Näin pastori Ari Marjeta arvostaa äänestäjiään!
Marjeta muutti lieksaan 15 vuotta sitten.
"Hän tietää o m a k o h t a i s e s t i, että suurissa s i s ä s i i t t o i s i s s a suvuissaan kasvaneet lieksalaiset ovat vaikeasti lähestyttäviä, kestää vuosia, ennekuin muualta tulleet pystyvät luomaan heidän kanssaan luottamuksellisia suhteita. Lieksa on kaukana kaikesta, Pielisen perällä, vieraita karsastetaan. Että sikäli on pakko kyllä myöntää, että Lieksa on hankala paikka asuttaa maahanmuuttajia"
Näin pastori Ari Marjeta arvostaa äänestäjiään!
55
4810
Vastaukset
- neiti Risto Keränen
Oliko hänen sukunimensä silloin vielä Kankkunen? Hän otti vaimonsa nimen, kun ei aina viitsinyt vastata puhelimeen "kankkunen...kyllä on kankkunen".
- Kyllä
Entinen pastori Ari Kankkunen.
- _____
Tämän voi varmaan laittaa seur. kunnallisvaaleissa uudelleen jakoon, sentään kun kyseessä on paikallinen lieksalainen kuuluisuus Ari Marjeta SDP. Nuijan heiluttaja kaupunginvaltuustossa.
Osti äänensä kalleimmalla kampanjalla, silti sai vähän ääniä ja nousi rimaa hipoen valtuustoon ja nyt on.... - Tämä muistetaan
Ari Marjeta nimitteli törkeästi äänestäjiään sisäsiittoisiksi.
- Tosi on...
Hattua pitää miehelle nostaa kun uskaltaa sanoa totuuden ääneen. Lieksa on sisäänpäin lämpiävä. Kaikki fiksut ihmiset lähtee kasvukeskuksiin, eritoten nuoret naiset. Juntti poikamiehille ei löydy naisia. Kuka fiksu nainen se persujuntin kanssa haluaisi seurustella. Totta siis joka sana..
- M. O. T.
Olen itse Lieksalainen ja ainakaan minä en ole sisäsiitoksen tai sukurutsan tuotos.
- Rouva Turunen
Eipä arvoisa pastori Marjeta rajannut kuka on sisäsiittoinen vai eikö saman suvun naiset ole sitä, vaan vain suvun miehet?
- paljasjalkainen
M. O. T. kirjoitti:
Olen itse Lieksalainen ja ainakaan minä en ole sisäsiitoksen tai sukurutsan tuotos.
Sinulla on havinainen sukunimi: Lieksalainen. Mistä päin Suomea olet kotoisin? Minä olen lieksalainen ja nimeni on Turunen.
- jhoöuhfuoihfuihfef
No, pitkä ryyppyputkikausi pehmentää aivot!
- veronsa maksanut
Onko Marjetalla papin pelit ja vehkeet ihan oikeasti..Hän voisi meidät "vihkaista" ja tulevan lapsemme kastaa....Paljonko tuo maksaa???
- pötövskiv
veronsa maksanut kirjoitti:
Onko Marjetalla papin pelit ja vehkeet ihan oikeasti..Hän voisi meidät "vihkaista" ja tulevan lapsemme kastaa....Paljonko tuo maksaa???
Ari puhui asiaa. Sisäsiittoista porukkaahan liekalaiset ovat ja S. HURTTA on kaiken alulle PANIJA?
- Tämä muistetaan
pötövskiv kirjoitti:
Ari puhui asiaa. Sisäsiittoista porukkaahan liekalaiset ovat ja S. HURTTA on kaiken alulle PANIJA?
Lieksa ei ole sen sisäsiittoisempi kuin muutkaan kunnat.
Marjetan emämöläytys varmisti etten minä ainakaan äänestä pastoria seuraavissa vaaleissa.
- omanlaista sakkia
Pappihan saa haukkua ihmisiä koska jumala antaa sille anteeksi! Saahan ne panna vaikka pikkutyttöjä ilman rangaistusta, kuten tapana on!
- saapas näkee
Lieksa ON sisäsiitt. Se on tieteellisesti todistettu. Serkut naivat vain nykyään toisiaan peräreikin, joten ehkä populaation sisäsiitt. vähenee tai sitten ei. Aika näyttää...
- Ex-demari
saapas näkee kirjoitti:
Lieksa ON sisäsiitt. Se on tieteellisesti todistettu. Serkut naivat vain nykyään toisiaan peräreikin, joten ehkä populaation sisäsiitt. vähenee tai sitten ei. Aika näyttää...
Sinä siis puolustelet pastorin kertomaa?
- Se siitä
"Suomi oli pitkään erittäin harvaanasuttu maa, jossa olosuhteiden pakosta avioliitot oli solmittava ainakin jonkinasteisen sukulaisen kanssa. Lähisukulaisia ei toki vihitty, mutta usein yhteys löytyi muutaman sukupolven takaa.
Tämän seurauksena perustajanvaikutus ja/tai satunnaisajautuminen muokkasivat geenifrekvenssejä, minkä seurauksena moni resessiivinen tautigeeni yleistyi suomalaisissa populaatioissa. Tämän ja aktiivisen tutkimuksen seurauksena suomalaisista tunnetaan monia tauteja, joita ei käytännössä esiinny missään muualla."
Lähde: Professorin ajatuksia- Päättele tästä
No Leena Palotie, genetiikan asiantuntija, ainakin sanoi, ettei suomalaisilla ole sen enempää periytyviä sairauksia kuin muillakaan eurooppalaisia. Tautikartta vain on erilainen. Täällä on jotkut periytyvät sairaudet yleisempiä kuin Keski-Euroopassa, jotkut harvinaisempia.
Lisäksi kun serkusavioliitoilla on taipumus paitsi lisätä kehitysvammoja moninkertaisiksi (muslimeilla nk. ideaalinen avioliitto, ja muslimimaissa serkusavioliittojen osuus maasta riippuen 25%:sta yli 80%:iin), se myös vähentää älykkyyttä.
Suomalaisten keskiälykkyys on kuitenkin länsimaiden korkein, 105 (muistaakseni keskihajonnalla 15), jonka ohi menee parilla pisteellä vain Japani ja Korea (joilla tuloksia nostaa väitetysti kirjoitusjärjestelmä, joka parantaa valmiuksia kuviopäättelytehtävissä).
Toki Euroopassa on ÄO:n kova lasku odotettavissa kehitysmaalaisten massiivisen maahanmuuton takia. Samoin monenlaiset muutokset ja romahdukset. Sääliksi käy tulevia sukupolvia.
- kestettävä vaan
Siis koko suomessa ottaen huomioon! Mutta kyllä minuakin vituttaisiurakalla jos bisnekseni kärsisi uusien mamujen puutteessa!
- pikkuserkuksia
Itäinen Suomi on aika mustaa aluetta. Jokainen keskenään sukua.
- Että se siitä
Tämä Leena Sharman kirjassa oleva lainaus kertoo Marjetasta paitsi sen, että hän halveksii hämmästyttävän paljon omia äänestäjiään myös sen, että hän tuntee kotikaupunkinsa historian todella huonosti.
Lieksa on kahden riikin riitamaana ollut aina melkoisen monikulttuurinen ja kaikkea muuta kuin sisäsiittoinen. Seuraa pitkäpiimäinen historian luento, pahoittelen:
Ennen Ruotsin miehitystä alue kuului Novgorodille ja myöhemmin Moskovalle ja alueella asui ainakin niin karjalaisia, venäläisiä kuin saamelaisiakin. Ruotsin miehitettyä alueen osa ortodokseista jäi alueelle (suuri osa pakeni julmuuksia Tveriin, josta he saivat turvapaikan Moskovan prinssiltä.) Tilalle tuli savolaisia uudisraivaajia ja ruotsalaisia sotilaita. Ihan kuin olisin jostain lukenut myös viittauksen Simo Hurttaan? Hänhän oli skotlantilaista alkuperää, Affleckien sukua.
Ruotsin miehityskaudella 1600-luvulla alueelle asutettiin myös romaneja, jotka taatusti ovat jättäneet verenperimäänsä paikallisiin. Heistä suurin osa lähti lipettiin, mutta joku myös jäi ja assimiloitui.
Suuren pohjan sodan aikana 1700-luvun alussa Pielisjärvi (siis nyk. Lieksa) oli venäläisten miehittämä. Moniko paikallinen nainen raiskattiin ja näin "geeniperimää laajennettiin" ei ole tiedossa. Sama tilanne vuonna 1808.
Venäjän vallan aikana yhteydet emämaahan olivat vilkkaat. Laukkuryssät kulkivat ja lieksalaiset veivät tavaraa Pietariin. Esim. Maurojen suku on alunperin venäläisiä kauppiaita. Pakolaisia tuli Lieksaan myös 1920-luvulla, kun neuvosto-Venäjä alkoi tappaa omia kansalaisiaan. On arvioitu, että pakolaisia kulki tuolloin Lieksan läpi n. 2500 eli noin 16 % silloisesta väkiluvusta.
Talvisodan aikana Lieksassa oli useita tuhansia saksalaisia sotilaita, jotka jättivät verenperimäänsä paikkakunnalle.
Ja toisen maailmansodan jälkeen tietysti oman maan evakoita asutettiin. Ortodoksit eivät ole paljon vaatineet - päin vastoin. Talkoilla ovat kirkkonsa rakentaneet ja kiviset peltonsa raivanneet. Mutta tämähän on sitä vääränlaista monikulttuurisuutta.
Media on leimannut Lieksan joksikin rasistiseksi takapajulaksi, vaikka se on kaikkea muuta. "Kaukana kaikesta" Lieksa on ollut vain kylmän sodan aikana, kun itäraja suljettiin - tosin silloinkin oli yhteyksiä Neuvostoliittoon uiton merkeissä.- Rudel
Talvisodan aikana ei luultavasti sakuja ollut lieksassa. Jatkosodan aikana kylläkin on ollut suora selkäisiä wehrmachtin jätkiä lieksan asemalla ja varmaan joku waffen ss-mieskin on voinut olla..Ja lieksan naiset on ollu ihan höpelönä niihin näin tarina kertoo..
- Äikän maikka
Tässä on lainaus oikein, ihmisen sanonnat ovat lainausmerkeissä kuten kirjassakin. Muu on Sharman taustoitusta. (Lainasin toisesta ketjusta, kun heti näkee, että asiallisesti, oikein lainattu. Luin talvella kirjan itsekin ja totesin saman.)
Tänään punatiilisen rakennuksen aulassa ei näy irakilaisia tai somaleita, ja suomalaisasiakkaitakin on vain muutama. Istahdan kahvioon, joka on sulkenut tiskinsä jo puoliltapäivin. Olen sopinut tapaavani täällä Lieksan valtuuston puheenjohtajan Ari Marjetan. Hän kävelee tapaamiseen suoraan terveysaseman hammaslääkäristä, esittäytyy ja harmittelee kahvion aikaista sulkemisajankohtaa.
Marjeta muutti Lieksaan 15 vuota sitten. Hän tietää omakohtaisesti, että suurissa ja sisäsiittoisissa suvuissaan kasvaneet lieksalaiset ovat vaikeasti lähestyttäviä, kestää vuosia ennen kuin muulta tulleet pystyvät luomaan heidän kanssaan luottamuksellisia suhteita. Lieksa on kaukana kaikesta, eristyksissä Pielisen perällä, vieraita karsastetaan. "Että sikäli on kyllä pakko myöntää, että Lieksa on hankala paikka asuttaa maahanmuuttajia", Marjeta myöntää. (sivut 209-210.)
Ymmärrän, että jo peruskouluissa opetettu tekstin analysointitaito unohtuu poliittisessa kiihkossa.- Turha vaiva
Ei tänne kannata asiallisia huomautuksia lähettää. Ei niitä ymmärretä, kun ei halutakaan lukea oikein. Se ei sovi ajatteluun.
- Sharman mukaan sanoi
"Tietää omakohtaisesti", eli kyllä tuo siltä kuulostaa, että Marjeta noin on sanonut, eikä Sharma keksinyt omasta päästään. Kysykää Sharmalta!
Ei lehtijutuissa tai kirjoissa kaikkea panna suoraan sanasta sanaan lainausmerkkien sisään, vaan moni sanottu esitetään em. tyyliin. Itse asiassa lainausmerkkejä ei kirjoissa juurikaan käytetä kuin proosassa (kertomakirjallisuus eli satuja ja tarinoita, jos ei termi ole tuttu). - lapsus
Sharman mukaan sanoi kirjoitti:
"Tietää omakohtaisesti", eli kyllä tuo siltä kuulostaa, että Marjeta noin on sanonut, eikä Sharma keksinyt omasta päästään. Kysykää Sharmalta!
Ei lehtijutuissa tai kirjoissa kaikkea panna suoraan sanasta sanaan lainausmerkkien sisään, vaan moni sanottu esitetään em. tyyliin. Itse asiassa lainausmerkkejä ei kirjoissa juurikaan käytetä kuin proosassa (kertomakirjallisuus eli satuja ja tarinoita, jos ei termi ole tuttu).Aivan selvästi Leena Sharma on saanut Marjetan avautumaan kunnolla. Marjeta luuli varmaan, että Sharma (suomalais-intialainen tausta) ei laita kaikkea kirjaan. Niin vaan laittoi ja nyt seurustelee persun kanssa.
- paitsi että
Ei tässä mistään lainausmerkeistä ole kysymys vaan siitä, että Marjeta tietää o m a kohtaisesti, että suurissa sisäsiittoisissa suvuissaan kasvaneet lieksalaiset ovat vaikeasti lähestyttäviä...jne
Nämä ovat siis Marjetan omakohtaisia kokemuksia, ei kirjan kirjoittajan.
Aloituksen lainausmerkit ovat siinä mielessä oikein, että se on lainaus kirjasta.- Rautista pukkaa
Et siis ymmärrä lukemaasi. Ei voi mitään. Lue toisesta ketjusta, siellä taustoitus jo väännettiin rautalangasta.
Suomi on kylmä maa, meillä on siitä OMAKOHTAISTA kokemusta. Silti minä EN SANONUT, että Suomi on kylmä maa. - 12+7
Rautista pukkaa kirjoitti:
Et siis ymmärrä lukemaasi. Ei voi mitään. Lue toisesta ketjusta, siellä taustoitus jo väännettiin rautalangasta.
Suomi on kylmä maa, meillä on siitä OMAKOHTAISTA kokemusta. Silti minä EN SANONUT, että Suomi on kylmä maa.Marjeta (hän) tietää omakohtaisesti.
Onhan tämä tietysti niin, ettei Sharma kirjoittele omiaan vaan mitä hänelle on kerrottu.
- Yäk aloittajalle
Voi helkkari teidän kanssa!
- reiska67
Totuuden puhujalle ei ole yösijaa -- näinhän sanotaan.
Jaksamista Arille. - naurettavia pellejä
Tuommoisia kuin pappi ja kirjailija mahtuu 15 tusinaan, eli ei kannata ottaa vakavasti!
- kyläläinen
Eipä se hyvin kohtele niitä huostaanotettuja lapsiakaan joilla se rahastaa, toivottavasti aluehallintovirasto hoitaa hommansa ja sulkee koko paikan
- Nimenomaan noin
Asia on juuri kuten Ari sen sanoo. Te nyt vaan olette helvetin hankalaa sakkia ja sillä hyvä. Olen seurannut teitä kaikenkaikkiaan neljällä vuosikymmenellä, moneen otteeseen asunut joukossanne ja nähnyt hyvin selkeästi mitä te olette.
"Kattokaa peiliin" ja yrittäkää miettiä käytöstänne.
Yrittäkää edes vähän!
Ettehän te hyväksy mitään mikä ei ole perilieksalaista, ettäkä kaikkea sitäkään.
Ei teille saa sanoa mikä on pielessä, eikä teitä saa arvostella, koska teistä suurimmalla osalla on ihan SAATANAN SURKEA ITSETUNTO!
Te ette tajua sitä, että maailma menee menojaan ja te istutte yhä edelleen siellä korvessa rytökuusen oksalla ja olette niin helvetin "oikeassa" kun vaan olla voi (luulette olevanne).
Jos joku kertoo teille mitä teidän pitäisi tehdä ja miten muuttaa luutuneita tapojanne niin tehän suuututte. Te tapatte viestintuojan sen sijaan, että kuuntelisitte mitä sillä on sanottavaa.
Teillä on pirusti ongelmia, mutta tehän ette saatanavie tapojanne muuta, koska sehän saattaisi olle merkki siitä, että te myöntäisitte olleenne väärässä.
Te haukutte maahanmuuttajia, te haukutte muualta Suomesta tulleita, te haukutte kaikkea mikä on vähänkin vierasta.
Sitä te ette tajua, että ainoa jonka oikeasti pitäisi muuttua olette te itse.
Ei ne ongelmat sillä katoa, että te lakaisette ne maton alle tai väitätte, ettei mitään ongelmia ole olemassakaan tai, ettei se vika voi olla ainakaan teissä, koska näinhän me on tehty jo vuosisatoja..
Tuohon kaikkeen te syyllistytte ihan kaikki.- Yksi kolmesta
Nimimerkille nimenomaan noin.Olen täysin samaa mieltä.että tänne saa ei tulla ja täällä ei saa olla ei saa arvostella ,eikä tuoda mitään uusia tuulahduksia ajatusmaailmaan,ei muuta kun puomi kunnan rajalle,me olemme metsäkansaa,meitä ei saa häiritä.Kyllä varmaan moni tänne muuttoa suunnitteleva saa väärän kuvan,entä yritystä suunnitteleva.Kaikki laitetaan maahan muuttajien syyksi,se ei ole niiden syytä.Totuus on ,että yhteiskunta ohjaa kaikki työt ja koulutus paikat kasvukeskuksiin valitettavasti nuoret lähtevät mikä ei ole hyvä asia ,mutta ei meidän pidä jäädä tuleen makaamaan.Lopetetaan jonnin joutava paskaaminen Lieksasta täällä on hyvä elää,kävin nuorena haistamssa maailman tuulia,mutta palasin isieni maille ja töitä on riittänyt jos luoja suo eläkepäivät siintelee syyskuun alussa.Voin sanoa ,että olen Onnellinen kun olen Lieksassa.Toivon kaikille suvaitsevaisuutta kaikille jotka tänne tulevat.
- Tuuliko se huulia he
No johan olet viisas, tai sitten niin kuvittelet.
- Menee tutkintaan
Oliko tuo siis kirkon kanta ? Lieksalaiset sisäsiittosia ?
- Mene tutkintaan
Vai menee.
Et taida olla ihan kartalla.
Millähän perusteella tuo menisi tutkintaan?
- Liturgiaa
Tuikun saunan ledivalojen ja Arin rahoituskömmähdysten rehellisyyden kautta on moitittavaa ko. miehen yhteisten asioiden hoitaminen. Kyllä hänellä on puheenlahjoja, mutta kenen hyväksi? Omaksi vai kansalaisten? Että se siitä taitaa tietää vielä enemmän kuin minä. Ei lopu tämä vaan jatkuu. Aivan kuin joku Asseri olisi pyytämässä Rapuja merrasta luullen niiden olevan rapuja, ja sitten on Pi ru merrassa. Hah hah, olkoon teidän kaikkien kanssa. Messuttaja. Amen.
- Pastori Silli
Pastorithan on tunnetusti hyviä puhujia.
- Jestas sentään
Onko Amen alkua vai loppua tarkoittava? Joskus tuntuu, että antiikin suurimmat ajattelijatkin ovat olleet tyhmyytensä huipulla viisaita. Yhtä kaikki. Muistakaa halata tosi kierosti toisianne, varsinkin tällä keskustelupalstalla, Lieksa24. Kyllä jyvät jo erottuvat akanoista, ensi sanoista. Huh huh. Kierous ei ole avain pitkäkestoiselle luottamukselle ja asioiden hoitamiselle. Em. lause mietittäväksi eritoten Arille. Paukuta joskus nuijaasi rehellisesti, rehdisti. Osaatko luopua koskaan maallisesta hyvästä? Ja muuttua aidoksi "hengen" mieheksi?
- toiselle menee ääni
Nyt kyseinen herra aikoo kansanedustaja ehdokkaaksi! Se on ainakin varmaa että minun ääntäni ei tule saamaan! Miten lie toiset innokkaita äänestämään, mitä mieltä olette?
- Manandwork.
En viddu äänestä tämmöstä pastorisilliä,kaikkee se kuvitteleekin,jotta eduskuntaan.
- Sama koko vihervasem
Sosialisteja ei kyllä muutenkaan kannata äänestää. Ne kun eivät ymmärrä koko käsitettä isänmaa, vaan haluavat uudelleenasuttaa synnyinmaansa kehitysmaalaisilla. Jostain katkeruudesta tai mahdollisesti muusta vinksahtaneisuudestahan tuo johtuu. Isäviha varmaankin usein.
- näin se muuten on
Se on ihan sama paskanhailee onko siellä lieksasta edustajaa vai ei, koska työttömyys ja asioiden paikallaan junnaaminen jatkuu joka tapauksessa!
Tämä on nähty vuosikymmenten saatossa!- ei ääntä
Lieksan demareilla on ollut mahdollisuutensa näyttää kykynsä eduskunnassa. Mitään eivät ole saaneet aikaiseksi. Samaan paskaan ei äänestäjät enää sorru, tämä on tosi !!
- veronsa maksanut
ei ääntä kirjoitti:
Lieksan demareilla on ollut mahdollisuutensa näyttää kykynsä eduskunnassa. Mitään eivät ole saaneet aikaiseksi. Samaan paskaan ei äänestäjät enää sorru, tämä on tosi !!
Tulee mieleen vanha sanonta nyt koskien Ari Marjetaa = Pukki kaalimaan vartijana.
- ihme tapaus
Taitaa olla ensimmäinen ehdokas joka tulee mieleeni että ensin mollaa äänestäjäkuntaa ja sitten on ääniä vailla samoilta seuduilta! Voipi olla että annan ääneni vaikka kaverin ajokoiralle ennemmin!
Hän on muualta tullut ja vaikeasti lähestyttävä enkä voi luoda luottamuksellista suhdetta! - Mamuttaja numero1
Marjeta ottaa somalit avosylin vastaan. http://aijaa.com/a0lo4r
- Arvi Krapula
Minäkin rupean ehdokkaaksi, nimeni on Arvi Krapula ja olen kiinnostunut politiikasta! Mutta en rupea demarileiriin vaan mieluummin johonkin toiseen puolueeseen! Saiskos miten ääniä teiltä?
- jkhdujikehdejh
Mahtava Kankkunen!
- Tilannnnne
Nyt tarvitaan itsehillintä ja kunnioitusta tilanteessa.
- Pohmel
Itsehillintää pitää olla aina. Kunnioitus on ansaittava.
- sisäiit.pedofiilikö
Itsehillintä olisi ollut paikallaan ennenkuin lapsia hyväksikäyttää!
- Ilonkauttaeteenpäin
paska läjähti taas äänestäjien silmille! Onnea äänestäjille koittakaa toipua äänestysKankkusesta!
- Eisiellämuutenopita
Sitä saa mitä tilaa. Lieksassa on paljon sosiaalitoimessa tapahtuvia rikoksia. Tämäkin on seurausta siitä, että Marjatta alkoi pullistelemaan väärälle henkilölle. Muutama muu odottaa vuoroaan, ansakuoppa vaan syvenee. Lieksä tulee samaan runsaasti negatiivista julkisuutta. Tämä ei ole uhkaus, vaan lupaus.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1155289
- 675064
- 914134
Miten mä olisin
Rohkeampi lähestymään häntä. En tiedä. En osaa nykyään edes tikusta tehdä asiaa vaan käyttäydyn päin vastoin välttelen.753620Anteeksi kun käyttäydyn
niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv603228- 432811
- 152307
Yritän tänään laittaa taajuudet kohdilleen
Jotta törmätään kirjaimellisesti. Ei tätä kestä enää perttikään. Olet rakas ❤️541939- 401810
Onko kaivattusi
kyltymätön nainen, pystyisitkö olemaan hänelle loputon mies, vai meneekö toisinpäin.381663