Arvatkaapas mitä äiti sanoi ja mitä olette mieltä?

Hemmetti sentään

Hän oli sitä mieltä, että minä isänä en rakasta alle 2 vuotiasta lastamme, koska en hanki hänelle uusia vaatteita. Niin, eli siis kierrätys/kirppari vaatteet eivät kelpaa, kun ei tiedä kenen päällä ne on ollut aikaisemmin. Kaikkea sitä kuulee kun vanhaksi tulee.

18

389

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • yugth

      Tuo "et rakasta jos.." on ikivanha syyllistämismantra johon ei kannata lähteä mukaan. Kerta kaikkiaan typerä mielipide vaimoltasi.

      • Kierrätys kunniaan

        Eikös se ollut äiti, joka noin sanoi, eikä vaimo?
        Ei mies kutsu vaimoaan äidiksi. Toki avaaja voisi olla nainenkin, mutten usko, että nainen kirjoittelisi isien jutut-palstalle. Olet kai hiukan asenteellinen ja aina valmis haukkumaan "vaimoja". :D

        Mutta avauksen aiheeseen. Kyllä siistejä käytettyjä vaatteita voi ostaa taaperolle. Pesukone on keksitty ja tuossa iässä lapsi kasvaa niin nopeasti, että kirppisvaatekin voi olla ehkä kerran käytetty tai käyttämättömäksi jäänyt. Lähes samalla lailla kaupassa vaatteet likaantuvat, kun niitä jokainen asiakas näpelöi. Usein kaupan vaatteet lojuvat jopa lattialla, kun putoavat hengareista.

        Lyö äidillesi luu kurkkuun ja kerro perustelut, miksi 2-vuotiaalle ei kaiken tarvitse olla uutta.


    • :)))

      Voi ihanaa.

      • nuukeli

        huoh, mihin on sisälukutaito kadonnut! Ei tuo isä puhu vaimostaan äitinä!
        Herrajjestas sentään...
        Kirppisvaatteet on ok, eihkä niitä muutenkaan tartte paljoa olla, yks päällä, yks pyykissä yks kuivumassa...


      • :))))
        nuukeli kirjoitti:

        huoh, mihin on sisälukutaito kadonnut! Ei tuo isä puhu vaimostaan äitinä!
        Herrajjestas sentään...
        Kirppisvaatteet on ok, eihkä niitä muutenkaan tartte paljoa olla, yks päällä, yks pyykissä yks kuivumassa...

        Niin se lukutaito, kiitos vain omistan sellaisen toisin, kuin sinä, vaikka muuta väität. Oman äitinsäkkö kanssa hän on lapsensa tehnyt? ;) Että yritäppä uudestaan, minä ainakin osaan sisäistää lukemani.

        Minäkin puhun muuten perheeni-miehestä isänä, usein vahingossakin. Siihen kun on lapsen kanssa tottunut... :)


      • Lukutaitoinen isi
        :)))) kirjoitti:

        Niin se lukutaito, kiitos vain omistan sellaisen toisin, kuin sinä, vaikka muuta väität. Oman äitinsäkkö kanssa hän on lapsensa tehnyt? ;) Että yritäppä uudestaan, minä ainakin osaan sisäistää lukemani.

        Minäkin puhun muuten perheeni-miehestä isänä, usein vahingossakin. Siihen kun on lapsen kanssa tottunut... :)

        Ahaa, olet siis tuon provon vääntäjä.

        Kyllä minustakin avaaja puhuu omasta äidistään, eikä lapsensa äidistä, mutta toki sinä avaajana tiedät tarkemmin, mitä tarkoitit tässä tapauksessa. :D


      • Olet idiootti
        Lukutaitoinen isi kirjoitti:

        Ahaa, olet siis tuon provon vääntäjä.

        Kyllä minustakin avaaja puhuu omasta äidistään, eikä lapsensa äidistä, mutta toki sinä avaajana tiedät tarkemmin, mitä tarkoitit tässä tapauksessa. :D

        No ei todellakaan puhu omasta äidistään!


    • Alkuperäinenn

      Olen ketjun aloittaja ja puhun kyllä lapsen äidistä, mitä helvetin tekemistä asian kanssa olisi omalla äidilläni?! Tietenkin kun puhun lapsesta ja äidistä, niin tarkoitan lapsen äitiä.

      • Lukutaitoinen isi

        No niin palasit sitten vastaamaan, kun sivupersoonasi kaipasi apua. :)

        Oletpa naurettavan otsikon aloituksellesi keksinyt.
        "Arvatkaapas mitä äiti sanoi ja mitä olette mieltä? "
        Kysy ensi kerralla äidiltä neuvoja, ennenkuin teet avauksen.


      • Idiootit
        Lukutaitoinen isi kirjoitti:

        No niin palasit sitten vastaamaan, kun sivupersoonasi kaipasi apua. :)

        Oletpa naurettavan otsikon aloituksellesi keksinyt.
        "Arvatkaapas mitä äiti sanoi ja mitä olette mieltä? "
        Kysy ensi kerralla äidiltä neuvoja, ennenkuin teet avauksen.

        Entäs sinä lukutaidoton tollo?

        "Hän oli sitä mieltä, että minä isänä en rakasta alle 2 vuotiasta lastamme"

        Eli meinaat, että kirjoittaisin omasta äidistä ja meidän 2 vuotiaasta lapsestamme. Miten maailma voi olla täynnä kaikenmaailman idiootteja.


      • Lukutaitoinen isi
        Idiootit kirjoitti:

        Entäs sinä lukutaidoton tollo?

        "Hän oli sitä mieltä, että minä isänä en rakasta alle 2 vuotiasta lastamme"

        Eli meinaat, että kirjoittaisin omasta äidistä ja meidän 2 vuotiaasta lapsestamme. Miten maailma voi olla täynnä kaikenmaailman idiootteja.

        Totta kai miehen äiti voisi sanoa, että:

        "Hän oli sitä mieltä, että minä isänä en rakasta alle 2 vuotiasta lastamme"

        Miksi ei voisi? Ei se lapsi yksin sen miehen ole. Onhan lapsella myös äitikin.

        Minulla on äiti ja minulla on vaimo, mutta yleisellä keskustelupalstalla kirjoittaessani äiti on tietenkin äitini ja lapsemme äiti on vaimoni. Jos te puhutte pariskuntana toisistanne äiti ja isä, niin se on aivan teidän "ongelmanne".

        Eikä sinulla mitään lasta ole, eikä edes vaimoa, joten jatka fantasioimistasi.


    • Jätä se horo

      Sulla on perseestä tuo akka. Onkohan "rouva" masentunut ja paikkaa henkistä tyhjyyttä ostomanialla? Elääkö velaksi?

    • t20

      Sain kuulla naisesta jonka aviomiehen äiti oli säästänyt poikansa vauvavaatteita. Kun pariskunta sai vauvan tarjosi isoäiti näitä vaatteita. Vauvan äiti oli tiuskaissut ettei hänen vauvaansa pueta vanhoihin rääsyihin.

      Ja mikäs onkaan nyt tilanne: Vauva on aikuinen ja äiti on säästänyt vauvavaatteet ja odottaa innokkaasti että niitä käytetään sitten kun Hänestä tulee isoäiti.

      TODELLA toivon että hänellekin kivahdetaan samalla tavalla.

      • metsä vastaa niikuin

        Eikö nm.t20 ole somaa tämä elämä!

        Mitä kylvät,sitä niität?

        Mitä taakseen jättää,sen eestään löytää?

        Vieläköhän se isoäiti on elossa?


      • t20
        metsä vastaa niikuin kirjoitti:

        Eikö nm.t20 ole somaa tämä elämä!

        Mitä kylvät,sitä niität?

        Mitä taakseen jättää,sen eestään löytää?

        Vieläköhän se isoäiti on elossa?

        Aikamääreet ovat sekavia kun en käytä nimiä. Tarinan alkuperäinen mummo (Helmi) on hengissä vanhainkodissa. Mummouttaan odottaa aikoinaan Tiina-vauvan saanut äiti (Riikka)

        Riikka saanee odottaa isoäitiyttään (Tiinalla ei ole edes seurustelukumppania). Mutta vaatteet ja ilm. myös lastenvaunut (KUKA haluaa käyttää lapsellaan 80-lastenvaunuja jotka ovat olleet varastossa 25 vuotta!!!!) on säilötty hänen ja Tiinan asunnon häkkivarastoon.

        Tiina on kertonut isälleen ettei halua niitä lapsellaan käyttää jos sellainen joskus tulee, mutta ei kykene kertomaan äidilleen asiaa, ja heittämään tavaroita pois. Viimeksi vuosi sitten ne raahaattiin muutossa toiseen kaupunkiin.


      • t20
        t20 kirjoitti:

        Aikamääreet ovat sekavia kun en käytä nimiä. Tarinan alkuperäinen mummo (Helmi) on hengissä vanhainkodissa. Mummouttaan odottaa aikoinaan Tiina-vauvan saanut äiti (Riikka)

        Riikka saanee odottaa isoäitiyttään (Tiinalla ei ole edes seurustelukumppania). Mutta vaatteet ja ilm. myös lastenvaunut (KUKA haluaa käyttää lapsellaan 80-lastenvaunuja jotka ovat olleet varastossa 25 vuotta!!!!) on säilötty hänen ja Tiinan asunnon häkkivarastoon.

        Tiina on kertonut isälleen ettei halua niitä lapsellaan käyttää jos sellainen joskus tulee, mutta ei kykene kertomaan äidilleen asiaa, ja heittämään tavaroita pois. Viimeksi vuosi sitten ne raahaattiin muutossa toiseen kaupunkiin.

        Niin, viittaamaani kivahdukseen ei Tiina kykene, mutta toivon että hän ottaa topakamman puolison ;)


    • aika rientää

      Turha on mummojen niitä vanhoja 60-70-luvun homeisia kamppeita tarjota.Sanoin ystävällisesti näin omalle anopilleni koska olen homeherkkä. Ja vauva pärjäsi ok aluksia äitiyspakkauksen vaatteilla. Kirpparilta saa vaatteita jos pystyy niitä käyttämään. Itse ne kirppareille mennyt koska haisivat homeisilta tavaroilta,

    • Ymmärrys

      Nämä vauvakirppikset pitäisi olla erikseen, sillä en itsekään mitään likaista lapseni päälle laittaisi, toki myydään melko uuttakin tavaraa lastenvaatteissa.

      Mutta tuolta alusta tuo äidin toteamus, että isä ei muka rakastaisi lastaan, kun ei osta hänelle uusia vaatteita, kyllä on hulluuteen menty, niin kuin noilla vaatteilla rakastaisi, samoinhan se on monen muunkin asian kanssa, yksi hullutus on tuo sisustamien, nööpelit, ei toinen halua samanlaisia kalliita, silloin väännetään vettä rättiin ja kerrotaan kaveripiirille, että se ei välitä minusta.

      Jos ei ole rahaa ostaa, ei osteta, sitä ei taida moni ymmärtää, että toisen on pakko jättää ostamatta kun ei ole varaa, kyse on mammonasta ei rakkaudesta, taitaa olla tälläiselle vaatijalle käsite rakkaus täysin vieras asia.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      74
      5288
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      17
      2396
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      26
      1917
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      44
      1608
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1571
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1368
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1277
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      4
      1226
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      6
      1209
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1183
    Aihe