Hei!
Tietääkö kukaan mitään akvaariokauppaa (Tampereen seudulla), joka ottaa vastaan kaloja, vaikka ilmaiseksi. Mulla on ylimääräisiä tiikeribarbeja, joista täytyisi päästä eroon, sillä hankin mm. rihmakaloja sekä lehtikaloja.
Akvaariokaupat Tampereella
4
392
Vastaukset
- jotaliini
...en tiedä, mutta onko barbeista luopumisen syy pöntön ahtaus vai se, että haluat mainitsemiasi kaloja? toisin kuin uskotaan voi niitä olla samassakin altaassa... ainakin minulla lehtikalat pitävät ihan hyvin puolensa barbeja vastaan. tosin barbit muuttivat meille lehtisten jälkeen, joten "herruus" oli jo jaettu.
lielahdessa oli aikanaan hyvä kalakauppa, muutti sit rautatieaseman kupeeseen, nyt kai takas lielahdessa. ne ainakin otti multa yhden plegon joskus, koeta löytää, nimeä en valitettavasti muista!- Jouko
Oliskohan se ollut Halleri, joka sijaitsee tällä hetkellä Keltaisten sivujen mukaan Pispalassa? Mä kyselen sieltä.
Mun tilanne on semmoinen, että mulla oli ennen alle 100 litran allas ja vaihdoin sen nyt vajaan 300 litran altaaseen. Nyt olisi tietysti hyvät mahkut ottaa tollaisia isomman altaan kaloja. Ne tiikeribarbit oli siis siinä pienemmässä. Ostin juuri sinirihmoja ihan kokeillakseni, toimiiko yhteiselo. Barbit todella ahdistelevat niitä, ainakin näin ensimmäisenä päivänä. Sinirihmareppanat piilottelee suodattimen putkien takana ja barbit väijyy niitä koko ajan ja tilaisuuden tullen käy nyppimässä. Näyttää siltä, että barbien täytyy lähteä...:-( - jotaliini
Jouko kirjoitti:
Oliskohan se ollut Halleri, joka sijaitsee tällä hetkellä Keltaisten sivujen mukaan Pispalassa? Mä kyselen sieltä.
Mun tilanne on semmoinen, että mulla oli ennen alle 100 litran allas ja vaihdoin sen nyt vajaan 300 litran altaaseen. Nyt olisi tietysti hyvät mahkut ottaa tollaisia isomman altaan kaloja. Ne tiikeribarbit oli siis siinä pienemmässä. Ostin juuri sinirihmoja ihan kokeillakseni, toimiiko yhteiselo. Barbit todella ahdistelevat niitä, ainakin näin ensimmäisenä päivänä. Sinirihmareppanat piilottelee suodattimen putkien takana ja barbit väijyy niitä koko ajan ja tilaisuuden tullen käy nyppimässä. Näyttää siltä, että barbien täytyy lähteä...:-(ei ole halleri, se enemmän sellainen yleiskauppa jossa purkkeja ja pesuaineitakin on. olisiko joku europet se mitä tarkoitan. on ihan lielahdessa ei pispalassa se kauppa.
nyt repee joku kalaihminen, mutta mulla myös röyhkeä ahven, jota "koulutin" koputin aina lasiin kun se kiusasi muita silloin kun se oli uusi ja pelkäsi lasin ulkopuolista elämää. heh, nyt se ainakin käyttäytyy kunnolla kun olen kotona... uskokoon kuka uskoo, mutta näin se meni, vai olisiko vain tottunut joukkoonsa? huolehdi, että rihmat saa ruokaa piiloonsa, barbit aika röyhkeitä ruoka-aikaan! - hjälp
jotaliini kirjoitti:
ei ole halleri, se enemmän sellainen yleiskauppa jossa purkkeja ja pesuaineitakin on. olisiko joku europet se mitä tarkoitan. on ihan lielahdessa ei pispalassa se kauppa.
nyt repee joku kalaihminen, mutta mulla myös röyhkeä ahven, jota "koulutin" koputin aina lasiin kun se kiusasi muita silloin kun se oli uusi ja pelkäsi lasin ulkopuolista elämää. heh, nyt se ainakin käyttäytyy kunnolla kun olen kotona... uskokoon kuka uskoo, mutta näin se meni, vai olisiko vain tottunut joukkoonsa? huolehdi, että rihmat saa ruokaa piiloonsa, barbit aika röyhkeitä ruoka-aikaan!Tuota noin lielahdessa on nykyään sellainen kauppa kun Reporanka. Europettiä ei enään ole. Halleri on pispalassa ei lielahdessa. Käyppäs kysymään tuolta Tampereen akvaario- ja lintuliikkeestä ottaisko ne, se on siellä hämeenpuiston lähellä sellaisessa paikassa kun citykäytävä lähellä siniriuttaa joka on lähellä sitä makuunia. Sitten on Noksoppi tuolla koskikeskuksessa ja sitten on Coral aquarium rautatieaseman lähellä. Katso puhelinluettelosta. Ja kaukajärvelläkin on yksi. Voit myös kysyä jos tampereen akvaarioseura ottais (niiden esitteitä saa raporankasta) tai viherkala oy (kalankasvattamo)(www.akvaario.com).
Toivottavasti auttoi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Epäily: Oppilas puukotti kolmea Pirkkalan koululla
Tämänhetkisen tiedon mukaan ainakin kolme oppilasta on loukkaantunut puukotuksessa Pirkkalan Vähäjärven koululla. Myös e3067718Jos yhdistät nimikirjaimet
Jos yhdistät sinun ja kaivattusi ensimmäisten nimien alkukirjaimet mitkä nimikirjaimet tulee? Sinun ensin ja sitten häne856019Jos olisit täällä
Tosin en tiiä miks oisit. (Ja hävettää muutenkin kun ei muka muulla tavoin osaa kertoa tätäkään) Jos jollain pienellä1733571Kyllä se taitaa olla nyt näin
Minusta tuntuu et joku lyö nyt kapuloita rattaisiin että meidän välit menisi lopullisesti. Sinä halusit että tämä menee322057Pirkkalan koulussa puukotus, oppilas puukotti kolmea
Ilmeisesti tyttöjä ollut kohteena.1951911Odotan että sanot
Sitten siinä että haluaisit vielä jutella kahdestaan kanssani ja sitten kerrot hellästi että sinulla on ollut vaikea san221906- 361679
- 441494
- 551452
- 221441