollista vastaan. Lyönti kun harvoin sattuu siihen vihattuun viholliseen, vaan yleensäkin jo valmiiksi haavoitettuun sivulliseen.
- ateismusmaximus
"Oikean tien valinneiden elämä on helpompaa"
Jos tarkoitat tuolla on sinänsä totta, mutta se ainut oikea tie ei ole uskonto. Tuosta oli suuri osa ihan asiaa kuten tuo itsetunto-osio, mutta se kuinka liität ne uskontoon on naurettavaa.
Olen ateisti ja minusta minun elämä on ihan hyvällä tolalla, vaikka vanhempanikaan eivät kuulu kirkkoon. Minulla on kavereita, yliopistosta koulutuspaikka, rahaa, olen melko terve, minulla tai perheelläni ei ole pahoja ongelmia esim. alkoholin kanssa ja muuta. Suvussa alkoholismia kyllä löytyy, mutta he taas kuuluvat kirkkoon.
Kirkko ja usko eivät takaa hyvää elämää, mutta hyvä kasvatus kyllä.
- OpiksiTeilleKaikille
Skientologia on ainoa oikea uskonto jonka profeetta L. Ron Hubbard on meille paljastanut. Se on "todellinen fakta" niin kuin asian itse kuvaisit. Miksi huutelet täällä väärien jumalien nimiä, kun sydämmessäsi kuitenkin TIEDÄT, että Skientologia on ainoa oikea. Oliko lapsuutesi vaikea ja vanhempasi myös vääräuskoisia, jotka aivopesivät sinut uskomaan kristinuskoon kun sitä täällä niin epätoivoisesti mainostat, vaikka tiedät sydämessäsi Skientologian olevan ainoa todellinen totuus fakta?
Tiedät kuinka kaikki pahan olon tunteet johtuvat pahoista tetaaneista sisälläsi ja tärkeää itsensä auditoiminen e-mittarin avulla on jotta sinäkin voisit olla onnellinen, etkä täällä onnettomana huutelisi ateisteille. Ajatus tetaaneista on hirvittävä, mutta täysin totta. Miksi siis haluat olla onneton ja kieltää Skientologian sen sijaan että puhdistaisit itsesi tetaaneista ja olisit viimein onnellinen. Ateistitkin oikeasti tietävät Skientologian olevan ainoa oikea uskonto, vaikka vain näyttelevät olevansa ateisteja. Olet siis puoliksi oikeassa, mutta sinulla on vain väärä uskonto. Ei ole myöhäistä pelastua!- aloituspotsaaja
Skientologia on toki aloittajallekin tuttu. Hän tutustui skientologiaan hyvin nuorena ja kokemattomana ja suuresti viehätti perclearer-nimike, joka tietenkin tahattomasti hänen omassa kielikulttuurissaan assosioitui perkeeleen poistajaksi, oikein kunnon kristilliseen tyyliin.
Avaaja muuten tilasi Skientologia-kirjansa postimyynnistä, Tekniikan Maailma-lehdestä saksitulla kupongilla.
Herralle kiitos Tekniikan Maailma-lehden olemassa olosta.
- ---
Aloitus on pelkkää mututuntumaa. Kaipaan konkreettisia väitöksiä eikä mitään rönsyilyjä sinne tänne. Siispä ensin esitä väite, jota seuraa todistus, tai toisinpäin.
Jos Raamattu olisi totta, Eeden sijaitsisi nykyisen Irakin alueella. Väitätkö tosissasi, että hyvän ja pahan tiedon puu löytyy Irakista?- syvästi kristitty
Syntisen ahneuden sodalla raiskaama Irak on jokaiselle kunnon kristitylle suurin muistutus hyvästä ja pahasta ja niiden loputtomasta taistelusta tässä maailmassa. Kunnollinen kristitty saattaa vain toivoa, että Irakin veren ja vääryyden kyllästämästä maaperästä kasvaisi se valtavan suuri hyvän ja pahan tiedon puu, joka tiputtaisi rauhaa tuovat hedelmänsä jokaiseen maailmamme neljästä kolkasta.
Voimme vain tehdä kaikkemme ja sen lisäksi myös rukoilla, että niin tapahtuisi.
En ole koskaan luopunut jumalista, koska niitä ei maailmankatsomuksessani ole koskaan ollut reaalimaailman ilmiönä. Jumalat ovat taruston ja usko(nno)n asia, ja olen aivan aiheellisesti ja asiallisesti ylpeä omasta ateistisesta maailmankuvastani, joka on yksin minun työstettävä.
- ++++++++++
"mutta mistä kumpuaa käsitys, että alunperin sanoma koskisi kaikkia ateisteja?"
Kelpaako vastaukseksi ei-ateistien propaganda ateisteista?
"Ajatus perisynnistä on hirvittävä, mutta täysin tosi."
Miten se voi olla tosi, kun Aatamia ja Eevaa ei ole ollut olemassa?
"Siinä missä ateisti alkaa pohtimaan, miksi Jumala loi perisynnin ihmisen päälle, kunnollinen kristitty ottaa perisynnin tosiasiana ja suhtautuu positiivisella mielellä Jumalan ilmoitukseen Raamatussa ymmärtäen, että olipa perisynti kenen syytä tahansa, sen haitallista vaikutusta pitäisi pyrkiä vähentämään."
Miten ihminen pystyy vähentämään Jumalan asettaman kirouksen vaikutuksia?
Muuten kuin tottelemalla itse kirouksen asettajaa siis.- u.a.m.s.
Ehkä kyse on vain pienen ihmisen vaikeudesta avata silmänsä tarpeeksi suuriksi nähdäkseen niillä sokean kellosepän käden jäljet koko laajuudessaan. Noin ikäänkuin vertauskuvallisesti sanottuna.
https://www.google.fi/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=3&cad=rja&uact=8&ved=0CCsQtwIwAg&url=http://www.youtube.com/watch?v=0k9Bwt_aHq4&ei=fgGoU5KoMYiAywPNkIKoDQ&usg=AFQjCNFVWYf5oZOsP0UoWNalKF9CIF79FA&bvm=bv.69411363,d.bGQ
u.a.m.s. = uskokin auttaa, mikset sinäkin
Kirjoitustyylistäsi huomaa, ettet ole aivan päästä laho mutta miksi tuhlaat älykkyytesi idioottimaiseen provoiluun?
Kristityt ovat pedofiilejä.
Ai häh? No enhän minä tarkoittanut, että kaikki. Kärsitkö huonosta itsetunnosta vai mitä?- ap.
"Kirjoitustyylistäsi huomaa, ettet ole aivan päästä laho"
Mistäs sinä sen luulet tietäväsi? Oletko joku pyskoatri vai? Jätä sinä vain ihmisten arvioiminen niille, jotka sillä enemmän tienaa. ap. kirjoitti:
"Kirjoitustyylistäsi huomaa, ettet ole aivan päästä laho"
Mistäs sinä sen luulet tietäväsi? Oletko joku pyskoatri vai? Jätä sinä vain ihmisten arvioiminen niille, jotka sillä enemmän tienaa.Eli olet päästäsi laho....ok....ihan miten vain :D
- ap.
deina_skali kirjoitti:
Eli olet päästäsi laho....ok....ihan miten vain :D
"ihan miten vain :D"
näin minäkin sen ajattelen. PÄÄ-asia että on kivaa. - pitikö se...
ap. kirjoitti:
näin minäkin sen ajattelen. PÄÄ-asia että on kivaa.... tuokin vielä lisätä
*grin* ap. kirjoitti:
näin minäkin sen ajattelen. PÄÄ-asia että on kivaa.Kivaa on se, että haukut itse itseäsi? No hupinsa kullakin. Voisit vain lopettaa tuon muiden haukkumisen.
- ap.
deina_skali kirjoitti:
Kivaa on se, että haukut itse itseäsi? No hupinsa kullakin. Voisit vain lopettaa tuon muiden haukkumisen.
Minä nyt haukun ihan ketä minua huvittaa, se vain on niin. Jos et kestä sitä, ryydy siihen.
Ihmiset, joiden käsitys huumorintajusta käsittää vain esimurrosikäisen uhovittuilun muille, ovat suoraan sanottuna jotenkin omituisia. Onneksi Herra(kin) on varjellut minut irl kohtaamasta sellaisia hölmöjä.
Tuskin tämä sinua syvemmin tavoittaa ajatusmaailmasi tasolla, mutta lisään nyt kuitenkin. Koetko lukemasi haukkumiseksi riippuu ihan siitä millaisen ajatuskehikon läpi sen luet.
Luulen, että tämä oikean keskustelun tyyppinen keskustelu välillämme on aika turhaa. Ajatusmaailmamme ovat liian etäällä toisistaan. Enkä minä ainakaan ole tulossa sinne päin, päinvastoin :D ap. kirjoitti:
Minä nyt haukun ihan ketä minua huvittaa, se vain on niin. Jos et kestä sitä, ryydy siihen.
Ihmiset, joiden käsitys huumorintajusta käsittää vain esimurrosikäisen uhovittuilun muille, ovat suoraan sanottuna jotenkin omituisia. Onneksi Herra(kin) on varjellut minut irl kohtaamasta sellaisia hölmöjä.
Tuskin tämä sinua syvemmin tavoittaa ajatusmaailmasi tasolla, mutta lisään nyt kuitenkin. Koetko lukemasi haukkumiseksi riippuu ihan siitä millaisen ajatuskehikon läpi sen luet.
Luulen, että tämä oikean keskustelun tyyppinen keskustelu välillämme on aika turhaa. Ajatusmaailmamme ovat liian etäällä toisistaan. Enkä minä ainakaan ole tulossa sinne päin, päinvastoin :D"Ihmiset, joiden käsitys huumorintajusta käsittää vain esimurrosikäisen uhovittuilun muille, ovat suoraan sanottuna jotenkin omituisia."
Kuvasit juuri itseäsi :D
"Koetko lukemasi haukkumiseksi riippuu ihan siitä millaisen ajatuskehikon läpi sen luet."
Aloitus on selvää haukkumista, eihän se muuta edes sisällä :D
"Luulen, että tämä oikean keskustelun tyyppinen keskustelu välillämme on aika turhaa."
Trolli esittää, että on edes yrittänyt keskustella asiallisesti....XD- ap.
deina_skali kirjoitti:
"Ihmiset, joiden käsitys huumorintajusta käsittää vain esimurrosikäisen uhovittuilun muille, ovat suoraan sanottuna jotenkin omituisia."
Kuvasit juuri itseäsi :D
"Koetko lukemasi haukkumiseksi riippuu ihan siitä millaisen ajatuskehikon läpi sen luet."
Aloitus on selvää haukkumista, eihän se muuta edes sisällä :D
"Luulen, että tämä oikean keskustelun tyyppinen keskustelu välillämme on aika turhaa."
Trolli esittää, että on edes yrittänyt keskustella asiallisesti....XDNo sinä olet kyllä oikein varsinainen älykkö, hohhoijaa. Ei ihme, että pyörit tällä palstalla aivan tosissasi puhumassa trolleista.
Sinänsä tietysti se, mitä avaukseen kirjoitin, pitää pitkälti paikkansa ja oli osuva kuvaus monestakin ateistista. Riippuu aivan itsestäsi koetko sen kohdaltasi haukkumisena vai rakentavana kritiikkinä ;-))
Huumorintajustasi muuten täydet assburger-pisteet. ap. kirjoitti:
No sinä olet kyllä oikein varsinainen älykkö, hohhoijaa. Ei ihme, että pyörit tällä palstalla aivan tosissasi puhumassa trolleista.
Sinänsä tietysti se, mitä avaukseen kirjoitin, pitää pitkälti paikkansa ja oli osuva kuvaus monestakin ateistista. Riippuu aivan itsestäsi koetko sen kohdaltasi haukkumisena vai rakentavana kritiikkinä ;-))
Huumorintajustasi muuten täydet assburger-pisteet.Älä viitsi. Ei kukaan voi oikeasti olla noin ulalla.
ap. kirjoitti:
No sinä olet kyllä oikein varsinainen älykkö, hohhoijaa. Ei ihme, että pyörit tällä palstalla aivan tosissasi puhumassa trolleista.
Huumorintajustasi muuten täydet assburger-pisteet.Siltä varalta, että olet oikeasti vain pahansuopa idiootti, etkä trolli....
Jos minä tekisin aloituksen, jossa kirjoittaisin teisteistä:
Onkohan useammankin Jumaluskoon sortuneen itsetunnossa jotain vikaa? Väärä kasvatus, ympäristö, joka ei ole tukenut lapsen kasvua, kritiikittömään auktoriteetti palvontaan kannustava koti tai aatemaailma, johon kuuluu sisäänrakennettuna itsensä uhriksi näkeminen (märttyyrikompleksi, hyvin yleinen esim. kristityillä) ja piilotettu rakkaudeksi naamioitu viha ja kateus, köyhä koti, alkoholisoituneet tai rikolliset vanhemmat, käyttämättömät koulukirjat.
Jos tuon esille muutaman todellisen faktan, kuten sen, että monet jumalaan uskovat ovat raiskanneet lapsia, jotkut teistit ryntäävät kilvan kertomaan, että he eivät näin ole tehneet. Minusta se, että eivät ole, on hienoa, ja arvostan heitä ihmisinä. Mutta mistä kumpuaa käsitys, että alunperin sanoma koskisi kaikkia teistejä? Psykologisesti tällainen aina liitetään huonoon ja kehittymättä jääneeseen itsetuntoon.deina_skali kirjoitti:
Siltä varalta, että olet oikeasti vain pahansuopa idiootti, etkä trolli....
Jos minä tekisin aloituksen, jossa kirjoittaisin teisteistä:
Onkohan useammankin Jumaluskoon sortuneen itsetunnossa jotain vikaa? Väärä kasvatus, ympäristö, joka ei ole tukenut lapsen kasvua, kritiikittömään auktoriteetti palvontaan kannustava koti tai aatemaailma, johon kuuluu sisäänrakennettuna itsensä uhriksi näkeminen (märttyyrikompleksi, hyvin yleinen esim. kristityillä) ja piilotettu rakkaudeksi naamioitu viha ja kateus, köyhä koti, alkoholisoituneet tai rikolliset vanhemmat, käyttämättömät koulukirjat.
Jos tuon esille muutaman todellisen faktan, kuten sen, että monet jumalaan uskovat ovat raiskanneet lapsia, jotkut teistit ryntäävät kilvan kertomaan, että he eivät näin ole tehneet. Minusta se, että eivät ole, on hienoa, ja arvostan heitä ihmisinä. Mutta mistä kumpuaa käsitys, että alunperin sanoma koskisi kaikkia teistejä? Psykologisesti tällainen aina liitetään huonoon ja kehittymättä jääneeseen itsetuntoon.Minkälaisen vastauksen luulisit saavani?
- Luokaton ajattelija
Kirjoituksesi on uskomatonta soopaa, mutta ehkä se on sitten niin, että juuri uskomattomuudesta uskovaisen tunnistaa.
Jos yrität oikein kovasti ensin miettiä asiaa ja sitten kirjoitat siitä uudelleen lyhyesti, pystyt ehkä vähän parempaan ja jäsennellympään esitykseen. Tällaisena sisältö ei juuri anna vataamiselle aihetta.- heh heh vaan
Kiitos, minustakin se oli vähintään vasta-provon arvoinen :-)))
- hjkhps
Sananlaskut 29:23
"Ylpeys vie nöyryytykseen, vaatimaton saa kunniaa."
Tuota soisi uskovaisten, kristittyjen lukevan useammin.
Jotenkin tuosta tulee mieleeni Jutta "ainaristikaulassa" Urpilainen. Kovin oli ylpeää. Mitään ei ole tehty väärin hallituksessa, SDP:ssä eikä varsinkaan Jutta ole koskaa virheitä tehnyt, ei ainakaan politiikassa. Ja nöyryytyshän siitä oli saurauksena. *Ajatus perisynnistä on hirvittävä, mutta täysin tosi.*
Ajatus perisynnistä on eittämättä täyttä totta niille jotka luulevat ihmisen olevan jotenkin spesiaali, "jumalan valitsema" eliölaji. Nille jotka ymmärtävät ettei näin ole, jo pelkkä ajatus perisynnistä on naurettava.
Käsittämätöntä että lapselle pitäisi heti alkajaisiksi kertoa että on paha, kun syntyi, mutta narsistista yksinvaltiasta mielistelemällä tilanteen saa ehkä korjattua.
Minun lapseni saavat elämälleen järkevämmän lähtökohdan: en syyllistä heitä syntymästään, enkä kehoita heitä palvomaan kuvitteellista despoottia. Annan heille tukea, kannustusta ja turvaa. Ohjeistan ottamaan itsensä lisäksi muut ihmiset ja eliöt huomioon. Autan parhaani mukaan heille kehittymään hyvän itsetunnon, olemattomista syyllistämättä.- uskon mies
Eihän perisynti syyllistä olemattomista. Se on ihmisessä ja vaikuttaa koko hänen elämänsä ajan, kuten perimäkin tekee. Ihmisen on voitettava lihallinen rajallisuutensa kerta toisensa jälkeen, joka päivä. Ellei ihminen tätä käsitä, ei hän ihan oikeasti osaa ottaa huomioon edes itseään, saati sitten muita ihmisiä ja eliöitä. Hän saattaa kyllä luulla ottavansa, mutta ei todellisuudessa ota, kun ei käsitä edes todellisuutta, johon perisynti sisältyy.
Vain kristillinen koti, jossa vallitsee lämmin, rakastava hengellisyyden raikas ilmapiiri voi antaa lapselle varmasti hyvän lähtökohdan elämään ja itsensä sekä ympäröivän maailman ymmärtämiseen. Raamatun viisaudet ovat hienoja ohjenuoria, joita seuraamalla sinunkin lapsesi voisi saada hyvän elämän. Jos olet valmis sen hänelle sallimaan... uskon mies kirjoitti:
Eihän perisynti syyllistä olemattomista. Se on ihmisessä ja vaikuttaa koko hänen elämänsä ajan, kuten perimäkin tekee. Ihmisen on voitettava lihallinen rajallisuutensa kerta toisensa jälkeen, joka päivä. Ellei ihminen tätä käsitä, ei hän ihan oikeasti osaa ottaa huomioon edes itseään, saati sitten muita ihmisiä ja eliöitä. Hän saattaa kyllä luulla ottavansa, mutta ei todellisuudessa ota, kun ei käsitä edes todellisuutta, johon perisynti sisältyy.
Vain kristillinen koti, jossa vallitsee lämmin, rakastava hengellisyyden raikas ilmapiiri voi antaa lapselle varmasti hyvän lähtökohdan elämään ja itsensä sekä ympäröivän maailman ymmärtämiseen. Raamatun viisaudet ovat hienoja ohjenuoria, joita seuraamalla sinunkin lapsesi voisi saada hyvän elämän. Jos olet valmis sen hänelle sallimaan...Tässä näitä raamatullisia "viisauksia":
http://www.vapaasana.net/artikkelit/2007/11/raamatun-julmuuksia-ja-ristiriitoja
PS. Itse en kenellekään elämänohjeiksi suosittelisi tuollaista hullua kirjaa.uskon mies kirjoitti:
Vain kristillinen koti, jossa vallitsee lämmin, rakastava hengellisyyden raikas ilmapiiri voi antaa lapselle varmasti hyvän lähtökohdan elämään ja itsensä sekä ympäröivän maailman ymmärtämiseen. Raamatun viisaudet ovat hienoja ohjenuoria, joita seuraamalla sinunkin lapsesi voisi saada hyvän elämän. Jos olet valmis sen hänelle sallimaan...*Eihän perisynti syyllistä olemattomista.*
On säälittävää että haluat syyllistää lapsiasi siitä että uskot itse alkeelliseen satuun. Säälin nimenomaan lapsiasi (jos sinulla sellaisia on tai joskus tulee), koska heillä ei ole valmiuksia kyseenalaistaa luulojasi kuin aikuisena, aivopesusi takia ei välttämättä silloinkaan.
*Se on ihmisessä ja vaikuttaa koko hänen elämänsä ajan, kuten perimäkin tekee. *
Perimä on reaalimaailman asia, perisynti lapsellista mielikuvitusta.
*Ihmisen on voitettava lihallinen rajallisuutensa kerta toisensa jälkeen, joka päivä. Ellei ihminen tätä käsitä, ei hän ihan oikeasti osaa ottaa huomioon edes itseään, saati sitten muita ihmisiä ja eliöitä. Hän saattaa kyllä luulla ottavansa, mutta ei todellisuudessa ota, kun ei käsitä edes todellisuutta, johon perisynti sisältyy.*
Kun minä otan muut ihmiset ja eliöt huomioon, he/ne hyötyvät siitä oikeasti. Kyse on todellisesta hyödystä, ei mielikuvasta tai luulosta. Väitteesi ymmärtämättömyydestä ja siitä ettei ihminen osaa ilman perisynnin luuloa ottaa muita huomioon on epäloogista, uskonhuuruista potaskaa.
*Vain kristillinen koti, jossa vallitsee lämmin, rakastava hengellisyyden raikas ilmapiiri voi antaa lapselle varmasti hyvän lähtökohdan elämään ja itsensä sekä ympäröivän maailman ymmärtämiseen. Raamatun viisaudet ovat hienoja ohjenuoria, joita seuraamalla sinunkin lapsesi voisi saada hyvän elämän. Jos olet valmis sen hänelle sallimaan...*
Mitähän tuumaisivat tuohon väittämään ne joiden mielenterveys ja itsetunto on särkynyt fundamentalistisessa uskovaisperheessä? Entäpä ne, joiden luonnollinen seksuaalisuus - lapsuudesta asti tiukasti kiellettynä ja rajoitettuna tabuna - purkautuu myöhemmin perverssinä, vähemmän luonnollisena seksuaalisuutena?
Mitä enemmän rajoitatte lastenne elämää omien reaalimaailmasta irtaantuneiden luulojenne pohjalta, sitä enemmän aiheutatte psyykkistä vahinkoa.
Ja mitä ihmettä sinä puhut opettavasi lapsellesi ympäröivän maailman ymmärtämistä? Sinähän et nimenomaan ymmärrä siitä mitään, etkä todennäköisesti haluakaan ymmärtää.- fgfg
Perisynti on peestä!
- ---
Ap kirjoittaa niin epämääräisesti, että teksti saa koomisia piirteitä. Esimerkiksi tässä kirjoittaja rinnastaa huolimattomasti monta asiaa:
"Mutta mistä kumpuaa käsitys, että alunperin sanoma koskisi kaikkia ateisteja? Psykologisesti tällainen aina liitetään huonoon ja kehittymättä jääneeseen itsetuntoon."
Ap on kai tarkoittanut, että ateisteilla olisi kehittymätön itsetunto, mutta tarkasti luettuna sanat rinnastuvat aivan toisin. Miten niin? Katsos kun toisen lauseen 'tällainen' viittaa ensimmäiseen lauseeseen, jonka tekijä on 'käsitys' tai 'sanoma', ei 'ateistit'. Koska 'käsitys' ja 'sanoma' ovat peräisin kirjoittajalta, seuraavan lauseen psykologia-kuvaus kuvaa kirjoittajaa itseään. Onko siis ap:lla huono, kehittymätön itsetunto? Mahdoton sanoa, mutta niin siinä lukee. - M@k3
Raamatussa minua hämmästyttää eniten se että muinaiset ihmiset osasivat niin hyvin aivopesun.
Parahin "opiksi jumalattomill".
Se, että ateistikäsityksesi on stereotyyppinen uskovainen luomus, estää sinua varmaankin ottamasta vastaan informaatiota, joka poikkeaa sterotyypistäsi. Sanon kuitenkin vähän jotakin, toivon varassa.
Oletko tullut ajatelleeksi, että ateistin ei tarvitse syyttää jumalaa? Elämän hankalat tapahtumat eivät ole rangaistusta mistään, jumalasuhde ei ole pielessä, herra ei koettele eivätkä herran tiet ole tutkimattomia. Energiansa voi suunnata selviytymiseen kun ei tarvitse kärsiä käsittämättöimistä syyllisyydentunteista jotka lamaavat mielen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka vie Suomen kohta ykköseksi työttömyyskisassa
Espanja: 10,5 % Suomi: 10,3 % Ruotsi: 9,3 % Kisa on tiukkaa, mutta Riikalla hyvä draivi päällä. Vasemmistolaisen päämin1342714Miten juhlitte ensi lauantaina?
Se on kalenteriin merkitty juhlapäiväksi, niin sitä kai kuuluu juhlia.2612297Kumpaan rahat, mummojen vaippoihin vai Nalle WahIroosille?
JOS siis sinä saisit päättää?221413- 1151072
- 961021
Uudestisyntyminen ei tapahdu kasteessa
Tässä Apostolien tekojen kohdassa näemme, että Filippus julisti hoviherralle ensin evankeliumia ja kuulusteli sitten tar2041013Ryöstö Punkaharjulla
Punkaharjun k-market ryöstetty tänään keskellä päivää, ketä lie asialla? Poliiseja ainakin pörrää ympäriisee13922Lasse Lehtonen on yhtä aikaa sairauslomalla ja työmatkalla
Kelan johtaja näyttää vötkyilyn mallia, otti sairaslomaa ja lähti Brysseliin sitten ryyppäämään! 😂 Kelan pääjohtaja La55818Mistä juttelit viimeisen kerran
Mistä juttelitte viimeisen kerran ikävöinnin kohteen kanssa? Irl tai viesteillä.50771Evoluutioon ja alkuräjähdykseen uskominen vaatii todella vahvaa uskoa
Että tyhjästä syntyi ja kehittyi kaikki se mitä näemme ympärillämme.277752