Insinöörilinjan suorittaminen 3 vuodessa

Ingenjör

Onko tietoa kuinka mahdollista tuollainen on? Ainakin mitä olen katsellut kursseja, niin suunnilleen noin kolmasosaan kursseista on merkitty suoritustavaksi "kirjalliset kokeet". Mietin vain, että onnistuuko AMK:ssa minkä tahansa tuollaisen kurssin tenttiminen kun ilmoittautuu esim. uusintakoepäivänä tenttiin? Pitkä matikka on suoritettu, joten ainakin ei pitäis olla mitään vaikeuksia suorittaa nopeammassa aikataulussa.

9

1895

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mie9isse

      Aika mahdoton yhtälö ellei ole hyväksilukuja alla.

    • RIDI

      3 vuodessa on kyllä mahdollista saada kurssit täyteen, opparin tekeminen siinä sivussa saattaa hieman "harmittaa". Itselläni meni koko valmistumiseen 3,5v

    • RockyMountainOyster

      Voi onnistua isommassa AMK:ssa ja aika peruskursseilla. Joitain syventäviä opintoja ei aina järjestetä kuin joka toinen vuosi ja niille ei pääse ellei ole pohjakurssit suoritettu. Kun keskittyy valinnaisten kurssien suorittamiseen heti ekalta syksyltä alkaen pitäisi onnistua vähintään 3.5vuoteen. Pitkä matematiikka auttaa matematiikassa mutta osalla kursseista on läsnäolopakko. Labrakursseista ei pääse lävitse pelkästään tenttimällä. Miten fysiikka?

      Hyvin suunnittelemalla pitäisi siis onnistua. Kun muistaa pitää kiinni suunnitelmasta. Kokeile teoriaopintojen suorittamista kolmessa vuodessa ja opinnäytetyö kesäharjoittelun ohessa. 3-3.5v. pitäisi siis olla mahdollista.

    • entinen amkis

      Kyllä aika fakiiri pitää olla. Opinnot on rytmitetty niin, että sinne 4. vuodelle vaan jää joku kurssi roikkumaan, vaikka mitä yrittäisi...

    • Onnistuu

      Helposti pystyy suorittaa ammattikorkeakoulun 3 vuodessa. Nyt itse 2 vuotta ammattikorkeakoulussa olleena olen huomannut kuinka järjettömän lyhyitä päiviä on ja kuinka helposti kurssit pääsee läpi; riittää kun lukee moodlesta parit hassut powerpoint-diaesitykset.

      Tietysti vaatii hieman miettimistä, sillä voi olla, että jotkin kurssit menevät päällekkäin, mutta tämän ei pitäisi haitata mikäli päällekkäin eivät mene aineet, joissa on pakollinen läsnäolo, kuten esimerkiksi kielet ja matematiikka

      • Eräs opiskelija

        Onnistuu keneltä onnistuu, mutta pirun hyvä pitää olla. Meillä on laadittu tutkintoon valmistuminen opiskelusuunnitelma 3 vuodelle, mutta tahti on niin pirun tiukka (varsinkinj jos käy kokopäivä työssä koulun ohella ja yrittää elää perhe-elämääkin) että lahjoja pitää olla. Olen tyytyväinen, jos saan edes 4 vuoteen homman valmiiksi. Kurssit menneet ihan ok kaikkinensa, mutta n. 4 kurssia vastaavasti hylättynä. Tsemppiä vaan kuitenkin!!


      • ins amk 3 v 3 kk
        Eräs opiskelija kirjoitti:

        Onnistuu keneltä onnistuu, mutta pirun hyvä pitää olla. Meillä on laadittu tutkintoon valmistuminen opiskelusuunnitelma 3 vuodelle, mutta tahti on niin pirun tiukka (varsinkinj jos käy kokopäivä työssä koulun ohella ja yrittää elää perhe-elämääkin) että lahjoja pitää olla. Olen tyytyväinen, jos saan edes 4 vuoteen homman valmiiksi. Kurssit menneet ihan ok kaikkinensa, mutta n. 4 kurssia vastaavasti hylättynä. Tsemppiä vaan kuitenkin!!

        No ei tietenkään onnistu, jos käy yhtä aikaa kokopäivätöissä. Jos haluaa opiskella nopeammin, se tarkoittaa pitempiä päiviä ja normi koulupäivien lisäksi viikonloppujen ja iltojen käyttämistä opiskeluun. Vapaasti valittavat opinnot nopeasti pois alta, verkkokurssit amk.fi-portaalista on tehokkaita. Seuraavaksi opinnäytetyön kimppuun, eli aloittaa toka vuonna. Näin ainakin itselläni onnistui enkä joutunut tinkimään mistään mitä olisin halunnut.


    • Onnistuu.

      Hei!

      AMK inssin paperit saa kyllä kolmessa vuodessa kunhan suunnittelee ja sovittelee kursseja. Itse valmistun tänä syksynä melkein 4 ka:lla, kolmessa vuodessa. Saimme lapsen ensimmäisen vuoden jälkeen. Olen käynyt kaikki syventävät kurssit, jotka halusinkin ja opintopisteitäkin kertyy yli sen 240. Olen kyllä vetänyt lukemattomia allnightereitä. :D Nyt teen opinnäytetyötä töiden ja perhe-elämän ohessa. Työ on erittäin hyvällä mallilla.
      Jos siihen pystyy pienen (koliikki)lapsen äiti, niin kyllä sinäkin siihen pystyt Tahtoa, motivaatiota ja työtä.

      • surpsurp

        Miten ihmiset pystyy vetää allnightereita.. Itse en jaksa tehä yhtään mitään, jos en nuku vähintään 7-8 tuntia.

        Väsyneenä opiskelu on kyllä arvokas taito, heh.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      78
      1795
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1679
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1494
    4. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1184
    5. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      19
      1173
    6. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1172
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1126
    8. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1121
    9. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      6
      1099
    10. Pakkoruotsi on leikkikieli, jota ei ole tarkoituskaan osata

      Pakkoruotsi on leikkikieli. Ennen leikkikieltä sanottiin siansaksaksi, sitten keksittiin tilalle pakkoruotsi. Pakkoruot
      Kielipolitiikka
      7
      1094
    Aihe