Voisiko olla kyse sokereista???

Timoteii

Mulle tulee joskus sellaisia kohtauksia että tulee vähän niinku adrenaliini ryöppy ja alkaa tärinä ja tulee tosi epätodellinen olo ja mys huimaa. Olen ajatellut että olis paniikkikohtaus, mutta voisiko kyse olla jostain voimakkaasta verensokerin heittelystä tms??? Kertokaa jos on tietoa ja kysykää tarkentavia kysymyksiä.

6

238

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hp&v

Mene lääkäriin/terkkarille tarkistuttamaan sokerisi niin pääset epätietoisuudesta.

• Timoteii

Niin mutta voisiko tulla tuollaisia oireita?

• hp&v
        Timoteii kirjoitti:

Niin mutta voisiko tulla tuollaisia oireita?

Joo. Matala verensokeri voi aiheuttaa ainakin huimausta, hikisyyttä, tärinää jne.. Varmaan moni muukin sairaus. Mene vaan kiltisti lääkäriin.

http://fi.wikipedia.org/wiki/Hypoglykemia

• Joo, komppaan muita kirjoittajia. Jos sokeri ja kilpirauhasarvot ovat ok, kannattanee jossain vaiheessa kerätä vuorokausivirtsan metanefriini ja normetanefriini. On olemassa harvinaninen adrenaliinia pukkaava klömppi, joka on hoidettavissa.
      Jos kohtaus tulee järkevässä kohdassa esim. psyykkisen hermostumisen aikana, keräystä ei kannata tehdä. Jos kohtaus tulee vaikka sohvalla rauhassa loikoillen, suosittelen kerran tekemään. Helppo ja koska se on yleensä puhdas, sittenpä on selvitetty.
      Joillain tulee matala sokeri karkin tms syönnin jälkeen. Selvitettävissä.

• Anonyymi

Tuttu juttu. Jos kiskon pussillisen pikkuleipiä alkaa tutinat tunnin päästä. Ensin on veri täynnä sokeria. Haima alkaa työntää sekaan insuliinia, jotta sokeri imeytyy soluihin. Insuliinin alasajo on liian hidasta , jolloin sokerit menevät miinukselle. Äkkiä lisää sokeria kehiin juomalla lasi tuoremehua tai hunajavettä niin tasaantuu.

• Anonyymi

"Jos kiskon pussillisen pikkuleipiä..."

Kyseessä on siis krapulaan verrattava itse aiheutettu vaiva.
        "Jos kiskon 12 tölkkiä olutta niin kuudennen tölkin jälkeen alkaa kusettaa..."

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nyt tajusin mitä haet takaa

En epäile etteikö meillä olisi kivaa missä vaan. Se on iso hyppy henkisellä tasolla sinne syvempään päätyyn, kuten tiedä
      Ikävä
      42
      3384
    2. Kiitos kun sanoit ikävästi minulle, herkälle

Sait kesälomani pilattua😔
      Ikävä
      36
      1974
    3. Naiselle mieheltä

Huomasin tuossa, että jääkaapissani on eräs sinun ostamasi tuote edelleen avaamattomana. Arvaatko mikä?
      Ikävä
      30
      1719
    4. Kaipaan niin....

Aaawww mikä kaipuun tunne iski ja lujaa🥺😭❤️
      Ikävä
      16
      1507
    5. Eiii...

Etkä! 😘
      Ikävä
      23
      1498
    6. Jalkapalloa

Ura ja Kokkola Cup?
      Kannus
      9
      1381
    7. Mikset vain

Unohtaisi?
      Ikävä
      24
      1377
    8. En ymmärrä miksi minä

Maailma on täynnä sinulle muita
      Ikävä
      14
      1217
    9. Ihmetteletkö, mihin sinussa ihastuin?

Pikkuhiljaa huomasin, että olet ainutlaatuinen luonne, plussana tietysti ulkoiset avut. Toista ei taida löytyä koko maai
      Ikävä
      78
      1115
    10. Jo Alkanutta Viikkoa Ja Maanantai Päivää

Hyvää huomenta naiselle ❤🤗😘 Toivoo mies
      Ikävä
      22
      1092
    Aihe