Ärsyttävää:/

heppatyttöll

Eli, oon ratsastanu nyt 2 vuotta kolmella eri tallilla. Mulla on aina ennen ratsastustuntia hirvee jännitys minkä hevosen saan tunnille, ja sen takia ratsastustunnit ei oo yhtään kivoja. Myöskään mulle ei olla talleilla ikinä kivoja. Oon kattellu vuokrahevosia, mutta pienellä paikkakunnalla on vaan nää kolme isoo tallii ja pikkutalleja pari, jotenka ei oo paljon vaihtoehtoja vuokrahevosiin läheltä.
MItä teen, kun haluun silti ratsastaa ja vuokraus, ylläpito ja ratsastustunnit ei onnistu oikeen. Ja omaa hevosta en varmaankaan voi vielä ottaa, ja en edes haluaisi laittaa sitä näille talleille.
Toivottavasti tajusitte ja voitte auttaa. :)
En siis ole mikään kauhean tavoitteellinen ratsastaja, enkä tykkää kisata (olen pari estekisaa hyppinyt)

4

73

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ....

      No...jos sinulla on mahdollista kulkea johonkin lähi kaupunkiin ratsastamaan niin kannattaa etsiä niistä jotain muuta kivaa tallia....ratsastaa ei voi oikein muualla kuin ratsastuskouluissa ja jos teidän läheltä ei löydy kuin muutama yksityinen talli ei taida niissäkään olla hevosta jolla saisi mennä....mutta tietysti näin kesällä voi mennä esim. Leirille jotkut tallit ottavat vieläkin uusia leiriläisiä loppu kesän leireille....muuta en nyt oikein keksi...

    • Yritä enemmän

      Ihme kun tykkäät enää edes ratsastaa, kun sinulla on noita pelkoja ratsastukseen liittyen. Sinulla näyttää olevan huono itsetunto, tallia vaihtamalla Taas siitä et pääse eroon, elämä ei ole reilua ja aika harvalle oikeasti ollaan edes talleilla kilttejä, varsinkin jos sinulla ei ole siellä oikeita kavereita talleilla. Talli on vain harrastuspaikka, ei koti sinulle, niin voit ihan hyvin yrittää ottaa "henkisiä riskejä" ja mennä sinne voittamaan pelkojasi ja olla välittämättä - siihen jopa pystyy, kokemuksesta voin kertoa. Nyt vaan menetät isoja mahdollisuuksia sinulle menestyä ja olla hevosten kanssa, mitkä selkeästi ovat iso osa elämääsi. Sinulla on oikeasti valintoja, kaikkia niitä et vain itse suostu huomaamaan.

      Sinuna menisin ehkä jopa juttelemaan jollekkin ammattilaiselle ekana, että helpottaisi ja saisit neuvjoja näihin ongelmiin, koska saatat lopulta huomata, että sulkeudut yhtä vahvasti muissa elämän osa-asuleissa, jos sinulle ei olla kivoja. on tosi iso mahdollisuus että lopulta sinua jännittää itse ratsastus ja menetät sitten hevosetkin kokonaan elämästäsi.

      • aloittaja'''

        Äh, tykkään diis ratsastaa ja rakastan hevosia! Ensimmäinen tallini siis oli todella kiva eikä mua yhtään jönnittöny. Siellä ei ollu kun vähän idiootteja. Mä en haluu menettää hevosia mun elämästä ja rskastan niitä. Kerran ratsastin kaverini hevosella ja oli paljon kivempi kun ratsastuskouluissa jännittäminen.
        Pelkoni ennen tunnin alkua johtuu luultavasti siitä, että tipuin yhdeltä hevoselta, jonka jälkeen mulle naurettiin ja oltiin ilkeitä. Olen siis monesti tippunut, mutra tuossa kävi pahemmin. Ratsastuksen opettajana piti minua heti huonompana ja rupesi olemaan ilkeä mulle.
        Sori jos tuli sekava viesti, kirjotan puhelimella.


      • aloittaja'''''
        aloittaja''' kirjoitti:

        Äh, tykkään diis ratsastaa ja rakastan hevosia! Ensimmäinen tallini siis oli todella kiva eikä mua yhtään jönnittöny. Siellä ei ollu kun vähän idiootteja. Mä en haluu menettää hevosia mun elämästä ja rskastan niitä. Kerran ratsastin kaverini hevosella ja oli paljon kivempi kun ratsastuskouluissa jännittäminen.
        Pelkoni ennen tunnin alkua johtuu luultavasti siitä, että tipuin yhdeltä hevoselta, jonka jälkeen mulle naurettiin ja oltiin ilkeitä. Olen siis monesti tippunut, mutra tuossa kävi pahemmin. Ratsastuksen opettajana piti minua heti huonompana ja rupesi olemaan ilkeä mulle.
        Sori jos tuli sekava viesti, kirjotan puhelimella.

        Ja kaikki tallit, missä olen ratsastanut, ovat kovin kalliita, eikä mun vanhemmilla oo rahaaa muutenkaa antaa mun kokoajan vuodesta ratsastaa, ees kerran viikossa Tosiaan se eka talli oli ihan ok, toinen ei ollut kovin kiva, ja kolmannessa oli hirveän kallista ja ilkeitä tuntilaisia. Jos eka talli ei olis lopettanu, ratsastaisin siinä varmaan vieläkin . Ja sen oon todellaki huomannu, että elämä ei oo reilua!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 185
      2045
    2. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      53
      1932
    3. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      135
      1588
    4. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      146
      1533
    5. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1324
    6. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1204
    7. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      48
      1185
    8. Naisten tyypilliset...

      Naiset ei varmaan ymmärrä itse miten karmealle heidän tavara haisee. Miehet säälistä nuolevat joskus, yleensä humalassa
      Ikävä
      10
      1173
    9. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      3
      1138
    10. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      11
      1137
    Aihe