Miten saada vanhemmat suostumaan oman hevosen ostoon??

heppa1

Elikkäs haluisin oman hevosen(niinkuin varmaan kaikki heppahöperöt). Olen jopa löytänyt jo sopivan hepan ja kysellyt siitä. Tallipaikka olisi lähellä. Tärkeintä olisi saada iskä suostumaan , koska jos iskä päättää jotain ei äitellä ole vastaan sanomista (tai siis on)Eli iskä päättää loppupeleissä. Kun kysyin iskältä että voinko saada oman hevosen se sanoi vaan että "se tarvitsee rehuja ympäri vuoden" ja "se on kallista". Vastasin että sentakia on tallipaikka jne.. Voisin ottaa myös ylläpitoon ensin sen samaisen hevosen kyselinkin ylläpidosta jo. 20km Päässä olevassa tallipaikassa heppa saisi sieltä lähes kaiken tarvittavan ruuat,purut,tarhauksen,karsinan,laitumen,maneesi ja kenttä on myös vapaasti käytössä. Kengittäjä asuu naapurissa. ainoastaan kuljetus ei olisi todennäköistä koska meillä ei ole traileria. Olenko valmis edes omaan hevoseen. Olen harrastanut ratsastusta 2,5vuotta hoitokokemusta on enemmän olen käynyt 4eri tallilla. Serkullani on ravihevosia. Tiedän yleisimmät sairaudet ja niiden "ensiavun" (esim.ähkyssä talutetaan ei saa päästää makuulle pitää soittaa ell...jne) Osaan putsata hoitaa hokkihaavat ja laitumella tulleet haavat. Mulla on ollut ja on 3hoitoheppaa. Olen hypännyt esteitä 75cm ja tasoltani olen tasokas HeÖ. Muutamat este ja kouluharkkarit olen myös käynyt. Olen ollut joka kesä leireillä. Hallitsen myös hevosen maastossa ja minulla on vuokrahevonen. Vastatkaas äkkiä tällä on KIIRE!!!!!!!!!........

23

3476

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Äiti ja tytär

Missä päin asut? Jos isäsi suostuisi kimppahevoseen?:)

• ,h,

Pirkanmaalla

• ---

Ei se hevosen pito halpaa ole täysihoitotallissakaan, hevosen ostohinta on hvin pieni verattuna hoitokuluihin.

Olet nin kokematonkin että ilman jatkuvaa apua et kyllä hevosen kanssa pärjäisi.

• heppa1

En kysynyt kylläkään paljonko hevonen maksaa koska minulla on vuokrahevonen, niin tiiän kyllä..;)

Onko itselläsi hevosta? Meillä on ollut hevonen kotona tekemässä peltotöitä, ennenkuin mä olen edes syntynyt :).

• ----

Mutta jos isä sanoo että hevosen pito on kallista, niin silloin on aika hankala väittää vastaan. Kallistahan se on, eikä siitä pääse mihinkään. Tietysti voisit ehdottaa jos tekisit töitä ja kattaisit siten osan hevosen kuluista. Pystyisikö tallilla tekemään tallitöitä?

Vuokrahevonen ei ole sama kuin oma, vuokriksen kanssa kuluja on paljon vähemmän.

Minulla on ollut parikin omaa hevosta.

• Anonyymi

Ei tarvi esittää että sulla on ollu "parikin omaa hevosta"

• .....

Hevosen pito on todellakin kallista ja siihen on sitouduttava täysillä, toki jos olet valmis siihen kaikkeen niin eipä siinä mitään, mutta muista ettei elämääsi juurikaan mahdu muuta kuin hevonen ja koulunkäynti. Kavereita ei voi enää niin usein nähdä, mutta voisit sanoa vaikka isällesi että tekisit paljon kotitöitä silloin kun on aikaa ja et tuhlaisi rahaa vaatteisiisi tai herkkuihin tai ylipäätään mihinkään turhaan. Mutta jos isäsi ei suostu hevoseen, niin älä unohda sitä, että sulla on koko elämä aikaa ja varmasti aikuisena voit kokeilla toteuttaa tätä unelmaa:)

• Anonyymi

mul on sama ongelma. En saa vanhempii suostuu millään

• Anonyymi

Se on ihan hyvä, että on vielä vastuullisia vanhempia, jotka eivät ole heti ostamassa elävää olentoa lapsen mielijohteesta.

• Anonyymi

Sama ongelma

• Anonyymi

sama mulla:( mutt ma pitää vaan yrittää!:)

• Anonyymi

Tietäiskö kukaan mistä saisi vuokrahevosen tai ison ponin kolari/Kittilä alueelta? Kukaan ei tyyliin tiedä koska täällä ei yleisiä talleja ainakaan oo paljoa ja lähimmälle yleisellä on matkaa noin 30km😖 oisi kiva jos olis joku sellanen kenen kaa vois käydä vaik 1-2 kertaa viikossa nimittäin rahasta ei ole puutetta vanhempien työt haittaavat nimittäin äiti tekee 8 tunnin työpäiviä ja max 2 päivää viikossa vapaata mutta joskus ei yhtään😖 isäni työt heittelevät koska hän on yrittäjä ja tekee talvisin lumitöitä ja kesäisin remontteja. Eli jos saisi jostain ns.kimppa hevosen tai kaksi hevosta että voisin käydä kaverini kanssa silloin kaverini äiti voisi viedä viikonloppuisin ja hävetä isä lähes aina💗 eli jos on tietoa niin ois tosi kiva🤩.

Pahottelut jos on kirjotusvirheitä

• Anonyymi

Jos etit vuokrahevosta, niin suosittelen kattomaan aktiivisesti esim Hevostalli.net sivuston vuokrailmotuksia, kun sinne tulee niitä lähes päivittäin. Varmasti jos sitä vaikka viikottain seurailet niin joku sopiva löytyy! :)

• Anonyymi

Mielestäni sun pitää hankkia 2 hevosta, tytön ja pojan, jotta heillä ei olisi yksinäistä.

• Anonyymi

Ylläpito hevonen on todella hyvä vaihtoehto

• Anonyymi

jotkut teistä on kuusi vuotta myöhässä että ei tarvii jatkaa. Sit siihen et miks hankkisit kaks hevosta. On olemassa talli missä ei oo yksinäistä ja jos ori ei olekkaan ruuna tulee pian niillä varsoja.

• Anonyymi

Haluun oman hevosen mutta vanhemmat sanovat että liian paljon maksaa

• Anonyymi

Haluaisin itekki hevosen tai ponin mut äiti ja isä sanoo. Sä et oo tarpeeksi ratsastanut. Ja äiti sanoo. Ei oo varaa. Mut mun äiti ei käy töis ja mä oon vaan mun mielessä et. MEE TÖIHI!!
      Mut en kuitenkaan koska saisin varmaa arestii😔

• Anonyymi

Elämässä ei aina nallekarkit riitä. Mutta itsekin haluaisin mutta minun mummolla on hevosia joka mulle riittää.

• Anonyymi

et ole valmis. hanki lisaa kokemusta ratsastamalla ja hoitamalla, hanki tietoa ja säästä vielä rahaa.

• Anonyymi

Mä haluun oman hepon mut äitil on huono palkka ja isi ei suostu säästöä ku ostaa vaa kalastus juttui niin yksinkartasesti ei oo vaan varaa. Mut yritän sanoo äidille et pelasi lottoa niin vois ees voittaa jotain rahaa jolla vois sitte ees vuokrata

• Anonyymi

Sain oman hevosen vänkäämällä joku 2vuotta ja sain sen synttärilahjaks.🌸 mut laitoin siihen omaakin rahaa ja mun piti ostaa varusteet ite:/

• Anonyymi

Tietääkseni ei ole olemassa sellaista tasoa kuin HeÖ.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Et olisi piilossa enää

Vaan tulisit esiin.
      Ikävä
      66
      3115
    2. Sinä saat minut kuohuksiin

Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai
      Tunteet
      26
      2203
    3. Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan

Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä
      Ikävä
      68
      1829
    4. Loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä tilassa

Seinäjoella Pohjan valtatiellä perjantaina sattuneessa liikenneonnettomuudessa loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä t
      Kauhava
      25
      1667
    5. Tiedän, että emme yritä mitään

Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian
      Ikävä
      16
      1381
    6. Miten hetki

Kahden olisi paras
      Ikävä
      28
      1351
    7. Näin pitkästä aikaa unta sinusta

Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni
      Ikävä
      6
      1246
    8. Mitä, kuka, hä .....

Mikähän sota keskustassa on kun poliiseja on liikkeellä kuin vilkkilässä kissoja
      Kemi
      28
      1220
    9. Taisit sä sit kuiteski

Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik
      Ikävä
      10
      1167
    10. Noh joko sä nainen oot lopettanut sen

miehen kaipailun jota sulla EI ole lupa kaivata. Ja teistä ei koskaan tule mitään. ÄLÄ KOSKAAN SYÖ KUORMASTA JNE! Tutu
      Ikävä
      63
      1127
    Aihe