Vapaat työpaikat

yhjuik

Mistä netistä voi löytää vapaita työpaikkoja merille? Ennen oli mol.fi, mutta siellä ei ole enää mitään.

26

6181

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kuponki vetämään
    • wer5

      Kova on kuulemma konemestaripula, mutta Langhilla vastattiin, että "moottorioppilaalle ei tarvitse maksa palkka, ilmainen ruoka kuuluu". Juu ja kaksi kuukautta uupuu praktiikkaa vahtikirjaan.

      • Koulusta palkkaa?

        Niin oppilashan on oppilas eikä työntekijä. Joku siellä opettaa sua ilmaiseksi ja sitten aikanaan pääset palkkatyöhön kun pätevyysvaatimukset täyttyvät.


      • wer5
        Koulusta palkkaa? kirjoitti:

        Niin oppilashan on oppilas eikä työntekijä. Joku siellä opettaa sua ilmaiseksi ja sitten aikanaan pääset palkkatyöhön kun pätevyysvaatimukset täyttyvät.

        Koulut on käyty ja motorin kirja taskussa, maissa konemestarina voimalaitoksella.


      • Koulusta palkkaa?
        wer5 kirjoitti:

        Koulut on käyty ja motorin kirja taskussa, maissa konemestarina voimalaitoksella.

        No Langhillahan ei ole motorin eikä myöskään vahtikonemestarin jobeja laivoissaan.
        Eikös siellä maissa ole niin mahtava olla töissä? täällä toitotetaan että vomalassa mesu kun mesu tienaa ainakin tuplasti laiva mesuun verrattuna.


      • wer5
        Koulusta palkkaa? kirjoitti:

        No Langhillahan ei ole motorin eikä myöskään vahtikonemestarin jobeja laivoissaan.
        Eikös siellä maissa ole niin mahtava olla töissä? täällä toitotetaan että vomalassa mesu kun mesu tienaa ainakin tuplasti laiva mesuun verrattuna.

        Kyllä sillon kouluaikana kun opiksena olin laivalla, niin siitä sai unionin tessin mukaista palkkaa ja sama kun sain maista työpaikan.


      • Koulusta palkkaa?
        wer5 kirjoitti:

        Kyllä sillon kouluaikana kun opiksena olin laivalla, niin siitä sai unionin tessin mukaista palkkaa ja sama kun sain maista työpaikan.

        No soitto tietenkin näin anteliaaseen varustamoon (jos on enää olemassa), sinnehän sulla on suhteetkin jo olemassa!


      • Pummifirmat

        Ei tuollaisten pummifirmojen kanssa kannata olla missään tekemisissä.


      • Anonyymi
        Koulusta palkkaa? kirjoitti:

        Niin oppilashan on oppilas eikä työntekijä. Joku siellä opettaa sua ilmaiseksi ja sitten aikanaan pääset palkkatyöhön kun pätevyysvaatimukset täyttyvät.

        moottorioppilas on miehistön jäsen ja siis töissä, Laivalla voi roikkua myös opiskelija joka hengailee siellä ilman palkkaa eikä ole miehistön jäsen.


    • TuhkaJussi

      No niin,talkoilla nääs,sitähän tämä hallitus ajaa.

    • junkki,evp

      Jobit on jaettu konttorista jo vuosia. Soita kaikki varustamot läpi ja kehu itseäsi;)

    • perkule

      Soitin ja muutamassa varustamossa en ehtinyt sanoa edes päivää kun vastaus oli että juuu ei ole jobia.
      Jumaliste puolikkaan jobia ei saa sitten mistään, jos olisi matruusin kirjat niin olisi kuulemma huomattavasti helpompaa saada pesti vastasi eräskin miehittäjä.
      Koulut on käyty mutta praktiikkaa ei saa että saisi edes matruusin kirjat ulos. Ruokapalkallakaan ei enää pääse laivalle kun en ole opiskelija. Pitääkö tässä ruveta lukemaan itseään konepuolelle että pääsee merihommiin taas? Tällä puolikkaan kirjalla voi raapia vaikka ajankuluksi persettä niinkuin olen tässä jo hetken aikaa tehnytkin.

    • JonottavaSiiffi

      mol.fi ja suoraan yhteys varustamijenn rekryyn. Ei ne kirjatkaan auta jos liikaa seilattuja maileja. Ylikirja löytyy kaikkine lisähärpäkkeineen ja ainut aukioleva jobi on siiffi johon vaaditaan koneenhoitajan ja matruusin kirjat. Varsinainen konepäällikkö 8-4 duuni ei asumismahdollisuutta :-)

      • Ei_suokin_lautassa

        Kuinka paljon olet seilannut liikaa?
        Ajattelin vain että osaan itse lopettaa sitten ajoissa, ettei mene yli. Nyt on reilu 20 vuotta takana, paljonko vielä voi seilata?


      • Anonyymi
        Ei_suokin_lautassa kirjoitti:

        Kuinka paljon olet seilannut liikaa?
        Ajattelin vain että osaan itse lopettaa sitten ajoissa, ettei mene yli. Nyt on reilu 20 vuotta takana, paljonko vielä voi seilata?

        20 lisää...


    • Kapteeni

      Työvoimatoimistolla ja työvoimaministeriöllä on lusikkansa tässä sopassa, nämä tahot eivät helpota kenenkään merille pääsyä, vaan nykyisin vain vaikeuttavat sitä. Minua eivät edes ottaneet ns. nykyiseen olemattomaan merivälitykseen, vaan heittivät sekatöihin pitkäaikaistyöttömien kanssa, josta ikinä ei saa kunnon töitä. Hain itse suoraan varustamoista töitä, sain vakityön laivalla esimiehenä. Nämä pyrograattitti työvoimavirkailija pellet eivät ikinä olisi mitään kunnon työtä minulle antaneet, eikä ikinä meriltä. He, pyrograattityövoimatoimistonvirkailijat nauttivat istumisesta pöydän takana, helppoa työtä, vähän aivoja, jos ollenkaan.

      • gyropatiaa

        Ja sitten heräsit, kävit kusella, laskit kissan ulos ja menit takaisin nukkumaan:)))


    • sekamiehitys

      Merenkulussa on Suomalaisen merenkulkijan osalta massatyöttömyys!
      Varustamot vain pummaavat valtion tukia Suomeen liputetuilla sekamiehitys laivoilla.
      Suomalaisia työntekijöitä ei laivoilla paljoa enään ole.

      Välttäkää merenkulun koulutusta

      • sekaisinoot

        Ihan pakko levittää samaa paskaa useammalle palstalle ??


      • Tiedän

        Sekaisinoot ja muutamat muutkin. En ollenkaan ihmettele, että teille ei löydy työtä suomalaisista laivoista. Tasonne ja asenteenne on kovin alhaista laatua. Teille ei taida löytyä työtä monesta muustakaan paikasta.

        Tosiasia lienee, että merenkulun tilanne ei ole kovin houkutteleva tai antoisa Suomen lipun alla. Sitä kuitenkin On !! Mutta oikealla asenteella hommaa saa ja siitähän ura urkenee. Myös kotimaan aluksista. Pieni kokemus tarjoaa mahdollisuuksia maailman merillä. Poosu risteilyaluksilla ansaitsee todella hyvin. Esimerkiksi siivottomasti pukeutuva pitkässä rasvaletissä oleva rutisija ei sellaista jobia saa. Koulutuksesta riippuen saattaa päästä pitkän tien kuljettuaan jopa "huippu" palkoille. Työ kohtuullisilla ansioilla kestää kuitenkin kymmenen tai jopa kaksi vuosikymmentä päästäkseen todella isoihin ansioihin.

        Ei 50-, 60- tai 70- luvullakaan kippariksi päässyt kymmenessä vuodessa, useimmat eivät kahdessakaan. Tuskin edes Nesteen tai Fortumin pääjohtajaksi noustiin parissa vuosikymmenessä. Aikaa kuluu ja työtä pitää tehdä >> KUNNOLLA.

        Älkää hyvät ihmiset kovin valittako, älkää ainakaan SOITTAKO TÖRKEÄSTI SUUTANNE.

        Toivon, että tervehdytte


      • menetettytapaus
        Tiedän kirjoitti:

        Sekaisinoot ja muutamat muutkin. En ollenkaan ihmettele, että teille ei löydy työtä suomalaisista laivoista. Tasonne ja asenteenne on kovin alhaista laatua. Teille ei taida löytyä työtä monesta muustakaan paikasta.

        Tosiasia lienee, että merenkulun tilanne ei ole kovin houkutteleva tai antoisa Suomen lipun alla. Sitä kuitenkin On !! Mutta oikealla asenteella hommaa saa ja siitähän ura urkenee. Myös kotimaan aluksista. Pieni kokemus tarjoaa mahdollisuuksia maailman merillä. Poosu risteilyaluksilla ansaitsee todella hyvin. Esimerkiksi siivottomasti pukeutuva pitkässä rasvaletissä oleva rutisija ei sellaista jobia saa. Koulutuksesta riippuen saattaa päästä pitkän tien kuljettuaan jopa "huippu" palkoille. Työ kohtuullisilla ansioilla kestää kuitenkin kymmenen tai jopa kaksi vuosikymmentä päästäkseen todella isoihin ansioihin.

        Ei 50-, 60- tai 70- luvullakaan kippariksi päässyt kymmenessä vuodessa, useimmat eivät kahdessakaan. Tuskin edes Nesteen tai Fortumin pääjohtajaksi noustiin parissa vuosikymmenessä. Aikaa kuluu ja työtä pitää tehdä >> KUNNOLLA.

        Älkää hyvät ihmiset kovin valittako, älkää ainakaan SOITTAKO TÖRKEÄSTI SUUTANNE.

        Toivon, että tervehdytte

        Sinä et enää tervehdy:)))))))))))))))


      • Anonyymi
        menetettytapaus kirjoitti:

        Sinä et enää tervehdy:)))))))))))))))

        Filsut ja Virolaiset ovat vieneet verovaroilla tuetu jobit suomalaisilta , siiä totuus .


      • Anonyymi

        merelle ei kannata lähteä.pelkkää paskaa on.itse meri eläkeläinen ja teen joskus pikkujobeja mutta en suosittele kellekkään töitä mereltä.ainoastaan jos et muuta osaa.


    • Anonyymi

      Harjoittelupaikan saaminen on todellinen ongelma. Itsellä takana alhaisin mahdollinen merenkulkualan koulutus (kuljettajan koulutus), mutta lupakirja todennäköisesti jää saamatta, koska en saa millään täyteen vaadittavia meripäiviä. Jotain Yhdellä sisävesilaivalla olin palkatta kansimiehenä, mutta ei kenenkään persukset kestä pitkään palkatta työskentelyä.

      En suosittele kyseistä koulutusta kenellekään, joka aikoo saada siitä itselleen ammatin. Sopii korkeintaan niille, joilla on rahaa harrastaa veneilyä.

      • Anonyymi

        Täsmälleen samaa mieltä. Merenkulkuoppilaitoksille kyllä kelpaa rahat, eivätkä kursseja mainostaessaan tuo millään tavalla esiin sitä, että tutkinnon loppuun saattaminen vaatii kuukausikaupalla työkokemus ta, jota ei ole mahdollista saada nykysuomessa. Täysin turhia nuo kurssit


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Täsmälleen samaa mieltä. Merenkulkuoppilaitoksille kyllä kelpaa rahat, eivätkä kursseja mainostaessaan tuo millään tavalla esiin sitä, että tutkinnon loppuun saattaminen vaatii kuukausikaupalla työkokemus ta, jota ei ole mahdollista saada nykysuomessa. Täysin turhia nuo kurssit

        Osittain samaa mieltä. Olemme menettäneet melkein kaikki rahtilaivamme. Jobeja on siis niukasti. Kenen syy, pohtikaa.

        Ei merenkulkijan osa ole koskaan ollut helppo. Purjelaivoissa elämä oli kovaa kuin talvisodassa. Vielä 1960 luvulla oli vaikeaa saada kelpo merimiehiä ulkona seilaaviin laivoihin kahden vuoden sopimuksille. Norjalaiset lähtivät ja tekivät työnsä. Niin myös kreikkalaiset. Nuo molemmat ovat merikansaa. Euroopanliikenteeseen sentään löytyi helpommin sakkia, kun Suomeen pääsi usein ja saattoi ottaa ulosmaksun niin tuntiessaan.

        Me suomalaiset emme silloinkaan yleisesti ottaen kestäneet sellaista elämää ulkona seilaavissa laivoissa. Listoilta sai niitä, jotka olivat lemppuvalmiita pienessä hetkessä ja lemppujahan tuli. Porukkaa oli toisinaan pakko "perkata" kovalla kädellä lemppuja antaen, että laivat pystyivät toimimaan. Pienehkö osa toki soveltui siihenkin elämään ja villin linjan laivatkin liikkuivat. Kyllä kunnon MERIMIEHIÄ sentään hiukan löytyi.

        1970 luvulla sopimuksetkin lyhenivät, ensin vuoden laivassaoloon ja pian puolen vuoden kontrahdeiksi. Silloin muutamalla suomalaisella redarilla oli laivoja cross trade liikenteessä ja kai aika hyvin ne saatiin miehitettyä hyvällä oman maan porukalla. Suuri osa merimiehistä ei toki halunnut silloinkaan lähteä noille villeille linjoille. Kukin omien halujensa mukaan ja olihan noita Euroopan liikenteen laivojakin pienelle maalle pilvin pimein.

        Nykyään suurin osa meidän merimiehistämme karttaa kahden tai kolmen kuukauden kontrahtia, puhumattakaan puolesta vuodesta. Muutaman viikon päästä pitäisi päästä kotiin saman mittaiselle vapaalle. Siinä on syytä tarpeeksi miksei ole jobeja, ei tosin suomalaisia laivojakaan !!!!!

        Yritteliäälle ja innokkaalle merimiehen alulle löytyy maailmalta hommia. Ajan kuluessa varsinkin päällystölle pätevyyskirjojen saannin jälkeen on aika mukavastikin palkattuja jobeja.

        Itse tein vielä 1990 luvulla yli puolen vuoden keikkoja, jopa liki kahdeksan kuukautta. Mukana oli paljon nuorempiakin, joista ainakin osa on kotimaisissa laivoissa tänäkin päivänä. Kokemus antaa mahdollisuuksia kunnollisille merimiehille, niin kuin monelle muullekin.

        Terveisin tarpeeton ihminen > eläkeläinen


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Ikävöin sinua kokoyön!

      En halua odottaa, että voisin näyttää sinulle kuinka paljon rakastan sinua. Toivon, että uskot, että olen varsin hullun
      Ikävä
      29
      2701
    2. Kova karman laki

      Karman lain kautta pahantekijä tehdessään pahaa toteuttaa koston ja rangaistuksen sille jolle pahaa on tehty. Tämä tarko
      Hindulaisuus
      503
      1784
    3. Päivieni piristys, missä olet?

      Toit iloa ja valoa mun elämään ☀️ Nyt mennyt kohta viikko ettei ole nähty. Kaipaan nähdä sua silti ja pelkään vaikka tei
      Ikävä
      16
      1764
    4. Älä mahdollisesti ota itseesi

      En voinut tietää. Sitäpaitsi.. niin
      Ikävä
      17
      1394
    5. Näen jatkuvasti Sompasaunalla alastomia miehiä ja naisia

      jotka menevät siihen viereiseen rantaan myös uimaan alasti. Sompasaunat on siis Mustikkamaalla Helsingissä, ja kuljen si
      Maailman menoa
      68
      1219
    6. Ota nainen yhteyttä ja tee Tikusta asiaa?

      Niin sitten minä teen Takusta asiaa.
      Ikävä
      23
      1208
    7. Jos sinä olisit pyrkimässä elämääni takaisin

      Arvelisin sen johtuvan siitä, että olisit taas polttanut jonkun sillan takanasi. Ei taida löytyä enää kyliltä naista, jo
      Tunteet
      43
      1108
    8. Millainen kaivattusi luonne on?

      Millaisia luonteenpiirteitä arvostat kaivatussa? Oletteko samanlaisia luonteeltanne?
      Ikävä
      75
      1085
    9. Metsästysmökki

      Metsästyskortti saapui. Lisäksi metsästysmökki varata!
      Kuhmo
      31
      988
    10. UPM suunnittelee paperintuotannon lopettamista LPR:ssa

      Ilta-Sanomissa oli uutinen. Metsäyhtiö UPM suunnittelee paperintuotannon lopettamista Kaukaan-tehtaalla Lappeenrannassa
      Lappeenranta
      90
      952
    Aihe