Sosiaali- ja terveysministeriö julkaisi tupakkapoliittisen toimenpideohjelman.
Aika hyviä rajoituksia tulossa. Ei mitään mahdottomia toteutettavaksi ja silti parantavat merkittävästi tupakoimattomien elämää sekä hituseltaan vähentävät tupakointia.
Kaikki tupakoinnin rajoitukset ovat pelkästään hyvästä. Ongelmana on valvonnan puute ja sanktioiden olemattomuus.
Olisin kaivannut tupakointikieltoja myös junalaitureille ja parkkihalleihin.
Missä viipyyy tupakkatuotteiden hallussapitokielto alaikäisille? Entä lastensuojeluilmoitus asiasta, etenkin jos vanhemmat antavat luvan tupakointiin, rahoittavat sitä ja luovuttavat tupakkatuotteita...? Yhtä lailla tupakka on haitallista kuin alkoholikin, jopa pahempaa.
Miksi pieniä hinnankorotuksia? Isommat ovat tehokkaampia. Ei kaikki elä Imatralla tai pääkaupunkiseudulla, joihin virtaa puoli-ilmaista tupakkaa.
Hienoa STM!
Rööperi
2
93
Vastaukset
Samaa mieltä....
Tämän kaltaiset tupakan vastaiset toimenpiteet ovat omiaan pidemmällä tähtäimellä myös hillitsemään huumeiden käyttöä.
Esim. huumeiden käyttäjät ovat lähes kaikki aloittaneet tupakan polttamisella ja näin oppineet mm. kannabiksen pössyttely tekniikan.
Eli STM:n toimenpiteet on todellakin suunta hyväänpäin.- 5sentti
"kannabiksen pössyttely tekniikan"
Kannabista on tosiaan paljon järkevämpää käyttää muilla tavoilla kuin polttamalla.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies vinkkinä sulle
Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista857455- 965394
- 2574605
- 444505
- 623257
- 492685
Olet oikeasti ollut
Niin tärkeä mulle ja kaikki meidän väliltä on pilattu ei yksistään sinun toiminnalla vaan minun myös.222358- 492323
Kuuluu raksutus tänne asti kun mietit
Pelkäätkö että särjen sydämesi vai mikä on? En mä niin tekisi mies koskaan 😘292322- 412184