aineenvaihdunta käyntiin

kukka_1234

Toivottavasti joku minua fiksumpi osaa auttaa tässä asiassa. Olen vuoronperään laihduttanut ja sitten taas retkahtanut ahmimaan ja taas laihduttanut. Kävin ravintoterapeutilla joka käski alkaa syömään tavallista ruokaa tarpeeksi ja usein ettei ahmimiskohtauksia iske. Nyt syön ns.normaalisti ja sallin myös herkkuja itselleni. Painoni on noussut nyt ja haluaisinkin tietää kuinka pian aineenvaihduntani palaa normaaliksi? meneekö siihen viikkoja vai kuukausia?

4

277

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kokemusta on

voi vierähtää vuosikin

• qrttu

Mulla palasi heti. Aloitinkin syömällä yli 5000kcal/perpäivä.
        Sain kokea "hehkun" 5kertaa.

• i love me

https://www.avoin.helsinki.fi/oppimateriaalit/ravitsemustieteen_perusteet/04_energian_tarve.shtml

Aineenvaihdunta ei ole mikään vakio joka pysyy samana koko ajan. Kuten näet, siihen vaikuttaa hvyin moni asia.
      "Korjaantuminen" on siis harhaanjohtava sana. Se, että kroppa tottuu ja sopeutuu uudelleen syömiseen, energiankulutukseen ja määriin jne. vie toki aikaa. Yksilöllisesti
      Parhaiten autat itseäsi syömällä normaalisti, ns. lautasmallin mukaan. Usein ja vähemmän on paljon parempi kuin harvoin ja paljon. Liikut normaalisti, pakkoliikunta pois! Ei diettejä eikä paastoja. Turhat herkut pois. Vanha kunnon karkkipäivä on ihan riittävä, eikä silloinkaan ahmita ähkyyn!
      Kun kunto palautuu, alat huomaamattasi liikkua enemmän, olet aktiivisempi ja saat lihaksia jotka kuluttavat energiaa.
      Jos vaatteet alkaa kiristää, mieti missä vika! Korjaa asia, mutta edelleenkään ei paastoa eikä ihmediettejä jotka eivät yhtään mitään auta, päinvastoin.
      Anna itsellesi ja kropallesi aikaa, ole armollinen! Toipuminen mistä tahansa vie oman aikansa, mutta sitä voi edistää elämällä terveesti!

• qrttu

Itseasiassa toipuvilla on energian tarve suurempi.
        Aineenvaihdunnan saa käyntiin vain syömällä enenmmän ja mitä enemmän sen nopeammin ja voimakkaammin se palautuu.
        Jos kituuttaa jollain sillä hetkellä painolle lasketulle energia määrällä, sen palauttaminen kestää vaan pitempään.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. YLE Äänekosken kaupunginjohtaja saa ankaraa arvostelua

Kaupungin johtaja saa ankaraa kritiikkiä äkkiväärästä henkilöstöjohtamisestaan. Uusin häirintäilmoitus päivätty 15 kesä
      Äänekoski
      85
      1742
    2. Euroopan lämpöennätys, 48,8, astetta, on mitattu Italian Sisiliassa

Joko hitaampikin ymmärtää. Se on aivan liikaa. Ilmastonmuutos on totta Euroopassakin.
      Maailman menoa
      272
      1615
    3. Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava
      Maailman menoa
      290
      1399
    4. Martina lähdössä Ibizalle

Eikä Eskokaan tiennyt matkasta. Nyt ollaan jännän äärellä.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      171
      1321
    5. Avustikset peruttu.

Aettokosken ampuraan rahat otettu poekkeen valtiolle.
      Suomussalmi
      57
      915
    6. Määpä tiijän että rakastat

Minua nimittäin. Samoin hei! Olet mun vastakappaleeni.
      Ikävä
      48
      891
    7. 66
      884
    8. Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa

Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em
      Ikävä
      66
      883
    9. Miksi mies tuntee näin?

Eli olen mies ja ihastuin naiseen. Tykkään hänestä ja koskaan hän ei ole ollut minulle ilkeä. Silti ajoittain tunnen kui
      Ikävä
      40
      871
    10. Se nainen näyttää hyvältä vaikka painaisi 150kg

parempi vaan jos on vähän muhkeammassa kunnossa 🤤
      Ikävä
      48
      838
    Aihe