Kun WW on nyt Juhannuksena 2014 villinnyt vanhimmat tällaisiin, mistä suomi24 forumilla monen eri todistajan kertomana on kuultu, miten tässä kristillisyydessä tulee PH:n antamiin neuvoihin suhtautua?
Kristitty voi ottaa tämän hengen neuvot viittauksena siihen, mitä tulee tehdä! Siitä saammekin soman listan
- osallistu Evankeliumijuhlille viikonvaihteessa, jos mahdollista
- osallistu Pyhäjoelle vanhoillisten suviseuroihin, jos mahdollista
- tutustu eri herätysliikkeiden opetuksiin ja korostuksiin
- perusta rukouspiiri tuttujesi kanssa tai liity pyörivään piiriin ja muistakaa siellä vanhimpia ja lähetysmiehiä ja saarnaajia raskaassa työssään kristittyjen hyväksi ja pyytäkää "Tule Herra Jeesus!"
- rohkaise Isän äänen reippaita miehiä laulamaan kaduilla ja toreilla ja vankiloissa ja sairaaloissa, tue heidätn toimintaansa
- osallistu ahkerasti kotiseurakuntasi jumalanpalveluksiin, käy ehtoollisella vaikka jakajana olisi epäuskoinen pappi tai naispappi
- ripittäydy luottamallesi kristitiylle ja usko saavasi synnit anteeksi taivasta myöten vaikka tämä ei olisi ehkä saarnaaja
- osallistu kuoroon, jos olet lahjaksi lauluäänen saanut, ja ylistä Jumalaa virsin, lauluin ja psalttarein.
- rohkaise lastesi musiikinharrastusta
.- totu arvostelemaan kaikkea opetusta pyhän Raamatun valossa, etenkin vanhinten, lähetysmiesten ja saarnaajien opetusta
- lue ahkerasti itse hiljaisuudessa Raamattua ja rukoile Pyhän Hengen antamaa valoa sen äärellä
- osallistu raamattupiiriin
listaa voisi jatkaa - jos lyhyet hiukset tekevät sinusta viehättävämmän, leikkaa ne, ja jos hiuksesi hunnun lailla tekevät sinusta ihanan, pidä ne puhtaina ja vapaina miesten iloksi.
jne.
Kristitty ja WW:n neuvot
11
148
Vastaukset
- .ePaimen
eikös ole hyvä ja terveellinen lista, joka on koottu WW:n antamista neuvoista ja ohjeista uskollisille Jumalan lapsille, Kiirunan Betlehemin valon tuikkeessa kilvoitteleville taivaan kansalaisille.
mutta on tietyt rajat, joista esikoisten on pidettävä kiinni perintöään kunnioittaen
ennenkaikkea osallistu uskollisesti herätysliikkeesi esikoisten seuroihin ja anna kristityn vapauden tuoda niihin pelkällä olemuksellasi, katseellasi ja hyvillä sanoillasi tuskiaselle, eksyneelle ja mahdottomuuteensa uupuneelle puhdasta happea mukanasi Kristuksen nimessä.- rudiini
Aamen!
Kristityn vapaudessa Kristusta seuraten, ilman noita meille niin ärhäkkäästi tarjottuja oman vanhurskauden kammottavia kahleita.
- rudiini
Gal. 5:1
Vapauteen Kristus meidät vapautti. Pysykää siis lujina älkääkä alistuko uudelleen orjuuden ikeeseen. Tuo on hyvä lista ja opettaa ihmistä itselliseksi, mutta siinä on yksi mutta. Itsellisyys on niin lähellä itsekkyyttä, että elektroniikkapaimenen kannattaa nyt mitata jännite. ja siihen sopii hyvin Paavalin kirje roomalaisille sen 14. luku ja alkua seuraavasta.
- Sontaläjä
Näinhän se menee... Kun yksi neuvo ei miellytä, niin kohta kaikki neuvot ovat vääriä. Näitä vääriä nevonantajia nyt riittää täällä suoli palstalla. Kunhan vaan on iloiset laulut ja ylistykset, kaikki muu on sitten omaa vanhurskautta!
- älkää eksykö
Jos ihmisiä tai ihmisryhmää aletaan palvomaan Pyhänä Henkenä joka ohjaa seurakuntaa, niin hullummankin tulisi ymmärtää sanoutua irti kaikesta sellaisesta opetuksesta.
Meissä jotka palvelemme Herraamme Kristusta on hänen Henkensä oppaana joka hetki, emme me ole ihmisoppien ja lakihenkisten ihmisten ohjauksen tarpeessa ollenakaan. Mistä tällainen oppi on peräisin jossa joku henkilö toimii Pyhänä Henkenä seurakunnassa ja pyrkii alistamaan koko seurakunnan valtaansa? - rudiini
älkää eksykö kirjoitti:
Jos ihmisiä tai ihmisryhmää aletaan palvomaan Pyhänä Henkenä joka ohjaa seurakuntaa, niin hullummankin tulisi ymmärtää sanoutua irti kaikesta sellaisesta opetuksesta.
Meissä jotka palvelemme Herraamme Kristusta on hänen Henkensä oppaana joka hetki, emme me ole ihmisoppien ja lakihenkisten ihmisten ohjauksen tarpeessa ollenakaan. Mistä tällainen oppi on peräisin jossa joku henkilö toimii Pyhänä Henkenä seurakunnassa ja pyrkii alistamaan koko seurakunnan valtaansa?Niin. Monilla näyttää olevan vallalla kuvitelma, että Kristuksen seuraaminen on yhtäkuin kristillisyyden seuraaminen.
Kristuksen seuraamisen edellytyksenä on henkilökohtainen suhde Herraan Jeesukseen Kristukseen.
Siitä suhteesta seuraa kristityn elämään erilaisia asioita, joita ilmeisesti ei kristillisyyden seuraaja pysty lainkaan ymmärtämään. - rudiini
rudiini kirjoitti:
Niin. Monilla näyttää olevan vallalla kuvitelma, että Kristuksen seuraaminen on yhtäkuin kristillisyyden seuraaminen.
Kristuksen seuraamisen edellytyksenä on henkilökohtainen suhde Herraan Jeesukseen Kristukseen.
Siitä suhteesta seuraa kristityn elämään erilaisia asioita, joita ilmeisesti ei kristillisyyden seuraaja pysty lainkaan ymmärtämään.Room 10:1-5
Veljet, minä toivon sydämestäni ja rukoilen Jumalaa heidän edestänsä, että he pelastuisivat. Sillä minä todistan heistä, että heillä on kiivaus Jumalan puolesta, mutta ei taidon mukaan; sillä kun he eivät tunne Jumalan vanhurskautta, vaan koettavat pystyttää omaa vanhurskauttaan, eivät he ole alistuneet Jumalan vanhurskauden alle. Sillä Kristus on lain loppu, vanhurskaudeksi jokaiselle, joka uskoo. Kirjoittaahan Mooses siitä vanhurskaudesta, joka laista tulee, että ihminen, joka sen täyttää, on siitä elävä. - sontaläjä
älkää eksykö kirjoitti:
Meissä jotka palvelemme Herraamme Kristusta on hänen Henkensä oppaana joka hetki, emme me ole ihmisoppien ja lakihenkisten ihmisten ohjauksen tarpeessa ollenakaan. Mistä tällainen oppi on peräisin jossa joku henkilö toimii Pyhänä Henkenä seurakunnassa ja pyrkii alistamaan koko seurakunnan valtaansa?"Mistä tällainen oppi on peräisin jossa joku henkilö toimii Pyhänä Henkenä seurakunnassa ja pyrkii alistamaan koko seurakunnan valtaansa? "
Jeesuksen sanat Pietarille:
Ja minä sanon sinulle: Sinä olet Pietari, ja tälle kalliolle minä rakennan kirkkoni. Sitä eivät tuonelan portit voita.Minä olen antava sinulle taivasten valtakunnan avaimet. Minkä sinä sidot maan päällä, se on sidottu taivaissa, ja minkä sinä vapautat maan päällä, se on myös taivaissa vapautettu.
Tiberiaan järven rannalla:
Kun he olivat einehtineet, sanoi Jeesus Simon Pietarille: "Simon, Johanneksen poika, rakastatko sinä minua enemmän kuin nämä?" Hän vastasi hänelle: "Rakastan, Herra; sinä tiedät, että olet minulle rakas". Hän sanoi hänelle: "Ruoki minun karitsoitani".
Hän sanoi hänelle taas toistamiseen: "Simon, Johanneksen poika, rakastatko minua?" Hän vastasi hänelle: "Rakastan, Herra; sinä tiedät, että olet minulle rakas". Hän sanoi hänelle: "Kaitse minun lampaitani".
Hän sanoi hänelle kolmannen kerran: "Simon, Johanneksen poika, olenko minä sinulle rakas?" Pietari tuli murheelliseksi siitä, että hän kolmannen kerran sanoi hänelle: "Olenko minä sinulle rakas?" ja vastasi hänelle: "Herra, sinä tiedät kaikki; sinä tiedät, että olet minulle rakas". Jeesus sanoi hänelle: "Ruoki minun lampaitani.
Tänään ei monille kelpaa se, että Pietari ruokki ja kaitsee Jeesuksen lampaita. Ei edes haluta olla samassa laumassa, vaan yksin kulkea. Näitä eksyneitä Jeesus edelleenkin etsii ja tahtoisi tuoda laumaan, mutta ei taida niitä löytää! - Hesekiel 34
sontaläjä kirjoitti:
"Mistä tällainen oppi on peräisin jossa joku henkilö toimii Pyhänä Henkenä seurakunnassa ja pyrkii alistamaan koko seurakunnan valtaansa? "
Jeesuksen sanat Pietarille:
Ja minä sanon sinulle: Sinä olet Pietari, ja tälle kalliolle minä rakennan kirkkoni. Sitä eivät tuonelan portit voita.Minä olen antava sinulle taivasten valtakunnan avaimet. Minkä sinä sidot maan päällä, se on sidottu taivaissa, ja minkä sinä vapautat maan päällä, se on myös taivaissa vapautettu.
Tiberiaan järven rannalla:
Kun he olivat einehtineet, sanoi Jeesus Simon Pietarille: "Simon, Johanneksen poika, rakastatko sinä minua enemmän kuin nämä?" Hän vastasi hänelle: "Rakastan, Herra; sinä tiedät, että olet minulle rakas". Hän sanoi hänelle: "Ruoki minun karitsoitani".
Hän sanoi hänelle taas toistamiseen: "Simon, Johanneksen poika, rakastatko minua?" Hän vastasi hänelle: "Rakastan, Herra; sinä tiedät, että olet minulle rakas". Hän sanoi hänelle: "Kaitse minun lampaitani".
Hän sanoi hänelle kolmannen kerran: "Simon, Johanneksen poika, olenko minä sinulle rakas?" Pietari tuli murheelliseksi siitä, että hän kolmannen kerran sanoi hänelle: "Olenko minä sinulle rakas?" ja vastasi hänelle: "Herra, sinä tiedät kaikki; sinä tiedät, että olet minulle rakas". Jeesus sanoi hänelle: "Ruoki minun lampaitani.
Tänään ei monille kelpaa se, että Pietari ruokki ja kaitsee Jeesuksen lampaita. Ei edes haluta olla samassa laumassa, vaan yksin kulkea. Näitä eksyneitä Jeesus edelleenkin etsii ja tahtoisi tuoda laumaan, mutta ei taida niitä löytää!Hesekiel 34
"11. Sillä näin sanoo Herra, Herra: Katso, minä itse etsin lampaani ja pidän niistä huolen.
12. Niinkuin paimen pitää huolen laumastaan, kun hän on lampaittensa keskellä ja ne ovat hajallaan, niin minä pidän huolen lampaistani, ja minä pelastan ne joka paikasta, minne ne ovat hajaantuneet pilvisenä ja pimeänä päivänä.
13. Minä vien ne pois kansojen seasta ja kokoan ne muista maista, tuon ne omaan maahansa ja kaitsen niitä Israelin vuorilla, puronotkoissa ja kaikissa maan asuttavissa paikoissa.
14. Hyvillä ruokamailla minä niitä kaitsen, ja Israelin korkeilla vuorilla on niillä oleva laitumensa. Siellä ne saavat levätä hyvällä laitumella, ja lihava ruokamaa niillä on oleva Israelin vuorilla.
15. Minä itse kaitsen lampaani ja vien itse ne lepäämään, sanoo Herra, Herra.
16. Kadonneet minä tahdon etsiä, eksyneet tuoda takaisin, haavoittuneet sitoa, heikkoja vahvistaa; mutta lihavat ja väkevät minä hävitän. Minä kaitsen niitä niin, kuin oikein on."
----
"Ja minä herätän heille yhden paimenen heitä kaitsemaan, palvelijani Daavidin; hän on kaitseva heitä ja oleva heidän paimenensa.
24. Ja minä, Herra, olen heidän Jumalansa, ja minun palvelijani Daavid on ruhtinas heidän keskellänsä." - muuttis
Hesekiel 34 kirjoitti:
Hesekiel 34
"11. Sillä näin sanoo Herra, Herra: Katso, minä itse etsin lampaani ja pidän niistä huolen.
12. Niinkuin paimen pitää huolen laumastaan, kun hän on lampaittensa keskellä ja ne ovat hajallaan, niin minä pidän huolen lampaistani, ja minä pelastan ne joka paikasta, minne ne ovat hajaantuneet pilvisenä ja pimeänä päivänä.
13. Minä vien ne pois kansojen seasta ja kokoan ne muista maista, tuon ne omaan maahansa ja kaitsen niitä Israelin vuorilla, puronotkoissa ja kaikissa maan asuttavissa paikoissa.
14. Hyvillä ruokamailla minä niitä kaitsen, ja Israelin korkeilla vuorilla on niillä oleva laitumensa. Siellä ne saavat levätä hyvällä laitumella, ja lihava ruokamaa niillä on oleva Israelin vuorilla.
15. Minä itse kaitsen lampaani ja vien itse ne lepäämään, sanoo Herra, Herra.
16. Kadonneet minä tahdon etsiä, eksyneet tuoda takaisin, haavoittuneet sitoa, heikkoja vahvistaa; mutta lihavat ja väkevät minä hävitän. Minä kaitsen niitä niin, kuin oikein on."
----
"Ja minä herätän heille yhden paimenen heitä kaitsemaan, palvelijani Daavidin; hän on kaitseva heitä ja oleva heidän paimenensa.
24. Ja minä, Herra, olen heidän Jumalansa, ja minun palvelijani Daavid on ruhtinas heidän keskellänsä."Hoosianna Daavidin Poika, kiitetty olkoon Hän!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 924687
Onko jollakin navetassa kuolleita eläimiä
Onko totta mitä facebookissa kirjoitetaan että jonkun navetassa olisi kuolleita eläimiä? Mitä on tapahtunut?853969Pekka Aittakumpu ja Jenni Simula kiistävät väitetyn aviorikoksen
"Yleisessä tiedossa oleva asia”, sanovat Kalevan lähteet https://www.kaleva.fi/pekka-aittakumpu-ja-jenna-simula-ki1533735Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan
Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä1162638Miksi olet riittämätön kaivatullesi?
Mistä asioista tunnet riittämättömyyden tunnetta kaipaamaasi ihmistä kohtaan? Miksi koet, että et olisi tarpeeksi hänell1322582- 432161
Tiedän, että emme yritä mitään
Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian282067Aloitetaan puhtaalta pöydältä
Mukavaa iltaa mukaville. 😊 ❤️ ⚜️ Minusta ei kaikki täällä tykkää, eikä tarvitsekaan. Kun eivät ymmärrä, niin sitten ei2261850- 881719
Näin pitkästä aikaa unta sinusta
Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni91717