Mistä hyvä tyyliblogi iäkkäälle

1tätönen

Olen yli 65 v, pieni ja edelleen aika hoikka, en edes harmaantunut, siis nuorekas. Kapeita farkkuja käytän kesät talvet tavallisimpana arkivaatteena ihan käytännöllisyyden vuoksi. Kun en ompele kotona, joudun etsiskelemään kokoni vuoksi minulle sopivat valmisvaatteet samoista kaupoista kuin nuorisokin. Nyt etsiskelen netistä iäkkäiden tyyli- ja muotiblogeja tehdäkseni oikeita valintoja kaupoissa ja kirpputoreilla. Mitä suosittelisitte?

36

372

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sopii sulle

Vähän polven alapuolelle ulottuva tummansininen pliseerattu hame.

• kyl on nätti

Pitsikuvioinen neulepusero yläosaksi.

• tiinainen

siihen sit semmoinen valkoinen paitapusero
        missä on pienet pussit tossa olakapäillä
        ja nappien ympärillä semmoinen röyhelö
        noin puoleen väliin puseroo
        neljänkymmenen denierin ruskeet sukkahousut...

• sen ikäisen tyyliä

Hameen vyötärö kuuluu olla hoikimmalla kohdalla, siis just tissien alapuolella. Tummanruskeat paksut sukkahousut ja tukevat matalakantaiset kävelykengät.

• tiinainen
        kyl on nätti kirjoitti:

Pitsikuvioinen neulepusero yläosaksi.

sellanen sähkönsininen
        jossa on vähän hopeista kimallusta langan seassa
        sit hän on niin nättinä niin nättinä.

• mollamaija
        sen ikäisen tyyliä kirjoitti:

Hameen vyötärö kuuluu olla hoikimmalla kohdalla, siis just tissien alapuolella. Tummanruskeat paksut sukkahousut ja tukevat matalakantaiset kävelykengät.

Ehdottomasti kuminauhavyötärö.
        Näin kesäaikaan saa olla sifonkia se huivi, joka laitetaan päähän. Solmu leuan alle.
        Syksyllä villaliina, kolmioliina.
        Käsilaukku sellainen, jossa napsautettava lukko, äänekäs, terveyskeskuksessa sitä kunnioitetaan, kun kela-korttia otat.
        Kankainen nenäliina, omilla nimikirjaimilla.

• Miksi etsit iäkkäiden blogeja? Gooleta aikuisen naisen blogit, niin löydät paljon eri vaihtoehtoja siistiin ja vartalomallillesi sopivaan pukeutumiseen. Housuja on nättejä ja naisellisia, muitakin kuin farkkuja. Pienelle ja hoikalle sopivia paitoja , samoin jakkuja, neuleita, mekkoja.

• Siis en kyllä mieltäsi 65-vuotiasta "iäkkääksi".

• :)))

En ole blogitietoinen, ikävä kyllä.

Varmaan joku on.

• |||<<

Ei näy menevän kysymyksesi kaikille edes perille.

• tiinainen

no vastaa sää jos meni perille
        mutta rupee oleen jo niin paljon näitä
        nuorekkaita simpsakoita farkku tyttöjä
        harmaantumattomilla kauniilla hiuksilla varustettuja
        ja muutenkin hyvä varusteisia ;)
        jotenkin vaan ei jaksa enää ottaa tosissaan
        menee stokkalle naistenosastolle niin varmasti
        tyylitaitoisia myyjiä löytyy jotka pukee mielellään
        päästä varpaisiin vaikka kuinka monenlaiseen asustekokonaisuuteen.

• |||<<
        tiinainen kirjoitti:

no vastaa sää jos meni perille
        mutta rupee oleen jo niin paljon näitä
        nuorekkaita simpsakoita farkku tyttöjä
        harmaantumattomilla kauniilla hiuksilla varustettuja
        ja muutenkin hyvä varusteisia ;)
        jotenkin vaan ei jaksa enää ottaa tosissaan
        menee stokkalle naistenosastolle niin varmasti
        tyylitaitoisia myyjiä löytyy jotka pukee mielellään
        päästä varpaisiin vaikka kuinka monenlaiseen asustekokonaisuuteen.

Niinpä, ja uskoisin etsineen jo kauan sitten blogeja.

Itse en seuraa ainuttakaan blogia.

• tiinainen
        |||<< kirjoitti:

Niinpä, ja uskoisin etsineen jo kauan sitten blogeja.

Itse en seuraa ainuttakaan blogia.

en seuraa määkään blogeja
        ainut on mun siskon tytön tytön blogi
        jota joskus lueskelen
        kertoo omasta elämästään siellä
        niin on ihan kiva seurata mitä sille kuuluu
        sitäkin vaan sillon kun sattuu
        facetuupissa kohdalle että se on sinne jotain rustannu.

• tiinainen

kuten huomaat kyllä me susta tyylikäs saadaan
      ilman blogejakin
      meitä on täällä niin paljon muotitietoisia mammoja.

• 1tätönen

Kiitokset! Ruskeat paksummat sukkahousut ovat minusta kamalat, ohuet ihon väriset OK tai sitten muut mukavan väriset leggingsit. Tukevien kävelykenkien tilalle ovat tulleet jäädäkseen lenkkarit ja tietty juhliin korkokengät. Tyyliapua tässä kyllä tarvitaan.

• Juhliin menossa

Olen 60 v. Pukeudun viikonloppuna juhlaklänninkiini.
        Taivaansininen, samettinen,pitkä puku.
        Vyötärön alapuolelta helma leviää viuhkamaiseksi.
        Dekoltee on avara ja yläosassa on taivaansinistä pitsiä.
        Hihat ovat pitkät ja kapeat.
        Jalkoihini pistän korkeat korkokengät.
        Hiukset löysälle banaaninutturalle.

• tiinainen
        1tätönen kirjoitti:

Kiitokset! Ruskeat paksummat sukkahousut ovat minusta kamalat, ohuet ihon väriset OK tai sitten muut mukavan väriset leggingsit. Tukevien kävelykenkien tilalle ovat tulleet jäädäkseen lenkkarit ja tietty juhliin korkokengät. Tyyliapua tässä kyllä tarvitaan.

no mitäs tossa sit on
        ei muuta
        kun legginssit jalkaan
        joku kiva tunika päälle
        tennarit jalkaan ja baanalle
        mää oon muuten aika huono neuvomaan
        kun pukeudun aina mustaan
        mut kaikkee kivaa päällekkäin
        puseroo hihatonta tunikaa
        sen alle varma valinta sellanen
        härtöntöttö puolihame polviin asti
        vähän pidempi kun se tunika
        alle ne legginssit
        mulla on niitä korkkareitakin
        mutta mieluummin ne tennarit tms
        ja ne voi sit olla värikkäät
        mää rakastan niitä erimallisia crocseja
        sellasia ballerina mallisia
        tyyli ei oo muuttunu vuosiin enkä usko että se on
        kymmenenkään vuoden päästä sen kummempi.

• tiinainen
        Juhliin menossa kirjoitti:

Olen 60 v. Pukeudun viikonloppuna juhlaklänninkiini.
        Taivaansininen, samettinen,pitkä puku.
        Vyötärön alapuolelta helma leviää viuhkamaiseksi.
        Dekoltee on avara ja yläosassa on taivaansinistä pitsiä.
        Hihat ovat pitkät ja kapeat.
        Jalkoihini pistän korkeat korkokengät.
        Hiukset löysälle banaaninutturalle.

anteeks minkälainen on banaaninuttura
        kysyy epätietoinen päijänteen rannalta.

• 1tätönen
        1tätönen kirjoitti:

Tiinainen, en asu Helsingissä ja silloin kun asuin, Stokkan myyjät olivat kaupungin töykeimpiä. Ei kassakaan kestäisi heidän ehdotgamiaan asusteita.

• uskisnuttura

• 1tätönen
        uskisnuttura kirjoitti:

Tämmönen se on. Maailman kaamein kampaus. Sisareni käytti sellaista koko 60 ja 70 luvun.

http://www.voice.fi/files/picture_460/2012_09_11_504ef7eb984e9.jpg

Olen eri mieltä. 70-luvulla olin kyllä kyllästynyt tähän tyyliin, nyt hartiamittaa pidemmästä tukastani saa taas monenlaisia uuden oloisia muunnoksia tästä kampauksesta. Yleensä minulla kuitenkin on ranskalainen letti tai vaihtelevan korkealle viritetty retro "cinnamon bun". Tutkaile vaikka youtubesta "1 minute french twist with a stick". Kampaamoissa en käy.

• menen pois täältä

Kylläpä on taas ilkeitä vastauksia alloittajan kyselyyn. Kaikki kun emme ole harmaita, ylipainoisia mummuja. En löydä itsekään blogia, jossa olisi vinkkejä tämän ikäisille pukeutumisesta. Kaikki on nuoremmille..

• dfggjjko

Jaaa
        Oliskohan muotiin perehtyneitä lehtiä, netistä, kuvat kertoo enemmän.

• aina yhtä nätti

Jos ei tuohon ikään mennessä vielä ole tullut omaa makua pukeutumiseen, niin ainahan voi katsella vähän, miten toiset samanikäiset pukeutuvat ja yrittää matkia toisia tykkäs tai ei.

Minä olen aina pukeutunut niinkuin itse tykkään, mikä mukavammalle tuntuu päällä ja antanut piupaut sille, mikä toisten mielestä on tyylikästä minkäkin ikäisenä.

• 4-7

Kouleilla kitymuksilla ei ole lihaa.

Olet ajan apina alikehittyneelle Suomelle-- siis olet nolla!

• helekutikuti

Voi hittojen hitt o eikö nettiä saa rajalla sulettua, on ruvennu maan vaivaksi vaikkei asukkaa suomessa

• iske vasaralla
        helekutikuti kirjoitti:

Voi hittojen hitt o eikö nettiä saa rajalla sulettua, on ruvennu maan vaivaksi vaikkei asukkaa suomessa

Eikö suostu menemään kone kiinni?

• en ymmärrä

Mitähän tämäkin oikein tarkoittaa?

• Räväytetään!
      • Räväytetään! ;)

Tässä linkki saitille josta löytyy linkkejä pukeutumis- ja elämäntyyliblogeille...

http://www.muotisalonki.com/2011/05/aikuisen-naisen-muotiblogit.html

• 1tätönen
        Räväytetään! ;) kirjoitti:

Tässä linkki saitille josta löytyy linkkejä pukeutumis- ja elämäntyyliblogeille...

http://www.muotisalonki.com/2011/05/aikuisen-naisen-muotiblogit.html

Kiitokset, tuo satublogi on hieno. Ja banaaninuttura olisiko sama kuin ranskalainen nuttura, jota me nuorempina tupeerauksen kera vä.nsimme hiuksiimme? Sen osaan kyllä tehdä, vaikka syömäpuikon näköisillä hiuspuikoilla. Virike muotiblogin hakemiseen tuli siitä, kun tytär tosesi minun nyt eläkkeellä pukeutuvan liikaa lenkkivaatteisiin..

• Mene kirpparille jos kerran hoikka olet ja pieni. Siellä on pilvin pimein teini-ikäisiltä ja hiukka vanhemmiltakin pieneksi jääneitä puseroita hameita farkkuja capreja - sopivat sulle varmaan! Niillä olen pärjäillyt ties kuinka monta vuotta, ja ihmiset sanovat että sulla on sitten aina niin kivoja puseroita... etc. Kehun tietysti yleensä että kirpparilta - ja hymyilen aurinkoisesti! Yleensä ovat jotakuinkin äimänä...

Näin et ainakaan ole "so last season" kun vielä muistat vilkaista peilistä sopiiko kokonaisuus tyyliin ja siihen paikkaan mihin olet menossa. Banaaninutturat jätin 60-luvulle. Tosin äidilleni niitä väsäsin vielä 90-luvulla, hänellä oli silloin vielä tuuheat kauniit hiukset.

Katso myös vähän milloin pistät lenkkarit jalkaan; aina ei ole niiden aika.

En ole tyyliblogeja koskaan etsinyt, oma tyyli on se paras tyyli, luota siihen. Ja Peiliin. Ja maalaisjärkeen - onhan sulla sitä? Mutta hullutellakin saa, ainakin joskus
      ;-D))

• 1tätönen

Kiitos Saimaantaka, kirpputorilta tosiaan löydän helposti puseroita ja ihania huiveja ja esimerkiksi toissapäiväisellä kierroksella kaksi kiva kierroksella tosin mustapohjaista jakkua. Kengät ja pitkät housut kuitenkin sovittelen tavallisissa kaupoissa, lähinnä Kappahlin housuissa ja lahkeet lyhentäen teinimalleissa minulle sopivat mittasuhteet. Erityisesti kesään eri mittaisia hameita on kertynyt, enimmäkseen komeroon. Eilen lähdin vain kotioloissa käyttämäni pitkän hameen kanssa kaupunkikierrokselle, ja ainakib yllättävän moni vastaantulija alkoi jutella ystävällisesti mukana kulkevasta koirastani...
        Minulla kyllä pukeutumistyylit ovat vaihtuneet vuosien mittaan, ja yritän nyt päivittää taas.

• 1tätönen kirjoitti:

Kiitos Saimaantaka, kirpputorilta tosiaan löydän helposti puseroita ja ihania huiveja ja esimerkiksi toissapäiväisellä kierroksella kaksi kiva kierroksella tosin mustapohjaista jakkua. Kengät ja pitkät housut kuitenkin sovittelen tavallisissa kaupoissa, lähinnä Kappahlin housuissa ja lahkeet lyhentäen teinimalleissa minulle sopivat mittasuhteet. Erityisesti kesään eri mittaisia hameita on kertynyt, enimmäkseen komeroon. Eilen lähdin vain kotioloissa käyttämäni pitkän hameen kanssa kaupunkikierrokselle, ja ainakib yllättävän moni vastaantulija alkoi jutella ystävällisesti mukana kulkevasta koirastani...
        Minulla kyllä pukeutumistyylit ovat vaihtuneet vuosien mittaan, ja yritän nyt päivittää taas.

Pitäisi välillä "päivittää" itsensäkin - kun tulee säästettyä vanhat vaatteet (ne kun on tietty vielä ihan sopivia ja hyviä!) niin että lisähuone jo tarvitaan vaaterekeille. Ostamisessa olen hyvä mutta poisheittämisessä huono.

Ostin jokin aika sitten kirpparilta ns. kaupunkishortsit joita ajattelin käyttää legginsien kanssa, ja myös väriin ja tyyliin sopivat pikkuballerinat on hankittuna. Pitäisi vain muistaa pukea ne ylle sopivassa tilanteessa, ettei kävisi niin kuin usein käy, eli että odottavat ensi käyttöönottoaan vuoden-pari.

Pitäisi ja pitäisi... Pah ;-)

• 1tätönen
        saimaantaka kirjoitti:

Pitäisi välillä "päivittää" itsensäkin - kun tulee säästettyä vanhat vaatteet (ne kun on tietty vielä ihan sopivia ja hyviä!) niin että lisähuone jo tarvitaan vaaterekeille. Ostamisessa olen hyvä mutta poisheittämisessä huono.

Ostin jokin aika sitten kirpparilta ns. kaupunkishortsit joita ajattelin käyttää legginsien kanssa, ja myös väriin ja tyyliin sopivat pikkuballerinat on hankittuna. Pitäisi vain muistaa pukea ne ylle sopivassa tilanteessa, ettei kävisi niin kuin usein käy, eli että odottavat ensi käyttöönottoaan vuoden-pari.

Pitäisi ja pitäisi... Pah ;-)

Saimaantaka, olen kyllä ihan samoissa ongelmissa! En ole raaskinut laittaa kiertoon kaikkia äidiltä perittyjä asujakaan, hänkin oli pieni ja sopivan painoinen, ja pukeutui minua kirkkaampiin väreihin. Niitä kuitenkin käytän vähän, kun tulee liikaa muistoja... Kuten ystävättäreni sanoi, komeroiden naisella komeroiden määrä määrää vaatteiden määrän.
        Löysin lisää kauniita kuvia mm. myös blogista www.advancedstyle.blogspot.com sekä mietteitä herättävia kuvia saiteista www.hel-looks.com ja www.replacementhipsters.tumblr.com . Ihan kaikkea ei kai voi omaksua kuitenkaan.

• 1tätönen kirjoitti:

Saimaantaka, olen kyllä ihan samoissa ongelmissa! En ole raaskinut laittaa kiertoon kaikkia äidiltä perittyjä asujakaan, hänkin oli pieni ja sopivan painoinen, ja pukeutui minua kirkkaampiin väreihin. Niitä kuitenkin käytän vähän, kun tulee liikaa muistoja... Kuten ystävättäreni sanoi, komeroiden naisella komeroiden määrä määrää vaatteiden määrän.
        Löysin lisää kauniita kuvia mm. myös blogista www.advancedstyle.blogspot.com sekä mietteitä herättävia kuvia saiteista www.hel-looks.com ja www.replacementhipsters.tumblr.com . Ihan kaikkea ei kai voi omaksua kuitenkaan.

Just. Herättivät kovastikin mietteitä - vaikka tunnustan että (ilmeisesti läheskään) kaikkia en ehtinyt/jaksanut katsoa kun tänne vasta puolenyön aikaan ehdin. Siis ns. muoti, pukeutuminen, aiheeseen liittyvät blogit, koko elämä siellä täällä tuolla; luojan kiitos että jotkin muotiblogit netissä ovat vain häviävän pieni osa ihmisten elämää... toivottavasti. Mutta varsinkin viimeinen linkki oli täynnä ajatuksia herättävää äänetöntä kerrontaa, on vain itsestä kiinni kuinka kuvaviestit ymmärtää ja kuinka niihin suhtautuu. Yksilöllisestä pukeutumisesta on ainakin ihan turhaa alkaa kiistellä
        ;-D)))

Palaan varmaan aiheen (linkkien) ääreen myöhemmin - ihan issekseni - sen verran hauskoja ovat. Kiitokset ykköstätöselle, mukavaa kesän jatkoa ja nyt: Hyvät yöt...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Martinan uusi poikakaveri

Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu
      Kotimaiset julkkisjuorut
      205
      3121
    2. Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.

Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva
      Maailman menoa
      239
      1600
    3. Laita mulle viesti!!

Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus
      Ikävä
      93
      1451
    4. Millaisessa tilanteessa olisit toiminut toisin

Jos saisit yhden mahdollisuuden toimia toisin?
      Ikävä
      89
      1349
    5. Vanhemmalle naiselle

alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e
      Ikävä
      46
      1314
    6. Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen

No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.
      Maailman menoa
      155
      1228
    7. Ajattelen sinua tänäkin iltana

Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin
      Ikävä
      12
      1168
    8. Ökyrikkaat Fazerit saivat 20 MILJOONAA veronmaksajien varallisuutta!

"Yle uutisoi viime viikolla, että Business Finland on myöntänyt Fazerille noin 20 miljoonaa euroa investointitukea. Faze
      Maailman menoa
      123
      999
    9. Miehelle...

Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät
      Ikävä
      89
      922
    10. Tuntuu liian hankalalta

Lähettää sulle viesti. Tarvitsen apuasi ottaa koppi tilanteesta. Miehelle meni.
      Ikävä
      44
      803
    Aihe