Mistä netistä voi löytää vapaita työpaikkoja merille? Ennen oli mol.fi, mutta siellä ei ole enää mitään.
Vapaat työpaikat
26
6001
Vastaukset
- Kuponki vetämään
Jospa siellä tällähetkellä ei ole vapaita työpaikkoja? Muutenkaan kaikki varustamot eivät ole ilmoitelleet "mollissa" vapaista paikoista!
Oma-aloitteisesti lähdet järjestyksessä kyselemään vaikka tuolta: http://www.shipowners.fi/fi/suomen varustamot ry/jasenvarustamot/ - wer5
Kova on kuulemma konemestaripula, mutta Langhilla vastattiin, että "moottorioppilaalle ei tarvitse maksa palkka, ilmainen ruoka kuuluu". Juu ja kaksi kuukautta uupuu praktiikkaa vahtikirjaan.
- Koulusta palkkaa?
Niin oppilashan on oppilas eikä työntekijä. Joku siellä opettaa sua ilmaiseksi ja sitten aikanaan pääset palkkatyöhön kun pätevyysvaatimukset täyttyvät.
- wer5
Koulusta palkkaa? kirjoitti:
Niin oppilashan on oppilas eikä työntekijä. Joku siellä opettaa sua ilmaiseksi ja sitten aikanaan pääset palkkatyöhön kun pätevyysvaatimukset täyttyvät.
Koulut on käyty ja motorin kirja taskussa, maissa konemestarina voimalaitoksella.
- Koulusta palkkaa?
wer5 kirjoitti:
Koulut on käyty ja motorin kirja taskussa, maissa konemestarina voimalaitoksella.
No Langhillahan ei ole motorin eikä myöskään vahtikonemestarin jobeja laivoissaan.
Eikös siellä maissa ole niin mahtava olla töissä? täällä toitotetaan että vomalassa mesu kun mesu tienaa ainakin tuplasti laiva mesuun verrattuna. - wer5
Koulusta palkkaa? kirjoitti:
No Langhillahan ei ole motorin eikä myöskään vahtikonemestarin jobeja laivoissaan.
Eikös siellä maissa ole niin mahtava olla töissä? täällä toitotetaan että vomalassa mesu kun mesu tienaa ainakin tuplasti laiva mesuun verrattuna.Kyllä sillon kouluaikana kun opiksena olin laivalla, niin siitä sai unionin tessin mukaista palkkaa ja sama kun sain maista työpaikan.
- Koulusta palkkaa?
wer5 kirjoitti:
Kyllä sillon kouluaikana kun opiksena olin laivalla, niin siitä sai unionin tessin mukaista palkkaa ja sama kun sain maista työpaikan.
No soitto tietenkin näin anteliaaseen varustamoon (jos on enää olemassa), sinnehän sulla on suhteetkin jo olemassa!
- Pummifirmat
Ei tuollaisten pummifirmojen kanssa kannata olla missään tekemisissä.
- Anonyymi
Koulusta palkkaa? kirjoitti:
Niin oppilashan on oppilas eikä työntekijä. Joku siellä opettaa sua ilmaiseksi ja sitten aikanaan pääset palkkatyöhön kun pätevyysvaatimukset täyttyvät.
moottorioppilas on miehistön jäsen ja siis töissä, Laivalla voi roikkua myös opiskelija joka hengailee siellä ilman palkkaa eikä ole miehistön jäsen.
- TuhkaJussi
No niin,talkoilla nääs,sitähän tämä hallitus ajaa.
- junkki,evp
Jobit on jaettu konttorista jo vuosia. Soita kaikki varustamot läpi ja kehu itseäsi;)
- perkule
Soitin ja muutamassa varustamossa en ehtinyt sanoa edes päivää kun vastaus oli että juuu ei ole jobia.
Jumaliste puolikkaan jobia ei saa sitten mistään, jos olisi matruusin kirjat niin olisi kuulemma huomattavasti helpompaa saada pesti vastasi eräskin miehittäjä.
Koulut on käyty mutta praktiikkaa ei saa että saisi edes matruusin kirjat ulos. Ruokapalkallakaan ei enää pääse laivalle kun en ole opiskelija. Pitääkö tässä ruveta lukemaan itseään konepuolelle että pääsee merihommiin taas? Tällä puolikkaan kirjalla voi raapia vaikka ajankuluksi persettä niinkuin olen tässä jo hetken aikaa tehnytkin. - JonottavaSiiffi
mol.fi ja suoraan yhteys varustamijenn rekryyn. Ei ne kirjatkaan auta jos liikaa seilattuja maileja. Ylikirja löytyy kaikkine lisähärpäkkeineen ja ainut aukioleva jobi on siiffi johon vaaditaan koneenhoitajan ja matruusin kirjat. Varsinainen konepäällikkö 8-4 duuni ei asumismahdollisuutta :-)
- Ei_suokin_lautassa
Kuinka paljon olet seilannut liikaa?
Ajattelin vain että osaan itse lopettaa sitten ajoissa, ettei mene yli. Nyt on reilu 20 vuotta takana, paljonko vielä voi seilata? - Anonyymi
Ei_suokin_lautassa kirjoitti:
Kuinka paljon olet seilannut liikaa?
Ajattelin vain että osaan itse lopettaa sitten ajoissa, ettei mene yli. Nyt on reilu 20 vuotta takana, paljonko vielä voi seilata?20 lisää...
- Kapteeni
Työvoimatoimistolla ja työvoimaministeriöllä on lusikkansa tässä sopassa, nämä tahot eivät helpota kenenkään merille pääsyä, vaan nykyisin vain vaikeuttavat sitä. Minua eivät edes ottaneet ns. nykyiseen olemattomaan merivälitykseen, vaan heittivät sekatöihin pitkäaikaistyöttömien kanssa, josta ikinä ei saa kunnon töitä. Hain itse suoraan varustamoista töitä, sain vakityön laivalla esimiehenä. Nämä pyrograattitti työvoimavirkailija pellet eivät ikinä olisi mitään kunnon työtä minulle antaneet, eikä ikinä meriltä. He, pyrograattityövoimatoimistonvirkailijat nauttivat istumisesta pöydän takana, helppoa työtä, vähän aivoja, jos ollenkaan.
- gyropatiaa
Ja sitten heräsit, kävit kusella, laskit kissan ulos ja menit takaisin nukkumaan:)))
- sekamiehitys
Merenkulussa on Suomalaisen merenkulkijan osalta massatyöttömyys!
Varustamot vain pummaavat valtion tukia Suomeen liputetuilla sekamiehitys laivoilla.
Suomalaisia työntekijöitä ei laivoilla paljoa enään ole.
Välttäkää merenkulun koulutusta- sekaisinoot
Ihan pakko levittää samaa paskaa useammalle palstalle ??
- Tiedän
Sekaisinoot ja muutamat muutkin. En ollenkaan ihmettele, että teille ei löydy työtä suomalaisista laivoista. Tasonne ja asenteenne on kovin alhaista laatua. Teille ei taida löytyä työtä monesta muustakaan paikasta.
Tosiasia lienee, että merenkulun tilanne ei ole kovin houkutteleva tai antoisa Suomen lipun alla. Sitä kuitenkin On !! Mutta oikealla asenteella hommaa saa ja siitähän ura urkenee. Myös kotimaan aluksista. Pieni kokemus tarjoaa mahdollisuuksia maailman merillä. Poosu risteilyaluksilla ansaitsee todella hyvin. Esimerkiksi siivottomasti pukeutuva pitkässä rasvaletissä oleva rutisija ei sellaista jobia saa. Koulutuksesta riippuen saattaa päästä pitkän tien kuljettuaan jopa "huippu" palkoille. Työ kohtuullisilla ansioilla kestää kuitenkin kymmenen tai jopa kaksi vuosikymmentä päästäkseen todella isoihin ansioihin.
Ei 50-, 60- tai 70- luvullakaan kippariksi päässyt kymmenessä vuodessa, useimmat eivät kahdessakaan. Tuskin edes Nesteen tai Fortumin pääjohtajaksi noustiin parissa vuosikymmenessä. Aikaa kuluu ja työtä pitää tehdä >> KUNNOLLA.
Älkää hyvät ihmiset kovin valittako, älkää ainakaan SOITTAKO TÖRKEÄSTI SUUTANNE.
Toivon, että tervehdytte - menetettytapaus
Tiedän kirjoitti:
Sekaisinoot ja muutamat muutkin. En ollenkaan ihmettele, että teille ei löydy työtä suomalaisista laivoista. Tasonne ja asenteenne on kovin alhaista laatua. Teille ei taida löytyä työtä monesta muustakaan paikasta.
Tosiasia lienee, että merenkulun tilanne ei ole kovin houkutteleva tai antoisa Suomen lipun alla. Sitä kuitenkin On !! Mutta oikealla asenteella hommaa saa ja siitähän ura urkenee. Myös kotimaan aluksista. Pieni kokemus tarjoaa mahdollisuuksia maailman merillä. Poosu risteilyaluksilla ansaitsee todella hyvin. Esimerkiksi siivottomasti pukeutuva pitkässä rasvaletissä oleva rutisija ei sellaista jobia saa. Koulutuksesta riippuen saattaa päästä pitkän tien kuljettuaan jopa "huippu" palkoille. Työ kohtuullisilla ansioilla kestää kuitenkin kymmenen tai jopa kaksi vuosikymmentä päästäkseen todella isoihin ansioihin.
Ei 50-, 60- tai 70- luvullakaan kippariksi päässyt kymmenessä vuodessa, useimmat eivät kahdessakaan. Tuskin edes Nesteen tai Fortumin pääjohtajaksi noustiin parissa vuosikymmenessä. Aikaa kuluu ja työtä pitää tehdä >> KUNNOLLA.
Älkää hyvät ihmiset kovin valittako, älkää ainakaan SOITTAKO TÖRKEÄSTI SUUTANNE.
Toivon, että tervehdytteSinä et enää tervehdy:)))))))))))))))
- Anonyymi
menetettytapaus kirjoitti:
Sinä et enää tervehdy:)))))))))))))))
Filsut ja Virolaiset ovat vieneet verovaroilla tuetu jobit suomalaisilta , siiä totuus .
- Anonyymi
merelle ei kannata lähteä.pelkkää paskaa on.itse meri eläkeläinen ja teen joskus pikkujobeja mutta en suosittele kellekkään töitä mereltä.ainoastaan jos et muuta osaa.
- Anonyymi
Harjoittelupaikan saaminen on todellinen ongelma. Itsellä takana alhaisin mahdollinen merenkulkualan koulutus (kuljettajan koulutus), mutta lupakirja todennäköisesti jää saamatta, koska en saa millään täyteen vaadittavia meripäiviä. Jotain Yhdellä sisävesilaivalla olin palkatta kansimiehenä, mutta ei kenenkään persukset kestä pitkään palkatta työskentelyä.
En suosittele kyseistä koulutusta kenellekään, joka aikoo saada siitä itselleen ammatin. Sopii korkeintaan niille, joilla on rahaa harrastaa veneilyä.- Anonyymi
Täsmälleen samaa mieltä. Merenkulkuoppilaitoksille kyllä kelpaa rahat, eivätkä kursseja mainostaessaan tuo millään tavalla esiin sitä, että tutkinnon loppuun saattaminen vaatii kuukausikaupalla työkokemus ta, jota ei ole mahdollista saada nykysuomessa. Täysin turhia nuo kurssit
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Täsmälleen samaa mieltä. Merenkulkuoppilaitoksille kyllä kelpaa rahat, eivätkä kursseja mainostaessaan tuo millään tavalla esiin sitä, että tutkinnon loppuun saattaminen vaatii kuukausikaupalla työkokemus ta, jota ei ole mahdollista saada nykysuomessa. Täysin turhia nuo kurssit
Osittain samaa mieltä. Olemme menettäneet melkein kaikki rahtilaivamme. Jobeja on siis niukasti. Kenen syy, pohtikaa.
Ei merenkulkijan osa ole koskaan ollut helppo. Purjelaivoissa elämä oli kovaa kuin talvisodassa. Vielä 1960 luvulla oli vaikeaa saada kelpo merimiehiä ulkona seilaaviin laivoihin kahden vuoden sopimuksille. Norjalaiset lähtivät ja tekivät työnsä. Niin myös kreikkalaiset. Nuo molemmat ovat merikansaa. Euroopanliikenteeseen sentään löytyi helpommin sakkia, kun Suomeen pääsi usein ja saattoi ottaa ulosmaksun niin tuntiessaan.
Me suomalaiset emme silloinkaan yleisesti ottaen kestäneet sellaista elämää ulkona seilaavissa laivoissa. Listoilta sai niitä, jotka olivat lemppuvalmiita pienessä hetkessä ja lemppujahan tuli. Porukkaa oli toisinaan pakko "perkata" kovalla kädellä lemppuja antaen, että laivat pystyivät toimimaan. Pienehkö osa toki soveltui siihenkin elämään ja villin linjan laivatkin liikkuivat. Kyllä kunnon MERIMIEHIÄ sentään hiukan löytyi.
1970 luvulla sopimuksetkin lyhenivät, ensin vuoden laivassaoloon ja pian puolen vuoden kontrahdeiksi. Silloin muutamalla suomalaisella redarilla oli laivoja cross trade liikenteessä ja kai aika hyvin ne saatiin miehitettyä hyvällä oman maan porukalla. Suuri osa merimiehistä ei toki halunnut silloinkaan lähteä noille villeille linjoille. Kukin omien halujensa mukaan ja olihan noita Euroopan liikenteen laivojakin pienelle maalle pilvin pimein.
Nykyään suurin osa meidän merimiehistämme karttaa kahden tai kolmen kuukauden kontrahtia, puhumattakaan puolesta vuodesta. Muutaman viikon päästä pitäisi päästä kotiin saman mittaiselle vapaalle. Siinä on syytä tarpeeksi miksei ole jobeja, ei tosin suomalaisia laivojakaan !!!!!
Yritteliäälle ja innokkaalle merimiehen alulle löytyy maailmalta hommia. Ajan kuluessa varsinkin päällystölle pätevyyskirjojen saannin jälkeen on aika mukavastikin palkattuja jobeja.
Itse tein vielä 1990 luvulla yli puolen vuoden keikkoja, jopa liki kahdeksan kuukautta. Mukana oli paljon nuorempiakin, joista ainakin osa on kotimaisissa laivoissa tänäkin päivänä. Kokemus antaa mahdollisuuksia kunnollisille merimiehille, niin kuin monelle muullekin.
Terveisin tarpeeton ihminen > eläkeläinen
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle
Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.72498- 1161709
Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill371449Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.1221318Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin
Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin1641272- 1461240
Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...
Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi1511209- 521178
- 571103
Olet tärkeä
mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.47995