Voisiko olla kyse sokereista???

Mulle tulee joskus sellaisia kohtauksia että tulee vähän niinku adrenaliini ryöppy ja alkaa tärinä ja tulee tosi epätodellinen olo ja mys huimaa. Olen ajatellut että olis paniikkikohtaus, mutta voisiko kyse olla jostain voimakkaasta verensokerin heittelystä tms??? Kertokaa jos on tietoa ja kysykää tarkentavia kysymyksiä.
6309
Äänestä

Muut lukivat myös

Vastaukset 6

Vanhimmat

Mene lääkäriin/terkkarille tarkistuttamaan sokerisi niin pääset epätietoisuudesta.

Äänestä
  • Niin mutta voisiko tulla tuollaisia oireita?

    Äänestä

  • Timoteii kirjoitti:

    Niin mutta voisiko tulla tuollaisia oireita?

    Joo. Matala verensokeri voi aiheuttaa ainakin huimausta, hikisyyttä, tärinää jne.. Varmaan moni muukin sairaus. Mene vaan kiltisti lääkäriin.

    http://fi.wikipedia.org/wiki/Hypoglykemia

    Äänestä

Joo, komppaan muita kirjoittajia. Jos sokeri ja kilpirauhasarvot ovat ok, kannattanee jossain vaiheessa kerätä vuorokausivirtsan metanefriini ja normetanefriini. On olemassa harvinaninen adrenaliinia pukkaava klömppi, joka on hoidettavissa.
Jos kohtaus tulee järkevässä kohdassa esim. psyykkisen hermostumisen aikana, keräystä ei kannata tehdä. Jos kohtaus tulee vaikka sohvalla rauhassa loikoillen, suosittelen kerran tekemään. Helppo ja koska se on yleensä puhdas, sittenpä on selvitetty.
Joillain tulee matala sokeri karkin tms syönnin jälkeen. Selvitettävissä.

Äänestä

Tuttu juttu. Jos kiskon pussillisen pikkuleipiä alkaa tutinat tunnin päästä. Ensin on veri täynnä sokeria. Haima alkaa työntää sekaan insuliinia, jotta sokeri imeytyy soluihin. Insuliinin alasajo on liian hidasta , jolloin sokerit menevät miinukselle. Äkkiä lisää sokeria kehiin juomalla lasi tuoremehua tai hunajavettä niin tasaantuu.

Äänestä
  • "Jos kiskon pussillisen pikkuleipiä..."

    Kyseessä on siis krapulaan verrattava itse aiheutettu vaiva.
    "Jos kiskon 12 tölkkiä olutta niin kuudennen tölkin jälkeen alkaa kusettaa..."

    Äänestä

Kommentoi aloitusta


Timoteii kirjoitti:

Mulle tulee joskus sellaisia kohtauksia että tulee vähän niinku adrenaliini ryöppy ja alkaa tärinä ja tulee tosi epätodellinen olo ja mys huimaa. Olen ajatellut että olis paniikkikohtaus, mutta voisiko kyse olla jostain voimakkaasta verensokerin heittelystä tms??? Kertokaa jos on tietoa ja kysykää tarkentavia kysymyksiä.

Anonyymi
5000

Ilmoita asiaton sisältö

  • Sisältää materiaalia, joka on loukkaavaa, herjaavaa, rasistista, uhkailevaa tai ahdistelevaa.

  • Materiaali sisältää nimiä, yhteystietoja tai muita henkilökohtaisia tietoja. Julkisuuden henkilöistä, julkisissa viroissa toimivista ihmisistä sekä yritysten vastuuhenkilöistä saa keskustella työhön liittyen. Myös yksityiselämään liittyvistä asioista voi keskustella siltä osin, kuin niistä on julkisesti kerrottu.

  • Sisältää lapsille haitallista tai heiltä kiellettyä materiaalia. Seksuaalinen sisältö on sallittua aiheeseen tarkoitetuilla palstoilla, joiden ikäraja on 18 vuotta.

  • Lainvastaista sisältöä voi olla mm. yksityiselämää loukkaavan tiedon levitys, kiihottaminen kansanryhmää vastaan, laiton uhkaaminen, alaikäisiin liittyvä seksuaalinen sisältö/grooming, petokset, identiteettivarkaudet, kunnianloukkaukset ja tekijänoikeusrikkomukset.

  • Sisältö ei liity palstan tai keskusteluketjun aiheeseen.

  • Viesti ei ole suomea tai ruotsia (pl. International Forums), se sisältää mainontaa, se sisältää tekijänoikeuksin suojattua materiaalia, se on massapostitus tai jokin muu syy.

Jaa keskustelu