aineenvaihdunta käyntiin

kukka_1234

Toivottavasti joku minua fiksumpi osaa auttaa tässä asiassa. Olen vuoronperään laihduttanut ja sitten taas retkahtanut ahmimaan ja taas laihduttanut. Kävin ravintoterapeutilla joka käski alkaa syömään tavallista ruokaa tarpeeksi ja usein ettei ahmimiskohtauksia iske. Nyt syön ns.normaalisti ja sallin myös herkkuja itselleni. Painoni on noussut nyt ja haluaisinkin tietää kuinka pian aineenvaihduntani palaa normaaliksi? meneekö siihen viikkoja vai kuukausia?

4

228

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kokemusta on

      voi vierähtää vuosikin

      • qrttu

        Mulla palasi heti. Aloitinkin syömällä yli 5000kcal/perpäivä.
        Sain kokea "hehkun" 5kertaa.


    • i love me

      https://www.avoin.helsinki.fi/oppimateriaalit/ravitsemustieteen_perusteet/04_energian_tarve.shtml

      Aineenvaihdunta ei ole mikään vakio joka pysyy samana koko ajan. Kuten näet, siihen vaikuttaa hvyin moni asia.
      "Korjaantuminen" on siis harhaanjohtava sana. Se, että kroppa tottuu ja sopeutuu uudelleen syömiseen, energiankulutukseen ja määriin jne. vie toki aikaa. Yksilöllisesti
      Parhaiten autat itseäsi syömällä normaalisti, ns. lautasmallin mukaan. Usein ja vähemmän on paljon parempi kuin harvoin ja paljon. Liikut normaalisti, pakkoliikunta pois! Ei diettejä eikä paastoja. Turhat herkut pois. Vanha kunnon karkkipäivä on ihan riittävä, eikä silloinkaan ahmita ähkyyn!
      Kun kunto palautuu, alat huomaamattasi liikkua enemmän, olet aktiivisempi ja saat lihaksia jotka kuluttavat energiaa.
      Jos vaatteet alkaa kiristää, mieti missä vika! Korjaa asia, mutta edelleenkään ei paastoa eikä ihmediettejä jotka eivät yhtään mitään auta, päinvastoin.
      Anna itsellesi ja kropallesi aikaa, ole armollinen! Toipuminen mistä tahansa vie oman aikansa, mutta sitä voi edistää elämällä terveesti!

      • qrttu

        Itseasiassa toipuvilla on energian tarve suurempi.
        Aineenvaihdunnan saa käyntiin vain syömällä enenmmän ja mitä enemmän sen nopeammin ja voimakkaammin se palautuu.
        Jos kituuttaa jollain sillä hetkellä painolle lasketulle energia määrällä, sen palauttaminen kestää vaan pitempään.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. 148
      4183
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      113
      3784
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      21
      2618
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1871
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      22
      1747
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1629
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      19
      1605
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1533
    9. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      91
      1511
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1501
    Aihe