Vuokra asunnossamme vai 16 astetta lämmintä! Kylmä!

jäädyn

Mitä tehdä kun vuokra asunnossa jossa asun (rivitalo) on keskuslämmitys öljyllä ja lämmitys siis kuuluu vuokraan. Vuokran antaja on ottanut lämmöt pois päältä nyt kesällä mutta kun on näin kylmät kelit niin olemme jo kärsineet viikkoja kylmästä vuokra asunnossamme. Täällä siis vain 16 astetta lämmintä. Ja on fliis takit ym villasukat päällä ja jopa pipoa oon pitänyt. Sohvalla en voi ilma peittoa päällä kauaa paikallaan istua. Pyykit eivät kuivu kun on niin viileä. Kävin naapurissa kysymässä onko heillä kylmä sanoivat että heillä lämpötila näyttää 23 astetta että ei ole kylmä. Ja heilläkin ei ole mikään lämmitys päällä. Keskustelin asiasta vuokran antajan kanssa. Hän vain ehdottaa uunin päälle laittamista tai lisä patteria. Olen työtön ja minulla ei ole varaa lisä kuluihin..Pyysin laittaa lämmöt päälle niin sanoi että muut asukkaat eivät ole valittaneet kylmyyttä ja jos laittaa lämmöt niin muille tulee kuuma. Eikö tosiaan mitään ole tehtävissä että mun nyt pitää vaan jäätyä tai ottaa isot maksut lisä patterin sähkön kulutuksesta!? :/

15

666

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • siinä se

Vuokralaiset oikeudet, maksa vuokrasi ajoissa tai häivy horisonttiin.

• jäädyn

Maksan vuokran aina 1 päivä vaikka vuokran maksu päivä on 15 päivä..että mitä tarkoitat? ? Ikinä en ole maksanut myöhässä ja aina etukäteen silloin 1 päivänä kk.

• Vaatetta lissää

Lisää vaatetta päälle, kyllä se siitä. Eihän nyt keskikesällä ruveta lämmittämään. Joku roti sentään pitää olla. Tulee muuten vuokran korotuspaineita.

• jäädyn
        Vaatetta lissää kirjoitti:

Lisää vaatetta päälle, kyllä se siitä. Eihän nyt keskikesällä ruveta lämmittämään. Joku roti sentään pitää olla. Tulee muuten vuokran korotuspaineita.

Ja jos ei mennyt perille niin asunnossa sisällä on 16 astetta lämmintä eikös 20 astetta ainakin pitäisi olla. En ole mikään vilukissa mutta rajansa kaikella!

• jäädyn

Voi kuule otanko oikeen kuvan kuinka paljon mulla on vaatetta päällä!? Laitanko tän kerroksen päälle vielä talvitakinkin? ? Ei ihmisen kuulu asua 16 asteessa!

• Liian helppoa

Oletko kysynyt paljonko sinun tarvitsee maksaa enemmän vuokraa, jos lämmitetään lisää? Etköhän tuosta rahalla selviä.

• jäädyn

Vuokra antaja sanoi että sitten muille vuokralaiselle tulee kuuma. Tolla viereisellä asukkaalla nyt muka 23 astetta lämpöä vaikka ei ole lämmityksiä hänelläkään. En ymmärrä miten se on mahdollista. Eli en ole kysynyt. Mielestäni mulla on kyllä oikeus ilman lisä kustannuksia 20 asteen lämpöön. Kun ei kai sillä ole merkitystä mikä vuoden aika on kyseessä jos ulkona on niin viileä ettei kämpässä ole kuin 16 astetta lämmintä. Se ei vaan ole oikein. Oli sitten kesä tai ei niin se 16 astetta on aivan liian vähän.

• jäädyn

Ja työttömänä on todella vaikea ajatella joka asiaan että kyllä rahalla selviää. Kun rahaa ei nytkään riitä vuokran, ja laskujen maksamisen jälkeen. .elämiseen tarvis kans joku euro jäädä. .ja tosiaa tähän vuokraan kun kuuluu lämmitys. .Mielestäni olen siihen oikeutettu. .en ole navetan eläin joka voi elää 16 asteessa. .

• Auttaisiko
        jäädyn kirjoitti:

Ja työttömänä on todella vaikea ajatella joka asiaan että kyllä rahalla selviää. Kun rahaa ei nytkään riitä vuokran, ja laskujen maksamisen jälkeen. .elämiseen tarvis kans joku euro jäädä. .ja tosiaa tähän vuokraan kun kuuluu lämmitys. .Mielestäni olen siihen oikeutettu. .en ole navetan eläin joka voi elää 16 asteessa. .

Oletko kysynyt kirkolta apuja lisävaatetukseen. Auttavat vähävaraisia.

• Tuli mieleen..
        jäädyn kirjoitti:

Vuokra antaja sanoi että sitten muille vuokralaiselle tulee kuuma. Tolla viereisellä asukkaalla nyt muka 23 astetta lämpöä vaikka ei ole lämmityksiä hänelläkään. En ymmärrä miten se on mahdollista. Eli en ole kysynyt. Mielestäni mulla on kyllä oikeus ilman lisä kustannuksia 20 asteen lämpöön. Kun ei kai sillä ole merkitystä mikä vuoden aika on kyseessä jos ulkona on niin viileä ettei kämpässä ole kuin 16 astetta lämmintä. Se ei vaan ole oikein. Oli sitten kesä tai ei niin se 16 astetta on aivan liian vähän.

Missä asut?
        Itse asun etelälapissa ja ilman lämmitystä lämpötila on 19 astetta ja makuuhuoneessa pitää olla ikkuna auki kun tulee liian kuuma.

Pikku vinkki, vedä verhot syrjään paivällä niin uringon lämpö pääsee sisälle, pidä ikkunat kiinni, tee ruokaa kotona (on halvempaa ja lämmittää samalla huoneistoa).

Jos naapureilla on normaali lämpö (tai normaalia korkeampi) niin sinä teet silloin jotakin väärin, vaadit että muiden mukavuuden kustannuksella sinulle pitäisi luoda ihanne olosuhteet.

Ps. sinun tuottama lämpö pitäisi kesäoloissa riittää normaalin huoneiston lämmittämiseen, kyllä sitä lämpöä nyt jonnekkin karkaa.

• Typerät yhtiöt

Lämmöt katkaistu. Asunnoissa kylmä ja kosteaa. Kuinka paljon on odotettavissa kosteusvaurioita ja rakenteellisia vaurioita.

• hybridilämmittäjä

Tästä oli Helsingin Sanomissa artikkeli kerrostaloja koskien: http://www.hs.fi/m/kotimaa/Kesäkylmillä kerrostaloissa jopa palellaan/a1403499613341?jako=2f60720400862b71658426711089e2a7&ref=mob-traf-is-viihde-1

• Tyhmät päättäjät

"Lämmöt katkaistu. Asunnoissa kylmä ja kosteaa. Kuinka paljon on odotettavissa kosteusvaurioita ja rakenteellisia vaurioita. "

Etkö ole huomannut, että säästäminen on päivän sana? Ei ymmärretä ajatella asioita pidemmän päälle, vaan säästetään joka paikassa.

Hyvä esimerkki terveydenhuolto. Uutisissa mainittiin, että monet terveyspalvelut lopetetaan kesäksi, kun kunnat tarvitsee säästöjä.

Ajomatka lähimpään lekuriin kuulemma yli 60km.
        Mutta, kreikkaan ynnä muualle mm. kehitysapua kyllä riittää, miljarditolkulla.

Ei tarvitse olla nero, että ymmärtää, että jotain on pahasti pielessä, kun oman maan kansalaiset ovat toisarvoisia.

Eli, pilkkihaalarit vaan robbarista, niin kyllä pärjää, eikä maksa paljon.

• itsellinen

Aina nuo hyyryläiset valittaa.

• 2+16

Onko sinulla kuumassa vedessä mittari?

Hanki normaali vesipatteri ja vesiletkua, ota vesihanasta lämminvesi kiertämään siihen ja viemäriin poisto.

pane lämminvesi hitaasti kiertämään siinä patterissa niin ei kuulu naapureihin.

Hyvät letkuliitokset sitten ettei tule vesivahinkoa.

Asuin aikoinaan kerrostalossa ja tuolla keinolla mulla oli aina lämmin kämppä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Et siis vieläkään

Et ilmeisesti ole vieläkään päässyt loppuun asti mun kirjoituksissa täällä. Kerro ihmeessä sit, kun valmista 😁 tuskin k
      Ikävä
      51
      2264
    2. Hyvä että lähdit siitä

Ties mitä oisin keksinyt jos oisit jäänyt siihen, näit varmaan miten katoin sua.... 😘🤭😎💖
      Ikävä
      25
      1058
    3. Aavistatko että moni tietää

Vai ollaanko hyvin vedätetty pokerinaamalla. No kun vähiten odotat niin yllätämme sinut
      Ikävä
      82
      972
    4. Yritin saada

Vastauksia mutta et voinut olla rehellinen ja kaiken kannoin yksin. Halusin kovasti ymmärtää mutta en voi enää ymmärtää.
      Ikävä
      11
      914
    5. Koronarokotus sattui oudon paljon nyt sairaanhoitaja Tanja 46 istuu pyörätuolissa

Pitkä piina piikistä Kun Tanja Vatka käy suihkussa, tuntuu kuin ihoa revittäisiin raastinraudalla irti. Hän on kärsinyt
      Maailman menoa
      54
      883
    6. Onko vielä

mahdollista nähdä?
      Rakkaus ja rakastaminen
      68
      873
    7. Olisitko mies valmis?

Maksamaan naisellesi/vaimollesi/tyttöystävällesi elämisestä syntyvät kulut, ruokailun, vuokran ja muut välttämättömät me
      Ikävä
      126
      853
    8. Kronikat..

Mikä hele… on tää yks kronikat mikä suoltaa facessa kaikkea julkaisua ja AINA samoista firmoista imatralla??? Eikö ne mu
      Imatra
      10
      773
    9. Täällä istun ja mietin

Miten paljon haluaisin katsoa sinua juuri niin kuin haluaisin katsoa sinua. Rakastavin silmin. Näkisit vihdoin senkin pu
      Ikävä
      49
      759
    10. vieläkin sanoa voin...

💖💛💖💛💖💛💖💛💖 💛 Beijjjbeh 💛 Kaks vuotta tänään täällä. Miten hitossa jotkut on jaksaneet kymmeniä vuos
      Ikävä
      22
      753
    Aihe