vikakoodi P1391 (Chrysler) - mikä neuvoksi?

Tietoisesti kiitolli

Mystiset ovat tietokoneavusteisen auton oireet. Onko kenelläkään vinkkiä, mikä neuvoksi (muu kuin korjaamo, näin kesälomien pitkienjonojen ja viikonlopunaikaan), kun P1391tulee vikakoodina lukijaan (sattui itsellä olemaan testeri).

Omituista koko jutussa on se, että akunkengän tai testerin kautta nollaamisen jälkeen, kone toimii n 5 minuuttia normaalisti. SItten alkaa epäsäännöllinen yskähtely tai nykiminen. Kone pyörii ja ottaa kierroksia, mutta silti nykiminen jatkuu. Muutaman kerran latauksen hälyytyvalo jäi päälle akun kenkien (nollauksen) jälkeen, mutta sammui itsekseen.

Tarkastin nokka-akselin anturin ja sen takana oli hieman öljyä - kuuluuko asiaan, en tiedä?

Ajotietokone on irroitettu ja laitettu takaisin paikalleen - vahakerros vaikutti ehjältä. Johtojen "tukistelu" ei auttanut asiaan.

Muitakin pieniä oireita ilmeni myös joku aika sitten - turvatyynyjen valo alkoi hälyytellä satunnaisesti ja sammui niin ikään epäsäännöllisesti.
Kysessä vuosituhannen vaihteen 2.4 voyager.

Koneelle ei ole tehty lähiaikoina remontteja (Epäilen, että yksi syy voyagerien sähkövikaantumiseen tulee remonttien kaupantekijäisinä - kaapelit tosi ohuita ja niukasti mitoitettuja, ja usein tiellä - teet mitä tahansa).

Tulpilla on ajettu n 10 000 km ja johdot vaihdettu n 40 tkm sitten. Siis mitä voisi vielä kotikonstein tehdä?

4

289

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Näillä alkuun

Ois tietysti mukava tietää mikä auto, kone ja vuosimalli. Voit kyllä ihan itsekkin googlettaa tuon koodin ja lukea mistä voisi alkaa osia vaihtelemaan. Sen verran yleisesti tuosta koodista chryslerin kanssa, että se on crank- tai cam-sensorin vikaan viittaava.

• Tietoisesti kiitolli

Kiitos ja anteeksi. Oli vähän hajanaisesti ilmoitettu... eli Chry Voyager SE, 2.4, vm 2000.

Täytyy vielä googlettaa lisää, ei löytynyt oikein selkeetä kuvaa vielä ekayrityksellä. Enklantti ei ole oikein hanskassa, joten siksi kyselin täältä...

Oliko käsitystä tuosta öljyasiasta sensorin takana eli kuuluuko olla vai onko vuoto?

• Näillä alkuun

No yleensä autoisssa ei kuulu olla öljyä näkyvissä koneen ulkopuolella, joten ei ole normaalia. Ootko varma, että oli nokan anturi, ettei ollut öljynpaineanturi. Sehän saattaa öljyä valskata. Muutoin voisi summassa vaihtaa noi nokan ja kammen anturit, tai sitten käyttää oikein testerissä jossain jenkeistä ymmärtävässä pajassa. Muuten milloinkas on tulpat ja tulpanjohdot uusittu. Nekin aiheuttavat jänniä häröjä käyntiin. Tosin pitäisi tulla sytytykseen liittyvä koodi.

Entäs sitten akun kunto? Mikäli lähentelee 5 vuotta ikä vaihtaisin senkin.

• Tietoisesti kiitolli

Kiitos vinkistä - netistä löytyi tarpeeksi vinkkejä niin että ongelma poistui.

Mutta tiedoksi. Irroitin kampiakselin anturin ja puhdistin sen. Ei olisi ilman nettivinkkejä löytynyt koko anturia, toisin iroittaminen olisi onnistunut paremmin gynegologin taidoilla. Vikakoodi ei tullut uudestaan....

Mutta ei ongelmat siihen loppuneet. Kone kävi kolmella pytyllä - konehuoneen pesussa oli yhden tulpanjohdon suoja pettänyt ja vesi meni sisään tulpanjohdon ja kannen väliin. Paineilmalla pihalle ja kuivaksi. Johan toimii taas.

Mutta kiitos sinulle ja muille - vinkit ovat hyvä asia!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Poliisi tutkii murhaa Paltamossa

Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta
      Paltamo
      38
      4609
    2. Jos me voitais puhua

Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä
      Ihastuminen
      20
      3185
    3. Jenna meni seksilakkoon

"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t
      Maailman menoa
      269
      2341
    4. Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."

Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui
      Maailman menoa
      53
      2217
    5. Mikä sinua ja

kaivattuasi yhdistää ?
      Ikävä
      165
      2069
    6. Vain yksi elämä

Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu
      Ikävä
      89
      1670
    7. Vielä kerran.

Muista että olet ihan itse aloittanut tämän. En ei silti sinua syyllistä tai muutenkaan koskaan tule mainitsemaan tästä
      Ikävä
      360
      1661
    8. On ikävä sua

Koko ajan
      Ikävä
      17
      1653
    9. Aku Hirviniemi tekee paluun televisioon Aiemmin hyllytetty ohjelma nähdään nyt tv:ssä.

Hmmm.....Miksi? Onko asiaton käytös nyt yht´äkkiä painettu villaisella ja unohdettu? Kaiken sitä nykyään saakin anteeksi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      113
      1632
    10. M nainen tiedätkö mitä

Rovaniemellä sataa nyt lunta, just nyt kun lähden pohjoiseen. Älä ota mitään paineita tästä mun ihastumisesta sinuun, ti
      Ikävä
      15
      1279
    Aihe